De theorie is inderdaad dat ze dichter op elkaar zullen kunnen rijden zonder verlies van downforce. Ik hoop dat het in de praktijk ook zo blijkt te zijn, al ga ik er niet automatisch van uit.
De wagens worden er weer eens zwaarder. Heel veel zelfs. Minimaal 790 kg nu. Dat is gigantisch. Nog niet zo heel lang geleden (voor de turbo's hun intrede deden) was het minimum gewicht iets van een 600-620 kg. Een gigantisch verschil.
Het zijn bijna vrachtwagens ipv racewagens.
Misschien 1 voordeel van deze wagens (misschien, ik ben niet zeker). Misschien gaan we minder gezever zien rond track limits. Nu kunnen ze het zich permitteren omveel curbs te nemen, er zelfs over te gaan. Met de venturi tunnels onder de wagen is de kans wellicht groter om de vloer (en de tunnels) te beschadigen en (hoop ik) zullen ze beter hun best doen om binnen het circuit te blijven.
Het belangrijkste onderdeel van de wagen is de vloer met de venturi tunnels. Daar is heel wat vrijjheid en zij maar zeker dat de teams en fotografen hun camera's in aanslag zullen hebben als er een wagen getakeld moet worden.