Pagina 24 van 51 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 501

Discussie: F1 races 2019

  1. #231
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Ik zou wel graag willen kijken maar ik heb zware internetproblemen voor het moment. Video is totaal uitgesloten, foto's zijn al een probleem. Zelfs een gewone website als motorsport.com of F1.com zijn extreem traag.

    Ligt aan de kabel van Telenet die vanaf de paddestoel aan de straatkant naar binnen bij mij loopt. Die is beschadigd, waarschijnlijk door water, en moet vervangen worden. Alleen loopt die kabel eerst onder de oprit door, niet ver van de straat. En juist dat laatste gedeelte van de oprit is nog openbaar gedeelte. Waardoor ik dus niet zelf aan de slag mag maar moet wachten op een door Telenet aangestelde aannemer.
    Het probleem is ontdekt net voor het bouwverlof. Alles ligt dus nu op de bureau van de aannemer te wachten tot het verlof voorbij is. Dan kan die aan de papierwinkel beginnen en een vergunning aanvragen op de gemeente. Die moeten daar dus nog eens over vergaderen vooraleer ze er hun stempel opzetten en de vergunning in orde is. Dan moet alles ingepland worden en kunnen ze beginnen. Voorzichtige prognose : Ongeveer 3 maanden
    Ondertussen moet ik mij behelpen met een heel nukkige internet verbinding. Heel traag ook, maar soms ook eventjes heel wat rapper. Normaal zou ik een downloadsnelheid moeten halen van 200 megabitdinges. Vandaag haal ik nog amper 0.1 megabitdinges.....
    Extreem, extreem traag dus. Soms valt de verbinding zelfs helemaal weg. Ik moet soms echt minuten wachten tot een pagina geladen is.
    Het is een wonder dat TV kijken wel nog lukt. Hoewel.... soms is er ook al storing zichtbaar op het beeld.

    Als ik dus de komende tijd wat meer afwezig ben, ge weet waarom.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #232
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Gij zijt ne brave mens....
    Gemeentegrond of niet. Ik had dat ding al lang opgebroken en zelf ne nieuwe kabel gelegd. Aan van die dingen veeg ik vierkant mijn kl.... . Als zij niet bekwaam zijn om iets degelijk te regelen zal ik het zelf wel doen. Wat je zelf doet, doe je beter .

    Niet te geloven wat ze daar aanvangen in Spa. Ze vinden tegenwoordig zo veel regeltjes uit om het racen spannender te maken dat ze er zelf niet meer aan uit kunnen. Bij die Blancpain series hebben ze iets nieuws uitgevonden wanneer er iets gebeurd. Van het moment een wagen van het circuit gaat komt er direct een FCY. Wanneer alles opgeruimd is komt de SC op het circuit op en gaat voor de leider rijden met de bedoeling om het veld terug bij elkaar te brengen. Ik, met mijn boerenverstand vind dat heel vreemd. Waarom een FCY dan ??? Ik heb altijd gedacht dat zo een FCY er net gekomen is om het oneerlijke voor- of nadeel dat iemand kan hebben door een SC te elimineren en om onderlinge verschillen gelijk te houden. Ik snap echt niet dat eerst een FCY doet en daarna direct een SC. Soit, ze hebben dat zo besloten. Wat is er nu gebeurd ? Op een bepaald moment komt er een FCY en nadien dus een SC, maar die laatste heeft zich vergist. Hij is voor de 2de wagen in de race gaan rijden en niet voor de leider. Die leider krijgt dus nu plots bijna een ronde voorsprong op de rest van het veld. Niet te geloven. Ze maken het zelf zo moeilijk dat ze er zelf niet mee aan uit kunnen. Soms mis ik het oude racen toch. Gewoon gaan en die het snelste is wint op het einde. Moeilijker moet het echt niet zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #233
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Goh, openbreken zou nu nog wel lukken. Ik heb voldoende werkmateriaal, daar niet van.
    Maar er zijn nog 2 andere dingen om rekening mee te houden. Het is een oprit in tarmac. Dat zelf terug dichtwerken met warme tarmac is niet zo evident, allez, toch niet voor mij want ik ben niet actief in de wegenbouw...
    Een 2e factor om rekening mee te houden zijn andere nutsleidingen. Ik weet niet wat daar nog allemaal ligt van kabels en buizen ed. Ik zou zomaar eventjes een telefoonkabel of elektriciteitskabel kunnen tegenkomen en beschadigen en dan zit ik met serieus gebakken peren....


    Dat van die FCY kan ik goed begrijpen, maar waarom er daarna nog een SC moet komen is mij ook een raadsel. Doe dan direct een een SC, dat is sneller.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #234
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Heeft er niks mee te maken maar soit...
    Zaag de oude asfalt allemaal in vierkante blokjes en trek gewoon een nieuwe voorlopige kabel die je gewoon in een gleufje legt dat je maakt in de ondergrond. Leg dan die vierkante blokjes asfalt gewoon terug en laat dan Telenet zijn werk maar doen. Het ergste lijkt mij die niuewe kabel aan te sluiten in die paddenstoel. Is niet echt wettig daar zelf in te zitten klooien. gewoon de oude terug aansluiten de dag voor Telenet komt

    Terug naar F1. Eindelijk.. wet race. Lang geleden. Wordt tijd. Met Hamilton en Verstappen op de eerste rij. Leuk. Nu afwachten hoe lang het duurt voordat Vettel de fout in gaat. Binotto heeft eindelijk toegegeven dat ze toch wat meer van Vettel verwacht hadden. Eindelijk. Dat is hoog tijd. Ik heb wat terug zitten kijken naar de carrière van Vettel. Herinner je je de crash nog tussen Vettel en Button in 2010 in Spa ? Ik herinner me toen nog dat we allemaal vol ongeloof naar die crash keken. Als ik zie hoe zijn carrière ondertussen geëvolueerd is, is die crash bijna normaal voor hem. Ik zie niemand anders zoveel fouten maken.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 28 July 2019 om 13:51
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #235
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Heeft er niks mee te maken maar soit...
    Zaag de oude asfalt allemaal in vierkante blokjes en trek gewoon een nieuwe voorlopige kabel die je gewoon in een gleufje legt dat je maakt in de ondergrond. Leg dan die vierkante blokjes asfalt gewoon terug en laat dan Telenet zijn werk maar doen. Het ergste lijkt mij die niuewe kabel aan te sluiten in die paddenstoel. Is niet echt wettig daar zelf in te zitten klooien. gewoon de oude terug aansluiten de dag voor Telenet komt
    .
    Niet eens zo'n slecht idee.
    En wat de kabel betreft (zowel in huis als in huis) dat is maar een fiche. De laatste technieker heeft mij zijn visitekaartje achtergelaten. Ik kan hem dus makkelijk opbellen om dat eens snel aan te sluiten. Voor die mannen is dat een werkje van amper 2 minuten.
    Hij heeft mij toch gezegd dat ik mocht bellen voor een aansluiting. Er was immers nog de mogelijkheid om de kabel iets verder op onder de oprit te leggen, op mijn eigendom. Maar dan moet ik minstens een meter diep door een dikke laag steenpuin en onder een afvoerbuis heen. De oprit is een meterke of 9 breed.
    Lijkt me ook niet haalbaar, en dan heb ik het nog niet over een deftige herstelling van de asfalt..


    Waar een F1 race topic al niet nuttig voor is.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #236
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    De F1 race dan.
    Waar zal ik beginnen?

    Een beetje regen en de beste piloten van de wereld zijn dat plots niet meer. Heel wat rijdersfouten en ook tactische blunders van de teams. Man toch.
    2x een VSC en 3 x een SC.

    Tactische blunders van zowel Ferrari als Mercedes om plots softs te monteren bij Leclerc en Hamilton. Beiden schoven op dezelfde plaats van de baan in hun outlap. Er waren er trouwens nog die op die plaats er van schoven (dat was trouwens de drag strip - je zou ondertussen toch wel moeten weten dat ze daar enkel rechtuit op rijden. ) / einde flauwe grap.

    Ik weet ook niet wat er gebeurt is bij de laatste pitstops. Hamilton reed als leider de pits in en kwam er als 14e ofzo uit. Alweer een blunder van Mercedes? De ronde ervoor was Bottas immers al gestopt, waarom niet dubbelstacken? Het was immers onder SC...

    Oja, ook opgemerkt dat je favoriete kluns 4e is geworden? Dankzij een geniale pitstop op het einde van de voorlaatste SC, dat wel. 1 ronde na de voorlaatste SC reed hij zelfs al op kop.
    Het mag eens maar regenen vind ik.

    Ik denk dat de contractonderhandelingen vrij makkelijk zullen zijn dit jaar. Er gaan er een paar hun zitje verliezen. Bottas bv. Hij raakte niet eens voorbij Stroll. En toen knalde hij er af. Zeg maar dag tegen je nieuwe contract. Volgend jaar zit Ocon in de Mercedes.
    En wat heeft Gasly in de ganse race laten zien? Nul, nada. Hij werd al direct van het kastje naar de muur gereden terwijl zijn teamgenoot vooraan mee reed en uiteindelijk de race won.
    Nee, die zit volgens mij volgend jaar niet meer in de Red Bull.

    Foutloze race van Vettel. Wie had dat nu gedacht?
    Maar eigenlijk is het tot nu toe een seizoen van niets voor Ferrari. 11 races gereden, 9 overwinningen voor Mercedes en 2 voor Red Bull met de Honda motor.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #237
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Een beetje regen en de beste piloten van de wereld zijn dat plots niet meer. Heel wat rijdersfouten en ook tactische blunders van de teams. Man toch.
    2x een VSC en 3 x een SC.
    Het deed me een beetje denken aan een FE race in de regen. Eerlijk gezegd betwijfel ik of deze wagens geschikt zijn om mee in de regen te rijden. Op de baan blijven of er af vliegen leek me meer te maken hebben met geluk dan met kunde. Bottas bijvoorbeeld kon er volgens mij helemaal niks aan doen. En er waren er nog maar soit.
    Ik vond het al bij al wel een leuke race, maar de vorige 2 vond ik beter.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik weet ook niet wat er gebeurt is bij de laatste pitstops. Hamilton reed als leider de pits in en kwam er als 14e ofzo uit. Alweer een blunder van Mercedes? De ronde ervoor was Bottas immers al gestopt, waarom niet dubbelstacken? Het was immers onder SC...
    Hamilton heeft volgens mij zijn 5 seconden straf moeten nemen en is daardoor een pak plaatsen kwijtgespeeld. Denk ik toch. Ik weet niet of er nog meer gebeurd is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Oja, ook opgemerkt dat je favoriete kluns 4e is geworden? Dankzij een geniale pitstop op het einde van de voorlaatste SC, dat wel. 1 ronde na de voorlaatste SC reed hij zelfs al op kop.
    Het mag eens maar regenen vind ik.
    Tja.. geniaal. Het is maar wat je geniaal noemt. Een risico genomen en geluk gehad. De factor geluk waar ik het al eerder over had. Maar hij heeft inderdaad zijn Racing Point op de weg gehouden en dat kan niet van zijn teamgenoot gezegd worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik denk dat de contractonderhandelingen vrij makkelijk zullen zijn dit jaar. Er gaan er een paar hun zitje verliezen. Bottas bv. Hij raakte niet eens voorbij Stroll. En toen knalde hij er af. Zeg maar dag tegen je nieuwe contract. Volgend jaar zit Ocon in de Mercedes.
    En wat heeft Gasly in de ganse race laten zien? Nul, nada. Hij werd al direct van het kastje naar de muur gereden terwijl zijn teamgenoot vooraan mee reed en uiteindelijk de race won.
    Nee, die zit volgens mij volgend jaar niet meer in de Red Bull.
    Yep. Bottas heeft te weinig laten zien en knalde er dan wel af. Aan die crash kon hij weinig doen denk ik, maar hij heeft er voor inderdaad te weinig laten zien.
    Gasley was helemaal nergens vandaag. Zo sterk begonnen in de F1 en nu zo door de mand vallen. Erg.
    Bottas zal waarschijnlijk inderdaad vervangen worden door Ocon. Maar wie zou het stuurtje van Gasley over nemen ? Ik heb er geen flauw idee van.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Foutloze race van Vettel. Wie had dat nu gedacht?
    Ik niet, maar ik vind het wel leuk dat hij nog eens een foutloze race rijdt. En dan nog in zoveel verkeer. Fijn dat het allemaal een keertje lukt.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #238
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik snap er niks van dat in het begin iedereen naar slicks ging. Max, volgens mij de beste regenrijder, spint en vervolgens steekt iedereen slicks om er ongeveer allemaal af te gaan...

  9. #239

  10. #240
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ik snap er niks van dat in het begin iedereen naar slicks ging. Max, volgens mij de beste regenrijder, spint en vervolgens steekt iedereen slicks om er ongeveer allemaal af te gaan...
    Een trucje van de FIA denk ik, al twijfel ik of de teams er zouden intrappen. Als ik me goed herinner was het Magnussen die als eerste op slicks ging. Op een bepaald moment kwam er dan in koeienletters in beeld dat Magnussen ergens in een bepaalde sector bijna 8 tienden sneller was dan de op dat moment snelste piloot in het veld. Vlak daarna is Max gaan wisselen en dan hebben de anderen natuurlijk geen andere keuze meer dan te volgen. Ik weet eigenlijk niet of die slick over 1 volledige ronde sneller was dan de intermediate of niet. Ik betwijfel het. Ik wil nog geloven dat voor een kort moment die slick even sneller geweest is, maar langer dan 2 ronden heeft dat dan toch niet geduurd. Misschien is het net toen terug net dat beetje harder beginnen te regenen en was de intermediate weer de betere band.

    Mooie race van Max, maar voor mij was Vettel de man van de race. Max was foutloos, maar ik denk dat Vettel nog minder fouten gemaakt heeft. Maar bij een race met 5 pitstops komt een gezonde dosis geluk kijken. Je moet 5 keer op het juiste moment binnen kunnen gaan. 1 keer dat er een SC op net het verkeerde moment komt en je hebt het zitten. Gelukkig voor Max viel alles in de plooi en gaat hij met de grootste beker naar huis, maar het is zeker niet onverdiend.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Top 5 raly's, races enz.
    By GioRallyReport in forum Rally binnenland
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 25 December 2009, 11:00
  2. 50' races & GP Marc Goossens - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 October 2009, 23:12
  3. Za 19 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2008, 11:40
  4. Za 14 juli: 50' races - JPR Karting (2 reeksen)
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 July 2007, 09:43
  5. Za 21 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2007, 17:47

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •