Pagina 38 van 99 EersteEerste ... 2836373839404888 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 985

Discussie: Rally discussies en kommentaren.

  1. #371
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVA RACING Bekijk bericht
    @ B J en Focus WRC

    Warm water aan het heruitvinden ?

    Neen, er werd een zootje van gemaakt en daar blijf ik bij. Het Belgisch kampioenschap is die naam niet waardig. We hebben dit te danken aan Peugeot en de RACB die er voor zorgden dat de GR A 4x4 geband werden en VDW kampioen kon worden met de 306.

    Minder wedstrijden ?

    U leest ook maar wat u wilt lezen, om een kampioenschap goedkoper te maken kan men het aantal wedstrijden vermindere en zelfs de wedstrijden verplicht inkorten! Dit kan natuurlijk niet zonder, zoals ik reeds eerder suggereerde, een overgangsperiode van een drietal jaren in te lassen.
    Weer om te beginnen "grote" piloten uit het provinciaal gebeuren, doe hetzelfde in de overgangsperiode met de WRC's!

    Al even bekeken hoeveel deelnemers de meeste wedstrijden (vooral in Wallonie) hebben ? Hou dan ook rekening met het feit dat niet iedereen aan alle wedstrijden deelneemt en je kan al vlug uitrekenen dat indien er minder wedstrijden zouden zijn er vele teams niet meer kunnen deelnemen of zou het verantwoord zijn om 250 wagens aan de start te hebben ?

    Die Waalse wedstrijden hebben op het einde van de dag dan ook 2-3 uren vertraging...met 150 starters. Neen, provinciaal moet niet inbinden laat de jongeren toch ergens de smaak opdoen.

    Verschillende kampioenschappen ?
    Gelukkig heb je de verschillende kampioenschappen, zodat iedereen nog voor een kampioenschapklassering kan en mag gaan.

    Geef nu toch toe dat de beste rijders die in het criterium rijden, daar hun plaats niet hebben maar wel in het nationale gebeuren. Vele anderen kunnen het spektakel verzekeren in het VASAF.

    Geen WRC, GT, Gr M, Gr R e.a. ?

    Onder het motto iedereen een beker laat men dan ook 101 Groepen en Klassen toe.

    Soms halvering van de startvelden en Jan Publiek gaat zeker en vast uit de bol gaan voor de echte 2 liter (atmo) en voortrekkers.

    Ik herhaal opnieuw dat een spannende wedstrijd gemaakt wordt door gelijkwaardige auto's die goed bestuurd worden, als het snel gaat volgt het spektakel automatisch, gegarandeerd!
    De mannen die met een Evo een paar voortrekkers kloppen in een provinciale rally verzorgen idd het spektakel niet!

    BTW: voor het goedkope budget moet je bij die wagens ook niet echt zijn hoor.

    Bestaan er dangoedkope formules?? Neen hoor, als je BV Opel wilt warm maken om in de sport te stappen moet je niet afkomen met een "aftandse" (sorry voor de uitdrukking die ik hier gebruik) kadett B, maar met recentere modellen.

    Ook geen "historics" meer dan ? !

    Zoiets zou ik nooit niet willen, durven schrijven!

    De meeste huidige gebruikte FORD BDA en Opel (2,2 ; 2,4 ; 2,7) zijn geen echte "historics" conform de vroegere homologatie's. Weg die boel ? !

    Ik pleit dan wel voor echte historics.

    Wat mij wel opvalt: Meer en meer achterwiel aangedreven wagens komen op de rallypaden te voorschijn.
    Reden ? Eens mee rijden doet het beter begrijpen.

    Ik heb er een vijftal versleten, dus ...

    Bijkomend voordeel ? Jan Publiek gaat hiervoor blijkbaar wél uit de bol
    En ze zijn spotgoedkoop en overal te vinden.

    Ik mijn mening , u de uwe, maar goed zijn ze zeker niet bezig!!!

  2. #372
    Senior Member redcapPA's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 November 2008
    Locatie
    Ekeren
    Berichten
    665

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    Mo kijk, ene dat mij begrijpt zie.
    ja han er zijn er die u begrijpen

  3. #373
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    @FOCUSWRC
    Een anti-toeschouwers en anti-spektakel en anti-rijders kampioenschap dus

  4. #374
    Senior Member EVA RACING's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Waasmunster
    Berichten
    1.524

    Standaard

    @ FOCUS WRC

    Het BK zou inderdaad wat bijgestuurd en aangepast mogen worden.

    Minder wedstrijden en korter van afstand ? Waarom denk je dat ikzelf minstens het BK rijd ? Om de km's natuurlijk. We gaan er toch geen sprintkampioenschap van maken. Dan ben ik weg hoor !

    'Grote piloten' weren uit VASAF ? Wie mag bepalen welke bij de 'grote' horen en wie niet ?
    Wat voor mij mag en reeds moest zijn is dat indien je BK rijd je geen punten kan scoren voor VASAF zodat de eigenlijke kampioenschapsrijders niet benadeeld worden. (spreek van ervaring. Bij mijn comeback in 2005 had ik indien de 'gelegenheidsrijders' van Div 4 toen van mij geen punten afpakten kampioen algemeen kunnen zijn).

    Oplossing zou zijn: Rijd je een kampioenschap en wil je punten scoren ? Vooraf inschrijven voor het kampioenschap en enkel in één kan je scoren.

    Wat betreft het Criterium was eerst een goed initiatief, maar inderdaad het is momenteel zijn doelstelling voorbijgegaan. Maar de ping-ping speelt hier veelal DE rol hoor.

    Het gaat hem hier niet om de bekers hoor, wel om de verscheidenheid van wagens de mogelijkheid te bieden om deel te nemen. Er is hierdoor echt de mogelijkheid gegeven om enkele parels van auto's met veelal goede piloten op de Belgische rallypaden te plaatsen.

    Gelijkwaardige wagens ? Zelfs in de georganiseerde cups is er altijd al blijkbaar ongelijkheid geweest.
    Ieder zijn mening, maar niet iedereen zal hier superenthousiast over zijn denk ik.

    Jan Publiek komt toch ook voor de mannen met hun Evo of WRC in een provinciale wedstrijd hoor

    Opel warm maken ? Toch niet voor in België bedoel je ? Zelfs met een S2000 corsa zal je hun niet warm maken. Ping-ping hé

    Ze stellen me al jaren de vraag waarom ik geen historic wil rijden ?
    Mijn laatste kadett had de eerste 2.7 motor in België en had 192 pk.
    Nu lachen ze daar blijkbaar mee. Als ik nu enkele 'historics' zie rijden(vlammen) en merk met welke rolkooi ze rijden Neen dan doe ik niet mee.
    Ik geef je zeker gelijk voor te pleiten voor de 'echte historics'

    Waarom denk je dat bibi nu met den BMW op toer is ?
    Veel plezanter dan nen Evo (echt koersgevoel en meer "werken")
    En 'last but not least' : de runningskosten zijn veel lager (zelfs lager dan de meeste voorwielaangedreven half- en supersnelle 'kleine' bommetjes.

  5. #375
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 June 2008
    Berichten
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVA RACING Bekijk bericht
    @ FOCUS WRC


    Ze stellen me al jaren de vraag waarom ik geen historic wil rijden ?
    Mijn laatste kadett had de eerste 2.7 motor in België en had 192 pk.
    Nu lachen ze daar blijkbaar mee. Als ik nu enkele 'historics' zie rijden(vlammen) en merk met welke rolkooi ze rijden Neen dan doe ik niet mee.
    Ik geef je zeker gelijk voor te pleiten voor de 'echte historics'
    Als je bedoelt "maar" een 6-punt rolkooi ipv multi-punt en/of extra verstevigingen.
    Heeft meer met regels te maken. Als je uw historic opbouwt met de bedoeling eens deel te nemen aan een Fia-rally dan enkel de kooi volgens de fiches van vroeger, en toen zaten ze nog maar met die 6-puntskooien.
    Denk dat het zoiets was.

  6. #376
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Rally is geen show, maar een sport. Als je niet met gelijke wapens kunt strijden (toch niet bij benadering) is er maar weinig sport aan. Zeggen dat het volk wegblijft omdat atmosferische moteurkes of N4's rijden is de grootste onzin. Kijk naar het Oost-Europa, of naar andere landen waar de FIA regels toegepast worden. Het staat er rijen dik met volk. Kijk gewoon dit weekend naar Eurosport.

    Bij het wielrennen staat het ook niet rijen dik omdat ze met hun fietskes door de bocht schuiven. In de klasiekers is de winnaar doorgaans moeilijk te voorspellen en de mensen komen hun idolen aanmoedigen om te winnen. Ooit naar een wielerwedstrijd gaan kijken? Is dus niets aan te zien, gewoon ***ZOEF*** en toch staat het rijen dik.

    Ik weet niet waarom, maar ik kan me goed inbeelden waarom dat Princen met zijn R3 andere oorden gaat opzoeken: competitie.

    In België willen ze er precies een carnevalstoet van maken: als je maar een auto hebt en het schuift is het goed. Dat is precies het enige argument dat je hier nog leest.

    Ik vraag me trouwens af wat die Protos van een Van Woensel of van een Lefevere kosten en wat hebben ze er uiteindelijk mee bereikt?

    Net alsof je de WRC's afschaft dat al die piloten meteen hun passie gaan opgeven.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  7. #377
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Ik denk dat de meeste rijders in het bk met een wagen rijden wat ze met hun budget kunnen betalen en waar ze denken van het meeste plezier aan te hebben.Komt er dan nog bij dat er teams zijn wat ook het publiek willen laten genieten van hun prachtige wagens.
    Daarom dat de Condroz rally voor mij persoonlijk ook stukken beter is als bv Ieper.

  8. #378
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Niet overtuigd Haco.

    Kijk naar het verschil Condroz 2003 en 2005 in toeschouweraantallen. En in 2006 was iedereen terug massaal van de partij. Hoe zou dat komen denk je? Verschil was enorm! Nu nog steeds staat er in de Condroz massaal meer volk dan bijv. Ieper, terwijl het vroeger toch anders was. Wat is daar dan de reden voor volgens jou?

    btw, een exoot zoals Van Woensel zijn 350Z of de Lefevere BMW is veel goedkoper in aankoop en ontwikkeling en bovendien nog eens veel goedkoper te runnen. Akkoord, dit kost nog veel geld maar kijk eens naar de prijzen van bijv. een S2000, dat is nog heel andere koek. Als je deze piloten vraagt wat het leukst zal rijden, weet ik wat hun antwoord zal zijn. Dat rally in België geen topsport pur sang is, is al meer dan 20j zo. de fun-factor blijft het belangrijkste en dat zal niet snel veranderen.

    Niet met gelijke wapens strijden, wat bedoel je daar mee? Tsjoen en Snijers aardig aan mekaar gewaagd qua materiaal toch? Gevolgd door Debackere, Lietaer die het ook aardig spannend kunnen maken. Wie zegt dat er in een FIA-kampioenschap meer kandidaten een strijd zullen leveren. In Ieper stonden 20 S2000's aan de start, maar wees eens eerlijk, slechts een 4-tal kwamen in aanmerking voor de overwinning. Van het BK een gr N en S2000 kampioenschap maken zal veel piloten naar het regionale gebeuren drijven. Wat gaat er nog overblijven van het BK? Ik ken tenminste 3 wedstrijden die niet langer nationaal zullen organiseren en ik zie geen enkele regionaler die hen zal vervangen. Jij hoopt op interesse van constructeurs/importeurs? Ik zie er mss 2 toetreden, gaat het dan zoveel beter zijn dan nu? Gaat een sponsor gemakkelijker toehappen omdat het een officieel programma is? 1998 en 1999 bewezen het tegendeel me dunkt. En zoals in veel autosportkampioenschappen gebeurde, is de toetreding van een constructeur bijna altijd nefast voor dat kampioenschap: zie WK Rally met Peugeot en Citroën, Belgian Procar, DTM, Fia GT, allen ten ondergegaan door toedoen van constructeurs...

  9. #379
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    Kijk naar het verschil Condroz 2003 en 2005 in toeschouweraantallen. En in 2006 was iedereen terug massaal van de partij. Hoe zou dat komen denk je? Verschil was enorm! Nu nog steeds staat er in de Condroz massaal meer volk dan bijv. Ieper, terwijl het vroeger toch anders was. Wat is daar dan de reden voor volgens jou?
    Iedere keer dat voorbeeld van de Condroz. Baseer je je op reële cijfers, of op gewoon de plaatsen die je aangedaan hebt? Dan nog is het niet duidelijk dat dat de oorzaak was: misschien lag het gewoon aan het weer (ik zeg maar iets onnozel, maar zomaar zeggen dat het te wijten was aan het verdwijnen van de WRC's). Ik herinner me trouwens Tsjoen nog klagen in de Mitsu dat er veeeeel veeeel volk was en nog eens op de baan ook, er reden toen geen WRC's mee en het was een mooie open strijd.

    btw, een exoot zoals Van Woensel zijn 350Z of de Lefevere BMW is veel goedkoper in aankoop en ontwikkeling en bovendien nog eens veel goedkoper te runnen. Akkoord, dit kost nog veel geld maar kijk eens naar de prijzen van bijv. een S2000, dat is nog heel andere koek.
    Je rijdt met wat je kunt betalen en je strijdt dan ook in die categorie. Beperk het aantal categorieën en je hebt meer volk per categorie. Misschien opnieuw onnozel voor buitenstaanders, maar in ons modelbouw wereldje zou ook iedereen zijn goesting rijden: een megane cup tegen een Group C tegen een GT tegen ... 't zou een mooi zicht zijn en je weet niet eens wie nu echt de snelste is: daarom, 2 categoriën op ene dag. Gevolg: gevulde categoriën en super spannende competitie. Zoals ik zei, het is een heel andere schaal, niet alleen letterlijk!

    Als je deze piloten vraagt wat het leukst zal rijden, weet ik wat hun antwoord zal zijn. Dat rally in België geen topsport pur sang is, is al meer dan 20j zo. de fun-factor blijft het belangrijkste en dat zal niet snel veranderen.
    Het leukst, waarom stapt Snijers dan in een C2? Als je competitie rijdt en voor een plek aan het strijden bent dan stijgt de fun factor ook enorm. Dan moet het nog geen topsport zijn, maar er zal wel competitie zijn. Al gezien hoe populair een clio cup of een mini cup op circuit is?


    Niet met gelijke wapens strijden, wat bedoel je daar mee? Tsjoen en Snijers aardig aan mekaar gewaagd qua materiaal toch?
    En hoeveel keer zullen we ze dit jaar zien strijden tegen elkaar?
    Gevolgd door Debackere, Lietaer die het ook aardig spannend kunnen maken.
    We kunnen natuurlijk een categorie bij creëren voor retro-wrc's. Sorry, ben wat cynisch...


    Wie zegt dat er in een FIA-kampioenschap meer kandidaten een strijd zullen leveren. In Ieper stonden 20 S2000's aan de start, maar wees eens eerlijk, slechts een 4-tal kwamen in aanmerking voor de overwinning.
    Had je die 4 vooraf op een briefje kunnen schrijven? Geef toe, er waren al veel opgaves (of tijdverliezen) in de eerste ronde. Tussen de achterliggende posities werd trouwens ook mooi strijd geleverd.

    Van het BK een gr N en S2000 kampioenschap maken zal veel piloten naar het regionale gebeuren drijven. Wat gaat er nog overblijven van het BK? Ik ken tenminste 3 wedstrijden die niet langer nationaal zullen organiseren en ik zie geen enkele regionaler die hen zal vervangen.
    Niet enkel N4, maar ook lagere klasses natuurlijk. Maar goed gestructureerd en beperkt.

    Jij hoopt op interesse van constructeurs/importeurs? Ik zie er mss 2 toetreden, gaat het dan zoveel beter zijn dan nu? Gaat een sponsor gemakkelijker toehappen omdat het een officieel programma is? 1998 en 1999 bewezen het tegendeel me dunkt. En zoals in veel autosportkampioenschappen gebeurde, is de toetreding van een constructeur bijna altijd nefast voor dat kampioenschap: zie WK Rally met Peugeot en Citroën, Belgian Procar, DTM, Fia GT, allen ten ondergegaan door toedoen van constructeurs...
    Ik reken helemaal niet op constructeurs, wat zij doen is gewoon mooi meegenomen. Vind trouwens dat ze in het WK ook moeten afstappen van constructeurs kampioenschap, lijkt me beter iets in de zin van FIA GT.

    Ik ben maar een toeschouwer, dat is de enige investering die ik doe in de rallysport. Ik stel alleen maar vast dat ons BK er maar heel bleekjes uitkomt als je naar het niveau kijkt. Wanneer iemand als Hubert Deferm een titel binnenhaalt, en dat is wellicht een heel sympathieke mens met heel veel kwaliteiten, dan moet je je toch vragen beginnen stellen...
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  10. #380
    Senior Member quattro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2008
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Den tijd van de grote carte blanche sponsors is voorbij...er zijn er alleen nog een deel die het eerst zullen moeten voelen alvorens ze het geloven dat crisis is om geen gezichtsverlies te lijden.
    Enkele jaren terug vloog men hier ook steeds op de limiet me eender welken auto en was alles specktaculair en werd er ni over gezaagd.
    We hebben hier de auto's ervoor maar ni het budget meer om het volle potentieel ervan te benutten..
    Heb het dan wel over heel duur bakken hé..
    Vandaag ene in de prak en morge ne nieuwe????????wil het nog zien vandaag den dag
    Een volledig BK pakt maar aan 25.000e per rally me alles erop en eraan voor vanvoor mee te spelen in de moderne??is zien wie da nog kan trekken,of hoe lang nog??
    Als ge naar niks moet zien zou er wa spectakel te zien zijn denk me alle soorten auto's..

    Aléz das mijn inzicht erover hé

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 74
    Laatste bericht: 10 November 2007, 20:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •