Pagina 40 van 51 EersteEerste ... 30383940414250 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 501

Discussie: F1 races 2019

  1. #391
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Inderdaad straf van Albon. Toont ook wel in 1 keer hoe groot de gap is tussen de top 3 en de rest.

    De auto's moeten inderdaad veel te veel afstand tussen elkaar laten. Blachelijk veel. Het is te hopen dat dat vanaf 2021 beter is. In afwachting daarvan hoop ik dat ze niet doorzetten met hun idee om de races spannender te maken door te werken met reversed grids. Indien dat hun bedoeling is voor 2020 zal ik het een jaartje over slaan. Ik moet die belachelijke halo al dulden. Reversed grids zou er te veel aan zijn. Zou trouwens niet de eerste keer zijn dat ik een jaar oversla omdat de regels me niet bekoren. 2005 heb ik maar met een half oog bekeken. 2009 heb ik zelfs gewoon niet gekeken. Zelfs geen samenvatting of zo.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #392
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Door een typhoon is er zaterdag niets te beleven op Suzuka. Gans het programma afgelast, het valt letterlijk in het water.
    FP3 wordt zelfs definitief geschrapt en de kwalificatie is verplaatst naar zondagvoormiddag 10 uur plaatselijke tijd. Dat is 3 uur bij ons.
    De race blijft zoals hij was om 14u10 plaatselijke tijd, 07u10 onze tijd.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #393
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Zijn er hier nog zotten die op 3 uur uit hun bed kruipen om naar de kwalificatie te kijken - die omwille van 2 rode vlaggen ruimschoots 20 minuten uitloopt - daarna terug in hen bed te kruipen om vervolgens 2 uur wakker te liggen, het dan maar opgeven en er terug uitkruipen om naar de race te kijken?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #394
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik niet


    Net gekeken. Vond er niet zo veel aan.

    Wedstrijdleiding lijkt wel een hoop amateurs.
    Niks waarschuwing voor Ferrari/Leclerc ivm beschadigde wagen. En pas na de race straf.

    Leclerc/Verstappen eerst no further investigation. En na de race toch een straf.

  5. #395
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Zijn er hier nog zotten die op 3 uur uit hun bed kruipen om naar de kwalificatie te kijken - die omwille van 2 rode vlaggen ruimschoots 20 minuten uitloopt - daarna terug in hen bed te kruipen om vervolgens 2 uur wakker te liggen, het dan maar opgeven en er terug uitkruipen om naar de race te kijken?
    Ik ook niet . Voor een race zou ik 's nachts opstaan. Voor de qualy van Melbourne ook omdat dat het begin van het seizoen is. Maar ondertussen heb ik het wel een beetje gehad. De kalender is gewoon veel te lang. Ik vind dat het allemaal nogal uitgemolken wordt. 16 races per seizoen is voor mij meer dan genoeg.

    De race dan. Ik vond het wel een leuke race. Veel inhaalmaneuvres buiten de DRS zones is altijd leuk om te zien. Het was niet de beste race van het seizoen, maar ik heb er toch wel van genoten.

    Wel volg ik Knarf helemaal dat er de stewards een bende amateurs zijn. Leclerc kreeg inderdaad geen waarschuwing of niks dus had hij na de race dan ook geen straf meer moeten krijgen ook niet.
    Maar het andere geval vond ik nog erger. Eerst wordt gezegd dat er geen gevolg zal gegeven worden aan de botsing tussen hem en Verstappen, en wanneer deze laatste zijn gal spuwt wordt het onderzoek plots heropend en uiteindelijk krijgt Leclerc nog een straf ervoor ook. Duidelijk wie het nieuwe lievelingetje van de FIA is. Max. Hij zorgt dan ook wel voor volle tribunes dus ik kan het wel ergens begrijpen. Zielige reactie trouwens van Max. Was het niet Max die altijd zit te roepen van "Let us race" ? Was het niet Max die altijd weet te vertellen dat het normaal is dat er botsingen gebeuren wanneer piloten op de limiet rijden omdat ze er dan regelmatig wel eens over gaan. De botsing was duidelijk de fout van Leclerc. Hij werd verrast door het plotselinge onderstuur doordat hij vlak achter Seb hing en schoof dan tegen Max op. En nu plots, nu Max aan het kortste eind trekt, schiet er van heel die uitleg niks meer over. Nu is het plots dat Leclerc dat onderstuur had moeten voorzien en dat hij gestraft moet worden. Doet me een beetje denken aan toen Seb zat te klagen over het moving under braking van Max en uiteindelijk de eerste die tegen de lamp liep Seb zelf was. Triestig figuur, onze Max.

    Voor de rest vond ik het, zoals ik eerder al zei, wel een leuke race. Maar er mag stilletjes aan een einde komen aan het huidige seizoen. Het is mooi geweest.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #396
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Over de race ben ik het met je eens. Die was best de moeite waard. Maar dan vooral omdat Vettel zijn start verknald en Leclerc op Verstappen knalt.

    Over dat incident : Terecht dat Leclerc daar een straf voor krijgt, al is 5 sec. eigenlijk nog best goedkoop. Maar ik betwijfel wel of die straf er gekomen is na het geklaag (als je het zo kunt noemen -hij heeft de feiten volgens mij redelijk objectief weergegeven) van Verstappen zelfs maar gehoord hebben. De Stewards houden hun ogen op de race gericht en hebben daarbij echt wel geen tijd voor een interview dat tijdens de race wordt uitgezonden. En dan nog alleen op Sky - niet op de rest van de world feed.
    Maar dat het klungelig overkomt dat ze eerst de melding geven van geen actie en daarna wel een sanctie uitdelen, dat is wel degelijk een terecht punt. Dat ze die straf na de race uitdelen en niet tijdens is eveneens amateuristisch te noemen.
    Leclerc heeft trouwens een 2e straf gekregen, eveneens na de race. Hij heeft nog eens 10 seconden penalty gekregen omdat hij niet binnenkwam na de eerste ronde en met schade bleef rondrijden, terwijl het overduidelijk was dat de brokken koolstofvezel in het rond vlogen. Een daarvan heeft zelfs de spiegel van Hamilton geraakt. Ferrari heeft dan laten weten aan race control dat ze hem op het eind van de 2e ronde zouden binnenhalen en hebben dan over de radio laten weten aan Leclerc dat hij toch moest buiten blijven. Dat is Leclerc dus aangerekend met een straf van 10 seconden. Spotgoedkoop want ik zou dergelijk vergrijp direct bestraffen met een onmiddellijke diskwalificatie.
    Bovendien is dus deze straf ook pas na de race gegeven en niet tijdens. Klungelig amateurisme.

    De race is overigens een ronde te vroeg afgevlagd. Iets met een storing van het bord waarom de zwart-wit geblokte vlag wordt getoond. (en die bepalend is) waardoor Perez, die in de laatste ronde nog van de baan ging alsnog in de punten finisht.
    En de uitslag kan nog veranderen. Er loopt een klacht van Racing Point tegen Renault. Een klacht die voldoende gegrond is om verder te onderzoeken. De ECU's en de sturen van beide Renault wagens zijn in beslag genomen voor verder onderzoek. Het ligt nogal ingewikkeld. Het zou iets te maken hebben met voorgeprogrammeerde aanpassingen aan de rembalans ofzo. Ik snap het zelf niet zo heel goed.


    Ik snap overigens ook niet waarom ze Hamilton nog hebben binnengehaald voor een 2e pitstop. Hij het 15 seconden voorsprong op Vettel op P3 met nog een 12 tal ronden te gaan. Inhalen was al niet zo gemakkelijk dus was het volgens mij het risico wel waard. Misschien dat Bottas hem nog zou pakken en in het slechtste geval ook Vettel maar dan nog hadden ze hetzelfde resultaat als nu. Dus was het volgens mij wel het gokje waard.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #397
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Over dat incident : Terecht dat Leclerc daar een straf voor krijgt, al is 5 sec. eigenlijk nog best goedkoop. Maar ik betwijfel wel of die straf er gekomen is na het geklaag (als je het zo kunt noemen -hij heeft de feiten volgens mij redelijk objectief weergegeven) van Verstappen zelfs maar gehoord hebben. De Stewards houden hun ogen op de race gericht en hebben daarbij echt wel geen tijd voor een interview dat tijdens de race wordt uitgezonden. En dan nog alleen op Sky - niet op de rest van de world feed.
    Ik heb op RTBF gekeken en ik heb het daar gehoord, dus ik denk dat het wel degelijk op world feed gekomen is dus. Maar ik wil je wel geloven dat de stewards niet de tijd hebben om daar naar te luisteren. Wel vermoed ik dat Horner of Marko toch even hun mening hebben laten horen aan de FIA nadat die besloten hebben om het te klasseren als race incident. Ik vermoed toch dat de stewards daarna het nog eens herbekeken hebben en daarna de zaak dan terug geopend hebben.

    Of er een straf had moeten volgen ? Tot en met de GP van Canada zou ik volmondig "JA" geroepen hebben. Leclerc botst Verstappen er af en gaat in de fout, dus verdient die een straf. Maar vanaf de GP van Oostenrijk zijn de stewards plots helemaal anders gaan jureren. Ze hebben dan besloten dat piloten fouten mogen maken. Dat dat bij het racen hoort. Dat fouten kunnen gebeuren wanneer je op de limiet rijdt en zo lang dat je fout niet intentioneel is, dat het incident dan zal geklasseerd worden als race incident. Ik was daar toe helemaal al op tegen dat ze in het midden van het seizoen plots helemaal anders beginnen te jureren, en ik ben die mening nog altijd toegedaan. Ze geven in hun rapport zelf toe dat de botsing van Leclerc tegen Verstappen niet intentioneel was, dus vraag ik me af waarom er een straf moet volgen. Het was de fout van Leclerc, maar het was per ongeluk. Het was omdat Leclerc lichtjes over de limiet ging en de wagen vooraan weg schoof. Het was niet dat Leclerc de bedoeling had om Verstappen te rammen. Volgens hun nieuwe manier van jureren had er dus geen straf mogen volgen.
    Voor dat tweede (verder rijden terwijl de brokken van de wagen vlogen) mag Leclerc wel een straf krijgen, maar ik vind wel dat hij een waarschuwing mocht gekregen hebben. Dient de zwarte vlag niet voor van die gevallen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik snap overigens ook niet waarom ze Hamilton nog hebben binnengehaald voor een 2e pitstop. Hij het 15 seconden voorsprong op Vettel op P3 met nog een 12 tal ronden te gaan. Inhalen was al niet zo gemakkelijk dus was het volgens mij het risico wel waard. Misschien dat Bottas hem nog zou pakken en in het slechtste geval ook Vettel maar dan nog hadden ze hetzelfde resultaat als nu. Dus was het volgens mij wel het gokje waard.
    Dit wilde ik daarstraks ook nog aanhalen, maar ik was het vergeten.
    Ik snapte in eerste instantie al niet dat Hamilton daar medium banden kreeg. Waarom kreeg hij geen harde ? Dan had hij makkelijk tot aan de finish kunnen geraken zonder extra pitstop. Hamilton zelf dacht er hetzelfde over. Hij kreeg als uitleg dat er te veel onbekende factoren waren omtrent die harde banden. Ze zijn zwart, rond en samengesteld uit het hardste rubber. Veel meer factoren zijn er toch niet me dunkt.
    Toen Hamilton dan moest pitten was het duidelijk dat zijn medium banden nog lang niet versleten waren. Volgens dat grafiekje waren ze nog op 70%. Ik was dus mis, en Lewis ook. Het was niet nodig geweest om harde te leggen. Hij had met die mediums gemakkelijk de finish kunnen halen. Maar waarom haalden ze hem dan binnen ? Ik denk dat ze bij Mercedes gewoon Valtteri deze overwinning gunden. Valtteri was het hele weekend de betere chauffeur en ze wilden Lewis niet laten winnen door een betere pitstopstrategie. Dat zou niet eerlijk geweest zijn tegenover Valtteri. Bovendien zou er kans geweest zijn dat Valtteri het gat met Hamilton zou hebben kunnen dichten en dan zouden de 2 Mercedes wagens op het circuit in gevecht gegaan zijn. Dat wilden ze bij Mercedes niet want ze wilden de wereldtitel bij de constructeurs veilig stellen. Ik begrijp het allemaal wel, maar hiermee boren ze bij Mercedes wel een 2de plaats (en misschien zelfs een overwinning) voor Lewis door zijn neus.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #398
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Of de straf voor Leclerc - voor de botsing met Verstappen - terecht is of niet, daar kunnen we over blijven discussiëren. Maar bij Ferrari zijn het soms stomme kiekens.
    Ze wisten dat het incident nog ging onderzocht worden na de race. En ook dat verder rijden met een beschadigde wagen moesten ze in hun achterhoofd houden.

    Maar wat doen ze? Ze halen Leclerc binnen voor een extra pitstop om zo te proberen voor snelste ronde te gaan. Hij had inderdaad het gat achter zich om een pitstop te maken zonder een plaats te verliezen. Helaas is het Leclerc niet gelukt om de snelste ronde te rijden. Die stop heeft hen dus niets opgeleverd. Integendeel, want door de 15 seconden straf die Leclerc nog heeft gekregen zakt hij nog een positie. Hadden ze die extra stop niet gedaan, dan had hij zijn positie behouden, ondanks de penlaty.
    Stomme kiekens bij Ferrari om daar niet aan te denken.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #399
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Maar bij Ferrari zijn het soms stomme kiekens.
    Dat is nu ook niet direct groot nieuws hé
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #400
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Blijkbaar hebben sommige teams vragen over de motor van de Ferrari's.

    https://www.motorsport.com/f1/news/f...s-fia/4559167/

    De intercooler van Ferrari werkt met olie. En blijkbaar zouden ze daar bewuwst een lek in hebben gemaakt. een lek dat ze kunnen controleren om zo olie naar de motor te sturen, daar te verbranden en zo extra paarden ut die motor te sleuren.

    En het rare is dat de FIA een nogal raar, misschien wel dubieus, standpunt inneemt. Daar waar teams vroeger bij Charlie Whiting een verduidelijking (carification) konden krijgen, doet de FIA dat nu niet meer. Ze wachten gewoon tot er een team klacht indient om dan een standpunt in te nemen.
    Wat een zooi alweer.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Top 5 raly's, races enz.
    By GioRallyReport in forum Rally binnenland
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 25 December 2009, 11:00
  2. 50' races & GP Marc Goossens - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 October 2009, 23:12
  3. Za 19 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2008, 11:40
  4. Za 14 juli: 50' races - JPR Karting (2 reeksen)
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 July 2007, 09:43
  5. Za 21 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2007, 17:47

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •