Pagina 42 van 99 EersteEerste ... 3240414243445292 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 985

Discussie: Rally discussies en kommentaren.

  1. #411
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Je kan de cup races van op circuit gewoon niet vergelijken met cup races in rally.
    Door het feit dat de wagens op circuit allemaal hetzelfde zijn,buiten de afstelling ,blijven die zeer kort bij elkaar en voor plaatsen te winnen moeten er meestal wat risico's genomen worden.Het beter uitremwerk met hier en daar een stootje dus
    De mensen wat naar circuit gaan en wat niet warm worden van cup races zoals deze,die worden waarschijnlijk nergens warm van.Die gaan waarschijnlijk enkel om in de paddock rond te hangen met een vip kaart
    Het gaat nochtans over de grote massa Dirk. Laat de GT's of BTCS of weet ik welke klasse met droomwagens weg, laat enkel de cupraces over en er zit geen kat. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat ook wel eens leuk om te zien maar ik ga er niet speciaal voor naartoe.

  2. #412
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Ik heb niets geschreven over het aantal deelnemers in de Condroz.

    @GeDi: Er is toch wel een serieus verschil in het concept van een WRC dan van een S2000. Een WRC evolueert permanent, terwijl en S2000 erg beperkt is in het aantal evoluties. Daarenboven worden S2000 kits gebouwd om te verkopen aan klanten, terwijl de WRC's als overschot verkocht worden aan klanten. Is toch wel een duidelijk verschil denk, dan is er nog niet over de techniek gesproken, of den ingenieur die er iedere keer verplicht bij moet zijn...

    Trouwens, ik pleit niet perse voor S2000 in het BK, maar ik ben tegen dure, moderne WRC's. Daarom zou ik gewoon de A8 klasse schrappen, zoals dat in andere landen gebeurd en effectief een succes is. Dit zou het aantal kanshebbers voor een BK titel verhogen, doordat piloten met minder middelen ook een gooi naar de titel kunnen doen.

    Er zijn blijkbaar mensen die dolgelukkig zijn met deze situatie, goed voor hen natuurlijk, maar ik blijf bij mijn mening: nog zeer weinig met sport en competitie te maken. Ik denk dat je voor een echte sport gemakkelijker sponsors vindt, dan voor hetgeen we nu het BK rally noemen.
    Ik ben het volledig eens met uw berichten hier HaCo.
    WRC autos zijn prachtige wagens en daarvoor ga ik naar WRC rallys.
    Moet het BK er dan hetzelfde uitzien zoals het WRC met slechts een paar kanshebbers voor de overwinning?
    Zie je Loix nog rijden met een A8? Neen dus want die steekt geen geld in een A8!
    Het zal toch ooit veranderen en zeker in deze tijden dat het er voor de meesten er financieel niet simpel meer is.

  3. #413
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brother John Bekijk bericht
    Ik ben het volledig eens met uw berichten hier HaCo.
    WRC autos zijn prachtige wagens en daarvoor ga ik naar WRC rallys.
    Moet het BK er dan hetzelfde uitzien zoals het WRC met slechts een paar kanshebbers voor de overwinning?
    Zie je Loix nog rijden met een A8? Neen dus want die steekt geen geld in een A8!
    Het zal toch ooit veranderen en zeker in deze tijden dat het er voor de meesten er financieel niet simpel meer is.
    Zelfs met S2000 zullen er maar een 2-3 tal rijders zijn die strijden voor een overwinning. De S2000 is ook alles behalve goedkoop. Ik kan het goed begrijpen dat er dan piloten zijn die kiezen voor een oudere WRC. S2000 is ook niet zaligmakend. Er is een reden voor hoor, waarom je ze hier zo weinig ziet.

  4. #414
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Het is niet alleen het feit dat een S2000 ook een serieuze investeringskost is (met ook bedoel ik, net als een oude WRC), maar ook het feit dat ze hopen met een oude WRC nog een beetje mee te kunnen vooraan. Schrap die optie en plots wordt een S2000 veel aantrekkelijker.

    Een goeie piloot in een N4, kan een mindere piloot in een S2000 gemakkelijk kloppen. Dwz dat de mannen met geld niet persé het langste eind gaan trekken.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  5. #415
    Senior Member rallymen123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 September 2007
    Berichten
    1.872

    Standaard

    [QUOTE=Brother John;148698]
    Zie je Loix nog rijden met een A8? Neen dus want die steekt geen geld in een A8!

    Ik denk niet dat Loix geld steekt in een Super 2000 ook, is een profesioneel piloot.
    Mocht hij geen zitje hebben in het IRC en er komt een weldoener met een WRC op de proppen voor een volledig BK, dan denk ik dat loix wel zou rijden.

  6. #416
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Het is niet alleen het feit dat een S2000 ook een serieuze investeringskost is (met ook bedoel ik, net als een oude WRC), maar ook het feit dat ze hopen met een oude WRC nog een beetje mee te kunnen vooraan. Schrap die optie en plots wordt een S2000 veel aantrekkelijker.

    Een goeie piloot in een N4, kan een mindere piloot in een S2000 gemakkelijk kloppen. Dwz dat de mannen met geld niet persé het langste eind gaan trekken.
    Je theorie is allemaal mooi. In de praktijk verloopt het toch enigszins anders. Over budgetten spreek je niet. Een oude WRC is nu eenmaal goedkoper dan een moderne S2000. Ik ben redelijk op de hoogte van huurbudgetten en kan vergelijken. Als je de WRC's schrapt wil dat niet zeggen dat er geld is voor een S2000. Voor sommige piloten die nu met een oudere WRC rijden, is een S2000 niet haalbaar. Ik weet het, het is een eindeloze discussie. Zoals steeds komt het aan op budget, en dat zal niet snel veranderen, S2000, WRC of iets anders. De meesten kiezen het maximale haalbare. Zo veel mogelijk exposure tegen een zo laag mogelijk budget.

  7. #417
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Als een S2000 niet haalbaar is huren ze gewoon een Mitsu of een Subby, hebben ze nog geld over!
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  8. #418
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Als een S2000 niet haalbaar is huren ze gewoon een Mitsu of een Subby, hebben ze nog geld over!

    Ja, en dan is er mss ene die wel een full BK met S2000 kan permitteren en holt de rest er weer achteraan. Waar staan we dan met dat spannend kampioenschap? Dan hebben we hetzelfde als voorheen alleen met minder tot de verbeelding sprekende wagens... Wat een vooruitgang!!!

  9. #419
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Hmm...
    Een goeie piloot in een N4, kan een mindere piloot in een S2000 gemakkelijk kloppen. Dwz dat de mannen met geld niet persé het langste eind gaan trekken.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  10. #420
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    Zelfs met S2000 zullen er maar een 2-3 tal rijders zijn die strijden voor een overwinning. De S2000 is ook alles behalve goedkoop. Ik kan het goed begrijpen dat er dan piloten zijn die kiezen voor een oudere WRC. S2000 is ook niet zaligmakend. Er is een reden voor hoor, waarom je ze hier zo weinig ziet.
    Ja Han dit is een eindeloze discussie en vooral over geld en dure autos.
    Over budgetten weten de meeste hier op het forum niets en maar goed ook want dan kunnen we er nog een topic bij maken.
    We zullen wel zien wat er de volgende jaren zal veranderen en vooral met aankoop van autos, mischien komen er wel een deel 2dehand S2000 te koop want in het WRC zal ook alles veranderen.
    Of willen jullie in België vanaf 2011 al die A8 wrc´s kopen?

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 74
    Laatste bericht: 10 November 2007, 20:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •