Probleem is niet de FIA. Sinds vorig jaar is het reglement inzake track limits immers kristalhelder. Elke bocht op elk circuit tijdens elke sessie : De lijn is de limiet en erover is erover.
Vroeger klaagden de piloten dat het niet duidelijk was, de ene keer was het de kerb die telde en in de volgende bocht de lijn en op een ander circuit nog eens anders. Nu is het verdomme duidelijk en dan hoor ik nu piloten zeggen dat ze in T9 en T10 op de Red Bull Ring beter de kerb als limiet zouden nemen......
Probleem zijn de piloten die de limieten veel te dicht opzoeken. En er dus overgaan. Ze weten wat de gevolgen zijn dus moeten ze maar minder risico nemen.
Het probleem in de race in Oostenrijk was dat er zo veel overtredingen waren dat de Stewards niet konden volgen. Of dat niet alle overtredingen vlot vanuit race control naar de Stewards werden doorgegeven.
Van de 1200 meldingen van overtredingen zijn er uiteindelijk slechts 83 weerhouden. Dat zijn er nog steeds meer dan 1 per ronde. Dus ja, mocht ik een steward geweest zijn, ik zou het zo snel niet kunnen bolwerken. Al helemaal niet als ik dan ook nog andere incidenten moet beoordelen. (andere piloot van de baan gedwongen, unsafe release.....) Want die waren er ook.