Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Formula 1 ing magyar nagydij 2008

  1. #1
    Sneller dan het licht ! Phil69's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    509

    Standaard Formula 1 Ing Magyar Nagydij 2008

    Of GP van Hongarije op de Hungaroring in Budapest.
    4381,08 meters, 14 bochten, Mickey Mouse-circuit, ook het 2de Monaco genoemd,
    bochtig en waar inhalen heel moeilijk is.
    De beste mogelijkheid is na het rechte stuk vd start/finisch (788,9 meters). De strategie is dus belangrijk hier.


    Let's do de Hungaro-twist

    Ik vind op het internet veel kritiek te lezen over Felipe Massa.
    Ikzelf ben nu wel geen fan van massa, maar k'vind die kritiek wel onterecht,
    want k'vind dat hij zich hard inzet en bezig is met 1 van zijn beste seizoenen,
    maar dan vallen de mindere prestaties het meeste op.
    Massa heeft duidelijk zijn goed en minder goede kanten,
    hij heeft zijn circuits waar hij zich duidelijk goed in zijn vel voelt en niet te kloppen is,
    denk maar aan Turkije, Bahrein of Sao Paulo.
    Hij haat bvb Monaco, maar haalde er toch de pole en pakte er een podium.
    K'vind toch dat hij er in slaagt het beste te halen uit zijn capaciteiten en gaat voor het meeste punten hij kan pakken.
    Maleisië was zijn grootste misser dit seizoen toen hij teveel achter Kimi wou gaan en te ver puchte,
    maar hij heeft dit intussen wel ingezien. Hij heeft daar zeker uit geleerd.
    Denk aan Magny-cours waar hij uiteindelijk kon profiteren om te winnen.
    Als hij zo verder blijft doen zie ik in hem wel een serieuze titelkandidaat.
    Misschien niet de beste racer, maar als hij kan profiteren...?
    Laatst gewijzigd door Phil69; 29 July 2008 om 16:47

  2. #2
    Sponsor Henne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 March 2007
    Berichten
    1.183

    Standaard

    Het is al vaker gebleken dat niet de snelste piloot ook wereldkampioen kan worden. Als Massa zijn geluk wat meezit en als hij nog een aantal goeie races rijdt, geraakt hij er ook ooit wel eens. Maar persoonlijk ben ik niet echt overtuigd van zijn capaciteiten (lees: ik denk dat er andere personen dat top F1 zitje verdienen).

    Hongarije is al vaak spectaculair gebleken. Weet er trouwens iemand waarom men de chicane na bocht 3 niet meer neemt?

  3. #3
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Die chicane hebben ze toch maar een jaar of 3 genomen dacht ik. 1986-1989.
    Daarna hebben ze die verwijderd.

    Ik denk zelfs dat dit al eens een vraagje is geweest in een legendarisch topje op een ander forum.


    Het antwoord is vrij simpel. Die chicane lag er om de simpele reden dat er daar een ondergrondse bron lag. Ze moesten er wel omheen want ze konden er geen tarmac overgieten of die ging wegspoelen van het water.
    Het heeft een jaar of 3 geduurt voor ze dat probleem hebben kunnen oplossen en daarna hebben ze de baan gewoon rechtdoor getrokken, de chicane verwijderd. Zoals eigenlijk oorspronkelijk de bedoeling was.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #4
    Senior Member Wim's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    2.263

    Standaard

    Aan Phil69

    Waarschijnlijk gaat er nog wel een serieuze regenrace zijn, daar pakt hij al geen punten. Ik heb in F1 nog nooit een rijder gezien die zo blundert in de regen als Massa, elke keer opnieuw. Daarnaast heeft hij gewoon niet het talent van een Räikkönen, Hamilton, Kubica, Rosberg of zelfs Kovalainen. Hij presteert altijd goed op Tilke omlopen, die 'circuits' waar je vliegtuigen kan laten landen langs de baan. Op echte circuits zoals Silverstone, Monaco (toch ook een kostbare fout toen hij aan de leiding reed), Francorchamps... presteert hij véél minder.
    Laatst gewijzigd door Wim; 1 August 2008 om 11:55

  5. #5
    Sneller dan het licht ! Phil69's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    509

    Standaard

    Daar zit het hem, hij word volgens mij wat teveel op die race in Silverstone geviseerd, hij heeft zn circuits (zoals jij noemt die Tilkes) en hij heeft inderdaad degene dat hij niet graag heeft.
    Maar op die mindere slaagt hij er toch in podiums te rijden, geen winst maar degelijke punten, op Spa werd hij vorig jaar 2de, ok op Silverstone gaat het hem niet.
    Op Fuji vorig jaar in de regen liet ie toch wel iets zien in de regen in dat duel met Kubica.
    Ok t'is nie veel, we weten het, maar vooral hij weet het zelf en haalt er toch iets uit en dat is wat veranderd bij hem tegenover vroeger.
    Als hij kan een beetje rekenen, zich wat intomen, en zijn koppeke gebruikt kan hij het ver schoppen, en als de anderen wat in de fout gaan...

    t'is nog wat vroeg , na deze race komt de zomervakantie eraan voor de rijders geloof ik, en daarna zal het gevecht pas echt in gang schieten.
    Nogmaals , k'ben geen supporter of fan van massa. Maar hij zal wel de derde hond zijn in de titelstrijd na de 2 grote favorieten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
    Daarnaast heeft hij gewoon niet het talent van een Räikkönen, Hamilton, Kubica, Rosberg of zelfs Kovalainen.
    Dat kan mischien wel zo zijn,maar hij maakt het die talentvolle rijders toch zeer moeilijk
    Dat hij volgens u ook niet het tallent heeft om een topper te zijn,daar kan hij zelf niets aan doen.Je hebt het of je hebt het niet.Maar hij weet dit dan toch goed te compenseren.
    De echte tallenten maken trouwens ook zeer domme fouten en daarbij moeten ze nog zelfs niet tegen hoge snelheid rijden of zelfs aan het racen zijn

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Een schitterende race van Massa,spijtig dat de motor er anders over beslist heeft.
    Zijn race was perfect, tot aan zijn opgeve

  8. #8
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Tja .... nu zal men Massa nog maar eens nen prutser noemen zekers hé
    Onbedreigd aan de leiding rijdend zijne motor opblazen op 3 ronden van 't einde .... en zijne start zal men omschrijven al té risicovol.

    Enfin, voor mij heeft Flup'ke een prachtige race gereden met nen schitterende start .... jammer genoeg was de race 3 ronden te lang.
    Da's autosport hé .... da's sport ...... "It ain't over 'til the fat lady sings"


    Tof voor Heikki .... zijn 1e zege, hopelijk blijft het er niet bij zoals die ene zege van Button in Hongarije.
    Fabuleus van Glock .... in 14 dagen van bijna in nen rolstoel naar 't podium.


    Wat me de laatste tijd wel opvalt ..... meer en meer teams neginnen serieus last te krijgen van die naftpompen maar vandaag viel het serieus op.
    FIA ligt altijd te lullen over de veiligheid .... awel, dat ze dan maar eens beginnen met deze naftpompen.

    En voor de rest valt er over deze GP weer niet veel te zeggen.
    Life is a highway to hell

  9. #9
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    <...>Wat me de laatste tijd wel opvalt ..... meer en meer teams neginnen serieus last te krijgen van die naftpompen maar vandaag viel het serieus op.
    FIA ligt altijd te lullen over de veiligheid .... awel, dat ze dan maar eens beginnen met deze naftpompen.

    En voor de rest valt er over deze GP weer niet veel te zeggen.
    idd, over de hele lijn kan ik me bij dead_man aansluiten
    het was inderdaad opvallend, vandaag, die brandstoftoestanden... op een gegeven moment speculeerde de co van la deux erover dat dit aan de hitte zou kunnen liggen, maar anderzijds, 't is toch nogal warm geweest?

  10. #10
    Senior Member senna's kingdom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    608

    Standaard

    Ik denk eerder aan een aarding of zo.
    Als dit niet gebeurd komt er door statische electriciteit en vonk vrij.
    Het is namelijk bij het terug trekken van de slang. ontbinding tussen 2 materialen en geen aarding = vonk.
    Maar het zou me verbazen dat er geen aarding aanwezig zou zijn op de kop van de slang die verbind met de auto.

    Wat ook goed kan is dat er nog benzine uit de kop lekt bij het terug trekken. Dit mag natuurlijk niet.
    Maar het geval met Verstappen was veel meer benzine en het duurde zelfs langer voordat de benzine in brand schiet op de auto terwijl er veel meer benzine op de auto kwam.
    Hier was het meteen.

    Prachtige race van Massa. Zeer mooie start en blufte deze keer Hamilton mooi af.
    Maar mooi ook van Glock, niet vergeten dat hij in Canada en Hockenheim er ook goed bij zat.
    Het is dus zeker geen verrassing. Ik denk dat Glock zelfs 1 voor de toekomst is.

Soortgelijke discussies

  1. Superleague Formula
    By Dead_Man in forum Circuit
    Reacties: 149
    Laatste bericht: 16 January 2010, 18:51
  2. Reacties: 34
    Laatste bericht: 22 July 2008, 12:19
  3. 2008 Formula 1 Santander British Grand Prix
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 9 July 2008, 21:14
  4. Formula Master
    By SKJEF in forum Circuit
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18 June 2007, 11:35

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •