Pagina 8 van 17 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 169

Discussie: F1 2021

  1. #71
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Laten we dit nu eens meenemen naar de openbare weg. Ik rij rustig op mijn rijvak op de autosnelweg. Iemand haalt mij links in en beslist plots om naar rechts te gaan en rijdt tegen mij op. Ik word gestraft omdat ik niet geprobeerd heb om die botsing te vermijden. Ik weet het niet zunne. Iets klopt er niet.

    (sorry, moest een nieuwe post hiervoor maken. Mijn ander veld deed moeilijk. Waarschijnlijk omdat ik even italic gebruikt heb)
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #72
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    wel grappig .... Lowie'ke is betrokken in een aanrijding en 't is weeral een ander zijn schuld

    Den eerste minuut van deze GP is de knapste minuut dat ik heb gezien in pakweg 20 jaar.
    Geen één van de 2 geeft toe. Lowie'ke valt aan en Max countert. 2 gasten die niet willen toegeven aan elkaar en waarom zouden ze dat moeten doen ? Da's godverdomme racen.

    Hun contact .... da's een race accident. Punt andere lijn.
    Lowie'ke probeert den binnenkant, Max houd zijn lijn wat hij mocht want hij zat nog voor Lowie'ke.
    En als Max wat meer ruimte moest gegeven hebben dan zouden ze pakweg 20 meter verder toch elkaar geraakt hebben want Lowie'ke kon NOOIT met die snelheid de koord in die bocht houden. Met die snelheid ging hij automatisch naar buiten en daar rijd Max.
    (en dat laatste is niet mijn opinie maar van ene die daar al gereden heeft tegen hoge snelheden waarmee ik gisteren de race heb gezien)

    Die straffen maken gans de racerij kapot. Laat ze gewoon eens racen, er zal terug een pakske meer volk kijken.

    Voor de rest .... toch zeer jammer voor Ferrari en Lowie'ke zijn laatste 10 - 15 ronden : grandioos.

    Maar wat ik onthou van deze race ..... met 50 G-krachten zijdelings de bandenmuur in en Max"ke kroop ongedeerd uit dat wrak. Die dingen waarmee die rondrijden zijn godverdomme zeer stevig.
    Life is a highway to hell

  3. #73
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    wel grappig .... Lowie'ke is betrokken in een aanrijding en 't is weeral een ander zijn schuld
    Lol. Dat heb ik volgens mij niet gezegd. Volgens mij is het niemand zijn schuld. Gewoon een race-incident zoals er zo veel zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Den eerste minuut van deze GP is de knapste minuut dat ik heb gezien in pakweg 20 jaar.
    Geen één van de 2 geeft toe. Lowie'ke valt aan en Max countert. 2 gasten die niet willen toegeven aan elkaar en waarom zouden ze dat moeten doen ? Da's godverdomme racen.

    Hun contact .... da's een race accident. Punt andere lijn.
    Lowie'ke probeert den binnenkant, Max houd zijn lijn wat hij mocht want hij zat nog voor Lowie'ke.
    En als Max wat meer ruimte moest gegeven hebben dan zouden ze pakweg 20 meter verder toch elkaar geraakt hebben want Lowie'ke kon NOOIT met die snelheid de koord in die bocht houden. Met die snelheid ging hij automatisch naar buiten en daar rijd Max.
    (en dat laatste is niet mijn opinie maar van ene die daar al gereden heeft tegen hoge snelheden waarmee ik gisteren de race heb gezien)

    Die straffen maken gans de racerij kapot. Laat ze gewoon eens racen, er zal terug een pakske meer volk kijken.

    Voor de rest .... toch zeer jammer voor Ferrari en Lowie'ke zijn laatste 10 - 15 ronden : grandioos.
    En indien ik dit lees zijn we het blijkbaar eens. Laat ze verdikke toch racen in plaats van altijd een schuldige te zoeken en met straffen te smijten.
    Die straf voor Lewis was niet fair om de eenvoudige reden dat het niet Lewis zijn schuld was. Maar met dit te zeggen beschuldig ik Max niet. Het was ook zijn schuld niet. Hij had het ongeval wel kunnen voorkomen indien hij zijn plaats op gaf, maar dat was hij niet van plan.

    Ik ben het wel niet eens met de stelling dat Lewis nooit de koord kon houden. Hij zat niet aan de apex. Hij zat een goede meter meer naar buiten. Volgens mij had hij die bocht wel gekregen aan dat tempo. Ik heb in elk geval geen tekenen gezien dat hij naar buiten ging of dat zijn wagen onderstuurde. Dat hij die bocht aan een serieus tempo kon nemen liet hij verderop in de race zien toen hij Charles Leclerc inhaalde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Maar wat ik onthou van deze race ..... met 50 G-krachten zijdelings de bandenmuur in en Max"ke kroop ongedeerd uit dat wrak. Die dingen waarmee die rondrijden zijn godverdomme zeer stevig.
    Mja... ze zijn inderdaad zeer stevig. En loodzwaar en bijgevolg lomp. Indien je gewoon terugkijkt naar de beelden die Grungie eerder voorstelde (2014 Alonso en Vettel in Copse) dan zie je duidelijk dat die wagens veel vinniger waren. En in de tijd van Senna en Prost waren ze nog een pak vinniger. Het zijn bijna boten waar ze tegenwoordig meer racen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #74
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Bottas heeft zijn zitje voor 2022 bij Mercedes verzekerd. In 1 beweging de volledige concurrentie uitschakelen
    Life is a highway to hell

  5. #75
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Wat een rare rare.
    De vreemdste herstart die ik ooit heb gezien. Slechts 1 wagen op de grid. (Al vraag ik mij wel af hoe ze de race zouden herstarten mocht gewoon iedereen de pits binnenduiken)

    Maar ondanks dat het moeilijk inhalen was op de Hungaroring, ook met DRS, werd er toch behoorlijk hard geknokt voor elke positie.
    Ocon mag een grote dankjewel naar Alonso sturen. Als hij niet zo lang Hamilton had opgehouden, dan was zijn overwinning nog zo zeker niet geweest. Als je ziet hoe snel Hamilton dan de kloof dicht reed naar Sainz en daarna Vettel en Hamilton slechts 2.7 seconde van de winnaar over de finish reed.....
    Trouwens, Hamilton zag er redelijk afgemat uit na de race. Zelden gezien bij hem.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #76
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Was dit nu juist een van de langste races ooit in de F1 of juist de kortste?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #77
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    De eerste zin van je vorige post : "Wat een rare race"
    Deze was nog vreemder

    Wat een farce zeg. Heb daar voor betaald. Ik zou de F1 merchandising stand plunderen voor nog een beetje waar voor mijn geld te hebben.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #78
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Begrijp me niet verkeerd. Aan de ene kant was het echt gevaarlijk weer om in te racen. Vooral omwille van de zichtbaarheid. Dus begrijp ik de beslissing om de race uit te stellen.

    Aan de andere kant : 3 ronden achter de safety car, kun je dat wel een race noemen? Als fan voel je je dan wel enigszins bedrogen.
    Ter info : Het is officieel de kortste F1 race ooit. De uitslag is opgemaakt na amper 1 ronde. Door het verschil tussen pole positie en de start/finish lijn is de totale GP afstand nog minder dan 1 ronde : 6.880 km. Niet eens 7 km......

    En dan blijkt ook maar weer dat de FIA nog wat huiswerk te maken heeft. Er zitten blijkbaar nog een paar gaten in het sportieve reglement.
    - Waarom telden die eerste 2 ronden achter de SC niet mee? Dat waren alle 2 formatie ronden.... Terwijl, als ze in het verleden achter de SC starten er gewoon geen formatieronde was en de race meteen van start ging met ronde 1.
    - Waarom mocht Perez toch nog starten? Hij heeft hulp van buitenaf gekregen en volgens de reglementen betekent dat einde race. Alleen maar om die rare interpretatie dat de race nog niet begonnen was om 15 uur na 2 formatieronden? Terwijl de klok wel al was gaan lopen?
    - Waarom werden er oorspronkelijk ronden in mindering gebracht voor elk uitstel van de eerste start? Dat is toch belachelijk? Dat reglement slaat volgens Martin Brundle enkel op een afgebroken start. Als er een wagen op de startgrid stilvalt bv. Dan doen ze een 2e formatieronde en wordt de race met 1 ronde ingekort wat ook logisch is. Maar door de bewoordingen in het reglement kan het ook gelezen worden als uitstel van de oorspronkelijke start. Niet dat het uiteindelijk van belang is.
    - Hoe zit het met het punt voor de snelste ronde? Deze race worden maar halve punten toegekend (overigens nog maar voor de 6e maal in de geschiedenis. - Kwisvraagje : Noem de andere 5 races ) en gaat dat dan ook op voor het punt voor de snelste ronde?
    - En wie rijd uiteindelijk de snelste ronde zelf? De uitslag word opgemaakt na 1 ronde en dan is het logisch dat Verstappen de snelste ronde rijd aangezien het een start vanuit de pitlane was en hij als eerste over de streep reed en al de rest achter hem moest aansluiten. Maar er zijn 3 ronden op het circuit gereden, weliswaar achter de SC. Tellen die ronden wel mee voor de snelste ronde? (in dat geval reed volgens mij Mazepin de snelste ronde)
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #79
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Het was gewoon boerenbedrog gisteren. Er is geen race geweest, maar de FIA wilde natuurlijk wel een uitslag. Wie weet wat voor een schadeclaims er anders boven hun hoofd zouden hangen. Er werden dus enkele rondjes achter de safety car gereden en er werd een showtje opgevoerd op het podium. Volgens de FIA is er een race geweest. Ik heb daar serieus mijn twijfels bij. Ik zou me serieus bekocht voelen moest ik daar geld voor neergeteld hebben.

    Ik ga er wel mee akkoord dat racen niet mogelijk was. Maar eigenlijk zouden er geen punten mogen uitgedeeld worden en zou iedereen die schade heeft geleden door deze farce vergoed moeten worden.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 30 August 2021 om 19:02
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #80
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    (overigens nog maar voor de 6e maal in de geschiedenis. - Kwisvraagje : Noem de andere 5 races )
    aha een kwisvraagje ....
    Spanje en Oostenrijk in de jaren '70
    Monaco '84 .... de race van Senna die in zijn zeepkist (Toleman dacht ik) seconden vlugger rondreed dan Prost in een McLaren op een kletsnat Monaco
    Australie , begin jaren 90.
    Malleisie 2008 of 2009



    Kortste race ooit stond voor gisteren op naam van Australie toen ze maar een rondje of 14 reden.

    Voor de rest was het gisteren na de 1e formatie ronde achter de SC al overduidelijk dat racen onmogelijk was. Zelfs den 2e, Russell zag gene bal op bepaalde momenten. Om daarna de show nog 3 uur laten duren was pure zever. Het stopte zelfs om iets na 4 uur met stillekes te regenen. Ze hadden beter de race ineens uitgesteld naar vandaag.

    Veel respect voor de toeschouwers die daar tot 6 uur bleven staan in de hoop van toch nog iets deftigs te zien ....
    Life is a highway to hell

Soortgelijke discussies

  1. Nieuws en geruchten 2021
    By Sjeik1981 in forum Rally binnenland
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 19 June 2021, 21:26
  2. [Prono] Artic Finland Rally 2021
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 28 February 2021, 19:12
  3. [Prono] Rally Monte-Carlo 2021
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 24 January 2021, 19:42

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •