Pagina 14 van 17 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 169

Discussie: F1 2021

  1. #131
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard


    Dank voor jullie verhelderde analyses.
    Of ik er mee akkoord ga is voor jullie een vraag, voor mij een weet

    ahja Grungie, ik had het niet over buiten de baan inhalen want dat moet inderdaad bestraft worden. Trouwens, dat heeft de FIA zelf tewerkgesteld dat dit de laatste jaren zoveel voorvalt.
    Vroeger .... wat lag er naast de baan ? Juist .... gras, kiezels, grind en dergelijke
    en wat ligt er nu naast de "nieuwe" circuits ? Ook juist ..... landingsbanen waar gemakkelijk ne spaceshuttle kan landen. Op sommige circuits heb ik moeite om te zien wat juist het circuit is.
    Vroeger wisten de piloten dat ze ietwat moesten oppassen of hun race was voorbij ...... nu kunnen ze het met gemak proberen want naast de baan is meer dan plaats genoeg om verder te racen.

    en nog meer over de rol van de FIA .... denken jullie nu echt dat de FIA echt wilt dat Red Bull straks het pilotenkampioenschap wint omdat ze bang zijn dat Red Bull anders hun valies zal pakken en de F1 verlaten. Denk je dat nu echt ?
    Straks ga ik nog geloven dat Lowie'ke het sukkelaartje is en Mercedes het kneusje.
    Maar inderdaad, als Red Bull vertrekt heeft de FIA een probleem ..... maar als Mercedes vertrekt heeft de FIA ook een probleem. De FIA kan het zich niet permenteren dat er ook maar 1 team vertrekt, ongeacht welk team.

    Wie er morgen ook kapoen word, hij heeft het verdient.
    Beide hebben elkaar naar een hoger niveau gebracht en van beide heb ik sublieme en adembenemende dingen gezien.
    De voorgaande jaren waren saai te noemen, weinig races hebben het toen gewonnen met mijn gevecht tegen de slaap maar nu ...... altijd is er wel iets en dat is waarom ik al 40 jaar de Formule1 volg.

    Gisteren heb ik in mijn ogen de juiste analyse gelezen tussen deze 2 rijders ..... de ene is de ervaren en geslepen oude rot in 't vak en de andere is de roekeloze arogante jonkie.
    Max word ooit kapoen maar of het morgen is zullen we wel zien
    Lowie'ke word ooit voor de 8e keer kapoen maar of het morgen is zullen we wel zien.
    Maar of het dan volgend jaar zal zijn is nog af te wachten ..... nieuwe wagens leveren altijd grote vraagtekens op. Wie weet word het volgend jaar het jaar van Alfa Romeo of de wederopstanding van Ferrari en staan de Mercedessen en Red Bulls ergens achteraan zoals de McLarens een paar jaar geleden toen Alonso en Stoffel er mee rondtuften.


    Ik verheug me er al op om vanaf morgen de commentaren te lezen of de verschillende forums
    Life is a highway to hell

  2. #132
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    en nog meer over de rol van de FIA .... denken jullie nu echt dat de FIA echt wilt dat Red Bull straks het pilotenkampioenschap wint omdat ze bang zijn dat Red Bull anders hun valies zal pakken en de F1 verlaten. Denk je dat nu echt ?
    Straks ga ik nog geloven dat Lowie'ke het sukkelaartje is en Mercedes het kneusje.
    Maar inderdaad, als Red Bull vertrekt heeft de FIA een probleem ..... maar als Mercedes vertrekt heeft de FIA ook een probleem. De FIA kan het zich niet permenteren dat er ook maar 1 team vertrekt, ongeacht welk team.
    Je geeft zelf het antwoord op je vraag. De FIA heeft een probleem indien een team vertrekt. Dus ja, ik denk dat echt.
    De FIA kan het zich gewoon niet permitteren om een team de wereldtitel af te nemen. Je moet echt wel 100% zeker zijn dat een bepaalde piloot echt voor de takeout gegaan is. En de kans dat je dat met 100% zekerheid weet is bijzonder klein. In 1997 waren ze er quasi zeker van dat Schumacher voor express tegen Villeneuve gereden was. Ze hebben Schumacher toen bestraft, maar ze hebben hem geen wereldtitel afgepakt. Ze hebben hem toen de 2de plaats afgepakt. Who cares ? Zouden ze Schumacher ook bestraft hebben moest Villeneuve toen ook uitgevallen zijn en dus Schumacher wereldkampioen geworden zijn ? Eerlijk ? Ik betwijfel het.
    De reden dat ik zei dat het om Red Bull gaat is eenvoudig. Verstappen is degene die wint wanneer beide wagens uitvallen. Lewis gaat echt proberen om alle contact te vermijden. Bovendien is het vooral Red Bull die altijd zit te dreigen met een vertrek uit de F1. Daarom durven ze Red Bull niet te bestraffen. Maar moest het andersom zijn ben ik er ook redelijk zeker van dat ze Mercedes niet zullen durven bestraffen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Maar of het dan volgend jaar zal zijn is nog af te wachten ..... nieuwe wagens leveren altijd grote vraagtekens op. Wie weet word het volgend jaar het jaar van Alfa Romeo of de wederopstanding van Ferrari en staan de Mercedessen en Red Bulls ergens achteraan zoals de McLarens een paar jaar geleden toen Alonso en Stoffel er mee rondtuften.
    Ik denk eerlijk gezegd dat volgend jaar Max meer kans maakt. De nieuwe regels zijn zo strikt dat het veld veel dichter op elkaar zal zitten. De inbreng van de piloot zal veel belangrijker worden. Ik denk dat dat in het voordeel speelt van Max. Ik denk dat hij zich met zijn jeugdige leeftijd beter zal kunnen aanpassen aan die nieuwe wagens. Als ik hoor wat degenen vertellen die in de simulator al met de nieuwe wagens gereden hebben, zou het een heel andere wagen zijn. Een wagen die een heel andere rijstijl vereist.

  3. #133
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Gaan we nog zeggen dat Max kapoen moet worden voor de FIA ?
    Duidelijk dat het Lowieke moet worden
    Life is a highway to hell

  4. #134
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Denk je ?

    Heb jij geen twijfels met deze SC procedure dan ? Was dit een SC procedure die volgens de regels verlopen is ?
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #135
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.397

    Standaard

    Die beslissing van Massi kun je op zijn minst controversieel noemen.
    Eerst niet unlappen, dan wel, maar ook weer niet allemaal. Ik weet dat unlappen van gedubbelde wagens niet verplicht is. Maar meestal doen ze het wel. En dan doen ze alle wagens.
    En nu doen ze er maar 5? Dat is toch niet eerlijk ten opzichte van de andere piloten die tegen elkaar vechten om positie maar waar een gedubbelde wagen tussen zit?
    Het is ofwel allemaal, ofwel niemand.

    Mercedes kan protest aantekenen als ze willen. Maar ze moeten er wel haast achter zetten. Volgens de reglementen moet de uitslag definitief zijn op het Price Giving Gala. En dat gala is donderdag al.
    Dus moet Mercedes (als ze daar voor kiezen) vanavond nog protest aantekenen en hopen dat het snel behandeld wordt.

    Massi is wat mij betreft de grote verliezer van deze race. Van het ganse seizoen eigenlijk. Zijn beslissingen zijn nu niet bepaald consistent te noemen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #136
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Inderdaad. Oftewel mogen ze zich allemaal ontdubbelen oftewel niemand. Enkel de 5 die tussen hen in zaten klopt niet.

    Nu, ik hoop dat Mercedes geen klacht in dient. Het is nu zo. Ik heb liever Max als wereldkampioen dan Lewis binnen een week. Daar zit ik echt niet op te wachten.

    Bij het eerste inhaalmaneuvre van Max zat ik al op mijn paard. Een zoveelste divebomb dit seizoen waar Lewis gewoon van het circuit gereden werd. Ik moet wel toegeven dat de shortcut van Lewis wel heel groot was, maar het wordt toch een stilletjes aan tijd dat Max snapt dat je de andere wagen niet zomaar van het circuit mag duwen.
    Het volgende hoogtepunt was het afstoppen van Perez. Wat een kerel toch hé. Doe het maar, met zulke oude banden Lewis zo lang ophouden. Ik heb een beetje mijn twijfels of dat echt wel nodig is in dit geval maar goed, ik kan niet anders dan bewondering hebben voor de racecraft van Perez.
    Dan de actie van Gio... zoveel plaats om je wagen veilig aan de kant te zetten en Gio parkeert zijn Alfa in de buitenkant van een bocht. Niet te geloven.
    Vervolgens Latifi die de muur in gaat. Het zat Lewis vandaag echt niet mee. Hij was duidelijk de sterkste maar tegen zoveel hulp van bovenaf voor Max valt niks te beginnen.
    En na alle hulp van bovenaf komt er ook nog eens de hulp van Masi bovenop. En dat was de doodsteek voor Lewis.

    Ik ga hier niet beweren dat Max deze titel niet verdiend heeft. Hij heeft heel sterk gereden. Maar wat me na deze race vooral bij blijft is de onkunde van Michael Masi. Die kerel is echt niet bekwaam om race director te zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #137
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #138
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Denk je ?

    Heb jij geen twijfels met deze SC procedure dan ? Was dit een SC procedure die volgens de regels verlopen is ?
    Ik weet niet of je het gezien hebt Pe maar mijn post stond er een kleine 2 uur voor de SC
    Op dat moment kon ik onmogelijk weten wat diene pipo in den ivoren toren ging beslissen bij de SC. In mijn ogen wel een zeer vreemde beslissing zoals er dit seizoen al wel meer vreemde beslissingen zijn genomen in den ivoren toren.

    Mijn post ging in 't bijzonder over dat er bijna onmiddellijk de melding kwam dat er geen onderzoek ging komen ..... in een seizoen waar een piloot een scheet liet dat zijne achterligger kon rieken al een onderzoek aan zijn broek had vond ik dat raar. Vandaar mijn post.

    Maar dat inhaalmaneuvre vond ik op het randje maar fair. Max zat aan het begin van de apex voor Lowie (duidelijk te zien op de beelden op Play Sports 2) en die kon maar 2 dingen doen .... uitwijken of botsen. Ik denk dat hij ook wel de melding zou krijgen om Max voor te laten maar die kwam er niet.

    Voor de rest kan ik maar 1 ding zeggen ..... de Mercedes van Lowie was oppermachtig vandaag.
    Perez was de "best teammate ever" vandaag ..... heeft niets verkeerd gedaan om Lowie op te houden maar Max heeft daar niet van kunnen profiteren.
    Ook die virtual SC heeft Max maar een beetje geholpen, hij kwam niet echt dichter.

    En dan die SC .... tja, weeral een zeer controversiele beslissing van den ivoren toren. Eerst moesten ze zich niet ontlappen, dan wel en dan waren het er maar een paar. Ik had de indruk wel dat er zich niet meer konden ontlappen om toch nog maar 1 ronde te racen en in die ronde had Lowieke geen schijn van kans.
    Maar ik vind het wel jammer dat een seizoen op dit zeer hoog niveau word beslist na een zoveelste controversiele beslissing in de ivoren toren.

    Maar wat ik achteraf heb gezien zegt veel over dit seizoen en het respect dat die gasten voor elkaar hebben .... de commentaar van Lowie ..... vader Hamilton samen met vader Verstappen. Mooi om zien dat gans die controverse die de laatste weken in de media heerst toch allemaal niet zo is zoals de media liet uitschijnen.
    Als Lowie vond dat er hem onrecht werd aangedaan had hij zeker anders gereageerd en ook op 't podium anders gereageerd.

    Lowie is zwaar gestegen in mijn achting ..... ik vond het zijn beste seizoen in die 15 jaar dat hij rondtuft.
    Ik hoop van harte dat hij zich volgend seizoen kan opladen voor opnieuw zo'n seizoen.


    Ben nu wel al nieuwsgierig of Williams nog wel de Mercedes motor krijgt
    Life is a highway to hell

  9. #139
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Ik weet niet of je het gezien hebt Pe maar mijn post stond er een kleine 2 uur voor de SC
    Op dat moment kon ik onmogelijk weten wat diene pipo in den ivoren toren ging beslissen bij de SC. In mijn ogen wel een zeer vreemde beslissing zoals er dit seizoen al wel meer vreemde beslissingen zijn genomen in den ivoren toren.

    Mijn post ging in 't bijzonder over dat er bijna onmiddellijk de melding kwam dat er geen onderzoek ging komen ..... in een seizoen waar een piloot een scheet liet dat zijne achterligger kon rieken al een onderzoek aan zijn broek had vond ik dat raar. Vandaar mijn post.
    Dat had ik door ja. Maar het gaf wel aan dat je niet akkoord ging met mijn stelling dat Red Bull dit jaar serieus voordeel kreeg. Dat is op het einde van de race wel even anders uitgedraaid .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Maar dat inhaalmaneuvre vond ik op het randje maar fair. Max zat aan het begin van de apex voor Lowie (duidelijk te zien op de beelden op Play Sports 2) en die kon maar 2 dingen doen .... uitwijken of botsen. Ik denk dat hij ook wel de melding zou krijgen om Max voor te laten maar die kwam er niet.
    Ik vond niks fair aan dat maneuvre. Max zat inderdaad aan de apex voor Lewis, maar geeft hem dat het recht om de andere wagen er gewoon uit te rijden ? Dan moet je in het vervolg niet meer remmen voor een bocht. Gewoon gassen en zorgen dat je het eerste hangt aan de apex. Dan heb je alle rechten.
    Dit is trouwens identiek hetzelfde maneuvre als dat Max in de voorbije 2 races heeft laten zien. En hij is er nu 3 keer mee weg gekomen. Zelfs de toch wel biased commentators op Ziggo waren van mening dat Max geluk had dat hij daar geen 5 seconden penalty voor kreeg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Voor de rest kan ik maar 1 ding zeggen ..... de Mercedes van Lowie was oppermachtig vandaag.
    Als ik naar de race van Bottas kijk heb ik mijn twijfels of de Mercedes zo oppermachtig was....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Maar ik vind het wel jammer dat een seizoen op dit zeer hoog niveau word beslist na een zoveelste controversiele beslissing in de ivoren toren.
    Inderdaad. Er zijn reglementen dus ik begrijp niet waarom Masi die gewoon niet volgt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Maar wat ik achteraf heb gezien zegt veel over dit seizoen en het respect dat die gasten voor elkaar hebben .... de commentaar van Lowie ..... vader Hamilton samen met vader Verstappen. Mooi om zien dat gans die controverse die de laatste weken in de media heerst toch allemaal niet zo is zoals de media liet uitschijnen.
    Als Lowie vond dat er hem onrecht werd aangedaan had hij zeker anders gereageerd en ook op 't podium anders gereageerd.
    Daarvoor is het de media hé. Ik ben er wel van overtuigd dat Hamilton zijn respect voor Max veel groter is dan zijn respect voor Masi.

    In elk geval zou Mercedes al klacht ingediend hebben over die SC procedure. Maar ik blijf er bij dat de FIA het niet zal aandurven om de wereldtitel van Max af te nemen. Dat zou pas een anticlimax zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #140
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    2 klachten van Mercedes na de race....

    - artikel 48.8 -> inhalen onder SC (Max die voorbij Lewis ging)
    - artikel 48.12 -> geen correct verloop van SC procedure (oftewel mogen alle wagens zich ontdubbelen oftewel geen enkele)
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Nieuws en geruchten 2021
    By Sjeik1981 in forum Rally binnenland
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 19 June 2021, 21:26
  2. [Prono] Artic Finland Rally 2021
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 28 February 2021, 19:12
  3. [Prono] Rally Monte-Carlo 2021
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 24 January 2021, 19:42

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •