Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 31112131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 150

Discussie: Dakar 2009

  1. #121
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  2. #122
    Senior Member daelko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 June 2007
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    836

    Standaard

    hij was nogthans al eens gewaarschuwd


  3. #123
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Wanneer was dat Daelko?

  4. #124
    Senior Member daelko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 June 2007
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    836

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
    Wanneer was dat Daelko?
    volgens mijn info

    ""Ook in de 5e etappe had hij al een soortgelijk voorvalletje... En hem kennende zal hij er niet vrolijk van zijn geworden nee...""

  5. #125
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    ok, tnx

  6. #126
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Roma ook serieuse mechanische problemen gehad. Misschien is het wel de opgave voor de laatste Mitsu in koers ...
    Ik denk dat het wel eens het laatste jaar kan zijn van Mitsu na het, toch wel, fiasco van dit jaar.

  7. #127
    Senior Member 206WRC-ke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.809

    Standaard

    Ik deel Grungie z'n mening. Hij is enorm zwaar maar toch wel prachtig en men zal er wel uit leren. Hopelijk volgend jaar weer daar!

    En ongelofelijk dat Sainz de zege toch nog uit z'n handen ziet glippen... Zeer jammer voor hem toch wel... Als je die beelden ziet, tsjongejonge... Roma heeft nogal geluk gehad! pfieuw...


  8. #128
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Uit wat ik lees maak ik toch op dat het vooral de ASO is die de race heeft onderschat.
    Al heb ik wel mijn bedenkingen bij sommige beslissingen. Zo is de etappe van gisteren afgelast omwille van de mist terwijl er helemaal geen mist te zien was....
    Raar. Al zou het eventueel wel te maken kunnen hebben met de grensovergang naar Argentinië. Men wilde graag iedereen op een zo kort mogelijke tijd de grens over. Met een zware etappe in de bergen is dat niet echt voor de hand liggend. Misschien daarom.... Onderschatting.... of leergeld....
    Al kunnen chauvinistische redenen ook meespelen. ASO is frans en Fransen zijn chauvinsitisch. En niet echt ongevoelig voor de druk van constructeurs. Gisteren was het 2e deel van een marathonetappe. Misschien waren sommige teams wel bang daarvoor.

    Ondanks het feit dat het inkorten van etappes niet ongewoon is begin ik mij nu toch ook in mijn haar te krabben. De etappe van morgen is ook ingekort. Dit is toch al de 8e ofzo etappe die ingekort word, van de 13. Toch wel veel.
    Morgen liefst 300 km minder tegen de klok. Er waren er 545 voorzien, er blijven er nog 250 of minder van over.
    Waarom is niet duidelijk. Ondanks dat ik al prachtige beelden gezien heb van de race,en het eigenlijk al een prachtige race geweest moet er toch met een kritische blik gekeken worden richting ASO.

    Ik denk dat het probleem vooral zit in de verhuis en het volledig van nul moeten beginnen. Afrika kende men. De rally is er gegroeid van een klein avontuur naar een evenement met 500 deelnemers. Men kende het terrein, de lokale bevolking ,men sprak de taal.en men had er jaren ervaring.
    Zuid-Amerika kent men niet. Het is een totaal ander terrein dat men zwaar onderschat heeft. Volgens ik gelezen heb zijn de grensovergangen ook niet echt vlot verlopen (terwijl men in Afrika bij wijze van spreken elke dag in een ander land reed) Men kent de lokale bevolking niet, met moeite de overheden, men spreekt de taal niet en ze hebben 0.0 ervaring. Om dan meteen een rally te organiseren met 500 deelnemers is niet makkelijk. Terwijl men daar in Afrika dus in gegroeid was.

    Het ziet er verder naar uit dat de Russen het pleit gewonnen hebben van De Rooy. Gerard verliest weer terrein vandaag. Bijna een uur achter nu. Met nog 2 dagen te gaan en met een ingekorte etappe morgen bijne niet meer goed te maken. Of de Russen zouden pech moeten krijgen.

    Wat heb ik gisteren trouwens nog gezegd? Dat ik benieuwd was of Gordon met zijn beest van een Hummer nog op het podium zou kunnen raken? Wel, hij staat momenteel 3e. Op ruime achterstand weliswaar en dankzij het uitvallen van Sainz en de pech van Roma.
    En met het uitvallen van Sainz is het plots weer redelijk spannend voor de winst. Slechts 2:35 tussen De Villier en Miller. Gaan er teamorders volgen of niet? Kun je dat eigenlijk wel (teamorders) met zo'n klein verschil tussen de 2?


    En een laatste opmerking gaat over de crash van Sainz. Het ravijn waar hij is ingereden (zo'n 3 tot 4 meter diep) stond blijkbaar niet in het roadbook. Daar sta ik echt wel van te kijken. Zoiets verwacht je toch niet? Zo'n dingen horen in het roadbook te staan. Welke onverlaat heeft het in zijn hoofd gehaald om het er niet letterlijk in te zetten?
    Blijkbaar stond er 'gevaarlijk' in het roadbook en moest dan 'zeer gevaarlijk' zijn. Waarom zetten ze et niet gewoon in 'ravijn'??
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #129
    CELOPI Racing CPWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Lembeke
    Berichten
    2.960

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En een laatste opmerking gaat over de crash van Sainz. Het ravijn waar hij is ingereden (zo'n 3 tot 4 meter diep) stond blijkbaar niet in het roadbook. Daar sta ik echt wel van te kijken. Zoiets verwacht je toch niet? Zo'n dingen horen in het roadbook te staan. Welke onverlaat heeft het in zijn hoofd gehaald om het er niet letterlijk in te zetten?
    Blijkbaar stond er 'gevaarlijk' in het roadbook en moest dan 'zeer gevaarlijk' zijn. Waarom zetten ze et niet gewoon in 'ravijn'??
    Ja, onbegrijpelijk.
    Had Sainz dit niet voorgehad, dan waren er ongetwijfeld vele anderen in die ravijn gereden...
    Grtz Christophe

    Visit
    CELOPI Racing

  10. #130
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CPWRC Bekijk bericht
    Ja, onbegrijpelijk.
    Had Sainz dit niet voorgehad, dan waren er ongetwijfeld vele anderen in die ravijn gereden...
    In het roadbook stond "opgepast Droog Rivier Bed"!
    Er was flinke regen geweest de laatste dagen en dan kan dit veranderen in enkele uren tot flinke rivier en weer uitdrogen.

Soortgelijke discussies

  1. Irc 2009
    By HaCo in forum Rally buitenland
    Reacties: 629
    Laatste bericht: 21 October 2009, 02:35
  2. bk 2009
    By A.L.S. in forum Rally binnenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21 November 2008, 18:47
  3. Seizoen 2009
    By GothicdEvil in forum Rallycross
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 13 November 2008, 20:19
  4. Dakar 2008
    By SKJEF in forum Rally buitenland
    Reacties: 155
    Laatste bericht: 11 February 2008, 19:10
  5. Dakar 2008, de foto's
    By Mr.Dallara in forum Rally buitenland
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 20 January 2008, 12:46

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •