Pagina 40 van 99 EersteEerste ... 3038394041425090 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 985

Discussie: Rally discussies en kommentaren.

  1. #391
    Senior Member Juha's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Landen
    Berichten
    1.961

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Recent nog in de Westhoek waren het er veel
    Dat bedoelde ik dus niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    De S2000's worden toch met een veel groter aantal gebouwd dan WRC's en daarenboven met het oog op verkoop aan klanten. Er zijn WRC's die het nooit gemaakt hebben tot een klant, en niet omdat ze plat gereden zijn!
    Wat doen (of deden) M-Sport, Prodrive, TTE en Peugeot Sport dan? Natuurlijk waren er ook merken waar je bijna niks van zag rijden buiten het WK, maar dat heb je in S2000 ook.

  2. #392
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brother John Bekijk bericht
    Zoals HaCo reeds zegt kan het met kleinere en minder snelle autos ook spannend zijn.
    Spannend ja. Misschien wel. Maar heb je daar garanties voor dat het spannender wordt als nu?

    En spannend. De Clio Cup is ook spannend. De tribunes bij zulke races al eens bekeken? Een kennis van me spreekt zelfs van de hamburgerklasses (tijd om een hamburger te halen). Dat is niet waar de autosportfanaat voor komt. Het is mooi meegenomen om zulke races te zien, maar speciaal daarvoor komen doen ze niet. Met alle respect voor dergelijke cups, ook in de rallysport, deze moeten er zijn en kunnen waanzinnig spannend zijn, maar de grote massa zullen ze nooit lokken.
    Laatst gewijzigd door Han; 21 August 2009 om 18:03

  3. #393
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVA RACING Bekijk bericht
    @ FOCUS WRC

    Het BK zou inderdaad wat bijgestuurd en aangepast mogen worden.

    Minder wedstrijden en korter van afstand ? Waarom denk je dat ikzelf minstens het BK rijd ? Om de km's natuurlijk. We gaan er toch geen sprintkampioenschap van maken. Dan ben ik weg hoor !

    Dat heb ik ook niet geschreven, maak er een wedstrijd van over een dag, daarom moeten niet meteen het aantal Km's klassementsproef naar beneden gaan, kijk naar Tielt en Bocholt!! Perfect mogelijk dus.

    Enkele jaren terug waagde Ieper het om over drie dagen te organiseren, dit werd beladen met kritiek. Actueel hebben we de Wallonie en de jubileum editie van den Omloop die het ook over drie dagen doen. Daar zijn de hotels blijkbaar gratis??

    'Grote piloten' weren uit VASAF ? Wie mag bepalen welke bij de 'grote' horen en wie niet ?

    De RACB heeft daar de tools voor, FIA A, B en nationale prioriteiten, die lijst bestaat toch nog.

    Wat voor mij mag en reeds moest zijn is dat indien je BK rijd je geen punten kan scoren voor VASAF zodat de eigenlijke kampioenschapsrijders niet benadeeld worden. (spreek van ervaring. Bij mijn comeback in 2005 had ik indien de 'gelegenheidsrijders' van Div 4 toen van mij geen punten afpakten kampioen algemeen kunnen zijn).

    Idd, geen punten scoren en als het van mij zou afhangen zouden ze zelfs niet opgenomen worden in het klassement, of de volledige wedstrijd niet laten rijden. Zie ook Catsrally enkele jaren terug.

    Oplossing zou zijn: Rijd je een kampioenschap en wil je punten scoren ? Vooraf inschrijven voor het kampioenschap en enkel in één kan je scoren.

    Voila, we gaan de goede richting uit.

    Wat betreft het Criterium was eerst een goed initiatief, maar inderdaad het is momenteel zijn doelstelling voorbijgegaan. Maar de ping-ping speelt hier veelal DE rol hoor.

    Het criterium heb ik nooit een goed idee gevonden, er zijn inderdaad wat meer deelnemers die goedkoper rijden terwijl de grote jongens het gelag, in de vorm van het duurdere inschrijfrecht, betalen.
    Trouwens enkelen, zonder namen te noemen hebben daar weinig verloren.

    Het gaat hem hier niet om de bekers hoor, wel om de verscheidenheid van wagens de mogelijkheid te bieden om deel te nemen.
    Er is hierdoor echt de mogelijkheid gegeven om enkele parels van auto's met veelal goede piloten op de Belgische rallypaden te plaatsen.

    Die hebben toch de mogelijkheid om VASAF te rijden of in wedstrijden van het type Monteberg! Maar laat een nationaal kampioenschap toch verreden worden met FIA gehomlogeerde wagens, ik weet het ik val in herhaling, Droogmanson, Snijers, Duez, Thiry, Duval en nu Neuville zouden nooit zijn opgemerkt indien ze een prototype hadden gestuurd zoals de Nissan 350Z of BMW WTCC met M3 motor en lelijke kleuren!

    Gelijkwaardige wagens ? Zelfs in de georganiseerde cups is er altijd al blijkbaar ongelijkheid geweest.

    Moet ik toegeven, de C2 van Neuville is daar een voorbeeld van!

    Ieder zijn mening, maar niet iedereen zal hier superenthousiast over zijn denk ik.

    Jan Publiek komt toch ook voor de mannen met hun Evo of WRC in een provinciale wedstrijd hoor

    Idd, ik ben daarentegen niet naar Staden geweest, als je vooraf weet wie wint en wie tweede zal worden(hij viel wel uit) hoeft het voor mij niet.

    Opel warm maken ? Toch niet voor in België bedoel je ? Zelfs met een S2000 corsa zal je hun niet warm maken. Ping-ping hé

    Hier heb ik met Opel een slecht voorbeeld gekozen.

    Ze stellen me al jaren de vraag waarom ik geen historic wil rijden ?
    Mijn laatste kadett had de eerste 2.7 motor in België en had 192 pk.
    Nu lachen ze daar blijkbaar mee. Als ik nu enkele 'historics' zie rijden(vlammen) en merk met welke rolkooi ze rijden Neen dan doe ik niet mee.
    Ik geef je zeker gelijk voor te pleiten voor de 'echte historics'

    Dank u, wie herinnert zich niet de polemiek die ontstond met de Manta's in Roeselare 1987 of 88??

    Waarom denk je dat bibi nu met den BMW op toer is ?
    Veel plezanter dan nen Evo (echt koersgevoel en meer "werken")

    Daar kan ik u geen ongelijk in geven, Audi heeft de rallysport op een zeer duur spoor gezet met hun quattro's, eens de andere constructeurs zich zijn gaan moeien, zijn als lafaards gevlucht naar de ciruits. Maar het kwaad was intussen geschied!

    En 'last but not least' : de runningskosten zijn veel lager (zelfs lager dan de meeste voorwielaangedreven half- en supersnelle 'kleine' bommetjes.
    Hoeveel WRC's staan er niet werkloos op stal in België, juist omdat de running kost zo hoog ligt. Een revisieke bij Prodrive, M-Sport is gewoon onbetaalbaar

    Daarom pleit ik dan ook om, na enkele overgangsjaren, over te stappen naar een internationale regelgeving, met recente auto's. Desnoods met een verlengde homologatie via FIA of RACB.

  4. #394
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FOCUSWRC Bekijk bericht
    Hoeveel WRC's staan er niet werkloos op stal in België, juist omdat de running kost zo hoog ligt. Een revisieke bij Prodrive, M-Sport is gewoon onbetaalbaar

    Daarom pleit ik dan ook om, na enkele overgangsjaren, over te stappen naar een internationale regelgeving, met recente auto's. Desnoods met een verlengde homologatie via FIA of RACB.

    En hoeveel S2000's rijden er ook weer een full BK? Er worden er toch zoveel van gemaakt? En de Condroz bewees dat met een goede piloot de S2000's zich niet belachelijk maakt t.o.v. de WRC's? Waarom kiezen ze dan toch voor een oudere WRC? Raar he!

  5. #395
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    Niet overtuigd Haco.

    Kijk naar het verschil Condroz 2003 en 2005 in toeschouweraantallen. En in 2006 was iedereen terug massaal van de partij. Hoe zou dat komen denk je? Verschil was enorm! Nu nog steeds staat er in de Condroz massaal meer volk dan bijv. Ieper, terwijl het vroeger toch anders was. Wat is daar dan de reden voor volgens jou?

    De vlaamse media, de BRT en VTM heeft jaren aan een stuk kosten noch moeite gespaard om de rallysport in een slecht daglicht te plaatsen en daar zijn ze aardig in geslaagd ook. Mr Bracke nieuwschef bij BRT racist TV haalde het zelfs in zijn hoofd om de rallysport tijdens zijn verkiezingsshow te misbruiken!

    btw, een exoot zoals Van Woensel zijn 350Z of de Lefevere BMW is veel goedkoper in aankoop en ontwikkeling en bovendien nog eens veel goedkoper te runnen.

    Die facturen zou ik wel eens willen zien

    Akkoord, dit kost nog veel geld maar kijk eens naar de prijzen van bijv. een S2000, dat is nog heel andere koek. Als je deze piloten vraagt wat het leukst zal rijden, weet ik wat hun antwoord zal zijn. Dat rally in België geen topsport pur sang is, is al meer dan 20j zo. de fun-factor blijft het belangrijkste en dat zal niet snel veranderen.

    Dan kan dit niet meer als sport aanzien worden, zouden ze dan niet beter op zolder hun banden laten roken?? Waar is de ambitie van weleer?

    Niet met gelijke wapens strijden, wat bedoel je daar mee? Tsjoen en Snijers aardig aan mekaar gewaagd qua materiaal toch?
    Gevolgd door Debackere, Lietaer die het ook aardig spannend kunnen maken.
    Hoeveel keer per jaar???

    Wie zegt dat er in een FIA-kampioenschap meer kandidaten een strijd zullen leveren. In Ieper stonden 20 S2000's aan de start, maar wees eens eerlijk, slechts een 4-tal kwamen in aanmerking voor de overwinning.

    Hoeveel potentiele winnaars staan er aan de start in het WK, in Roeselare, stonden er in Bocholt??

    Van het BK een gr N en S2000 kampioenschap maken zal veel piloten naar het regionale gebeuren drijven.

    Wat gaat er nog overblijven van het BK?

    Tis nu al om zeep, het kan alleen maar verbeteren als Debackere wint van Snijers en de RACB het over een ander boeg gooit.

    Ik ken tenminste 3 wedstrijden die niet langer nationaal zullen organiseren en ik zie geen enkele regionaler die hen zal vervangen.

    Dan is de natuurlijk selectie meteen gemaakt!
    Jij hoopt op interesse van constructeurs/importeurs? Ik zie er mss 2 toetreden, gaat het dan zoveel beter zijn dan nu? Gaat een sponsor gemakkelijker toehappen omdat het een officieel programma is? 1998 en 1999 bewezen het tegendeel me dunkt.

    Wie weet, zijn we niet op het moment gekomen dat met moet kiezen voor een gok, mischien gaat het eerst achteruit om daarna te verbeteren! Ter plaatse blijven trappelen is per definitie achteruit gaan en dat is wat nu gebeurt!

    En zoals in veel autosportkampioenschappen gebeurde, is de toetreding van een constructeur bijna altijd nefast voor dat kampioenschap: zie WK Rally met Peugeot en Citroën, Belgian Procar, DTM, Fia GT, allen ten ondergegaan door toedoen van constructeurs...
    Niet akkoord, door foute regelgeving en tegemoet te komen aan de constructeurs zoals nu weer met VW gebeurd isgaat alles kapot. Het is ook maar logisch dat constructeurs pogen te manipuleren, een krachtdadig technisch reglement moet dit tegen gaan.

  6. #396
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    En hoeveel S2000's rijden er ook weer een full BK?

    0,0 dat weet iedereen, trouwens met u vraag geeft u toe dat het fout zit!

    Er worden er toch zoveel van gemaakt?

    Interessante vraag, moet eens nagegaan worden! Peugeot heeft er een 70-tal gebouwd, Fiat iets minder, Skoda is pas goed begonnen, van VW zullen we maar niet spreken. Daarnaast zijn er een aantal nieuwkomers die op de markt gaan spelen. Er is intussen reeds een tweedehands markt ontstaan.

    En de Condroz bewees dat met een goede piloot de S2000's zich niet belachelijk maakt t.o.v. de WRC's? Waarom kiezen ze dan toch voor een oudere WRC? Raar he!
    Wat werd daar bewezen, juist niets, is hij niet ferm op zijn bek gegaan terwijl de WRC op het einde won.....?

    OOk ik zou het liefst een lampioenschap zien waar 5 snelle mannen in even snelle auto's elke manche zouden ganbetwisten, ook al waren het WRC's of C2kes.

    Wie niet waagt, niet wint.

  7. #397
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Gokken is nu net wat we niet moeten doen lijkt me. Er is teveel mee gemoeid en zoals eerder gezegd kunnen we ons geen misstap meer veroorloven. Dat het ergens fout loopt klopt wel, maar ik ben niet overtuigd dat een BK voorbehouden aan S2000/grN alles zoveel beter zou maken. Zoals ik ook al zei: er zijn geen garanties. Zo slecht gaat het alles bij elkaar ook niet, maar het kan beter. Een aantal maatregelen zou het kampioenschap aantrekkelijker kunnen maken zonder daarbij categoriën te hoeven uitsluiten. Nu ja, we kunnen er over blijven discussiëren. Alles heeft zijn pro's en contra's en er zal altijd water bij de wijn dienen geschonken te worden.

  8. #398
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 August 2009
    Locatie
    8700 Tielt
    Berichten
    142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FOCUSWRC Bekijk bericht
    Hoeveel WRC's staan er niet werkloos op stal in België, juist omdat de running kost zo hoog ligt. Een revisieke bij Prodrive, M-Sport is gewoon onbetaalbaar

    Daarom pleit ik dan ook om, na enkele overgangsjaren, over te stappen naar een internationale regelgeving, met recente auto's. Desnoods met een verlengde homologatie via FIA of RACB.
    Sorry maar niet akkoord , een revisie en runningkost van een s2000 ligt veel hoger dan bv een subaru S5 1999 , deze stukken kan je rechtstreeks van de onderaanemers van prodrive kopen (licentiecontract verlopen met prodrive) , dat een focus 2007 meer kost in revisie , das waar , maar een S2000 onderhouden : dure hoogtoerige motor , sequentiële bak , razend snelle evoluties (reken maar op 50.000€/jaar) ieder jaar , en je mag je stukken kopen bij iemand die er ook nog iets wil aan verdienen.
    ik denk dat bv melissa reeds overgestapt zou zijn naar een S2000 als dit echt goedkoper was.
    Eeneen goed bestuurde wrc is toch echt spectaculair, niet ?
    Dus geef mij maar een "oudere wrc" dan een s2000. al is een S2000 fenomenaal in de waaiers !

  9. #399
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht

    En spannend. De Clio Cup is ook spannend. De tribunes bij zulke races al eens bekeken? Een kennis van me spreekt zelfs van de hamburgerklasses (tijd om een hamburger te halen).
    Sorry,maar dan kent uw kennis absoluut niets van autosport
    Op 1 race Clio Cup zie je meestal meer spektakel en spanning als op een weekend rally.
    Maar daar gaat het hier in feite niet over
    Als ik lees dat iemand wat tegen wrc's is afkomt met het argument dat het proto's zijn en dat een wrc niet gemaakt word met het oog op verkoop aan klanten,dan heb ik het wel begrepen
    Natuurlijk is een S2000 een echte Gr.N,zo uit de showroom en er rijden echt wel veel meer S2000 rond als WRC's

  10. #400
    Senior Member Duc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 November 2008
    Locatie
    Harelbeke
    Berichten
    2.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brother John Bekijk bericht
    Bij deze discussie zit ik toch met hetzelfde gedacht als Haco!
    Dat gebeurd ook maar zelden.

    We kunnen hier blijven discussieren maar dat helpt toch niet, het is wel zo dat het BK een van de saaiste of ouderwetste kampioenschap is en het tijd is om met de moderne tijd mee te gaan.
    Heb geen probleem met een apart retro en/of een achterwiel aangedreven kampioenschap, die rallys doen het in de meeste landen heel goed.
    Zoals HaCo reeds zegt kan het met kleinere en minder snelle autos ook spannend zijn.
    Zijtmaar zeker dat er met kleine auto's kan gestreden worden . 1e weekend in Oktober gaan we demonstraties kunnen bewonden vd Citroen C2's en van de Peugeot 207 RC's . Ik watertand al

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 74
    Laatste bericht: 10 November 2007, 20:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •