Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: Rally in enkele woorden?

  1. #1
    Rally is een Passie !!! Lolaluigi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 March 2008
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Berichten
    98

    Cool Rally in enkele woorden? Wie probeerd...?

    Is geen simpele vraag kan er iemand de perfecte beschrijving geven van rally (stel je voor dat je reclame maakt voor onze sport , reclame gericht tot mensen die nog nooit rally hebben gezien) . Wie probeert grtz Laurens (ik wil namelijk overtuiging zien ) want rally komt veel te weinig in de positieve belangstelling!!! enkel negatieve belangstelling!!!!
    Laatst gewijzigd door Lolaluigi; 29 June 2008 om 18:32

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    6 March 2008
    Berichten
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lolaluigi Bekijk bericht
    Is geen simpele vraag kan er iemand de perfecte beschrijving geven van rally (stel je voor dat je reclame maakt voor onze sport , reclame gericht tot mensen die nog nooit rally hebben gezien) . Wie probeert grtz Laurens (ik wil namelijk overtuiging zien )
    rally is een spektakelsport, mensen die een wagen met schitterende prestaties op de limiet besturen op weggetjes waar soms enkel de boeren passeren. het is volgens mij ook een publieksvriendelijke sport, ik heb nog nooit van rallyhooligans gehoord. Ook de piloten die de wagens besturen zijn goed bereikbaar, je kan in het servicepark steeds een babbeltje met hen slaan, op de foto ermee, een handtekening vragen,... Alleen jammer dat er zo weinig aandacht voor is, de grootste europese rally vindt plaats op belgisch grondgebied maar enkel de westvlaamse televisie heeft aandacht ervoor.

  3. #3
    Bleu Patrol GR Blackbird's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    Kortrijk
    Berichten
    600

    Standaard

    Wat is rally?

    De rallysport verschilt van andere autosporten doordat zij niet verreden wordt op permanente circuits. Het wedstrijdterrein bestaat uit verschillende parkoersen die volledig voor het overige verkeer worden afgesloten en waar de deelnemers afzonderlijk, om de minuut, worden gestart. Een deelnemende equipe bestaat uit 2 personen (bestuurder en navigator) en natuurlijk een rallyauto.

    Het principe van de rallysport is dat een deelnemende equipe zo snel mogelijk een parkoers dient af te leggen. Zo'n parkoers wordt ook wel klassementsproef (KP) genoemd. Tijdens het rijden van de klassementsproef leest de navigator de naderende bochtencombinaties en afstanden voor aan de rijder in een soort stenocodering (pacenotes genaamd).

    Hierdoor weet de rijder precies welke bochtencombinaties hem te wachten staat en kan hij de klassementsproef zeer snel en veilig rijden. Voor het bepalen van de juiste afstand heeft de navigator de beschikking over een speciale "dagteller" met een nauwkeurigheid van 10 meter, die na elke bocht weer op nul wordt gedrukt .


    Alle deelnemers rijden dus individueel het parkoers. Op deze wijze worden ca 20 verschillende klassementsproeven door de deelnemers gereden. Wie aan het einde van de rally totaal de minste rijtijd heeft gerealiseerd op de klassementsproeven, is algemeen winnaar. Ook worden er prijswinnaars benoemd naar klassenindeling. De klassenindeling gebeurt op basis van de cilinderinhoud van de motor.
    Info komt van BIJ ROBINV-WEBDESIGN!
    Laatst gewijzigd door Blackbird; 29 June 2008 om 18:54
    Rally Events Simply The Best

    Bovenstaande post is mijn persoonlijke mening , maar gezien ik behoor tot het "MensDom" kan ik het Autosportforum niet verantwoordelijk stellen voor mijn fouten !!

  4. #4
    Senior Member quattro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2008
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Wat is rally?


    RALLY IS PLEZANT

  5. #5
    Senior Member straffe toebak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    597

    Standaard

    Rally is net als iedere sport:
    - onzinnig volgens tegenstanders
    - fantastisch volgens liefhebbers

  6. #6
    Senior Member EVA RACING's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Waasmunster
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Nu raak je het grootste probleem aan !!

    Reclameslogan ?
    Is nog gemakkelijk te maken met bijbehorende beeldspot of foto waarbij de eventuele intresse kan opgewekt worden.

    MAAR DAN HET MOEILIJKSTE:

    Uitleggen wat rally is aan een leek ?
    Ik ervaar telkens nog dat vele "kenners" zelfs nog niet helemaal weten wat de competitie werkelijk inhoud.
    Rallysport is niet in enkele zinnen samen te vatten en daarom helemaal niet simpel uit te leggen!

    Je moet in goed, begrijpbare en correcte zinsbouw uitleggen dat een wedstrijd niet alleen plaatsvind op de klassementsproeven (tegen tijd), maar dat ook tijdens het gehele wedstrijdverloop een tijdschema moet gerespecteerd worden vanaf het verlaten van wagenpark - podium tot het plaatsen van de wagen in wagenpark op het einde van de wedstrijd, waarbij bij het niet ideaal inklokken een tijdstraf kan opgelopen worden dewelke dan bijgevoegd wordt op de gereden tijden op de klassementsproeven.
    Laat het ons dan nog verder hebben over de verschillende types wagens en klasseindelingen en de verschillende kampioenschappen zodat die leek toch een beetje overzicht kan krijgen.

    Je zal merken dat het niet zo simpel is dan het lijkt om de totale leek nog maar een beetje 'inzicht' te laten krijgen in deze toch tamelijk complexe sport.

  7. #7
    Senior Member Sublover's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 March 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    597

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVA RACING Bekijk bericht
    Nu raak je het grootste probleem aan !!

    Reclameslogan ?
    Is nog gemakkelijk te maken met bijbehorende beeldspot of foto waarbij de eventuele intresse kan opgewekt worden.

    MAAR DAN HET MOEILIJKSTE:

    Uitleggen wat rally is aan een leek ?
    Ik ervaar telkens nog dat vele "kenners" zelfs nog niet helemaal weten wat de competitie werkelijk inhoud.
    Rallysport is niet in enkele zinnen samen te vatten en daarom helemaal niet simpel uit te leggen!

    Je moet in goed, begrijpbare en correcte zinsbouw uitleggen dat een wedstrijd niet alleen plaatsvind op de klassementsproeven (tegen tijd), maar dat ook tijdens het gehele wedstrijdverloop een tijdschema moet gerespecteerd worden vanaf het verlaten van wagenpark - podium tot het plaatsen van de wagen in wagenpark op het einde van de wedstrijd, waarbij bij het niet ideaal inklokken een tijdstraf kan opgelopen worden dewelke dan bijgevoegd wordt op de gereden tijden op de klassementsproeven.
    Laat het ons dan nog verder hebben over de verschillende types wagens en klasseindelingen en de verschillende kampioenschappen zodat die leek toch een beetje overzicht kan krijgen.

    Je zal merken dat het niet zo simpel is dan het lijkt om de totale leek nog maar een beetje 'inzicht' te laten krijgen in deze toch tamelijk complexe sport.

    Ik ben het met u eens. Als ik tegen een leek vertel over de rally dan merk je dat ze meteen vooroordelen hebben over de sport, maar eigelijk totaal geen flauw benul hebben wat de sport nu eigelijk inhoud. Dat het met rallywagens is die rap rijden weten ze nog net.
    Twee weken geleden heb ik een poging ondernomen om aan collega's uit te leggen hoe rally in elkaar zit omdat men over ieper begon. Je merk gewoon dat ze het niet snappen.

  8. #8
    Senior Member SKJEF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    3.338

    Standaard

    Er is maar één woord voor rally :
    PASSIE als je er geen passie voor hebt zal je het nooit kunnen verstaan dat die zotten daar zo rap deur den binnen sleuren en skjef goan !

  9. #9
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Als het een soort van slogan moet zijn, dan denk ik dat het toch korter moet, niet lachen, maar dit heb ik ineen gebokst, in het engels:

    FAST DRIVING
    on CLOSED ROADS
    FIGHTING FOR SECONDS
    in a FAMILY CAR
    ON THE LIMIT
    FOR VICTORY!

    Ik denk als je bij iedere zinnetje een mooi bewegend beeld brengt (dus bij FAST ergens waar het zeer hard gaat, CLOSED een overzichtelijke -stille-trage- blik op een gesloten rallyparcours, FIGHTING met veel kabaal en hoge snelheid, FAMILY -stille-familie-focusof207, LIMIT -snel,spectaculair-, VICORY -podium, met champagne, ontladig-), dan heb je een mooi reclamebeeld.

    Zou dat geen mooi spotje zijn voor op den BRT voordat ze Thuis uitzenden?
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  10. #10
    Senior Member straffe toebak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    597

    Standaard

    Diene FAMILY CAR ... .

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •