Pagina 27 van 31 EersteEerste ... 172526272829 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 309

Discussie: F1 2020

  1. #261
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    En nu lees ik net dat de Honda motor van 2021 beter zal zijn dan die van dit jaar, dus zitten ze nog altijd te werken aan die motor. En om het helemaal compleet te maken trekken ze zich niet terug uit het Indy car kampioenschap. Daar blijven ze wel actief.

    Er zit iets anders achter het verdwijnen van Honda uit de F1 volgens mij. Misschien vinden ze het gewoon veel te duur. Of misschien denken ze dat ze die Mercedes motor toch nooit zullen kunnen kloppen. Ik weet het niet maar ik vind het in elk geval heel vreemd.
    Ik vind het ook vreemd.
    Niet alleen trekt Honda zich niet terug uit de IndyCars, ze gaan vanaf 2023 ook met hybride turbo motoren rijden. Min of meer dezelfde technologie dan in de F1.

    Ik denk dus ook dat de torenhoge kosten de grote reden zijn dat Honda zich terugtrekt.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #262
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik denk net dat ze alles te zoeken hebben in de FE. Ze hebben inderdaad de FE niet nodig om goede elektrische motoren voor straatwagens te ontwikkelen. Zo hebben ze de F1 ook niet nodig om goede ontploffingsmotoren voor straatwagens te ontwikkelen, en toch keren ze keer op keer terug. Logisch. Waarom beslist een car manufacturer om een gooi te doen naar de F1 wereldtitel, of waarom beslist een car manufacturer om te proberen om de 24 uur van Le Mans te winnen ? Of welke andere grote race dan ook. De reden is simpel. Reclame. Om hun tegenstanders te verslaan en zo aan Jan Modaal te laten zien dat hun wagen beter is dan die van de concurrentie. En indien Honda zich wil inzetten om de beste elektrische motor te maken hebben ze FE wel degelijk nodig.
    Met deze uitleg is het ook direct duidelijk waarom Tesla niet actief is in de FE. Zij zijn nochtans zo ver vooruit op de concurrentie dat ze met gemak het kampioenschap zouden moeten kunnen winnen. En daarom is Tesla er niet bij. Ze hebben gewoon niks te bewijzen. Iedereen neemt aan dat zij superieur zullen zijn. Moest dat niet zijn dan keldert het aandeel van Tesla aanzienlijk.
    Hoe erg ik het ook vind, FE is de toekomst Grungie. Het zou me verwonderen indien F1 nog 10 jaar bestaat. Ik zie elke constructeur afhaken om de eenvoudige reden dat er geen markt meer bestaat voor de wagen zoals wij ze momenteel kennen. Enkele die hards zullen verder gaan maar het zal eerder zoiets zijn als de Boss series. Enkele rijkeluis kinderen die met dure wagens van vroeger rondjes draaien.
    De F1 is vooralsnog veel groter dan FE.
    Meer zelfs, ik zie de F1 op dit moment nog altijd als een inferieur kampioenschap, om redenen die ik al eerder heb uitgelegd. (te korte races, te korte raceweekends, te smalle stratencircuits en geen echte circuits, te weinig races, geen echte slicks......)
    Ik zie de F1 nog niet zomaar verdwijnen. Een wereldtitel in de F1 betekend nog altijd veel meer dan een titel in de F1.
    Dat gezegd zijnde wil dat niet zeggen dat de F1 op zijn lauweren mag rusten. Mocht ik baas zijn, ik zou de F1 zo op langere termijn laten evolueren naar volledig elektrisch. Een plan in fasen uitwerken en steeds meer op elektrische kracht rijden. Enfin, ik ben dus geen baas van de F1....
    Maar het zou wel de interesse wekken van enkele constructeurs. Zeker weten.

    Dat Tesla niet actief is in de FE is omdat ze de concurrentie ver vooruit zijn? Terwijl ze met een spec car rijden?
    Nee, de reden dat Tesla niet actief is in de FE is geld. Of eerder het gebrek eraan. Tesla is een relatief nieuwe autoconstructeur en heeft veel moeite om het hoofd boven water te houden. Ze hebben ze nog nooit over een volledig boekjaar winst gemaakt. Al gaat het de laatste kwartalen wel goed maar tot zowat een jaar geleden stonden ze op het randje van bankroet.
    Dat is de reden dat ze niet in de FE zitten.


    Overigens is volgens mij de uitdaging ivm elektrisch rijden niet zozeer de motor en de aandrijflijn maar eerder de batterijopslag en de laadtijd. Ook niet de (momenteel) beperkte autonomie.
    Ik wil gerust met een auto rijden die het maar 3-400 km uithoud op een tank (meer zelfs, ik heb het zelfs jaren gedaan). Dat is niet eens zo erg. Eens de tank (bijna) leeg is, rij je naar de pomp, gooi je de tank vol en 5 minuten later rij je weer weg.
    Nu mag je dan misschien 400 km kunnen rijden op een batteijlading met sommige modellen, je kunt nog steeds niet efkes naar de pomp gaan om in 5 minuten bij te tanken.
    Daar ligt volgens mij de echte uitdaging. Kleinere batterijen met meer capaciteit die op zo kort mogelijke tijd kunnen worden opgeladen. (en dan spreekt ik eigenlijk over minuten ipv uren).

    Eens ze dat gerealiseerd hebben zie ik totaal geen toekomst meer voor de ontploffingsmotor.

    Als de F1 dat eens zou realiseren en zich in die richting willen ontwikkelen, zou dat iets positiefs zijn?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #263
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Mercedes F1 heeft wel het nieuwe Concorde akkoord getekend en zich nog eens 5 jaar op de F1 vastgepind. Ze gaan dus wel degelijk door. Kan niet anders.
    Klopt dit wel ? Is het tekenen van het nieuwe Concorde akkoord direct een verplichting om 5 jaar in de F1 te blijven ? Volgens Helmut Marko alvast niet. Bij Red Bull hebben ze direct na het nieuws van Honda wel zitten roepen dat ze in de F1 blijven, Marko zegt iets helemaal anders. Die zegt dat het goed mogelijk is dat Red Bull uit de F1 zal stappen en het Concorde akkoord is geen probleem want er zit een exit clausule in.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik zou het eerder een logische stap vinden mocht de F1 beslissen om volledig elektrisch te gaan. En dan is hybride niet eens zo'n slechte tussenstap.
    Misschien dat Mercedes in die richting duwt en daarom in de F1 blijft?
    F1 mag niet volledig elektrisch gaan. Daar heeft FE het monopoly binnen de FIA op. Het enige dat F1 kan doen indien dat het plan is, is fuseren met FE.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik denk dus ook dat de torenhoge kosten de grote reden zijn dat Honda zich terugtrekt.
    Jamaar.. welke torenhoge kosten ? De motor is ondertussen gemaakt. Hij moet enkel nog evolueren. De grootste kost is dus al gemaakt. Bovendien komt er binnenkort een budget limit in de F1 dus zo torenhoog zullen die kosten ook niet meer zijn. Ik vind het excuus van "te duur" een nogal zwak excuus eerlijk gezegd.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De F1 is vooralsnog veel groter dan FE.
    100% akkoord. Iedereen kent de wereldkampioen F1 terwijl de wereldkampioen FE waarschijnlijk niet eens het nieuws haalt. Maar hoe lang zal dit nog duren ? Het kan wel eens sneller veranderen dan je verwacht. Het feit dat Honda zomaar uit de F1 stapt is een teken aan de wand.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Mocht ik baas zijn, ik zou de F1 zo op langere termijn laten evolueren naar volledig elektrisch. Een plan in fasen uitwerken en steeds meer op elektrische kracht rijden. Enfin, ik ben dus geen baas van de F1....
    Maar het zou wel de interesse wekken van enkele constructeurs. Zeker weten.
    De interesse van de constructeurs is er al. Maar niet in F1. Heb je al eens geteld hoeveel constructeurs er al actief zijn in de FE ?
    Ik vind het wel heel sympatiek van de FE bazen dat ze het vertrek van Honda in de F1 niet zien als een verlies voor de F1 en een overwinning voor de FE, maar wel als een verlies voor de motorsport in zijn algemeen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Dat Tesla niet actief is in de FE is omdat ze de concurrentie ver vooruit zijn? Terwijl ze met een spec car rijden?
    Buiten het chassis is er niks spec aan een FE wagen. De onderlinge verschillen onder het chassis kunnen zelfs enorm groot zijn. Ik heb zelfs de indruk dat de regels minder strikt zijn dan in de F1.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Overigens is volgens mij de uitdaging ivm elektrisch rijden niet zozeer de motor en de aandrijflijn maar eerder de batterijopslag en de laadtijd. Ook niet de (momenteel) beperkte autonomie.
    Ik wil gerust met een auto rijden die het maar 3-400 km uithoud op een tank (meer zelfs, ik heb het zelfs jaren gedaan). Dat is niet eens zo erg. Eens de tank (bijna) leeg is, rij je naar de pomp, gooi je de tank vol en 5 minuten later rij je weer weg.
    Nu mag je dan misschien 400 km kunnen rijden op een batteijlading met sommige modellen, je kunt nog steeds niet efkes naar de pomp gaan om in 5 minuten bij te tanken.
    Daar ligt volgens mij de echte uitdaging. Kleinere batterijen met meer capaciteit die op zo kort mogelijke tijd kunnen worden opgeladen. (en dan spreekt ik eigenlijk over minuten ipv uren).

    Eens ze dat gerealiseerd hebben zie ik totaal geen toekomst meer voor de ontploffingsmotor.
    Mja... ik vind het in elk geval maar niks. Ik ben een grote fan van de ontploffingsmotor en vind al die elektrische rommel maar niks. Maar het is blijkbaar de toekomst. Er tegen vechten heeft compleet geen zin, hoe erg het ook is. Ik heb schrik voor de volgende 4 jaar. Met de misbaksel dat onze nieuwe regering is. Ik zie hier nog gebeuren dat ik hier binnenkort 3 voertuigen heb staan die niet meer de weg op mogen. Allemaal perfect in orde hoor, maar niet volgens de groene lobby.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #264
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Mercedes alles bewezen en dus moeten ze zich terugtrekken?
    Vreemde redenering vind ik dat van je. Want als we die redenering doortrekken, dan vraag je je toch af waarom Ferrari in godsnaam nog in de F1 zit.
    En je pakt er dan het enige team uit dat altijd in de F1 blijft.
    Er zijn meer dan genoeg voorbeelden dat er gestopt wordt omdat het team alles bewezen heeft.

  5. #265
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    .Dat Tesla niet actief is in de FE is omdat ze de concurrentie ver vooruit zijn? Terwijl ze met een spec car rijden?
    FE was 6 jaar geleden een spec car.
    Dat is ieder jaar minder. Heel de achterkant, inclusief ophanging, is compleet anders van iedere auto.

    Nissan reed 2 seizoenen terug bijvoorbeeld als enige team met 2 motoren.

  6. #266
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    En je pakt er dan het enige team uit dat altijd in de F1 blijft.
    Er zijn meer dan genoeg voorbeelden dat er gestopt wordt omdat het team alles bewezen heeft.
    Oke.
    Vervang Ferrari dan door Williams (9 titels) of McLaren (8 titels). Hebben alles al bewezen in de F1, hebben elk zelfs meer titels dan Mercedes.
    Alles bewezen en dus wegwezen?

    Of breidt het uit naar andere sporten.... Anderlecht in het voetbal. Iets van een 20 of 30 titels gepakt. Dat is toch alles bewezen? En dus ribbedebie, wegwezen?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #267
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    FE was 6 jaar geleden een spec car.
    Dat is ieder jaar minder. Heel de achterkant, inclusief ophanging, is compleet anders van iedere auto.

    Nissan reed 2 seizoenen terug bijvoorbeeld als enige team met 2 motoren.
    Gewoon effe ter info. Die quote was niet van mij maar van Pe.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #268
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Oke.
    Vervang Ferrari dan door Williams (9 titels) of McLaren (8 titels). Hebben alles al bewezen in de F1, hebben elk zelfs meer titels dan Mercedes.
    Alles bewezen en dus wegwezen?
    Ik denk dat je een team als McLaren of Williams moeilijk kan vergelijken met een team als Mercedes. Williams verkoopt geen auto's en McLaren is in de eerste plaats een raceteam en pas dan een constructeur. Hun autoverkoop staat of valt niet met grote successen in de F1. De verkoop van Mercedes staat of valt daar ook niet bij, maar het lijkt me toch wel logisch dat Mercedes maar voor 1 reden mee doet aan de F1. En dat is niet uit liefde voor de sport maar gewoon om te laten zien dat zij betere wagens kunnen bouwen dan de concurrentie.
    En in dat opzicht begrijp ik Knarf wel ergens. Wat moet Mercedes nog bewijzen in de F1 ? Ze hebben niet alleen laten zien dat hun wagens beter zijn dan die van de concurrentie, ze hebben de concurrentie gewoon vernederd. Het grote machtige Ferrari heeft zelfs moeten vals spelen in een poging om mee te kunnen met Mercedes en zijn daarbij betrapt. Pas dit jaar zie je de echte waardeverhouding tussen een Mercedes motor en een Ferrari (of moet ik zeggen Fiat) motor. Mercedes heeft de laatste jaren bewezen dat zij wagens kunnen bouwen waar de concurrentie niet aan kan tippen. Waarom dan nog in de F1 blijven ? Om toch een keertje verslagen te worden ? Dat heel F1 avontuur heeft miljoenen gekost en eigenlijk zou het op dat moment dus allemaal weggegooid geld zijn want op dat moment laat de concurrentie zien dat hun wagens minstens even goed zijn als Mercedes wagens.
    Nee, ik begrijp Knarf volledig wanneer hij zegt dat het vreemd is dat Mercedes er niet mee stopt. Dit is zelfs iets waar Frank Williams jaren geleden al voor gewaarschuwd heeft.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Of breidt het uit naar andere sporten.... Anderlecht in het voetbal. Iets van een 20 of 30 titels gepakt. Dat is toch alles bewezen? En dus ribbedebie, wegwezen?
    Ik weet niet echt wat voetbal hier mee te maken heeft. Anderlecht is een bedrijf. Een bedrijf dat voetbalt en dat winst maakt door te voetballen en te winnen. Zij kunnen niet stoppen met voetballen want dan bestaat het bedrijf niet meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Gewoon ter info. Die quote was niet van mij maar van Pe
    Ik denk dat Knarf reageerde op de post waarin jij zei dat FE een spec kampioenschap was.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #269
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik weet niet echt wat voetbal hier mee te maken heeft. Anderlecht is een bedrijf. Een bedrijf dat voetbalt en dat winst maakt door te voetballen en te winnen. Zij kunnen niet stoppen met voetballen want dan bestaat het bedrijf niet meer.
    Een F1 team is ook een bedrijf en die moeten ook racen om geld te verdienen. Op dezelfde manier als een voetbalteam dus. Want niet racen/voetballen is geen inkomen en dus onvermijdelijk een faillissement. De enige reden dat ze dit jaar per se nog wilden racen. Ook al is het zonder publiek.

    Want vergeet niet, de F1 teams zijn echt wel aparte bedrijven. Die kunnen geheel of gedeeltelijk in handen zijn van een grote constructeur, maar juridisch gezien zijn dat aparte bedrijven. (zo ook bij Ferrari). Dat heeft veel voordelen, en vooral dan van financiële en belastingtechnische aard.

    Dus vind ik persoonlijk mijn vergelijking niet zo mank lopen.
    Bovendien, met het nieuwe Concorde akkoord en de financiële reglementen zou een F1 team nu min of meer zelfbedruipend moeten zijn. Maw, de inkomsten van de FOM (prijzengeld dus) en wat sponsoring zouden de lading moeten (kunnen) dekken.
    Waardoor een aandeelhouder (Daimler-Benz in het geval van het Mercedes F1 team) minder geld zou moeten toeschuiven om rond te komen. Al valt dat in het geval van Mercedes eigenlijk nog redelijk mee als ik de berichten mag geloven. Naar verluid zou de bijdrage van DB ergens tussen de 30 en 40 miljoen per jaar liggen. Op een budget van meerdere honderden miljoenen valt dat eigenlijk nog mee, al heb ik dus ook weer geen zicht in hoeverre die cijfers correct zijn.
    Ook was het niet duidelijk of die cijfers ook de motoren omvatten.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #270
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    F1 mag niet volledig elektrisch gaan. Daar heeft FE het monopoly binnen de FIA op. Het enige dat F1 kan doen indien dat het plan is, is fuseren met FE.
    De FE mag dan misschien het alleenrecht hebben op elektrisch racen, ik geloof er geen bal van dat de F1 niet ook elektrisch kan gaan. Om tal van redenen.

    1) De F1 is (op dit moment) machtig genoeg om dat monopoly gewoon aan hun laars te lappen. Als ze echt willen, dan doen ze het.
    2) Misschien dat de F1 niet voor mijn optie een kiest, dan misschien wel voor deze : Een monopoly in Europa? Weet je wel wat de EU daar van vind. Met een legertje advocaten en een paar rechtszaken maken ze gewoon brandhout van dat monopoly.
    3) Hoe kan de FIA blijven verantwoorden dat geen enkele raceklasse elektrisch mag gaan behalve de FE? Alle opstapklassen met een (politiek incorrecte en ouderwetse) ontploffingsmotor en dan in enkel in de topklasse (als de FE dat al ooit wordt) elektrisch? Lijkt me gewoon niet logisch. Leg dat eens uit aan je leden.
    Laatst gewijzigd door Grungie; 6 October 2020 om 19:32
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Nieuws & Geruchten 2020
    By ikkedendikke in forum Rally binnenland
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 10 February 2021, 16:41
  2. Wrc 2020
    By ikkedendikke in forum Rally buitenland
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 6 February 2020, 17:39
  3. [Prono] Rally Automobile Monte Carlo 2020
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 27 January 2020, 10:33
  4. Dakar 2020
    By rallymitchel in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 November 2019, 16:17
  5. Rally Kalender 2020
    By rallymitchel in forum Rally binnenland
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 November 2019, 21:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •