Het eerste groot nieuws van 2022 is al een feit. Otmar Szafnauer verlaat per direct het team van Aston Martin. Een echt grote verrassing vind ik dat niet. Otmar is volgens mij een redelijk zacht, diplomatisch persoon die het beste in mensen naar boven haalt. Hij plaatste volgens mij ook altijd de beste personen op de beste plaatsen. Een voorbeeld hier van was zijn, volgens mij, ijzersterke lineup van Perez en Hulkenberg.
Hij was degene die er voor zorgde dat Force India/Racing Point met een heel klein budget toch heel grote dingen kon laten zien. Wereldkampioen worden zat er natuurlijk niet in, maar op de 3de plaats eindigen in de stand om het constructeurskampioenschap met het zeer beperkte budget vond ik toch wel heel straf.
Dat dit ging clashen met bully Lawrence Stroll verwondert me helemaal niks. Pappa Stroll gooit er miljoenen tegen aan met slechts 1 doel voor ogen. Zoonlief Lance moet wereldkampioen F1 worden. Maar Lance is niet van de klasse van Perez of Hulkenberg. Dus daar zal het al serieus scheef gelopen zijn tussen Otmar en Lawrence om te beginnen. De meedogenloze aanpak van Lawrence verderop in hun samenwerking zal helemaal niet in goede aarde gevallen zijn bij Otmar, dus een split zat er zeker aan te komen.
Wat nu verder voor Otmar. Hij is naar het schijnt in beeld bij Alpine. In elk geval ben ik er van overtuigd dat, welk team het ook is dat hem in zijn rangen sluit, hier een heel goede zaak aan zal doen. Otmar is volgens mij 1 van de bekwaamste personen in heel de pitlane.