Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 169

Discussie: F1 2021

  1. #51
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Het kan verkeren.
    Hermann Tilke heeft heel wat circuits ontworpen en niet allemaal zijn ze even populair in de F1.

    Sochi in Rusland, helemaal in het zuiden aan de Zwarte Zee, er daar 1 van. En dan lees ik vandaag het bericht dat er nog 2 keer zal gereden worden ('21 en '22) en dat de Russische GP dan verhuist naar St. Petersburg, helemaal in het noorden, tegen Finland. Naar een Circuit dat Igora Drive heet.
    En dan lees je wat verder en kom je er achter dat ook dit een Tilke circuit is........
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #52
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Hmm, nog geen reactie....
    Hoe zou dat komen?

    Er is me 1 ding heel duidelijk geworden zondag. Er zijn 3 klasses in de F1. De hoogste klasse, dat zijn Verstappen én Hamilton. Daarachter heb je de 2e klasse, zijnde Bottas en Perez. Maar eigenlijk alleen omdat ze in een Mercedes en een Red Bull rijden.
    En dan heb je de 3e klasse, de rest van het veld.

    Het was zondag opvallend dat, hoewel Verstappen na verloop van tijd lichtjes wegreed van Hamilton, Verstappen en Hamilton meteen een gat sloegen met de nummers 3 en 4. En die nummers 3 en 4 sloegen op hun beurt een gat met de rest van het veld.

    De Red Bull is op dit moment ietsje beter dan de Mercedes. Toch de Red Bull in handen van Verstappen. Red Bull heeft duidelijk aan de wagen gewerkt.
    En dan zegt Toto Wolf dit weekend langs zijn neus weg dat Mercedes de ontwikkeling van de huidige wagen reeds heeft stopgezet......
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #53
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Hmm, nog geen reactie....
    Hoe zou dat komen?
    Omdat ik de race niet eens gezien heb . Ik was niet thuis. Had interessantere dingen te doen. En dat wil veel zeggen want F1 gaat voor op heel veel dingen, maar deze keer dus niet. Ik heb, toen ik thuis kwam, wel de race bekeken op fast forward. ik heb niet de indruk dat ik veel gemist heb.
    2020 was al het jaar te veel met deze wagens. 2021 is het tweede jaar te veel en ik kan me nog heel moeilijk opwarmen voor deze processies. Races kan je het nog moeilijk noemen vind ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Er is me 1 ding heel duidelijk geworden zondag. Er zijn 3 klasses in de F1. De hoogste klasse, dat zijn Verstappen én Hamilton. Daarachter heb je de 2e klasse, zijnde Bottas en Perez. Maar eigenlijk alleen omdat ze in een Mercedes en een Red Bull rijden.
    En dan heb je de 3e klasse, de rest van het veld.

    Het was zondag opvallend dat, hoewel Verstappen na verloop van tijd lichtjes wegreed van Hamilton, Verstappen en Hamilton meteen een gat sloegen met de nummers 3 en 4. En die nummers 3 en 4 sloegen op hun beurt een gat met de rest van het veld.
    Ik vind dat Perez het helemaal niet slecht doet. Hij is nieuw in dat Red Bull team, rijdt met een wagen die perfect op maat van Verstappen gemaakt is en rijdt voor een team dat helemaal rond Verstappen draait. Hij doet het heel behoorlijk vind ik.
    Dat kan niet gezegd worden van Bottas. Dit jaar is het klasseverschil tussen hem en Hamilton wel heel duidelijk. Ik vraag me af of hij volgend jaar nog eens mag rijden met de Mercedes.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht

    De Red Bull is op dit moment ietsje beter dan de Mercedes. Toch de Red Bull in handen van Verstappen. Red Bull heeft duidelijk aan de wagen gewerkt.
    De Red Bull lijkt me inderdaad de betere wagen op dit moment, al denk ik niet dat het verschil zo groot is.
    Maar ik zie Max niet graag winnen. Ik vind het heel spijtig dat hij onder de Nederlandse vlag rijdt. Ik begrijp het wel hoor. Wat hij nu verkoopt aan merchandizing had hij nooit kunnen verkopen indien hij onder de Belgische vlag zou rijden. Wat hij teweeg brengt in Nederland zou hier nooit gebeuren.
    Maar het niet dat, ondanks dat ik het begrijp, ik het leuk vind. Dat manneke is geboren in België, heeft altijd gewoond in België, is naar school gegaan in België, heeft zijn rijbewijs gehaald in België en heeft zelfs leren racen in België. Het wringt mij dat hij nu voor Nederland rijdt. En daarom zal ik nooit voor hem supporteren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #54
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Wat was dit nu weer voor race?
    Zachtere banden waardoor de teams bijna verplicht zijn om 2 stops te maken was een goeie beslissing van Pirelli. Het heeft wat leven in de brouwerij gebracht.
    Maar wat hebben de Stewards het druk gehad. En wat een geklungel, zowel van de piloten als de Stewards dan.

    Eerst was er Perez die buitenom Norris wil gaan en daarbij van de baan "geduwd" wordt. Ik vond het eerder hard racen maar Perez gaat dus aan de radio klagen en Lando krijgt een penalty. Onterecht in mijn ogen.
    Maar het beste moet nog komen wat in zijn gevecht met Leclerc duwt Perez dan zelf Leclerc wijd en krijgt een penalty. 2 keer zelfs.
    Wat mij betreft waren alle drie de incidenten gewoon "hard racen" en had er geen penalty moeten volgen. Maar na de penalty van Norris en het geklaag van Perez vond ik het niet meer dan normaal dat die laatste ook een penalty kreeg. 2 keer dus.
    Wat maakt dat de Stewards best wel consequent bezig waren. Dat dan weer wel.

    Dan is er mijne favoriete Jap. Rijd bij het binnenkomen van de pits over de witte lijn. Mag uiteraard niet (bij het buiten rijden ook niet) en krijgt een penalty. En doet bij zijn volgende pitstop nog eens gewoon hetzelfde.
    2 keer dezelfde penalty voor 2 keer dezelfde fout.

    Giovinnazi heeft ook een penalty aan zijn racebroek. Tijdens de Safety car in de eerste 3 ronden is hij iets te snel de pits ingedoken want nog voor de eerste Safety Car lijn had hij Alonso ingehaald.
    En dan was er nog Lance Stroll. Die reed domweg te snel in de pits (al was het "maar" 1.3 km) wat hem ook een penalty opleverde.

    En we zijn er nog niet. Botsing in de laatste ronde tussen Kimi en Vettel. Kimi krijgt een penalty van 20 seconden. Maar de botsing bracht ook een dubbele gele vlag uit. En er zijn nog 8 piloten "under investigation" en naar de Stewards geroepen om uitleg te geven voor het mogelijks te snel rijden (en niet vertragen) onder dubbel geel. Die piloten zijn Sainz, Perez, Mazepin, Leclerc, Latifi, Giovinazzi, Ricciardo en Gasly.
    Er kunnen dus nog penalty's volgen waardoor de uitslag op dit moment nog totaal niet vastligt.

    Maar anders wel een verdiende race voor Verstappen. Mercedes is op dit moment een maatje te klein en zal dat voor de rest van het seizoen ook wel blijven. Bij Mercedes zetten ze gewoon alles op volgend jaar. Met andere woorden : Max wordt WDC en het wordt een saai seizoen omdat hij zowat alles gaat winnen.

    Oja : Hamilton heeft nog voor 2 jaar bijgetekend bij Mercedes.
    Nadat hij vorig seizoen de laatste was om te tekenen is hij nu zowat de eerste.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #55
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Het was wederom niet de moeite om naar te kijken. Er werd met penaltys gestrooid alsof het een lieve lust was. F1 begint zo een beetje op voetbal te trekken imo.

    Max lijkt me idd te sterk dit jaar. Nederland gaat een wereldkampioen F1 aan zijn palmares mogen toevoegen. Spijtig dat het wel een Belg is maar soit. Ik kijk vooral uit naar volgend jaar. Heb het gehad met deze wagens.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #56
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Leuk om op vrijdag al een qualy sessie te zien na amper 1 uurtje free practice. Of die sprint race morgen ook zo interessant zal zijn moeten we nnog afwachten.. De vrees bestaat dat het treintje rijden zal worden omdat niemand veel wil riskeren om 1 positie te winnen op de grid voor de race op zondag. Wel vreemd dat er morgen nog een FP komt. ik zou eerst de FP's houden en dan de qualy, maar ok.

    Straf van Lewis.. Hij geniet duidelijk van het publiek. Maar nog straffer van Russell. Ik hoop dat die volgend jaar de Mercedes van Bottas krijgt.
    Voor Kimi is dit jaar toch echt wel het jaar te veel. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #57
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Nu lees ik net dat er sinds de qualy sessie van gisteren niet meer aan de auto mag gesleuteld mag worden. Je mag zelfs de vleugel setup niet meer aanpassen. Wat voor nut die vrije training van vandaag dan nog heeft is mij een groot raadsel. Het enige wat ze nog kunnen is eens kijken hoe de wagen aanvoelt op een andere compound van banden. That's it. Ook niet echt nodig imo.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #58
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Ik zit met hetzelfde gevoel.
    Ergens snap ik wel waarom ze het willen proberen. Nu is er ook echt iets van belang op én vrijdag én zaterdag én zondag. En op zich is dat zo nog geen slecht experiment. Zeker niet voor de betalende toeschouwers op het circuit.

    Maar ik betwijfel of het voor elke GP zou werken. Nu is het verlofperiode en zijn veel mensen thuis. En kunnen dus kijken naar de kwalificatie op vrijdag. Daarbij geholpen door het aangepaste uurschema én het tijdsverschil met de UK waardoor het hier een nog beter tijdstip was om te kijken.
    Maar ik betwijfel of het succes gaat hebben bij een GP die een normaal uurschema aanhoud (wat dus op vrijdag tussen 15 en 16 uur kwalificatie inhoud) succes gaat hebben, zeker als het ook nog eens buiten de verlofperiode valt, op een werkdag.
    Waardoor het waarschijnlijk al geen opties is voor GP's in het oosten. Een kwalificatie op een vrijdag ergens tussen pakweg 6 en 9 uur????

    Het feit dat parc fermé ingaat op vrijdagmiddag net voor de kwalificatie is begrijpelijk omdat men op die manier wil voorkomen dat teams anders speciale kwalificatie wagens (of aero-pakketten) zouden bouwen. Maar het maakt FP1 wel superbelangrijk en FP2 overbodig. Dus dat snap ik dan weer niet.

    Ross Brawn verwees naar de jaren 80 en 90, toen alle dagen belangrijk waren. Toen was er op vrijdag en zaterdag telkens 1 vrije training én 1 kwalificatie. En ook op zondagvoormiddag nog eens een sessie van een half uur (de warm-up). Maar toen was er dus ook nog een parc fermé. En het gevolg was dat teams bijna aparte wagens bouwden voor de kwalificatie én voor de race. Na de kwalificatie werd zowat de ganse wagen gestript en opnieuw opgebouwd met duurzamere onderdelen (dikkere remmen, om maar iets te noemen. Ze monteerden bv ultra dunne schijven die na de sessie afgeschreven waren om toch maar een paar kg. te besparen. Om van andere motoren in die tijd ook nog maar te zwijgen). Tja, toen hadden ze die warm-up sessie gewoon nodig om de wagen te controleren, om te zien of alle moeren en bouten vastgedraaid waren en alles behoorlijk werkte.

    Maar nu?
    Ik weet het niet echt. Zo heel spannend vond ik de race niet. Bovendien hebben we nu eigenlijk al een beeld gekregen van de race van morgen. Een voorsmaakje als het ware. En het is duidelijk dat Verstappen de grote favoriet is. Die rijd in de race weg en Hamilton zal proberen volgen maar ronde na ronde een tiende of wat moeten inleveren.
    Bovendien hebben alle wagens nu een vrije bandenkeuze. Waardoor zowat iedereen voor ongeveer dezelfde strategie zal kiezen. Zeker de wagens vooraan de grid. Dus zie ik daar voorlopig weinig vuurwerk. En vrees ik voor een saaie race. Met een voorspelbaar podium (Verstappen, Hamilton, Bottas - In die volgorde. Niet toevallig het meest voorkomende trio op het podium in de geschiedenis van de F1)

    Zoals het er nu naar uitziet hebben ze de race gewoon verlengd van de normale 305 km naar 405 km. Na de eerste 100 km wordt de race enkel onderbroken maar de dag nadien herstarten ze weer in dezelfde volgorde. Zo zie ik het voorlopig toch.
    Al wil ik het (voorlopig) wel nog het voordeel van de twijfel geven. Het is nog te vroeg om al een oordeel te vellen. Maar voorlopig ben ik dus sceptisch.

    Als je dan toch een sprint race wil, waarom dan niet alles op een zaterdag?
    Bv de kwalificatie in de voormiddag (in de plaats van FP2) en in de namiddag de sprint race?
    Of een aangepaste kwalificatie van een half uur (met maar 2 sessies ipv 3) met meteen daarna de sprint?
    Op die manier is het parc fermé probleem ook opgelost.
    Laatst gewijzigd door Grungie; 17 July 2021 om 19:46
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #59
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    In Silverstone is overigens ook een model op ware grote van de wagen van volgen jaar voorgesteld.
    Ik ga geen foto's posten, zoek die zelf maar op.

    Nogal wat verschillen.
    De achtervleugel vind ik het mooist. De voorvleugel daarentegen..... die is gewoon gigantisch. Nog groter dan die van dit jaar. Die gaat dus belangrijk zijn want zorgt voor veel neerwaartse druk. En als er dan een beetje vuile lucht rond dwarrelt (te dicht achter je voorligger) dan gaat die daar toch last van hebben. En omdat die zo groot is zal er procentueel veel neerwaartse kracht verloren gaan. Alle, denk ik met mijn boerenverstand dan toch.
    Ook de neus zelf vind ik breed uitvallen. Ik zou denken dat teams die veel smaller gaan maken om zoveel mogelijk lucht onder de wagen te krijgen.
    Positief is ook dat al die aerodynamische prullen voor de sidepods en de bargeboards gewoon verdwijnen. Wielcovers (verplicht) vind ik ook niet zo heel mooi moet ik zeggen. Al bij al had ik toch niet direct een wauw gevoel bij het zien van deze wagen.

    Maar afwachten in hoeverre dit showmodel zal lijken op de interpretaties van de teams.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #60
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Zo heel spannend vond ik de race niet. Bovendien hebben we nu eigenlijk al een beeld gekregen van de race van morgen. Een voorsmaakje als het ware. En het is duidelijk dat Verstappen de grote favoriet is. Die rijd in de race weg en Hamilton zal proberen volgen maar ronde na ronde een tiende of wat moeten inleveren.
    Ik vond die sprintrace eigenlijk wel de moeite. Maar ik had er niks van verwacht. Misschien daarom dat ik het wel vond meevallen.
    Achteraf had ik wel hetzelfde gevoel als jij. We hebben nu een duidelijk beeld van hoe de machtverhoudingen in racetrim zijn. Bij een gewone qualy op zaterdag is het nog heel goed mogelijk dat het op zondag helemaal anders is. Dat een wagen die in qualy trim wel heel goed rijdt heel wat minder goed rijdt in racetrim. Dat verrassingseffect is nu weg. We hebben duidelijk gezien dat Lewis niet mee kan met Max dus dik verwacht eerlijk gezegd ook een saaie race.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Bovendien hebben alle wagens nu een vrije bandenkeuze. Waardoor zowat iedereen voor ongeveer dezelfde strategie zal kiezen. Zeker de wagens vooraan de grid.
    Dat kan ik eerlijk gezegd enkel maar toejuichen. Zelfs na zoveel jaar heb ik problemen met het feit dat je gestraft wordt omdat je Q3 bereikt. Ik snap echt niet waarom het nodig is om iemand te straffen omdat die zich goed kwalificeert.
    Dan zie ik het liever zoals in de FE. Maak het voor de leiders van het kampioenschap moeilijker om hun vooraan te kwalificeren. Maar in de de race moet je iedereen gelijke kansen geven.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Nieuws en geruchten 2021
    By Sjeik1981 in forum Rally binnenland
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 19 June 2021, 21:26
  2. [Prono] Artic Finland Rally 2021
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 28 February 2021, 19:12
  3. [Prono] Rally Monte-Carlo 2021
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 24 January 2021, 19:42

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •