Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Discussie: E-Prix Santiago

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    En Bird staat inderdaad 1ste.
    Jerome 5 seconden straf wegens te snel gereden onder de eerste FYC.

  2. #2
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.110

    Standaard

    Ik lees net waarom DiGrassi achteraan moest vertrekken. Hij kan er niet mee lachen. En ik kan niet zeggen dat ik 'm ongelijk geef. Over nen domme, overbodige regel gesproken
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Was blijkbaar een nieuwe regel vanaf dit weekend.

    Vorige keer was er in de Q een incident in de pitlane dat er iemand in ik denk Bird zijn gat was gereden.
    Blijkbaar omdat ze in hun inlap hun remmen opstoken, en dan in de pitlane geen remkracht meer hebben. Geen idee waarom ze dat deden. En deze regel moest dat voorkomen.

    Vreemde regel en wel heel zware straf.
    Dat Costa had vorige race ook iets fout gedaan in de in of outlap. Maar als je dat in de superpole doet heb je nog het geluk dat ge enkel daarvoor een DQ krijgt.

  4. #4
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.110

    Standaard

    Ik dacht dat dat Frijns was die achter tegen Bird reed. Tegen zijn ploeggenoot dus nota bene.

    Ze zouden die remmen opstoken om hun banden op te warmen. Het is dus niet dat ze hun remmen willen opstoken, het is dat ze hun banden willen overhitten. Ik denk dat ze dit doen om een extra heat cycle in hun banden te krijgen. Elke piloot krijgt maar 2 setjes banden voor het hele weekend. Het lijkt me logisch dat ze de shakedown, FP1 en FP2 afwerken met het eerste setje en dan de Q en de race met het volgende setje. Daarom dat ze op het einde van de Q nog eens snel de banden willen overhitten. Een extra heat cycle. In de F1 doen ze dit trouwens ook, maar daar zie je dat niet. Daar doen ze dat in de pits terwijl de banden in de bandenwarmers zitten. De hele tijd verhitten en terug afkoelen om maar zo veel mogelijk heat cycles te hebben.

    Het toppunt is echter dat DiGrassi in zijn inlap niet harder heeft zitten remmen dan tijdens zijn kwalificatie rondje. Hij heeft verdorie minder geremd. Hij heeft dus zijn remmen zeker niet zitten opstoken. Maar de regel zegt dat hij hetzelfde moet remmen dus kreeg hij die straf. Een serieus zware straf. Ik kan begrijpen dat hij pissed is. Dit moet zo ongeveer de belachelijkste regel zijn die ik ooit gehoord heb. Samen met de regel van de minimum rondetijd tijdens de 24h van Zolder tenminste.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 28 January 2019 om 07:57
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #5
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Audi is niet in beroep gegaan. Dus ze zullen er toch wel min of meer mee akkoord zijn. Ik neem aan dat ze die regel wel aanpassen.

    BMW was wel in beroep tegen straf Sims. Maar verworpen.

    Mercedes is blijkbaar al druk bezig met hun eigen drivetrain. Bij HWA hebben ze het testchassis al. Als Mercedes de motor levert kunnen ze testen. Blijkbaar zou dat al voor vrij binnenkort zijn.
    HWA maakt overigens de achterophanging voor die wagen.

  6. #6
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Het toppunt is echter dat DiGrassi in zijn inlap niet harder heeft zitten remmen dan tijdens zijn kwalificatie rondje.
    Volgens statement van FE zelf heeft hij wel degelijk meer geremd.

    The driver used more brakes in the “inlap” during qualifying than in the flying lap without any reason.


    De regel die Di Grassi zegt is blijkbaar ook verzonnen.
    De echte officiele regel is :

    After a 250 kW quali lap or quali lap training, during the qualification, and after the checkered flag during the race, it is forbidden to intentionally use the brake to increase the brake temperature (then raise the tire pressure as example)


    Blijkbaar stookten die mannen hun remmen tot +1000°C zodat de banden, door die hete remmen vlakbij heter worden.
    De hele reden om dit te doen is zodat de bandendruk omhoog gaat. Die wordt na de Q run nagemeten. Dus ze reden altijd met te weinig druk, en op die manier raakten ze toch door de test.

    Dillman van Nio had zijn remmen zo heet gestookt dat er ne join lek was geslaan vorige race. Eens in de pit had die geen remmen meer en beschadigde 4 auto's.

  7. #7
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.397

    Standaard

    En dat krijg je dan.... Een steeds ingewikkelder reglement waar op den duur niemand meer aan uitraakt en die constant straffen opleveren.
    Er is al veel kritiek geweest op de straffen in de F1 maar ik heb toch de indruk dat de FE het nog bonter maakt.

    Terwijl ze het ook anders zouden kunnen aanpakken, zonder die regel en zonder dat er al die miserie van kwam. Controleer de bandendruk 5 of 10 minuten na het einde van de kwalifs en het probleem stelt zich niet.
    Soit, ik ben maar een simpele ziel.....
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.110

    Standaard

    Nog bonter heb ik mijn twijfels over, maar in elk geval serieus bont.
    Wel geef ik je gelijk dat het toch allemaal heel simpel is. Maar dan moet je wel een beetje simpel boerenverstand hebben. Iets dat de ingenieurs die bij de F1 en de FE aan het roer staan duidelijk niet hebben.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •