Pagina 21 van 51 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 501

Discussie: F1 races 2019

  1. #201
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Tja... korte races is niet moeilijk. De wagens kunnen gewoon niet veel langer rijden en bijtanken is met de huidige technologie niet mogelijk dus zijn de races inderdaad korter. Een noodzakelijk kwaad dat mettertijd wel zal verdwijnen denk ik. De gen1 wagens reden maar 25 minuten. Deze al 45 minuten maar zouden langer kunnen. Er is een redelijk veiligheidsmarge ingebouwd. Het is goed mogelijk dat ze binnen een kleine 10 jaar best 1h30 kunnen rijden.

    Over de circuits kan ik kort zijn. Er zijn inderdaad circuits bij die op niks trekken. Er zijn er ook die wel de moeite zijn. In de F1 heb je dat ook. Het merendeel van die Tilke circuits mag voor mij onmiddellijk geschrapt worden. Maar ook hier verwacht ik dat dit niet blijft duren. De wagens zullen wel sneller en sneller gaan in de toekomst en de circuits zullen daar aan aangepast moeten worden denk ik.

    Als laatste dan nog de 1 day format. Ik weet niet waarom maar ik denk dat dit te maken heeft met kosten drukken. En omdat de kost zo laag is vergeleken met F1 zie je dan ook direct dat meer constructeurs interesse hebben om deel te nemen. In de F1 schiet er met 4 constructeurs, waarvan om de haverklap wel eentje weet te zeggen dat hij er mee stopt indien de regels niet naar zijn goesting zullen zijn, maar bitter weinig over.

    Ik wil zeker FE niet voortrekken hoor. Ik kijk nog altijd liever F1 dan FE, maar F1 kan volgens mij wel enkele dingen leren van FE.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #202
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik kijk nog altijd liever F1 dan FE, maar F1 kan volgens mij wel enkele dingen leren van FE.
    En deze laatste zin is best waar. Ik ga hier ook niet beweren dat de F1 zoveel beter is dan de F1. Er zijn wel degelijk enkel goede zaken in de FE waar de F1 van kan leren.
    Omgekeerd eigenlijk ook. Soit.

    Wat het race format betreft. Ik weet niet of dat veel met de kosten te maken heeft. Zo'n circuit opbouwen met vangrails en uitloopzones en dergelijke kost ook geld. Zeker, zoals je zelf aanstipt, de wagens in de toekomst sneller zullen worden en de eisen van het circuit zwaarder zullen worden zal die kost nog oplopen.
    En dan lijkt het me gewoon logischer om die investering (in het opbouwen van het circuit) 2 dagen te laten renderen ipv maar 1 dag. Kwestie van meer inkomsten te hebben en de kosten te drukken.
    Bovendien, als je het wil volgen op de TV ben je een halve dag ofzo kwijt. Ergens de kwalificatie volgen en een paar uur nadien de race. Nu volg ik in de F1 op zaterdag een uurtje de kwalificatie en een 2-tal uurtjes de race. Ik ben er - naar mijn gevoel- minder tijd aan kwijt. Of heb toch in ieder geval het gevoel meer tijd voor andere dingen over te houden.

    Ikzelf stel mij ook vragen bij de racedag. Waarom op zaterdag? Waarom niet op zondag? Lijkt mij in ieder geval logischer...... (of misschien zie ik dat verkeerd en ligt dat enkel aan mijn eigen persoontje )

    Ik zou persoonlijk zelfs geen probleem hebben met een 2 daags format in de F1. Misschien niet voor alle race maar een beperkt aantal races zou wat mij betreft over 2 dagen mogen en kunnen.

    Tja, de batterijduur van de wagens.... de achilleshiel van elke elektrische wagen. 45 minuten vind ik zelfs nog niet veel.
    Dat anderhalf uur niet mogelijk is, dat kan ik nog begrijpen. Maar met de Gen1 wagens wisselden ze van wagens tijdens de race? Waarom met de Gen2 wagens niet hetzelfde doen en langere race introduceren?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #203
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wat het race format betreft. Ik weet niet of dat veel met de kosten te maken heeft. Zo'n circuit opbouwen met vangrails en uitloopzones en dergelijke kost ook geld. Zeker, zoals je zelf aanstipt, de wagens in de toekomst sneller zullen worden en de eisen van het circuit zwaarder zullen worden zal die kost nog oplopen.
    En dan lijkt het me gewoon logischer om die investering (in het opbouwen van het circuit) 2 dagen te laten renderen ipv maar 1 dag. Kwestie van meer inkomsten te hebben en de kosten te drukken.
    Ik heb het niet zozeer over de kosten voor de organisatie, maar over de kosten voor de teams. Indien je alles op 1 dag er door jaagt is het volgens mij goedkoper voor de teams omdat ze gewoon een dagje minder op locatie moeten zijn. Een dagje minder hotelkosten voor die hele crew. Ik weet niet of dit een grote hap uit het budget is. Ik denk het eerlijk gezegd niet maar alle beetjes helpen zeker. In de F1 gaan trouwens ook al stemmen op om de vrijdag af te schaffen. Kwestie van, inderdaad, de kosten te drukken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Bovendien, als je het wil volgen op de TV ben je een halve dag ofzo kwijt. Ergens de kwalificatie volgen en een paar uur nadien de race. Nu volg ik in de F1 op zaterdag een uurtje de kwalificatie en een 2-tal uurtjes de race. Ik ben er - naar mijn gevoel- minder tijd aan kwijt. Of heb toch in ieder geval het gevoel meer tijd voor andere dingen over te houden.
    Daarom dat ik de qualifs pas vlak voor de race bekijk. Op die manier heb ik toch meer dan een vol uur racen en hou ik er zelfs meer tijd aan over want ik ben niet verplicht om 2 dagen op rij even alles te laten vallen om het te bekijken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ikzelf stel mij ook vragen bij de racedag. Waarom op zaterdag? Waarom niet op zondag? Lijkt mij in ieder geval logischer...... (of misschien zie ik dat verkeerd en ligt dat enkel aan mijn eigen persoontje )
    Ligt niet aan jou. 100% mee akkoord.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Tja, de batterijduur van de wagens.... de achilleshiel van elke elektrische wagen. 45 minuten vind ik zelfs nog niet veel.
    Dat anderhalf uur niet mogelijk is, dat kan ik nog begrijpen. Maar met de Gen1 wagens wisselden ze van wagens tijdens de race? Waarom met de Gen2 wagens niet hetzelfde doen en langere race introduceren?
    2 redenen denk ik.
    Ten eerste was dit net 1 van de dingen waar FE veel kritiek op kreeg. Dat wagens wisselen hoorde niet bij autoracen. Ikzelf had daar trouwens ook heel veel kritiek op dus ik ben heel tevreden dat ze dit afgeschaft hebben.
    En de tweede reden zal wel dezelfde reden zijn als waar we het eerder over gehad hebben. Kosten drukken. 1 wagen ipv 2 wagens raceklaar maken is een pak goedkoper. Logisch denk ik.

    Even over de race gisteren..
    Nogal een crashfest vond ik. Ik heb het niet helemaal gevolgd eerlijk gezegd. 11 uur 's avonds is geen uur voor mij. Ik ben een ochtendmens. Op 4 uur 's morgens ben ik klaarwakker. Maar om 11 uur 's avonds ben ik te moe om me echt volop te concentreren. Ik zal de race nog eens moeten herbekijken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #204
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    De race was gisteren om 10 uur, niet om 11 uur.
    Ik was eigenlijk van plan om in mijne nest te kruipen toen ik voorbij de race kwam op La Deux. Zoals je zegt een crashfest voor op het einde.
    Het circuit trok ook op niet veel, dat was weeral eens veel te smal. Secties met een aantal krappe bochten verbonden door een paar rechte stukken die ook weer niet al te breed waren.

    Ik heb nu een aantal FE races gezien dit jaar en ik ben niet echt onder de indruk. Niet alleen van het racen op zich, ook van de beeldvoering en regie heb ik geen hoge pet op. De regie pikt voordurend in op andere plaatsen van de race, waardoor het moeilijker is om de race te volgen. En de beeldvoering vind ik gewoon te flitsend, op het storende af. Zoals een herhaling of een SC aangekondigd word door eerst grote letters over het scherm te laten flitsen, ik vind het ergerlijk. Zoals links op het scherm de namen van positie wisselen, erg vervelend, zoals die balkjes (naar mijn mening) veel te traag op en neer schuiven, even uit beeld verdwijnen zelfs.
    Maar misschien komt dat omdat de regie zich op een jonger publiek richt, die vinden dat misschien prachtig zo van die flitsende beelden. Ik ben al wat ouder en waardeer het minder.


    Tja, die kosten.....
    Je moet het van beide kanten zien denk ik. Zowel van de kant van de raceorganisatoren en van de kant van de teams en de kant van de FE zelf.
    Die laatste doet er uiteraard alles aan om de kosten te drukken. Waarom rijden ze anders met een spec car? Veel goedkoper dan iedereen een wagen te laten bouwen. Een paar (harde) standaard banden, geen ontwikkelingskosten van die kant. In die optiek is het dan ook logisch dat er veel autoconstructeurs actief zijn. Ze moeten zich enkel concentreren op de aandrijflijn, al de rest is standaard. Tot nu dan, in de volgende seizoenen wordt er meer technologie zelf te ontwikkelen en zullen de kosten dus oplopen.
    Vanuit het standpunt van de organisatie is het volgens mij dan wel logischer om 2 dagen te racen. Hetzij met trainingen en kwalifs op dag 1 en race op dag 2, ofwel met 2 kwalif's en 2 races. Meer inkomsten op 2 dagen dan op 1 dag. Simpel rekensommetje lijkt me.

    De F1 denkt inderdaad na over een korter raceweekend. Niet inkrimpen van 3 naar 2 dagen maar van 4 naar 3.
    Op donderdag is er nu de scrutinering en een aantal persconferenties. Ze denken er over na om de persconferenties op donderdag te laten vallen en de scrutinering op vrijdagvoormiddag te doen. Vrije trainingen dan op vrijdagnamiddag en zaterdag. Eventueel met herschikking van een aantal uren.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #205
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Hehe... 10 uur is ook al slaaptijd als je gewend bent van rond 4h30 op te staan. Ik lag wat te doezelen in de zetel en heb daardoor het eerste kwartier gemist. Daarna heb ik wel gekeken maar ik kon mijn gedachten er moeilijk bij houden.

    De regie is inderdaad maar matig. Het is precies alsof ze lukraak maar ergens naar toe gaan en daar wat volgen en plots beslissen om ergens anders wat te gaan kijken. In hun verdediging wil ik wel zeggen dat het volgens mij voor hun veel moeilijker is om de race mooi in beeld te brengen dan dat dat het in de F1 het geval is. Er gebeurt gewoon veel en veel meer. Overal zijn wel gevechten en overal gebeurt er wel iets. In de F1 kan je ronden zitten kijken zonder dat er iets gebeurt en het is nogal logisch dat ze dan wel op tijd zijn wanneer er wel eens iets gebeurt.
    Dat geflits heb ik ook een hekel aan trouwens. Maar dat is inderdaad de moderne tijd. In de F1 heb je dat trouwens ook al. Ik erger me mateloos aan al die ellendige geluidjes wanneer iemand bijvoorbeeld een nieuwe snelste ronde rijdt. Moet dat echt ?
    Die namen links op het scherm vind ik dan weer iets heerlijk. Het geeft je altijd een overzicht over de race. Je weet altijd wie waar zit. In de motogp en de supercross zie je dat ook constant. Ik betrap me er zelfs op dat ik vaak meer oog heb voor die namen die op en af gaan ipv voor wat er op het circuit aan het gebeuren is. Zal ook wel met de leeftijd te maken hebben zeker. Ik kan niet alles gelijk meer volgen
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #206
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik vond het wel een mooie race.
    Duel Buemi tegen de Jaguars.

    Op het einde die kettingbotsing is gewoon omdat het een stratencircuit is. Op Monaco, Baku en Macau ook al gezien.

    De andere incidenten zijn er denk ik procentueel niet veel meer dan in F1. Er zijn gewoon 3 keer zo veel inhaalacties, en het zijn er allemaal echte en geen DRS zoef er voorbij zonder enig risico acties.

    Wat voor mij belangrijk is dat de beste piloten hier winnen. Dat er een bovengemiddelde, maar geen echte top piloot, 4 wereldtitels kan halen begint me behoorlijk te ergeren.

  7. #207
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Van mij mochten die autowissels er nog zijn.
    Dan hadden ze die auto's serieus wat meer power kunnen geven.

  8. #208
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Deze race in Silverstone was toch stukken beter dan de FE race gisteren. Zo zie je maar wat een circuit doet. Schaf die ellendige Tilke rommel af en ga terug racen op echte circuits.

    Prachtig hoe Bottas weigerde om Hamilton voorbij te laten. Spijtig dat hij verslagen werd door de SC. Ik vraag me trouwens af waarom de FIA nog altijd kan kiezen tussen SC en VSC. Het geeft de FIA de macht om de race te manipuleren naar goeddunken. Niet dat ik hun hier wil beschuldigen hiervan, maar zonder die SC had Bottas misschien gewonnen.

    Nog mooier was het gevecht tussen Leclerc en Max. Ik vond het niet altijd even proper maar Leclerc deed niets wat Max niet al eerder gedaan heeft. Max kon het gevecht wel appreciëren als ik zijn interview bekijk. Mooi. Fijn dat hij nu niet gaat zitten blèten dat Charles niet altijd even proper reed.
    Wat een piloot is die Leclerc toch. Hij is 1 van de weinigen die zich echt niet laat overbluffen door Max.

    Wat een verschil met Vettel. Die laat zich na 1 aanval al overbluffen en gaat dan, naar goede gewoonte, in de fout. Wat een flater zeg. Seb staat blijkbaar nog altijd 3 punten voor op Charles in de stand om het kampioenschap. De echte pikorde is dus bijna hersteld.
    Ik heb van de week nog een interview met Ricciardo gelezen waar Daniël verteld dat zijn hart niet bij Renault ligt. Heel duidelijk waar Ricciardo hier op doelt. Dat ze bij Ferrari eens goed nadenken en volgend jaar Seb vervangen door de betere versie van Seb in 2014. Het zal Ferrari geen windeieren leggen.

    Dan schiet alleen Haas nog over wat de moeite is om het even over te hebben. Hoe lang blijft die farce nog duren ? Dat is toch niet normaal meer.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #209
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Twitter account van Rich Energy is wel een beetje helemaal geflipt aan het worden.

  10. #210
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Wat een race alweer.

    Wat een vechtlust legt Verstappen aan de dag. Mooi om die een gevecht te zien aangaan met Leclerc. Agressief en hard racen van beide, misschien op het randje maar toch nog altijd fair. Leclerc heeft duidelijk geleerd van de vorige race in Oostenrijk, hij laat gewoon geen gat meer waar Max kan induiken.

    En Vettel heeft nog maar eens laten zien dat hij fouten maakt onder druk. Wat een idiote fout was me dat? Hij word voorbijgereden en knalt dan op Max...
    De enige reden dat hij met zijn beschadigde wagen nog in de race ligt is om een zwaardere straf dan 10 seconden te ontlopen. Mocht hij niet aan de finish zijn gekomen, had had hij een gridstraf gekregen in Deutschland.
    Oja, ook 2 strafpunten op zijn licentie. (Hij staat er momenteel op 6.)

    Ook gezien hoe Ferrari alweer voorrang gaf aan Vettel?
    Toen de SC buiten kwam hebben ze eerst Vettel bedient en pas na enkele ronden Leclerc. Het was duidelijk wie voor wie moest eindigen. Als ze bij Ferrari slim zijn zetten ze meer in op Leclerc dan op Vettel. Want Leclerc is gewoon stukken beter.

    Maar nogmaals, een heel mooie race. Wat een verschil met de race in Frankrijk.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Top 5 raly's, races enz.
    By GioRallyReport in forum Rally binnenland
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 25 December 2009, 11:00
  2. 50' races & GP Marc Goossens - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 October 2009, 23:12
  3. Za 19 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2008, 11:40
  4. Za 14 juli: 50' races - JPR Karting (2 reeksen)
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 July 2007, 09:43
  5. Za 21 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2007, 17:47

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •