De Mercedes W10 is er. Een beetje een tegenvaller voor iedereen die een volledig nieuwe kleurstelling verwacht had, maar ok. Hij is tenminste een beetje anders dan vroeger. Ik vind 'm in elk geval mooier met die achterkant die donkerder is. Alle foto's vind je hier : https://www.formula1.com/en/latest/a...ViCMwUp6G.html
Wat mij vooral opvalt is dat deze wagen een beetje rake heeft. Terwijl Red Bull al jaren met wagens rondrijdt met enorm veel rake bleef de Mercedes veel platter aan de achterkant. Ferrari viel dan weer een beetje tussen die 2 in. Aan deze wagen valt mij dan ook enorm op dat de wagen niet meer zo plat staat als de vorige Mercedes wagens, maar dat de achterkant ook wat gelift is.
Wat mij wel enorm tegen valt is de endplate van de voorvleugel. Dat is enkel zo bij deze Mercedes, maar bij elke F1 wagen van 2019. Dit komt door de reglementen die veel vinnetjes en gedoe verbieden in dat gebied. Maar nu lijkt het daar zo simpelte zijn. Precies alsof er een vierkant stuk aluminium tegen die voorvleugel geschroefd is.
De huidige F1 wagens zijn prachtige dingen. Als je nu een foto ziet van een F1 wagen van een 5tal jaar geleden ziet die er gewoon lachwekkend uit. De huidige wagens hebben prachtige lijnen, en dan staat daar zo een onnozel rechthoekig ding tegen die voorvleugel. Ziet er gewoon boers uit. Past helemaal niet bij de wagens. Maarja, het is te hopen dat deze eenvoudigere voorvleugels het racen effectief beter maken. Het is dat waarschijnlijk wat telt.