Pagina 41 van 99 EersteEerste ... 3139404142435191 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 985

Discussie: Rally discussies en kommentaren.

  1. #401
    Senior Member Wim's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    2.263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Iedere keer dat voorbeeld van de Condroz. Baseer je je op reële cijfers, of op gewoon de plaatsen die je aangedaan hebt? Dan nog is het niet duidelijk dat dat de oorzaak was: misschien lag het gewoon aan het weer (ik zeg maar iets onnozel, maar zomaar zeggen dat het te wijten was aan het verdwijnen van de WRC's). Ik herinner me trouwens Tsjoen nog klagen in de Mitsu dat er veeeeel veeeel volk was en nog eens op de baan ook, er reden toen geen WRC's mee en het was een mooie open strijd.

    Had je die 4 vooraf op een briefje kunnen schrijven? Geef toe, er waren al veel opgaves (of tijdverliezen) in de eerste ronde. Tussen de achterliggende posities werd trouwens ook mooi strijd geleverd.
    Je zegt dat er meer deelnemers waren in de Condroz en meer strijd in 2004 en 2005 zonder WRC's, Groep A's, RMS, GT's en Historic's dan daarvoor en vanaf 2006. Dat klopt duidelijk niet als je naar de cijfers kijkt.

    Condroz 2002: 185 teams aan de start
    Condroz 2003: 174 teams aan de start
    Condroz 2004: 155 teams aan de start
    Condroz 2005: 118 teams aan de start
    Condroz 2006: 161 teams aan de start
    Condroz 2007: 169 teams aan de start
    Condroz 2008: +200 teams aan de start

    Dit toont toch overduidelijk aan dat de jaren 2004 en 2005 zonder WRC's, A8's, GT's, RMS en Historic wagens duidelijk veel minder goed bevolkt waren qua deelnemers. Ik ben er van overtuigd dat er ook toen veel minder toeschouwers waren dan de WRC jaren.

    Degene die ik als de 3 topfavorieten beschouwde in Ieper dit jaar, stonden daar ook alle 3 op het podium. In 2004 en 2005 wist je al op voorhand dat er een Clio S1600 piloot ging winnen, zo spannend was dat dus duidelijk niet. Qua kwaliteit waren die jaren zeker ook niet super, want in 2004 haalde een Clio RS Groep N een 9de plaats algemeen in de Condroz en in 2005 een 10de plaats.

  2. #402
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Berichten
    560

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
    Je zegt dat er meer deelnemers waren in de Condroz en meer strijd in 2004 en 2005 zonder WRC's, Groep A's, RMS, GT's en Historic's dan daarvoor en vanaf 2006. Dat klopt duidelijk niet als je naar de cijfers kijkt.

    Condroz 2002: 185 teams aan de start
    Condroz 2003: 174 teams aan de start
    Condroz 2004: 155 teams aan de start
    Condroz 2005: 118 teams aan de start
    Condroz 2006: 161 teams aan de start
    Condroz 2007: 169 teams aan de start
    Condroz 2008: +200 teams aan de start

    Dit toont toch overduidelijk aan dat de jaren 2004 en 2005 zonder WRC's, A8's, GT's, RMS en Historic wagens duidelijk veel minder goed bevolkt waren qua deelnemers. Ik ben er van overtuigd dat er ook toen veel minder toeschouwers waren dan de WRC jaren.

    Degene die ik als de 3 topfavorieten beschouwde in Ieper dit jaar, stonden daar ook alle 3 op het podium. In 2004 en 2005 wist je al op voorhand dat er een Clio S1600 piloot ging winnen, zo spannend was dat dus duidelijk niet. Qua kwaliteit waren die jaren zeker ook niet super, want in 2004 haalde een Clio RS Groep N een 9de plaats algemeen in de Condroz en in 2005 een 10de plaats.
    Da's gesproken zulle.

  3. #403
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Sorry,maar dan kent uw kennis absoluut niets van autosport
    Op 1 race Clio Cup zie je meestal meer spektakel en spanning als op een weekend rally.
    Maar daar gaat het hier in feite niet over
    Als ik lees dat iemand wat tegen wrc's is afkomt met het argument dat het proto's zijn en dat een wrc niet gemaakt word met het oog op verkoop aan klanten,dan heb ik het wel begrepen
    Natuurlijk is een S2000 een echte Gr.N,zo uit de showroom en er rijden echt wel veel meer S2000 rond als WRC's

    Dat bedoel ik dus he. Zo'n Clio cup is wel degelijk spannend met zeer kleine verschillen, maar het grote publiek wordt er niet warm van.

  4. #404
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
    Je zegt dat er meer deelnemers waren in de Condroz en meer strijd in 2004 en 2005 zonder WRC's, Groep A's, RMS, GT's en Historic's dan daarvoor en vanaf 2006. Dat klopt duidelijk niet als je naar de cijfers kijkt.

    Condroz 2002: 185 teams aan de start
    Condroz 2003: 174 teams aan de start
    Condroz 2004: 155 teams aan de start
    Condroz 2005: 118 teams aan de start
    Condroz 2006: 161 teams aan de start
    Condroz 2007: 169 teams aan de start
    Condroz 2008: +200 teams aan de start

    Dit toont toch overduidelijk aan dat de jaren 2004 en 2005 zonder WRC's, A8's, GT's, RMS en Historic wagens duidelijk veel minder goed bevolkt waren qua deelnemers. Ik ben er van overtuigd dat er ook toen veel minder toeschouwers waren dan de WRC jaren.

    Degene die ik als de 3 topfavorieten beschouwde in Ieper dit jaar, stonden daar ook alle 3 op het podium. In 2004 en 2005 wist je al op voorhand dat er een Clio S1600 piloot ging winnen, zo spannend was dat dus duidelijk niet. Qua kwaliteit waren die jaren zeker ook niet super, want in 2004 haalde een Clio RS Groep N een 9de plaats algemeen in de Condroz en in 2005 een 10de plaats.

    Nu wilt het aantal deelnemende teams niet alles zeggen, met minder teams kan je ook mooie rally's zien maar de kwaliteit van de rijders beterde niet zienderogen. Daarmee dat ik de beslissing van de organisatie om niet langer deel uit te maken van het EK nog steeds de beste beslissing vind. De toeschouwersaantallen bewijzen dit, de Condroz is nog steeds de grootste rally van het land.

  5. #405
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Ik heb niets geschreven over het aantal deelnemers in de Condroz.

    @GeDi: Er is toch wel een serieus verschil in het concept van een WRC dan van een S2000. Een WRC evolueert permanent, terwijl en S2000 erg beperkt is in het aantal evoluties. Daarenboven worden S2000 kits gebouwd om te verkopen aan klanten, terwijl de WRC's als overschot verkocht worden aan klanten. Is toch wel een duidelijk verschil denk, dan is er nog niet over de techniek gesproken, of den ingenieur die er iedere keer verplicht bij moet zijn...

    Trouwens, ik pleit niet perse voor S2000 in het BK, maar ik ben tegen dure, moderne WRC's. Daarom zou ik gewoon de A8 klasse schrappen, zoals dat in andere landen gebeurd en effectief een succes is. Dit zou het aantal kanshebbers voor een BK titel verhogen, doordat piloten met minder middelen ook een gooi naar de titel kunnen doen.

    Er zijn blijkbaar mensen die dolgelukkig zijn met deze situatie, goed voor hen natuurlijk, maar ik blijf bij mijn mening: nog zeer weinig met sport en competitie te maken. Ik denk dat je voor een echte sport gemakkelijker sponsors vindt, dan voor hetgeen we nu het BK rally noemen.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  6. #406
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Op S2000's gebeuren evenzeer constant evoluties. Met een MY2008 S2009 vergeet je het maar dat je in 2009 nog iets betekent. Bij een S2000 lopen toch ook erg vaak ingenieurs rond mocht je het nog niet opgemerkt hebben en niet enkel bij officiële teams hoor. Ford en ook Subaru destijds hebben een uitgebreide klanteninfrastructuur en dient dus niet enkel om den oude rommel kwijt te geraken. Door verkoop aan cliënteel bouwen zij mee hun budget op. Citroën was altijd iets gereserveerder als het op klantenversies ging.

    Wat betreft sponsoring hebben wij niet de ervaring dat zij meer geïnteresseerd zijn in kleinere wagens die meer spanning leveren. Hoe meer exposure, hoe beter. Hoe meer ze kunnen opvallen, hoe liever ze het hebben.

  7. #407
    Senior Member Thibaud's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 September 2007
    Locatie
    Maillen (Wallonie)
    Berichten
    2.196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Daarom zou ik gewoon de A8 klasse schrappen, zoals dat in andere landen gebeurd en effectief een succes is.
    In Duitsland is het geen succes
    In EK is het geen succes
    In de Condroz 2004-2005 was het geen succes
    In BK in 98 en 99 was het geen succes

    Waar is het dan een succes ?
    We hebben in 2009 misschien het beste Belgische kampioenschap sinds 1996...

    Wil je een rally met veel kanshebbers ? Een kleine sprint heeft soms veel meer kanshebbers. Maar iedereen ziet toch liever een BK wedstrijd...

  8. #408
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    Dat bedoel ik dus he. Zo'n Clio cup is wel degelijk spannend met zeer kleine verschillen, maar het grote publiek wordt er niet warm van.
    Je kan de cup races van op circuit gewoon niet vergelijken met cup races in rally.
    Door het feit dat de wagens op circuit allemaal hetzelfde zijn,buiten de afstelling ,blijven die zeer kort bij elkaar en voor plaatsen te winnen moeten er meestal wat risico's genomen worden.Het beter uitremwerk met hier en daar een stootje dus
    De mensen wat naar circuit gaan en wat niet warm worden van cup races zoals deze,die worden waarschijnlijk nergens warm van.Die gaan waarschijnlijk enkel om in de paddock rond te hangen met een vip kaart

  9. #409
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Trouwens, ik pleit niet perse voor S2000 in het BK, maar ik ben tegen dure, moderne WRC's. Daarom zou ik gewoon de A8 klasse schrappen, zoals dat in andere landen gebeurd en effectief een succes is. Dit zou het aantal kanshebbers voor een BK titel verhogen, doordat piloten met minder middelen ook een gooi naar de titel kunnen doen.
    Wat blijft er dan nog over ?
    Allemaal EVO's Gr.N,Colsoul zal een tevreden man zijn
    Waarom A8 schrappen?Ze hebben dit al gedaan en daar heeft het bk absoluut niets mee gewonnen.

  10. #410
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Hetgeen ik bedoelde met de cups, was dat ze goed bezet zijn. Daarenboven zie je op zo een Mini al snel eens INNO of NIVEA of andere merken staan. Ze slagen er blijkbaar in, om zo een merken aan te trekken naar hun sport, ook al zijn het maar kleine wagentjes (geen vette GT of LMP). Natuurlijk weet ik ook dat je ze niet kan vergelijken met een cup in rally. Rally is over het algemeen niet te vergelijken met circuit.

    Het is duidelijk dat alle argumenten goed zijn om de A8-en in ons land te houden. Ik zie alleen maar dat wanneer een jonge piloot nog eens een Belgische titel wil behalen, hij met veel centen over de brug zal moeten komen om een top WRC te kunnen kopen of huren. Zolang dat deze hier verder gaan rondrijden, zal daar niets aan veranderen. Zijn jullie daar tevreden mee, zoveelste beter voor u, maar ik niet.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 74
    Laatste bericht: 10 November 2007, 20:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •