Pagina 7 van 15 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 150

Discussie: F1 2022

  1. #61
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Dat was een zware klapper van Schumi jr.
    Met wagens die zo dicht tegen de grond aanscheuren (omwille van het grondeffect) moeten ze dus verdomd goed opletten op de kerbs. Daar waar ze die vroeger veel gemakkelijker konden nemen is dat nu zeker niet het geval.
    Vorig jaar geen enkel incident, weliswaar met zeer stabiele wagens dankzij een jarenlange ontwikkeling en een minimale rijhoogte. Maar nu zijn de wagens gloednieuw en zichtbaar veel nerveuzer. Moeilijker om in bedwang te houden. En nu rijden ze dus tussen betonmuren.

    Ik vrees echt voor de race morgen. Er gaan nog crashes volgen.


    Het was me vorige week al opgevallen maar nu is het echt heel opvallend. Slechts 1 Mercedes motor in de top 10. En liefst 5 Mercedes motoren bij de laatste 6 (En dan nog alleen omdat Yuki problemen kreeg met zijn AlphaTauri) waaronder ook Lewis Hamilton.
    Zijn die andere motoren zoveel beter geworden of heeft Mercedes een stap achteruit gezet?


    Geen idee of Schumi morgen gaat starten. Volgens de eerste berichten is hij niet gewond maar voorlopig ook geen woord over een eventuele hersenschudding (welke hem uit de race zou houden).
    En het is dan nog maar de vraag of Haas hun reservechassis opgebouwd krijgt tegen die tijd. Die wagen is een volledige total loss. Motor, versnellingsbak, chassis.... alles naar de knoppen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #62
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Mja... er is een reden dat ze die ground effect wagens ooit verboden hebben. Die rijden als op rails... tot er plots, om welke reden dan ook, meer lucht onder komt dan normaal en dan is in een fractie van een seconde alle downforce weg. Daar doe je helemaal niets meer aan. In dit geval was het de kerb die er voor zorgde dat de wagen even omhoog ging en vanaf dat moment was Mick gewoon een passagier. En op dit circuit, (en je zegt het zelf) tussen al die muren, is de klap ongemeen hard. Blij dat Schumacher er ongedeerd uit gekomen is al moeten we dat nog afwachten.

    Die Mercedes motor dan. Je las er na de vorige race al veel over. Persoonlijk denk ik niet dat het aan de Mercedes motor ligt. Ik denk dat, en dat is dan inderdaad wel heel toevallig, net die 4 teams met een slecht chassis zitten. Mercedes heeft nog het beste chassis maar ze hebben wel veel last van porposing, van McLaren hebben we altijd gezegd dat dit er op of er onder zou zijn, Williams is al jaren niet meer top en deze wagen lijkt dat ook niet te zijn en de Aston Martin heeft ook heel veel last van porpoising. Daar hebben ze het trouwens een beetje opgelost door de rijhoogte te verhogen maar dat is nefast voor de rondetijden.
    Ik denk wel dat ze bij Ferrari en Renault het verschil met Mercedes goed gemaakt hebben. Volgens mij zijn de motoren ondertussen ongeveer gelijk, maar het probleem zit 'm dus bij het chassis van de 4 teams die met Mercedes motoren rijden.

    Lewis Hamilton er vandaag uit in Q1. De wagen is niet top maar zijn ploegmaat raakt dus wel in Q3. Russell is een heel goed piloot, maar ik geloof nooit dat hij beter is dan Lewis. Wat is er dan mis met Lewis ? Een slechte setup ? Lewis die niet kan wennen aan die nieuwe wagens ? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat Lewis niet thuis hoort op P16.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #63
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Lewis heeft al verklaart dat zijn setup niet in orde is. NaP3 hebben ze die nog aangepast en dat was in de verkeerde richting, de balans was totaal zoek (dixit Lewis).
    Waardoor Mercedes nu de keuze heeft : De setup zo laten en ergens achteraan starten of de setup aanpassen en vanuit de pitlane starten.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #64
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Ik snap het niet echt. Moet Mercedes echt tussen FP3 en Q1 aan de setup zitten prutsen ?
    Trouwens, hoeveel tijd duurt het om een setup te veranderen ? Als ik eens zit na te lezen hebben ze achteraan een gurney flap verwijderd en misschien wat meer of minder vleugel gegeven aan de voorkant. Hoe lang duurt dat ? 2 minuten ? Waarom dan niet eerst in Q3 proberen te geraken en dan beginnen te prullen aan de setup ?
    Ook twijfel ik in hoeverre ik dat setup verhaal geloof. Ik heb Lewis nergens horen zeggen dat die setup niet werkte. Indien het echt ging om een compleet nieuwe setup zou je toch zoiets verwachten. Ik heb geen idee wat er wel mis zou kunnen geweest zijn maar ik vind het allemaal heel vreemd.

    We kunen vandaag wel met 99% zekerheid een SC situatie verwachten dus het kan nog alle kanten op. Maar ik denk wel dat ze bij Mercedes liever Lewis rond P10 zagen staan dan op P16.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #65
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Jeddah was geen slechte race.
    Ik heb de indruk dat volgen met de wagens toch gemakkelijker is. Voorbijsteken is nog steeds niet al te gemakkelijk maar de wagens kunnen dichter en langer achter elkaar rijden zonder de banden naar de filistijnen te rijden waardoor ze ook meer kunnen proberen om er voorbij te geraken. En dat is best wel leuk om zien, als toeschouwer.
    Mercedes alweer 3e team. Hamilton had serieus pech met de VSC en de gesloten pitlane, ander had er zeker meer in gezeten dan een 10e plaats. Wellicht een 5e of 6e plaats, wat niet mis zou geweest zijn aangezien hij maar 15e is vertrokken.

    Enfin, ik verwacht beterschap bij Mercedes maar wellicht is Australië nog te vroeg. Maar ze zullen hun porpoising ooit wel onder controle krijgen. Al was ook Ferrari er ook niet vrij van dit weekend. Ik heb Leclerc meerdere keren zien 'bouncen'.
    De helmet cam vind ik trouwens prachtig. Heel wat anders dan de vaste onboard camera's.


    En dan is vandaag ook nog een nieuwe GP aangekondigd. Die van Las Vegas. Een stratencircuit langs de strip, aan de overkant van waar in '82 en '83 de USA-West GP plaatsvond op de parking van Caesar's Palace.
    De layout ziet er razend snel uit. Heel wat rachte lijnen op brede banen, waardoor het heel erg lijkt op Jeddah. Maar het voornaamste verschil met een gewone GP is wellicht het startuur. Die zal niet op zondag verreden worden maar op zaterdagavond, 10 uur lokale tijd. Prime-time in de States en hier dan 6 uur zondagmorgen, wat best nog acceptabel is. (zeker voor een die-hard fan)
    Maar ik vraag mij af of het wel nodig is, al die stratencircuits.

    Verder vraag ik mij ook af welke races hiervor gaan verdwenen. Want het concorde akkoord laar maar 24 race op een jaar toe (volgens sommigen 25). Dit jaar zitten we al aan 22 (Rusland is afgevallen) en volgend jaar komen er zeker Qatar, China en Las Vegas bij. Eentje teveel voor 24 races.
    Mexico Stad, Monaco, Frankrijk en Francorchamps zijn alle 4 dit jaar einde contract. Veel kans dus dat het één van deze 4 is.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #66
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Jeddah was geen slechte race.
    Ik heb de indruk dat volgen met de wagens toch gemakkelijker is. Voorbijsteken is nog steeds niet al te gemakkelijk maar de wagens kunnen dichter en langer achter elkaar rijden zonder de banden naar de filistijnen te rijden waardoor ze ook meer kunnen proberen om er voorbij te geraken. En dat is best wel leuk om zien, als toeschouwer.
    Mja.. volgen is inderdaad makkelijker. En daardoor zien we iets wat we nooit eerder in de F1 gezien hebben, namelijk auto's die remmen om maar niet als eerste over het DRS detectiepunt te moeten rijden. Nooit gedacht dat ik ooit een F1 race zou zien waar piloten zich inhouden om niet als eerste over een witte lijn te rijden. Ik ben er eigenlijk nog niet echt uit wat ik daar van vind. Aan de ene kant vond ik het een prachtige strijd, maar aan de andere kant vind ik het allemaal nogal... ik vind het juiste woord niet. Heeft dit nog met sport te maken ? Of is het meer show ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Mercedes alweer 3e team. Hamilton had serieus pech met de VSC en de gesloten pitlane, ander had er zeker meer in gezeten dan een 10e plaats. Wellicht een 5e of 6e plaats, wat niet mis zou geweest zijn aangezien hij maar 15e is vertrokken.
    Lewis had wel binnen kunnen gaan hé. Hij negeerde de eerste box call. Hij zei iets over een auto die langzaam reed. Ik denk dat hij het over Ricciardo had die net voor pit entry tot stilstand kwam. In elk geval was de ronde later de pits inderdaad gesloten en was zijn kans inderdaad verkeken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De helmet cam vind ik trouwens prachtig. Heel wat anders dan de vaste onboard camera's.
    Het is wel mooi, maar het is in mijn ogen vooral een gimmick. Het is fijn om eens te zien, maar eigenlijk valt er niet veel op te zien want het is nogal onduidelijk allemaal. Als je het 1 keer gezien hebt weet je het wel. Ik kan begrijpen dat ze er vaak naar terug grijpen want het ding heeft natuurlijk redelijk wat geld gekost en opnieuw brengt het het showgehalte naar boven, maar eigenlijk kan je er geen situtaties op inschatten. Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een meerwaarde.

    Ik heb me trouwens enorm opgejaagd in het camerawerk. Hoe lang hebben ze Lewis zitten volgen terwijl die ergens tussen P10 en P15 zat ? Terwijl gebeurde er vooraan vanalles en we kregen dat gewoon niet in beeld. Ook de replays waren een ramp. Van elk inhaalmaneuvre kregen we direct replays, uit alle mogelijke hoeken. Maar ondertussen was de strijd tussen Max en Charles wel nog volop bezig. Je kon gewoon de race niet meer volgen door al die replays. Toen de VSC en daarna de SC situatie kwam had niemand nog een idee wie waar zat. Niemand wist wie al gepit had, niemand wist wie nog moest pitten. Het is op z'n amerikaans, veel show, weinig inhoud. Dat is niet echt juist verwoord. Inhoud was er wel, de race was heel mooi, maar om het showgehalte hoog te houden kregen we het gewoon niet te zien.


    Ook heb ik me opgejaagd in het geblèt van Max. Alles om er voor proberen te zorgen dat Leclerc een straf zou krijgen. Lichten die niet werken, over een witte lijn gereden (tot 2 keer toe) en nog een keertje dat het oneerlijk was dat Leclerc niet genoeg gelift had bij een gele vlag. Lewis kan soms een stukske zagen, maar Max stak 'm wel naar de kroon in Jeddah.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En dan is vandaag ook nog een nieuwe GP aangekondigd. Die van Las Vegas. Een stratencircuit langs de strip, aan de overkant van waar in '82 en '83 de USA-West GP plaatsvond op de parking van Caesar's Palace.
    De layout ziet er razend snel uit. Heel wat rachte lijnen op brede banen, waardoor het heel erg lijkt op Jeddah. Maar het voornaamste verschil met een gewone GP is wellicht het startuur. Die zal niet op zondag verreden worden maar op zaterdagavond, 10 uur lokale tijd. Prime-time in de States en hier dan 6 uur zondagmorgen, wat best nog acceptabel is. (zeker voor een die-hard fan)
    Maar ik vraag mij af of het wel nodig is, al die stratencircuits.
    Voor mij hoeft het niet. Terwijl andere circuits alle moeite van de wereld doen om te voldoen aan de veiligheidsnormen gaan ze lustig op een stratencircuit, tussen 2 muren, racen tegen 350 km/h. Opnieuw, alles voor de show. Amerikanen zien graag auto's crashen en brokstukken rondvliegen. Er mag voor mij best zo eens een race bij zijn, maar het is er stilletjes aan over aan't gaan.
    Ik heb zo bijvoorbeeld gelezen dat ze op Paul Ricard niet het volle Mistral rechte stuk gebruiken wegens gewoon te lang en te onveilig. De snelheden zouden te hoog zijn. Hier niet dan ?
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 1 April 2022 om 08:03
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #67
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    F1TV pro nemen.

    Dan kunt ge naar andere beelden kijken terwijl de replays bezig zijn.



    Misschien doen ze daarom zulke slechte regie dit jaar....

  8. #68
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Heb ik ook al gedacht en aan gedacht. Maar indien ik ergens een abo voor neem zal het voor de motogp zijn want dat mis ik wel serieus op Eurosport.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #69
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Ik geloof dat ik die nieuwe race director wel mag. Niels Wittich was het zekers?
    Enfin, hij is tenminste rechtlijnig. Hij heeft enkele weken terug al gezegd dat de witte lijn het circuit is, punt aan de lijn. Gewoon alle bocht, alle circuits in alle sessies is de lijn de limiet. Heel simpel en niet voor discussie vatbaar.
    Zo heeft hij vandaag zelfs de tijd van die Jap of die Chinees §het ontgaat me nu even) laten wissen omdat hij buiten het de lijn ging. Ook al was die tijd dan liefst 15 seconden te traag om ompetitief te zijn.
    Hij heeft de teams en piloten ook gezegd dat als ze een bocht afsnijden of ergens anders voordeel halen (buiten de lijnen inhalen bv.) ze dan zelf maar binnen de ronde moeten het voordeel teruggeven. Er volgt geen verwittiging van race control. En doen ze het niet binnen de ronde, dan gaat het naar de Stewards.

    En vandaag heeft hij ook de SC regels verduidelijkt en scherp gesteld. Wat Verstappen nu al 3 races op rij heeft gedaan onder de SC is niet langer toegestaan. In principe moeten de wagens nu 1 rij vormen en mogen ze niet zij-aan-zij rijden. Ze mogen er wel kortelings naast komen maar onder geen beding zelfs maar met het kleinste deel van hun wagen voorbij de voorligger gaan.
    Ook alweer een duidelijke regel. Wat Max dus in Abu Dhabi heeft uitgevreten (kortstondig met zijne neus voorbij Hamilton) kan dus totaal niet meer. Terecht ook.
    Waarmee de FIA in feite (alweer) toegeeft dat er fouten zijn gemaakt in Abu Dhabi. Dat Max dus eigenlijk een straf had moeten krijgen voor dat inhalen onder de SC.

    Een duidelijke lijn, ik ben er voorstander van.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #70
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Tja... Masi is serieus in de fout gegaan. Dat weten we al langer. Het kan goed zijn dat het Lewis' laatste kans was om wereldkampioen te worden, dat heb ik toen ook al gezegd. Niemand wist wat deze nieuwe wagens zouden brengen en ik ben direct er van uit gegaan dat Lewis het heel moeilijk ging hebben met deze nieuwe wagens. Ik had ergens verwacht dat de Red Bull beter ging zijn, vooral omdat Adrian Newey er achter zit. En met de ristricties op windtunnel tijd en CFD tijd voor de constructeurskampioen had ik ergens verwacht dat Mercedes zou gaan sukkelen. Spijtig, Lewis had die 8ste titel verdiend.

    Ik ben wel heel blij dat Masi weg is. Dit is inderdaad rechtlijnig. De veranderingen op het gebied van race control, zoals ook die video referee zijn enkel positief te noemen.
    Die nieuwe richtlijnen omtrent de SC restart vind ik wel een beetje spijtig. Ik vond het wel mooi hoe Max de leider probeerde zenuwachtig te maken met zijn manier van rijden net voor de restart. Ik ga er mee akkoord dat hij er niet voor mag komen, maar zo lang dat niet het geval was vind ik niet dat hij veel verkeerd doet. Ik interpretteer de nieuwe regels alsof dat niet meer zou mogen, alsof ze gewoon mooi achter elkaar moeten blijven. Indien dat zo is zou ik het wel een beetje spijtig vinden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Rallye Automobile Monte-Carlo 2022
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 27 February 2022, 18:31
  2. DAKAR Rally 2022
    By rallymitchel in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 26 December 2021, 09:21

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •