Pagina 22 van 51 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 501

Discussie: F1 races 2019

  1. #211
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Die namen links op het scherm vind ik dan weer iets heerlijk. Het geeft je altijd een overzicht over de race. Je weet altijd wie waar zit. In de motogp en de supercross zie je dat ook constant. Ik betrap me er zelfs op dat ik vaak meer oog heb voor die namen die op en af gaan ipv voor wat er op het circuit aan het gebeuren is. Zal ook wel met de leeftijd te maken hebben zeker. Ik kan niet alles gelijk meer volgen
    Die namen links op het scherm zelf vind ik ook geweldig. In de F1 staan ze er ook.
    Het is de manier waarop de posities verschuiven waarmee ik problemen heb. In de F1 gaat dat vrij snel, bijna onopgemerkt. In de FE zie je een naam naar rechts schuiven, andere namen naar boven schuiven, soms verdwijnen enkele namen een seconde of wat en dan pas word de verschoven naam ingevoegd.Als je net aan het kijken bent waar je piloot ligt en er verschuift plots wat is dat ergerlijk. In de F1 eigenlijk niet omdat het sneller gaat.
    Allez, mijn gedacht he.

    Maar het zou kunnen aan mijn (of onze) leeftijd liggen. Daar geef ik je gelijk in.
    Tot voor enkele maanden had ik nog live-timing en toen keek ik soms ook meer naar de tijden dan naar het scherm. Maar ik heb niet vernieuwd omdat de nieuwe app dit jaar geen upgrade maar een downgrade is. Veel features en schermen die vorig seizoen nog in de app te vinden waren zijn plots verdwenen. Driver tracker : Weg. Bandenscherm : Verdwenen. Er waren ook minder verschillende timing schermen. Eentje met de interval tijden is ook gewoon verdwenen (als ik me goed herinner). Live tekst commentaar : foetsie.
    Bovendien weigerde het ding ook nog eens de audio commentaar af te spelen. Daarom geef ik er mijn centen dus niet meer aan.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #212
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Ook nog even de snelste ronde van Hamilton vermelden. Prachtig om te zien hoe hij op versleten harde banden er nog in slaagt om - in de laatste ronde - nog sneller te gaan dan zijn teamgenoot op verse softs.
    Met dank aan een paar engine-modes wellicht, maar toch.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #213
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wat een race alweer.

    Wat een vechtlust legt Verstappen aan de dag. Mooi om die een gevecht te zien aangaan met Leclerc. Agressief en hard racen van beide, misschien op het randje maar toch nog altijd fair. Leclerc heeft duidelijk geleerd van de vorige race in Oostenrijk, hij laat gewoon geen gat meer waar Max kan induiken.
    Hij heeft inderdaad geleerd. Hij heeft geleerd dat het vuil spelen toegelaten is. De eerste keer dan Max naast hem kwam deed hij net hetzelfde als wat Max in Oostenrijk deed. Hij liet zijn wagen gewoon naar buiten lopen zodat Max kon kiezen, of van het gas of tegen elkaar op rijden.
    Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het wel positief dat dit mag, maar dan moet iedereen dit mogen ook. Ik vind het ook wel leuk dat Max achteraf ook duidelijk geen enkel probleem heeft met de rijstijl van Leclerc.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En Vettel heeft nog maar eens laten zien dat hij fouten maakt onder druk. Wat een idiote fout was me dat? Hij word voorbijgereden en knalt dan op Max...
    De enige reden dat hij met zijn beschadigde wagen nog in de race ligt is om een zwaardere straf dan 10 seconden te ontlopen. Mocht hij niet aan de finish zijn gekomen, had had hij een gridstraf gekregen in Deutschland.
    Oja, ook 2 strafpunten op zijn licentie. (Hij staat er momenteel op 6.)
    Ik weet niet wat er mis is met Vettel maar dit is toch niet 4-voudig wereldkampioen waardig hé. Dit is nog niet eens rookie-waardig. Dit is gewoon een lachertje. Er werd al langer gezegd dat Vettel niet in het verkeer kan racen. Dat kan je na vandaag toch niet meer ontkennen. Een prachtig race gehad waar overal wel gevechten waren. En overal ging dat zonder problemen. Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Gasley, Ricciardo, Norris,... Noem maar op. En die ene keer dat Vettel eens in gevecht moest knalt hij gewoon lompweg achterop Max. Hij komt er verdorie heel licht van af met een 10 sec penalty.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ook gezien hoe Ferrari alweer voorrang gaf aan Vettel?
    Toen de SC buiten kwam hebben ze eerst Vettel bedient en pas na enkele ronden Leclerc. Het was duidelijk wie voor wie moest eindigen. Als ze bij Ferrari slim zijn zetten ze meer in op Leclerc dan op Vettel. Want Leclerc is gewoon stukken beter.
    Niks nieuws onder de zon. Al van race 1 krijgt Vettel het voordeel bij Ferrari. En al vanaf race 1 ben ik aan't roepen dat ze de verkeerde piloot voorrang geven. Leclerc is gewoon stukken beter. Het halve veld is momenteel trouwens beter dan Vettel.
    Dat ze bij Ferrari eens beginnen tellen hoeveel ze al aan Vettel betaald hebben en hoeveel punten Vettel hun persoonlijk al gekost heeft. Elke werknemer zou stante pede buiten vliegen moest hij zo een palmares voorleggen. Met Ricciardo die al openlijk gesolliciteerd heeft zouden ze bij Ferrari volgens mij geen 5 seconden moeten nadenken. Als ik Binotto was zat ik vanavond al samen rond tafel met Daniël. Dit kan je toch gewoon niet meer blijven negeren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #214
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Het is de manier waarop de posities verschuiven waarmee ik problemen heb. In de F1 gaat dat vrij snel, bijna onopgemerkt. In de FE zie je een naam naar rechts schuiven, andere namen naar boven schuiven, soms verdwijnen enkele namen een seconde of wat en dan pas word de verschoven naam ingevoegd.Als je net aan het kijken bent waar je piloot ligt en er verschuift plots wat is dat ergerlijk. In de F1 eigenlijk niet omdat het sneller gaat.
    Allez, mijn gedacht he.
    Er zit in FE inderdaad wat vertraging op ja.

    Mooie race trouwens in New York. Zo lomp race 1 was, zo mooi was race 2. Niet zo mooi als de F1 race in Silverstone maar toch wel een mooie race. Minder een crashfest, meer echt racen.

    Spijtig dat de HWA zoveel problemen heeft met de racepace. Zelfs met attack mode kon Stoffel amper zijn tegenstanders volgen. Hopelijk gaat de Mercedes volgend jaar wat beter.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #215
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Hij heeft geleerd dat het vuil spelen toegelaten is.
    Het vuil spelen ???

    Graag uw definitie van "het vuil spelen"
    Ik heb al maanden, om niet te zeggen al jaren niets "vuils" gezien in de F1.

    Racen op het randje of er misschien net iets over (is te zien hoe je het bekijkt) dat wel ja …… maar dat dan ineens als "vuil spelen" te omschrijven vind ik zwaar overdreven.
    In de kleine 40 jaar dat de F1 volg kan ik deze generatie F1 piloten omschrijven als "watjes"
    Life is a highway to hell

  6. #216
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik heb eigenlijk ook niks vuil gezien.
    Hard maar fair. Net als Max vorige race.

  7. #217
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    "vuil spelen" is inderdaad een te zware uitdrukking. Laten we het "niet helemaal volgens de regels" noemen.
    In Oostenrijk had Max gemakkelijk plaats kunnen laten toen hij zijn Red Bull stilletjes naar links liet gaan en daardoor contact maakte met Leclerc. De regels hieromtrent zijn duidelijk : "IT is niet allowed to force another car of the track". Max had best rechts kunnen blijven maar besloot om dat niet te doen. Volgens mij was dit niet helemaal volgens de regels.
    Leclerc deed in Silverstone net hetzelfde. De allereerste keer dat Max naast Charles zat liet deze laatste zijn wagen ook stilletjes naar links gaan terwijl hij best rechts had kunnen blijven. Max had hierdoor geen enkele andere optie dan te remmen. Niet geheel volgens de regels imo. Vuil spelen is inderdaad te zwaar verwoord.

    Begrijp me niet verkeerd. Ik juich toe dat dit mag. De gegrien op de radio ben ik ook meer dan moe. Fijn dat we eindelijk eens echte gevechten zien. Maar dat zo een maneuvres mogen terwijl in de reglementering staat dat het niet mag, geeft de FIA wel meer macht. Al jaren zitten we te roepen op meer consequente straffen en nu roepen we om de regels wat te versoepelen. Het is het één of het ander hé.

    Ik wil hier ook nog even aan toevoegen dat het Max siert dat hij geen probleem maakte uit dit gevecht. Voor hem is dit racen. Hij mag het, dus anderen ook. Ook leuk om te zien dat de FIA het toe laat. Ik vind het alleen vreemd dat zo een kentering plots in het midden van het seizoen komt. Ik zie zoiets liever gebeuren voor het seizoen, misschien zelfs neergeschreven in het reglement.
    Ik ben altijd akkoord geweest met de straf van Vettel in Canada. Om de eenvoudige reden omdat wat hij deed tegen de reglementen was en er toch consequent moesten zijn. En nu moeten we dat plots niet meer zijn dan ? Sorry, maar met wat er in deze laatste 2 races plots allemaal mag, dan was de straf van Vettel bullshit. Hij kreeg die straf omdat hij onveilig terug het circuit op kwam. Volgens de FIA had hij zijn wagen onder controle en besloot hij om het circuit terug op te komen om Hamilton te blokken. Is dit dan niet ongeveer hetzelfde als iemand van het circuit te drummen terwijl je eigenlijk best aan jou kant had kunnen blijven ? Ik zie weinig verschil eerlijk gezegd.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #218
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Nog iets vergeten....
    Charles was er in Oostenrijk van overtuigd dat Max een straf zou krijgen. Voor Silverstone heeft Charles nooit op die manier gereden. Hij was er van overtuigd dat het niet mocht. Daarom ook dat hij zegt dat hij geleerd heeft dat dit wel mag.
    Maar het is niet zo dat dit altijd gemogen heeft. De FIA heeft plots besloten van wat soepeler te zijn. Dit had best wat duidelijker gecommuniceerd mogen worden. Max had het door in Oostenrijk, Charles niet.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #219
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik zie weinig verschil eerlijk gezegd.
    Ik zie weinig gelijkenis


    Bij de 2 anderen gaat het om een inhaalpoging. Dan heb je gewoon het recht om de racelijn te volgen mijn gedacht.



    Als je van de baan gaat, dan hoor je niet op het laatste ogenblik de deur toe te gooien.
    Terzijde, als iemand u buitenom inhaalt, dan hoor je hem ook de ruimte te geven en hem niet wijd te drummen als is dat de racelijn.


    Bekijk van seconde 33 tot 39 van onderstaande YouTube, en niet de vetragingen, replays, ....
    Stel u in de plaats van Lewis. Wat denkt ge dan ? Die pitst toch opzettelijk op het laatste moment de deur dicht ? Ofwel maakt hij 2 fouten achter elkaar, van de baan af, en dan geeft hij nog eens te vroeg gas ook...

    Laatst gewijzigd door Knarf; 16 July 2019 om 18:23

  10. #220
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Nu ik de beelden zo bekijk moet ik je gelijk geven. Vettel maak een klein rukje naar rechts.
    Straf voor Vettel dus geheel terecht. Maar daar waren we het al over eens.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Top 5 raly's, races enz.
    By GioRallyReport in forum Rally binnenland
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 25 December 2009, 11:00
  2. 50' races & GP Marc Goossens - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 October 2009, 23:12
  3. Za 19 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2008, 11:40
  4. Za 14 juli: 50' races - JPR Karting (2 reeksen)
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 July 2007, 09:43
  5. Za 21 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2007, 17:47

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •