Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36

Discussie: Nieuwe rallyregio's?

  1. #11
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Ik vrees dat er hier in west een beetje teveel rally's en sprints zijn. Jammer om zeggen maar misschien wel zo.
    Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, . but rather to skid in sideways, totally worn out,shouting..... . "holy crap, what a ride!"

    GioRallyReport


  2. #12
    Senior Member delange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 April 2008
    Berichten
    714

    Standaard

    geen zever maar in de buurt van ronse enzo vlaamse ardennen wortegem elsegem moregem vergelijkbaar parcours haspengouw sommige stukken . zeer mooie parcours uit te stippelen op sommige stukken zou je niet meer weten dat het zo dicht nog zo mooi kan zijn ! ook wat heuvelachtig enzo

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    2.122

    Standaard

    Nieuwe rallyregio's? Zijn er nog niet genoeg rally's/sprints in Belgie?

  4. #14
    Senior Member delange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 April 2008
    Berichten
    714

    Standaard

    nee in februari is er nog plaats voor een in oost vlaanderen

  5. #15
    Senior Member vlotte eduard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    835

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Vroeger had je de 6 uren van Leuven en de rally in Lubbeek (achteraf rallysprint).De 2 eerste rally's waar ik ooit ben gaan zien
    Daar zal wel een reden voor zijn waarom dat die niet meer gereden worden,mischien eens aan uwe burgervader Tobback gaan vragen

    Er was ook nog een tijdje de rallysprint van Leuven
    Geen toelatingen meer in de streek rond Leuven & tis ni alleen de Louis zenne

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    21 March 2007
    Locatie
    Westmeerbeek
    Berichten
    77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Het Hageland hier in de buurt van Leuven lijkt me ook een mooie regio!
    Ik heb ooit voor de fun een rally uitgetekend in de buurt van Leuven. Rond Aarschot had ik een rally van 325 km KP, over 2 dagen. Met de langste KP 28km. Volgens enkele 'insiders', waaraan ik dit parkoer al heb laten zien, zou het één van mooiere van België kunnen zijn... Maar als ik toelatingen zou gaan vragen mag ik blij zijn dat ik er nog een rallysprintje kan uitkrijgen...

    Maar er zouden toch wel enkele rally's in de provincie's Antwerpen en Vlaams-Brabant bij mogen komen.

  7. #17
    Senior Member Sublover's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 March 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    597

    Standaard

    Naar mijn mening, hou je vast, zijn er teveel rally's en op teveel verschillende platformen.

    Ik zeg dit als rally liefhebber ik hart en nieren.
    Naar mijn mening zou het de rallysport op verschillende manieren goed doen indien er minder rally's zouden zijn.

    Het zou voor organisaties beter zijn want op sommige plaatsen zijn er gewoon teveel. Ik denk nu aan de streek rond Roeselare. Je hebt de 'omloop van vlaanderen' de 'tbr', de rallysprint van staden en dadizele. Dan rijden ze in de omloop de oude kp van oekene niet meer omdat de tbr daar rijd. In staden lukt ook al niet omdat er in augustus een rallysprint is en ga zo maar door. (ik neem nu roeselare gewoon als voorbeeld)

    Nadeel is ook dat piloten gaan rijden al la carte. Je hebt een ruimte keuze aan rallysprints, short rally's, rally's en BK rally's ook nog het criterium, kortom keuze genoeg. Hierdoor rijden er dikke wagens, oa wrc's groep A, diverse kleine wedstrijdjes die eigelijk voor de kleinere wagens zouden moeten zijn of voor piloten die zich in hun wedstrijden, in de kijker zouden moeten rijden.
    Die "dikke" wagens horen volgens mij thuis in het BK wat het BK zeker ten goede zou komen.

    En dan voor het publiek. Alle rally's gaan bekijken is onrealistisch. Het rallypubliek wordt gespreid over de diverse wedstrijden. Dan is er inderdaad steeds minder publieke belangstelling.
    Op den duur is het moeilijk te begrijpen voor mensen die er niet zoveel van kennen of voor de media enz.....

    Ik kan nog een eindje doorgaan maar...

    Lig er niet wakker van, het is gewoon mijn mening.

  8. #18
    Senior Member corolla wrc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2008
    Locatie
    balen
    Berichten
    335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DUVEL Bekijk bericht
    In de streek van de noorderkempen is het ook wel de moeite vind ik.
    Vroeger had je ook de rally van de noorderkempen.
    Laat maar komen een rally in de kempen.

    Inderdaad ik vind persoonlijk ook dat er te veel rally's,en sprintjes in de Vlaanders worden georganiseerd, en veel te weinig( buiten Kasterlee geen)
    in de kempen. En er zijn toch ook hele schone rally wegen in de kempen.

  9. #19
    Senior Member Pegasus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 March 2007
    Locatie
    Molenstede
    Berichten
    584

    Standaard

    Vroeger had men hier in de buurt (ik ben van Molenstede, Diest) de rally van Looi. Verharde wegen afgewisseld met gravel in de bossen van Asdonk en dergelijke. Ik heb daar Snijers nog weten rijden met de Bastos Toyota en Duez met de FINA BMW.. Ik moet zowat 8-9 jaar oud geweest zijn toen .

    Hoe komt het dat deze rally verdwenen is indertijd?

    Ik geloof zelfs dat hier ooit de 6 of 12 uren van Diest bestaan hebben. Maar daar heb ik geen info over..

    Het zou mooi zijn een rally(-sprint) hier in de buurt. Veel mooie wegen maar helaas ook veel bebouwing..


  10. #20
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Zelf zat ik met de Bokkenrijders vroeger in de organisatie van "6 u van Alken", later "12 uur van Alken" en nadien is de rally verhuist naar de "12 uur van Hasselt" + nog eens van naam veranderd "Grensland Rally Hasselt" .
    Altijd een gemengd parkoer geweest.

Soortgelijke discussies

  1. nieuwe site philcars rallysport
    By martijn69 in forum Rally binnenland
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 18 May 2008, 20:01
  2. Nieuwe klassen en divisie's
    By Willemopel in forum Rally binnenland
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 16 July 2007, 21:20
  3. Nieuwe website Bernd Casier
    By Del Bosque in forum Rally binnenland
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 3 May 2007, 19:33

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •