Pagina 38 van 51 EersteEerste ... 28363738394048 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 501

Discussie: F1 races 2019

  1. #371
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wat zou een FE team of autobouwer beletten om naar de F1 over te stappen mocht die beslissen om elektrisch te gaan?
    Niets zou hem dat beletten. Maar waarom zou die dat doen indien die constructeur perfect tevreden is in FE ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Trouwens, waarom denk je dat Mercedes in de FE zit? Knowhow opbouwen. En wellicht met de achterliggende gedachte om die te gebruiken in de F1.
    Met het eerste gedeelte van je antwoord (knowhow opbouwen) ben ik volledig akkoord. Met het tweede niet. Waarom zou Mercedes die knowhow gaan gebruiken in een volledig elektrische F1 klasse wanneer alle andere constructeurs in de FE zitten ? Mercedes wil laten zien dat ze de beste wagen bouwen en daarvoor moet je gaan racen waar de tegenstand zit. In FE zit het dubbel van de constructeurs dan in de F1. Mercedes heeft geen enkele reden om die knowhow te gebruiken in F1. Die zitten dan perfect waar ze zitten, in FE.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #372
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Gewoon even naar de geschiedenis kijken en om te zien dat die zich aan het herhalen is.
    In de beginjaren van de F1 werd er ook veel stratencircuits geracet. (ook in andere raceklassen dan de F1 trouwens). Francorchamps, Reims, Avus, Bremgarten, Montjuic Park, Pedralbes, Porto.... allemaal voorbeelden van stratencircuits. Behalve Francorchamps wordt op geen enkele ervan nog geraced (en zelfs Francorchamps is niet meer het oude circuit mar een ingekorte versie ervan). Omdat ze te onveilig waren geworden, omdat er doden vielen.
    Daarom is men naar permanente circuits overgestapt. Die kon men veiliger maken.

    Die evolutie zie ik in de FE terugkomen. Ze kunnen nog wel enkele jaren verder op stratencircuits rijden maar dat houden ze op lange termijn gewoon niet vol volgens mij. Naarmate de jaren vorderen zal de weerstand ook groeien.
    Het hangt er volgens mij van af hoe snel ze de wagens willen laten gaan. Ze laten ze bewust langzaam gaan om op die stratencircuit te kunnen blijven rijden. Zo gebruiken ze bijvoorbeeld keiharde banden die ze zowel in regen als op een droog wegdek gebruiken. Moesten ze echt met zachte slicks rijden zoals ze in de F1 gebruiken, zouden ze veel sneller rijden. Maar dan zou het te gevaarlijk worden voor die smalle stratencircuits. Ze houden dus, met andere woorden, de snelheid bewust laag. En dat zullen ze in de toekomst blijven doen. Enkel en alleen om midden in de centra te kunnen blijven racen.

    De weerstand zal inderdaad ook groeien, maar of die echt een race zal kunnen tegen houden weet ik niet. Tegenstanders zijn er altijd. Er zullen ook wel tegenstanders van de laatste etappe van de Tour de France in Parijs zijn. Maar elk jaar zie ik die fietsen tochover de Champs Elysée rijden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #373
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Over de Q in Singapore even...

    Toch weer een enorme prestatie van Leclerc hé. En ook een degelijke prestatie van Vettel. Het zag er vandaag wat beter uit. Hopelijk kan hij dat doortrekken in de race. Straf van de Ferraristen trouwens. Op zo een bochtig circuit zo sterk voor de dag komen.
    Ook sterk van Lewis. Hij heeft weer het uiterste uit zijn Mercedes weten te halen. Max stond er wat beteuterd bij te kijken. Die had meer verwacht dan P4.
    Het slechtste nieuws was echter voor Ricciardo. DQ omdat de MGU-K te veel vermogen opwekte. Het was wel in Q1 en niet eens in zijn snelste ronde. Maar toch een DQ. Nogal zwaar vind ik.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #374
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Wat een ronde van Leclerc. Die van Vettel was Brundle al serieus van onder de indruk. Maar dan gaat Charles daar nog onder.

    Ik vond de Ferrari garage wel heel blij reageren toen Charles, Vettel van P1 stootte. Ofwel zie ik spoken.



    Over elektrisch gedoe.
    FE heeft alleenrecht op elektrische formule wagens voor een héél pak jaren. F1 mag en kan niet met elektrische motoren gaan rijden.

    Ik zie Mercedes geen 5 jaar meer F1 rijden. Ik zou niet weten waarom wel als ze geen verbrandingsmotoren meer maken... Zelfde mening over Renault. Honda geen idee. Ferrari zal wel blijven. Dus dan alle teams Ferrari motoren ?

  5. #375
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Niets zou hem dat beletten. Maar waarom zou die dat doen indien die constructeur perfect tevreden is in FE ?


    Met het eerste gedeelte van je antwoord (knowhow opbouwen) ben ik volledig akkoord. Met het tweede niet. Waarom zou Mercedes die knowhow gaan gebruiken in een volledig elektrische F1 klasse wanneer alle andere constructeurs in de FE zitten ? Mercedes wil laten zien dat ze de beste wagen bouwen en daarvoor moet je gaan racen waar de tegenstand zit. In FE zit het dubbel van de constructeurs dan in de F1. Mercedes heeft geen enkele reden om die knowhow te gebruiken in F1. Die zitten dan perfect waar ze zitten, in FE.

    Omdat de F1 nu eenmaal een groter kampioenschap is dan de FE. Dat het meer kijkers bereikt. Dat het een grotere uitstraling heeft. En dat het dus publicitair gezien meer kan opbrengen. De F1 heeft ook veel meer geschiedenis achter zich. Veel meer historie. Een aantal echt bekende circuits en GP's die naam een faam hebben.
    70 jaar geschiedenis tegenover amper 5 jaar geschiedenis. Waar denk zou jij het liefst deel van uitmaken?

    Bovendien heeft de F1 iets wat de FE (nog) niet heeft. Opstapklassen. Je hebt GP4, F3, F2 en dan F1. Een piramide als het ware.
    En de FE? Niets. Daar zouden ze best iets aan doen. Want hoe kun je jezelf de koningsklasse in de autosport noemen als je geen 'feeder series' hebt? Geen opstapklassen.
    En dan heb ik het niet alleen over eenzitterij. Er is nog geen enkel toerwagen of GT kampioenschap dat op elektrische motoren rijd. Die kunnen er in de toekomst wel komen, misschien. Maar die zijn er nog niet. En zoiets opbouwen duurt jaren. Voor al die klassen er zijn, tot dan kan de FE zich volgens mij niet de koningsklasse van de autosport noemen. Niet dat dit alles niet mogelijk is. Maar zoiets gaat jaren en jaren duren, veel meer dan 10 jaar. Bovendien zal de FE dan hun alleenrecht op elektrisch racen moeten opgeven.
    Dus zitten ze volgens mij in een moeilijke situatie. Ze hebben alleenrecht op elektrisch racen maar geen opstapklassen. En om die opstapklassen in het leven te roepen zullen ze hun alleenrecht moeten opgeven.
    En wat belet de F1 er op dat moment nog van om elektrisch te gaan? Met in zijn kielzog een resem opstapklassen?
    Laatst gewijzigd door Grungie; 22 September 2019 om 08:38
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #376
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Wat een ronde van Leclerc. Die van Vettel was Brundle al serieus van onder de indruk. Maar dan gaat Charles daar nog onder.

    Ik vond de Ferrari garage wel heel blij reageren toen Charles, Vettel van P1 stootte. Ofwel zie ik spoken.
    Ik vond het ook. Ik denk dat ze het bij Ferrari stilletjes gehad hebben met Vettel. Ze zien nu tot wat de Ferrari allemaal in staat is. Iets dat ze de laatste jaren met Vettel en Kimi niet zagen maar nu weten ze het wel.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Over elektrisch gedoe.
    FE heeft alleenrecht op elektrische formule wagens voor een héél pak jaren. F1 mag en kan niet met elektrische motoren gaan rijden.
    Dat betwijfel ik. De FE bazen beweren dat inderdaad maar de F1 bazen beweren dan weer dat dat niet zo is. Moest het ooit zo ver komen dat F1 volledig elektrisch wil gaan zal er eerst serieus wat juridisch getouwtrek aan te pas komen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #377
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Omdat de F1 nu eenmaal een groter kampioenschap is dan de FE. Dat het meer kijkers bereikt. Dat het een grotere uitstraling heeft. En dat het dus publicitair gezien meer kan opbrengen. De F1 heeft ook veel meer geschiedenis achter zich. Veel meer historie. Een aantal echt bekende circuits en GP's die naam een faam hebben.
    70 jaar geschiedenis tegenover amper 5 jaar geschiedenis. Waar denk zou jij het liefst deel van uitmaken?
    Dus jij denkt dat al die constructeurs die nu FE rijden die klasse plots zullen laten vallen als een baksteen wanneer F1 beslist om volledig elektrisch te gaan ? Ik betwijfel dat ten zeerste.
    Ook denk ik dat je de fanbase die FE op die enorm korte tijdspanne opgebouwd heeft onderschat. Natuurlijk is het kleiner dan F1, maar wanneer er alleen nog Ferrari's aan de start staan in F1 zou dat serieus snel om kunnen slaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Bovendien heeft de F1 iets wat de FE (nog) niet heeft. Opstapklassen. Je hebt GP4, F3, F2 en dan F1. Een piramide als het ware.
    En de FE? Niets. Daar zouden ze best iets aan doen. Want hoe kun je jezelf de koningsklasse in de autosport noemen als je geen 'feeder series' hebt? Geen opstapklassen.
    En dan heb ik het niet alleen over eenzitterij. Er is nog geen enkel toerwagen of GT kampioenschap dat op elektrische motoren rijd. Die kunnen er in de toekomst wel komen, misschien. Maar die zijn er nog niet. En zoiets opbouwen duurt jaren. Voor al die klassen er zijn, tot dan kan de FE zich volgens mij niet de koningsklasse van de autosport noemen.
    Mij lijkt het dat momenteel elke klasse een beetje een opstapklasse naar FE is. Er zitten piloten uit het WEC, WTCC, DTM, F2, F3 en zelfs F1, al zal het voor die laatste geen stap omhoog zijn.
    Er is trouwens wel degelijk al een elektrische toerwagen klasse. In het voorprogramma van FE rijdt namelijk de Jaguar i-pace series. Ik zou dat nu niet direct een opstapklasse noemen maar ze zijn dus al bezig met elektrische nevenklassen. Zoals ik eerder al zei, op 5 jaar tijd is de FE lichtjaren vooruit gegaan in hun organisatie. Wie weet wat er binnen de volgende 10 jaar allemaal mogelijk is.

    Nu F1 kijken. Hopelijk is het de moeite , maar ik verwacht van wel. Charles, lewis en Max zullen er wel een spektakelstuk van maken. En Seb en misschien Valtteri zullen zich ook nog willen mengen in de debatten.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #378
    Member
    Geregistreerd
    9 August 2019
    Berichten
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Grosjean blijft bij Haas.
    Onbegrijpelijk...
    Ik zou toch voor Hulkenberg gekozen hebben. Het lijkt erop dat Hulkenberg zijn F1-carriere voorbij is

  9. #379
    Member
    Geregistreerd
    9 August 2019
    Berichten
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Dus jij denkt dat al die constructeurs die nu FE rijden die klasse plots zullen laten vallen als een baksteen wanneer F1 beslist om volledig elektrisch te gaan ? Ik betwijfel dat ten zeerste.
    Ook denk ik dat je de fanbase die FE op die enorm korte tijdspanne opgebouwd heeft onderschat. Natuurlijk is het kleiner dan F1, maar wanneer er alleen nog Ferrari's aan de start staan in F1 zou dat serieus snel om kunnen slaan.


    Mij lijkt het dat momenteel elke klasse een beetje een opstapklasse naar FE is. Er zitten piloten uit het WEC, WTCC, DTM, F2, F3 en zelfs F1, al zal het voor die laatste geen stap omhoog zijn.
    Er is trouwens wel degelijk al een elektrische toerwagen klasse. In het voorprogramma van FE rijdt namelijk de Jaguar i-pace series. Ik zou dat nu niet direct een opstapklasse noemen maar ze zijn dus al bezig met elektrische nevenklassen. Zoals ik eerder al zei, op 5 jaar tijd is de FE lichtjaren vooruit gegaan in hun organisatie. Wie weet wat er binnen de volgende 10 jaar allemaal mogelijk is.

    Nu F1 kijken. Hopelijk is het de moeite , maar ik verwacht van wel. Charles, lewis en Max zullen er wel een spektakelstuk van maken. En Seb en misschien Valtteri zullen zich ook nog willen mengen in de debatten.
    Vergeet de Extreme E niet die volgend jaar van start gaat. Ik ben niet echt fan van electrisch racen, maar ik begin toch te geloven dat electrish de toekomst word van de autosport.

  10. #380
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gunther1979 Bekijk bericht
    Vergeet de Extreme E niet die volgend jaar van start gaat.
    Dat heb ik eigenlijk nog niet echt bekeken wat dat precies is. Moet ik toch eens werk van maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gunther1979 Bekijk bericht
    Ik ben niet echt fan van electrisch racen, maar ik begin toch te geloven dat electrish de toekomst word van de autosport.
    Ik ben ook geen fan van dat electrisch racen. De eerste 4 seizoenen van FE heb ik gewoon niet bekeken. Ik heb zo af en toe eens een race bekeken maar vond er niks aan. Maar vorig jaar wilde ik er toch eens werk van maken. Vooral omdat Stoffel mee deed, maar ook omdat ze met die gen2 wagen niet meer halverwege de race moesten wisselen van wagen. Ik had dan wel horen vertellen van attack mode maar daar was ik niet echt fan van. Veel te veel Mario Kart dacht ik. Tot ik een race zag dan toch. Toen heb ik mijn mening helemaal moeten herzien. Die attack mode zorgt voor prachtige strategische beslissingen tijdens een race. Wat een verademing met die idiote DRS. Dat is echt de grootste bullshit die ze ooit uitgevonden hebben in de gemotoriseerde sport. Ik hoop dan ook van harte dat die rommel in 2021 niet meer op de F1 wagens zal staan (wat voorlopig het geval blijkt te zijn).
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Top 5 raly's, races enz.
    By GioRallyReport in forum Rally binnenland
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 25 December 2009, 11:00
  2. 50' races & GP Marc Goossens - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 October 2009, 23:12
  3. Za 19 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2008, 11:40
  4. Za 14 juli: 50' races - JPR Karting (2 reeksen)
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 July 2007, 09:43
  5. Za 21 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2007, 17:47

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •