Pagina 19 van 31 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 309

Discussie: F1 2020

  1. #181
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Hoe ik het begrijp is dat ze helemaal geen tekeningen hebben mogen ontvangen. Ze hebben die voriig jaar inderdaad gekocht, maar normaal gezien zonder tekeningen. Renault dient klacht in omdat ze denken dat RP well tekeningen heeft ontvangen.
    Wat moet je trouwens met een tekening wanneer je de brakeducts krijgt ? Je kan ze toch niet aanpassen. Ze zijn wat ze zijn.

    Bij RP beweren ze nu wel dat ze de FIA hebben betrokken bij de ontwikkeling van hun wagen, bij de FIA beweren ze wel iets anders. Naar de brake ducts is nooit gekeken. Daae hebben ze her nooit over gehad.

    Echt moeilijk om te weten te komen of de ingenieurs bij RP zelf de brake ducts from scratch hebben ontworpen is het niet denk ik. RP zal de eerste tekeningen moeten kunnen tonen en die zullen redelijk basic moeten zijn. Het moeilijke zit er volgens mij in dat het moeilijk is om RP te straffen want er is geen plan B. Ze rijden met die brake ducts of ze rijden niet. Ik denk niet dat het F1 management zin heeft om tegen de schenen van Aston Martin te schoppen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #182
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Hier het artikel dat zegt dat de FIA nooit de brakeduct bekeken heeft : https://www.planetf1.com/news/fia-rp20-not-brake-ducts/

    Hier het artikel dat zegt dat Renault RP er van verdenkt tekeningen te hebben ontvangen : https://www.planetf1.com/news/renaul...edes-drawings/
    Daarom dat ik denk dat ze geen tekeningen kunnen kopen. Enkel de onderdelen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #183
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    update : ik lees net dat ze bij RP 886 tekeningen van de ontwikkeling van de brake ducts hebben . Hiermee zouden ze willen bewijzen dat die brakeducts legaal zijn.
    Afwachten...
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #184
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Albon presteerde, naar goede gewoonte, ondermaats. Hij laat heel af en toe wel eens iets zien maar veel en veel te weinig. Voor mij is hij niet Red Bull waardig maar Horner blijft hem maar verdedigen. Bij gebrek aan beter denk ik.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #185
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Prachtige foto van Lando Norris nnog gezien trouwens. Hij is met een schroevendraaier zijn mecaniciens aan't helpen zijn McLaren uit elkaar te draaien . Geweldig kerelke die Lando. Die mag het van mij heel ver schoppen
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #186
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Op Ziggo sport een opmerkelijke vaststelling van Robert Doornbos.

    Bij de start van de race keek Bottas niet naar de startlichten. Maar naar beneden, naar lampjes op zijn stuur.

    Volgens Doornbos heeft Mercedes een systeem dat voorspelt wanneer de lampen op groen springen. En Bottas vertrekt als die lampjes uitgaan, en valt dan in antistall.

  7. #187
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    voorspellen lijkt mij heel straf. Hetzelfde laten zien ok, maar voorspellen...
    Met de halo zijn de startlichten soms moeilijk te zien en volgens mij hebben ze daarom de startlichten ook op hun stuur staan. Denk dat Doornbos wat lang in de coffeshop gezeten heeft
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #188
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Wellicht is het toch nog ietsje anders.
    Lees hier eens : https://www.motorsport.com/f1/news/r...cerns/4842028/

    Tijdens het weekend oefent Bottas de starts met lichten op zijn stuur. Een soort simulatie van de startlichten dus. Puur om te oefenen.
    Nu flikkerde er zondag een lichtje op zijn stuur net toen de lichten bijna uit gingen. En Bottas reageerde op de lichtje omdat hij al het hele weekend geoefend had met behulp van lichtjes op zijn stuur.

    Ook de jump start wordt uitgelegd. Er is een soort elektronische 'grid slot' die iets wijder is dan op het tarmac staat geschilderd. (maw, ze hebben wat speling op de geschilderde grid slots). Bottas beweeg wel maar was op het moment dat de lichten uitgingen nog niet buiten het elektronische grid slot.
    Vandaar ook geen straf.
    In tegenstelling tot Raikkonen die gewoon een metertje of 2 te ver was doorgereden omdat het gridslot voor hem leeg was omdat die Haas de pits was ingedoken.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #189
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wellicht is het toch nog ietsje anders.
    Lees hier eens : https://www.motorsport.com/f1/news/r...cerns/4842028/

    Tijdens het weekend oefent Bottas de starts met lichten op zijn stuur. Een soort simulatie van de startlichten dus. Puur om te oefenen.
    Nu flikkerde er zondag een lichtje op zijn stuur net toen de lichten bijna uit gingen. En Bottas reageerde op de lichtje omdat hij al het hele weekend geoefend had met behulp van lichtjes op zijn stuur.
    Dat lijkt me al iets geloofwaardiger dan de uitleg van Doornbos. Die kerel heeft soms heel rare ideeën. Startlichten voorspellen lol...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ook de jump start wordt uitgelegd. Er is een soort elektronische 'grid slot' die iets wijder is dan op het tarmac staat geschilderd. (maw, ze hebben wat speling op de geschilderde grid slots). Bottas beweeg wel maar was op het moment dat de lichten uitgingen nog niet buiten het elektronische grid slot.
    Vandaar ook geen straf.
    In tegenstelling tot Raikkonen die gewoon een metertje of 2 te ver was doorgereden omdat het gridslot voor hem leeg was omdat die Haas de pits was ingedoken.
    Ik weet dat het niet de regel is maar toch blijf ik het idioot vinden dat je gestraft zou worden indien je er niks mee gewonnen hebt. Neem nu nog dat hij buiten dat grid slot was gekomen. Hij is verdorie enkele plaatsen verloren bij die mislukte start. Waarom dan nog eens extra straffen ?
    zoals ik eerder al zei... iemand die bij het spinnen zich niet houdt aan de track limits ga je toch ook niet extra straffen. Tenzij hij misschien iemand anders van zij sokken rijdt bij die spin, maar anders laat je die toch gewoon zijn race verder zetten zonder hem te straffen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #190
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Op de beelden op YouTube zie je eigenlijk heel duidelijk dat op Bottas zijn stuur 'startlichten' uitgaan En dat hij dan ook vertrekt.
    Het is niet dat er iets flikkert ofzo. Dat zijn echt wel duidelijk startlichten.

    Blijkbaar zou op de beelden op Ziggo ook duidelijk te zien zijn geweest dat Bottas naar beneden kijkt en niet omhoog.



    Dat startslot systeem vind ik nog altijd bullshit.
    Raikonnen krijgt wel een straf... En Bottas niet. Dat slaat compleet op niks.

    Er zijn toch ook genoeg incidenten waar iemand er iemand anders afknalt, zijn auto zelf ook in de prak is, en toch een straf krijgt ?


    Maak gewoon eenvoudige regels en volg die gewoon. Dit zorgt toch enkel maar voor discussie achteraf als volgende keer een Ferrari wordt bestraft voor valse start.

Soortgelijke discussies

  1. Nieuws & Geruchten 2020
    By ikkedendikke in forum Rally binnenland
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 10 February 2021, 16:41
  2. Wrc 2020
    By ikkedendikke in forum Rally buitenland
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 6 February 2020, 17:39
  3. [Prono] Rally Automobile Monte Carlo 2020
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 27 January 2020, 10:33
  4. Dakar 2020
    By rallymitchel in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 November 2019, 16:17
  5. Rally Kalender 2020
    By rallymitchel in forum Rally binnenland
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 November 2019, 21:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •