Pagina 15 van 31 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 309

Discussie: F1 2020

  1. #141
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik weet eigenlijk niet goed wat ik van dit alles moet denken. Het is logisch dat een team, bij het ontwerpen van hun auto, naar de auto's kijkt die vorig jaar beter waren dan hun. Ik bedoel maar, niemand zal naar de Williams van vorig jaar gekeken hebben om de auto van dit jaar te ontwerpen. Nu rest er natuurlijk de vraag, hoe ver mag je daar in gaan ? En waar ligt de grens ? Hoe kan de FIA beslissen dat een team te veel heeft gekopieerd ? Niet echt eenvoudig me dunkt.
    Volgens mij mag je gewoon alles namaken zoveel je wilt. Op basis van foto's of van tv beelden.
    Je mag alleen geen plannen van Mercedes gebruiken om het na te maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Stroll heeft trouwens geen straf gekregen voor zijn blockpass op Ricciardo.
    Vind ik ook nogal vreemd. Hij gaat zelf van het circuit af en haalt zo een andere piloot in.
    Stroll vond ik wel dat die goed heeft gereden. Zijn teammaat is absoluut geen prutser dus daar wat voor onderdoen is geen schande.


    Vooral Albon vond ik slecht. Ik heb het gevoel dat ik dat wel heel vaak denk, en ook dat ik vaak denk wat zit RB die nu op te hemelen.
    Zou misschien al zijn RB resultaten eens terug moeten opzoeken.

  2. #142
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Iets afkijken vn een ander mag. Ja mag zichtbare delen van de wagen van een rivaal fotograferen en zelf ontwerpen om op je wagen te zetten. Daar heeft eigenlijk niemand problemen mee.

    De hele discussie draait rond de 'listed parts'. Dat zijn onderdelen van de wagen die je absoluut zelf moet ontwerpen en maken en niet mag inkopen bij een ander team.
    Zo mag je een versnellingsbak en een ophanging gewoon kopen. En tot vorig jaar ook de 'brake ducts'. Want het is tegen dit onderdeel dat Renault een klacht heeft ingediend. Van buitenaf zien ze er bijna identiek uit maar dat is niet zozeer het probleem want iets namaken op basis van een foto mag dus. Renault vermoed alleen dat ook het binnenwerk, dat uit nogal wat leidingen bestaat, hetzelfde is als dat van de '19 Mercedes. Alleen kunnen ze dat niet bewijzen en daarom die klacht. Zodat de FIA nu de ontwerpen van beiden naast elkaar kan leggen en vergelijken.
    Want, zo is de redenering van Renault, als de binnenkant ook gelijk is, dan kan het niet van een foto alleen gekopieerd zijn. Dan hebben ze het ontwerp gewoon gekocht.
    En dat is dus niet toegelaten omdat brake ducts een 'listed part' zijn.

    Of eigenlijk moet ik zeggen niet meer toegelaten. Want vorig jaar waren de brake ducts nog geen listed part en mocht je het dus wel aankopen bij een ander team.
    De vraag van Renault is dan ook tweeledig :
    - Zijn die brake ducts (uitwendig en inwendig) een kopie van de '19 Mercedes?
    - En indien ze dat ontwerp vorig jaar aangekocht hebben (wat toen legaal was), mogen ze het dan dit jaar nog gebruiken? Vooral deze is een beetje een schemergebied.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #143
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Omdat die brake ducts niet meer mogen had Haas ook zoveel problemen met de remmen in de eerste race. Daarvoor kochten ze dat altijd bij Ferrari.

  4. #144
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Iets afkijken vn een ander mag. Ja mag zichtbare delen van de wagen van een rivaal fotograferen en zelf ontwerpen om op je wagen te zetten. Daar heeft eigenlijk niemand problemen mee.

    De hele discussie draait rond de 'listed parts'. Dat zijn onderdelen van de wagen die je absoluut zelf moet ontwerpen en maken en niet mag inkopen bij een ander team.
    Zo mag je een versnellingsbak en een ophanging gewoon kopen. En tot vorig jaar ook de 'brake ducts'. Want het is tegen dit onderdeel dat Renault een klacht heeft ingediend. Van buitenaf zien ze er bijna identiek uit maar dat is niet zozeer het probleem want iets namaken op basis van een foto mag dus. Renault vermoed alleen dat ook het binnenwerk, dat uit nogal wat leidingen bestaat, hetzelfde is als dat van de '19 Mercedes. Alleen kunnen ze dat niet bewijzen en daarom die klacht. Zodat de FIA nu de ontwerpen van beiden naast elkaar kan leggen en vergelijken.
    Want, zo is de redenering van Renault, als de binnenkant ook gelijk is, dan kan het niet van een foto alleen gekopieerd zijn. Dan hebben ze het ontwerp gewoon gekocht.
    En dat is dus niet toegelaten omdat brake ducts een 'listed part' zijn.

    Of eigenlijk moet ik zeggen niet meer toegelaten. Want vorig jaar waren de brake ducts nog geen listed part en mocht je het dus wel aankopen bij een ander team.
    De vraag van Renault is dan ook tweeledig :
    - Zijn die brake ducts (uitwendig en inwendig) een kopie van de '19 Mercedes?
    - En indien ze dat ontwerp vorig jaar aangekocht hebben (wat toen legaal was), mogen ze het dan dit jaar nog gebruiken? Vooral deze is een beetje een schemergebied.
    Dus als ik het goed begrijp... moesten ze vorig jaar 1 van die brakeduts open geslepen hebben en een foto hebben getrokken van de binnenkant, dan zijn ze in orde.

    In elk geval heb ik ondertussen gelezen dat ze bij Racing Point, net als Mercedes bij hun DAS systeem, de FIA volledig betrokken hebben bij de ontwikkeling van hun RP20. Ik denk dat Renault niet echt veel kans maakt met hun klacht.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #145
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Vind ik ook nogal vreemd. Hij gaat zelf van het circuit af en haalt zo een andere piloot in.
    Stroll vond ik wel dat die goed heeft gereden. Zijn teammaat is absoluut geen prutser dus daar wat voor onderdoen is geen schande.
    Stroll heeft goed gereden, maar hij is inderdaad eigenlijk geen match voor Perez. Wat ons brengt bij het volgende... Moest hij niet zo veel geld hebben, zat hij gewoonweg niet in een F1 wagen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Vooral Albon vond ik slecht. Ik heb het gevoel dat ik dat wel heel vaak denk, en ook dat ik vaak denk wat zit RB die nu op te hemelen.
    Zou misschien al zijn RB resultaten eens terug moeten opzoeken.
    Ik heb eigenlijk nooit echt hoog opgelopen met Albon. Hij laat inderdaad flitsen zien, maar hij is gewoon niet constant genoeg. Persoonlijk vind ik hem niet echt materiaal om in een RB te zitten. Hij heeft bij een mindere wagen nooit laten zien wat bijvoorbeeld Gasley met de Toro Rosso heeft laten zien. Maar het is geen groot geheim dat de opvolging bij RB maar heel magertjes is. Ze zetten daar echt alles op Max. Het vertrek van Ricciardo heeft hun op het gebied van piloten toch wel serieus in de problemen gebracht, zeker omdat Gasley het niet kon waar maken bij de grote jongens. Als ik het voor het zeggen had daar zou ik Gasley volgend seizoen nog eens een kans geven.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #146
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Vorig jaar konden ze dat gewoon kopen bij Mercedes inclusief de plannen.

  7. #147
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Lawrencen Stroll heeft interesse in Vettel. Dat zal dan waarschijnlijk zijn om Perez te vervangen want ik zie Lawrence niet direct zijn zoontje aan de deur zetten.
    Moest dat zo zijn verllies ik echt wel het beetje respect dat ik nog heb voor de familie Stroll. Eerst betaalt Lawrence zijn strontverwend zoontje een zitje in de F1. Als de wagen dan te traag blijkt koopt hij gewoon een eigen team en kopieert schaamteloos de snelste wagen van het veld. En als dan blijkt dat zoontje niet mee kan met de snellere teamgenoot zou die het veld moeten ruimen ???

    wat verwacht Lawrence eigenlijk van Vettel ? Denkt hij dat Vettel sneller zal zijn als Perez ? Of hoopt hij net van niet zodat zij zoontje een 4 voudig wereldkampioen zou kunnen verslaan. Kwestie van het ego wat te strelen misschien ?

    Perez vervangen is bullshit. Die kerel rijdt de sterren van de hemel. Als er 1 piloot is bij Racing Point die het veld zou moeten ruimen voor Vettel is het niet de Mexicaan.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #148
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ach ja...
    90% van het veld zit in de F1 omwille van de massa's geld die ze hebben. De meeste mensen kunnen een kart carriere niet eens bekostigen. Zoals Verstappen/Sainz/Norris/....

    Lawrence heeft gewoon nog net wat meer geld.

  9. #149
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Nochtans hebben zowel Perez als Stroll een contract voor volgend seizoen. Het is dus niet zo simpel om iemand aan de kant te zetten zonder er ook te moeten voor betalen.
    Bij Perez zou de lukken omdat er een soort "breek" clausule in het contract staat. Het team kan het contract verbreken door een optie te lichten. Maar dat zouden ze wel moeten doen voor 31 juli en dat is al over 2 weken.

    Dus zal Pa Stroll er haast moeten achter zetten. Ik kan me niet inbeelden dat hij Perez al buitenzet nog voor hij Vettel heeft vastgelegd.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #150
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Contract van Perez breken is geen probleem. Is een clausule voor voorzien.

    Alonso mocht ook bij Aston Martin beginnen hé. Maar koos voor Renault.

Soortgelijke discussies

  1. Nieuws & Geruchten 2020
    By ikkedendikke in forum Rally binnenland
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 10 February 2021, 16:41
  2. Wrc 2020
    By ikkedendikke in forum Rally buitenland
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 6 February 2020, 17:39
  3. [Prono] Rally Automobile Monte Carlo 2020
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 27 January 2020, 10:33
  4. Dakar 2020
    By rallymitchel in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 November 2019, 16:17
  5. Rally Kalender 2020
    By rallymitchel in forum Rally binnenland
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 November 2019, 21:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •