Prachtige overwinning van Fernemont.
Maar toch vind ik het raar dat plots de oude Skodas vlugger zijn dan de nieuwe Evo's.
Fernémont is nu wel een 'rainmaster' maar zijn dichste belager was de Mevius ook een Skoda 1.
Tov Bedoret is het ongeveer 3/10den van een seconde per km. In het begin van het seizoen was dit het verschil na een KP.
Hopelijk wordt Adrien Belgisch kampioen.
Hij verdient het zeker.
Met de Omloop deed ik dienst en kon ik niet echt weten waar het verschil lag van Fernémont in de Omloop buiten de mapping en dat hij een steengoed piloot is in alle omstandigheden plus Omloop was al de 5de of 6de keer dus ervaring had ie daar al genoeg.
Maar met de EBR als toeschouwer zag je waar het verschil lag toch vooral met een Bedoret, die wij gewoon tijd zagen verliezen in de ochtend door te voorzichtig te rijden. Ghislain (reed voor het eerst verzekerd rond, zeker een verschil!) en Adrian reden aggressief maar just op de limiet of 110% zonder fouten. Princen zal het te wijten zijn aan de eerste keer met de Fabia denk ik. Fernémont doet ook wel beetje de tactiek van Loix zoals ie jaren in Ieper deed, 1 proef uitkiezen en daar kanontijd neerzetten, Omloop en EBR was dat de eerste Ochtendproef. En daar teerde hij vooral bij de EBR de hele dag op want het verschil werd nooit veel groter.