Pagina 48 van 51 EersteEerste ... 384647484950 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 471 t/m 480 van 501

Discussie: F1 races 2019

  1. #471
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Ik zie niet in waarom ze nu in een kramp zouden moeten schieten en alsnog alles ter elfder ure af te gelasten. (het programma is eigenlijk al bezig sinds gisteren). Over iets meer dan 5 uur begint de eerste vrije training al. Ze zijn er, hebben de kosten gemaakt om naar ginder te gaan en te verblijven, dus waarom zou je dan ook niet gewoon racen?
    Ik zou het eerder belachelijk vinden om het nu nog af te gelasten. Als ze niet willen racen hadden ze dat eerder moeten beslissen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #472
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Omdat ze nu pas inzien hoe gevaarlijk dat is voor al dat publiek ? En dat mensen wel eens klacht tegen de F1 zouden kunnen indienen.


    Ik denk dat je nog niet door hebt hoe ernstig de situatie is. In België zijn alle Kinepolis cinema's gesloten. Dat is een gigantisch verlies voor de Kinepolis. Als gij gelooft dat die dat voor de lol doen... In Hasselt zijn alle sporthallen gesloten, zwembad gesloten...

    Zelf mag ik ondertussen niet meer gaan werken. Mogen enkel nog via thuiswerk werken.

  3. #473
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Ik besef niet hoe ernstig het is? (De ziekte zelf vind ik niet zo gevaarlijk nee, de lange incubatietijd is wel een risicofactor)
    Iedereen is gewoon bang geworden ja. Angst regeert precies dit land en de rest van de wereld.

    Ik ben er pragmatisch in. Als ik besmet raak met Corona (en die kans is volgens mij klein), dan is dat maar zo. Dan ben ik er nadien ook immuun voor.
    Tegenhouden is zo goed als onmogelijk geworden in deze fase. Ik ga dan ook geen echt extreme maatregelen nemen en mezelf opsluiten om het toch maar niet te krijgen. (of moet ik zeggen "uit angst om het toch maar niet te krijgen"?).

    Nu, IndyCar is ook al in een kramp geschoten. Dit weekend de eerste race in St. Petersburg zonder publiek, net als de F1 volgende week in Bahrein.
    Ook de eerste komende 2 weekends in de NASCAR zullen races zonder publiek zijn.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #474
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik besef niet hoe ernstig het is?

    Ik ben er pragmatisch in. Als ik besmet raak met Corona (en die kans is volgens mij klein), dan is dat maar zo. Dan ben ik er nadien ook immuun voor.
    Het feit dat je dit typt laat zien dat je niet echt beseft hoe ernstig dit is Grungie. Volgens Merkel, en dat is ondertussen bevestigd, kan 60% tot 70% van de bevolking dit virus krijgen. De kans dat je dit krijgt is dus groter dan 1 op 2. Moest je er van genezen, en dat zal wel aangezien je leeftijd, ben je echter nog niet immuun. Dat is net het probleem. Ze weten het niet. Ze kennen het niet. Niemand weet het. Van in het begin is ons iets verzwegen over dit virus. Ik heb me echt redelijk lang afgevraagd waarom al die heisa nodig was. Voor die paar doden. Ondertussen denk ik er wel anders over. Die draconische maatregelen zijn spijtig genoeg nodig om dit onder controle te houden.

    Leef ik nu in angst ? Bwa, niet echt. Het is wat het is. Ik let een beetje beter op. Ik ga nog altijd werken maar ik werk buiten. Ik vermijd wel lichamelijk contact met vreemden en mijdt drukke plekken. Ik heb wel wat extra voorraad ingeslagen maar echt hamsteren zou ik het niet noemen. Gewoon wat extra levensmiddelen. Niks vergeleken met de taferelen die ik op tv zie.

    Wat ik wel grappig vind is dat ze nu vragen om het openbaar vervoer te mijden. Nu moeten we dus wel met onze auto rijden lol.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Tegenhouden is zo goed als onmogelijk geworden in deze fase.
    Niet zo goed als. Tegenhouden is onmogelijk geworden. Het is nu een kwestie van de impact zo klein mogelijk te houden.
    Ik bewonder jou houding in heel dit geval, echt waar. Ik hoop echt dat jij gelijk hebt en dat ik overdrijf maar ik durf dat risico niet nemen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #475
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Bericht van een gerenommeerd viroloog op hln.be : https://m.hln.be/wetenschap-planeet/...king~a94892b0/

    Misschien de moeite om eens te lezen en dat te vergelijken met het allereerste nieuws over Corona. Je weet wel, toen ze het nog vergeleken met een gewoon griepje.

    Is dit bangmakerij ? Ik weet het niet. In elk geval is HLN nu niet direct een website waar veel fakenews op komt. Het is gewoon een krant. Iets meer sensatie gericht dan mijn normale krant, maar dit bericht lijkt me toch wel de waarheid te zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #476
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    60-70% kunnen het krijgen, waarmee ze dus wellicht willen zeggen dat ze er medisch vatbaar voor zijn. Dat is nog een groot verschil met effectief besmet raken. Om het met cijfers te zeggen, hier in België zijn er nog steeds minder dan 1000 besmettingen. Op een totaal van meer dan 11 miljoen inwoners. Dat is minder dan 0.01%.
    De kans op besmetting is dus bijzonder laag.

    Ikzelf ga niets bijzonder doen omdat ik sowieso al geen risicovol persoon ben. Ik kom wel in contact met andere mensen maar ik ga zelden op cafe en naar evenementen.

    Ik snap de huidige maatregelen wel, met de horeca die sluit en evenementen die afgelast worden. Maar de scholen die sluiten vind ik nog steeds een halve kramp.
    Het enige doel van die maatregelen is toch immers om te voorkomen dat mensen samenkomen en zo het virus kunnen doorgeven? Nu gaan de scholen hier niet echt dicht maar worden de lessen opgeschort. De scholen blijven wel dienen als opvang..... Dat blijft een samenkomst he? Ik snap deze kramp dus niet goed. Ofwel sluit je helemaal, ofwel helemaal niet.

    Ik weiger om bang te zijn. Zo simpel is het. Krijg ik dat virus, dan is dat maar zo. Heb ik misschien eindelijk tijd om die gigantische berg papierwerk op mijne bureau weg te werken.


    De GP in Australië is trouwens ook afgelast. Amper een paar uur voor ze er zouden aan beginnen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #477
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    60-70% kunnen het krijgen, waarmee ze dus wellicht willen zeggen dat ze er medisch vatbaar voor zijn.
    Naar wat ik gehoord heb is niemand immuun. Waarom het zou stoppen op 60 à 70 % is mij een raadsel. Ik ben geen dokter of viroloog.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Om het met cijfers te zeggen, hier in België zijn er nog steeds minder dan 1000 besmettingen. Op een totaal van meer dan 11 miljoen inwoners. Dat is minder dan 0.01%.
    De kans op besmetting is dus bijzonder laag.
    Er zijn minder dan 1000 dat ze weten. Er zijn er veel meer. Maar ze weten het niet omdat die mensen nog geen symptomen hebben oftewel er wel hebben maar niet getest worden omdat ze gewoon te weinig testkits hebben. Mijn zoon had vorige week griep. Hij is niet getest omdat hij niet in Italië of China geweest is.. hij had griep, welke weten we niet.

    Ik hoop van harte dat je gelijk hebt Grungie. Maar ik heb schrik dat je het onderschat. Binnen een 10tal dagen weten we meer.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik snap de huidige maatregelen wel, met de horeca die sluit en evenementen die afgelast worden. Maar de scholen die sluiten vind ik nog steeds een halve kramp.
    Het enige doel van die maatregelen is toch immers om te voorkomen dat mensen samenkomen en zo het virus kunnen doorgeven? Nu gaan de scholen hier niet echt dicht maar worden de lessen opgeschort. De scholen blijven wel dienen als opvang..... Dat blijft een samenkomst he? Ik snap deze kramp dus niet goed. Ofwel sluit je helemaal, ofwel helemaal niet.

    Nu zijn we waar ik gisteren het over had. De ziekte is niet zo goed als onafwendbaar, ze is onafwendbaar. Wat. Ze nu proberen is om de groepen van mensen die samen komen zo klein mogelijk te houden om de ziekte te spreiden. Indien iedereen gelijk ziek wordt zitten we met een groot probleem. De meest recente schatting is dat we 50000 bedden intensive care zullen nodig hebben tijdens dit virus. In België zijn er 1900. Ze proberen er voor te zorgen dat dier 50000 niet allemaal gelijk ziek worden. Niks meer, niks minder.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik weiger om bang te zijn. Zo simpel is het. Krijg ik dat virus, dan is dat maar zo. Heb ik misschien eindelijk tijd om die gigantische berg papierwerk op mijne bureau weg te werken.
    Hehe... Wij sterven er misschien niet van, maar zouden er wel heel heel ziek van zijn. Ik denk niet dat je veel zin zal hebben om papierwerk te doen
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #478
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Naar wat ik gehoord heb is niemand immuun. Waarom het zou stoppen op 60 à 70 % is mij een raadsel. Ik ben geen dokter of viroloog.
    Goed mijne post lezen he? Ik heb niet gezegd dat ik immuun ben, maar mocht ik het krijgen en ervan genezen, dán ben ik immuun.
    Zoals met wel meer ziektes het geval is kun je dit virus maar 1 keer krijgen, daarna heeft je lichaam genoeg weerstand gekweekt (of ben je dood. )

    Ik heb mij afgelopen week ook wat grieperig gevoeld, een beetje mottig. Maar ik betwijfel of het Covid-19 was. Ikzelf had het slechts heel licht te pakken, te weinig om thuis te blijven en dus ben ik gewoon gaan werken.

    Ik ben bovendien niet tegen de maatregelen die onze regering nu neemt. Alleen zie ik van sommige daarvan gewoon de logica niet in.
    Zo moeten alle winkels die geen voeding verkopen in het weekend dicht blijven. Wat dus wil zeggen dat een dergelijke winkel nu een kortere periode op een week open is en dat die op die kortere periode wellicht hetzelfde aantal klanten zal ontvangen. Waardoor het waarschijnlijk is dat het aantal klanten op ieder moment in de winkel hoger zal liggen. Lijkt me naar mijn mening een contraprodutieve maatregel. Wat is daar nu logisch aan als het de bedoeling is om concentraties te vermijden?

    Ik onderschat het niet, toch zeker de besmettelijkheid niet. Die is mede dankzij de lange incubatietijd toch redelijk hoog. Maar de ziekte op zicht schrikt me niet echt af nee.

    In de F1 wordt er nu van alles afgelast. Niet alleen Ozzie is geanulleerd, ook Bahrein en Vietnam zijn dat nu, samen met China dat al was uitgesteld.Ook de eerste races in Europa zijn in gevaar, Spanje, Monaco en Nederland zijn niet echt zeker. Mogelijks dat het seizoen pas in juni in Bakoe start. En er zullen maar 1 of 2 races verplaatst worden (want er is gewoonweg geen plaats op de kalender).
    Monaco zullen ze niet verplaatsen, die race betaald 0.0 euro aan Liberty Media. Die race gaan ze dus zeker niet een 2e kans geven. Spanje had een contract voor slechts 1 jaar, dus die maken ook al niet veel kans. Zandvoort maakt wel een kans om in augustus verreden te worden als ze dit voorjaar niet kunnen racen.
    En heel misschien lukt het om op het eind van het seizoen nog ergens Bahrein of China er tussen te duwen, maar meer zal niet lukken.
    Niet dat ik er echt wakker van lig want 22 races is me toch wat veel. Nu gaan we misschien 17 of 18 races krijgen, dat is eigenlijk best goed voor mij.

    Ook in andere raceseries worden races geannulleerd. IndyCar schrapt al zijn race voor de komende 2 maand maar hoopt nog eind mei de Indy 500 te kunnen houden. Ook in de NASCAR zijn de eerstkomende 2 races al geannulleerd.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #479
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Sommige maatregelen zijn inderdaad ronduit vreemd te noemen. Ik krijg berichten van de velomaker dat hij in het weekend dicht is, maar maandag 2 uur langer open.
    Idem als mensen die op een grote hoop aan de kassa staan aan te schuiven met bijvoorbeeld 200kg (!!!!) broodmix (om zelf brood te bakken)...


    Voor de F1 is alles officieel afgelast door FIA/FOM tot eind mei (dus ook Zandvoort) heb ik daarstraks gelezen. Maar daar vind ik ondertussen niks meer van terug.
    Voor de F1 vind ik zelf ook dat er veel te veel races zijn, en maakt me het niet veel uit dat er een deel niet kunnen doorgaan. Maar helemaal geen sport meer op tv, dat is ook wel wat jammer...

  10. #480
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    JEV heeft een simrace op poten gezet voor dit weekend.
    Echte FE, F1, ... piloten en wat simracers. Live te volgen op YouTube zondagavond.

    Bij gebrek aan iets anders...


    https://www.autosportwereld.be/2020/...9spCVb-xVqqM60

Soortgelijke discussies

  1. Top 5 raly's, races enz.
    By GioRallyReport in forum Rally binnenland
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 25 December 2009, 11:00
  2. 50' races & GP Marc Goossens - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 October 2009, 23:12
  3. Za 19 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2008, 11:40
  4. Za 14 juli: 50' races - JPR Karting (2 reeksen)
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 July 2007, 09:43
  5. Za 21 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2007, 17:47

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •