Om te beginnen, hallo Dead_Man. Ik ben je naam hier in de analen al eens tegen gekomen en vind het fijn dat je de moeite doet om te posten. Hoeveel te meer zielen, zoveel te meer vreugd.
Je bent niet de enige die geen moeite had om wakker te blijven. Ik vond het een pracht van een race.
Ik heb dat dus volledig niet. Ik heb niet 1 persoon waarvan ik echt een fan ben. Ik ben een fan van de sport en mij interesseert het echt niet of Vettel of Hamilton wint. Voor mijn part mag Alonso winnen. Interesseert me helemaal geen bal. Er zijn wel enkele piloten waar ik van denk dat ze niet echt F1 waardig zijn maar op een andere manier hun zitje hebben weten te versieren, maar dat is een andere discussie. Op die manier heb ik wel het gevoel dat ik redelijk neutraal kan zijn wanneer er iets op het circuit gebeurt. Ik wil zeker niet beweren dat ik het altijd bij het rechte eind heb, maar als ik soms commentaren van fanboys lees draait mijn maag om. Op de reacties op HLN lees je soms de meest lachwekkende dingen. Meestal van Hollanders die hier willen komen stoefen met 'hun' Max en lachen met Stoffel. Spijtig genoeg zijn ze niet slim genoeg om te beseffen dat Max een Belg is die slim genoeg is om door te hebben dat marketingtechnisch gezien een Hollandse licentie hem stukken beter uitkomt dan een Belgische. Kassa kassa, als je begrijpt wat ik bedoel.
Natuurlijk heb ik wel een zwak voor Stoffel. Fijn om te zien dat een Belg, een Vlaming zelfs, het weet te schoppen tot de hoogste klasse in de autosport. Heel spijtig om te zien dat sommige Vlaamse websites de F1 blijven afschrijven als saai en eentonig. Dat is echt het laatste wat Stoffel nodig heeft indien hij in de F1 wil blijven.
Ik weet niet of Lowie'ke de hulp van Bottas nodig gehad heeft. Ik ben zelfs ook een beetje geneigd van te denken van niet. Maar hij heeft de hulp wel gekregen. Bottas heeft zijn pitstop zo lang mogelijk uitgesteld zodat Lowie'ke 6 seconden kon goedmaken. Of dat nodig was is een ander paar mouwen.
En ook hier zou ik graag op reageren. Ja, het was 'weeral' Max zijn schuld. En nee, ik heb daar geen problemen mee. Ik vind het zelfs verfrissend om te zien dat er iemand de grenzen van het toelaatbare opzoekt en racet met het mes tussen de tanden.
Waar ik een probleem mee heb is de reactie van Max wanneer hij op de vingers getikt wordt. Neem je straf als een man en rijdt verder. Hij begint te tieren en te schreeuwen dat hij wel degelijk plaats liet, dat hij niet tegen Bottas maar Bottas tegen hem reed. Hij heeft dan zelfs nog het besef dat hij zijn 4de plaats weg gooit door Bottas blijven dwars te zitten en toch doet hij dit. Echt de reactie van een kleuter van wie ze iets afgepakt hebben. En dat moet dan de kopman worden van 1 van de topteams in de koningsklasse van de autosport. Sorry, ik vind dat gewoon onvolwassen.
Oh ja... om te bewijzen dat Bottas wel degelijk geen plaats kreeg heb ik even een screenshot genomen. Je moet dan ook nog weten dat Max vlak voor dit moment nog rechts zat op het circuit en dat je in de F1 maar 1 keer van rijlijn mag wisselen....
Vergelijk waar Verstappen zat eens met waar Kimi zat toen Lowie'ke naar de leiding ging. Kimi reed volgens de reglementen, Max niet. Nogmaals, dat Max dat probeert, geen probleem mee. Maar als je gepakt wordt, neem dan je straf als een man.
Dat klopt. Maar niet in de F1 rijden is ook niet goed voor de rest van zijn carrière. Er zijn er maar weinig die ooit verdwenen zijn uit de F1 die er in geslaagd zijn om terug te keren. Ik hoop dat Stoffel blijft aandringen bij Toro Rosso. En natuurlijk ook bij Sauber. Vandaag gelezen dat de nieuwe baas van Ferrari toch graag Leclerc in de Ferrari zou zien. Als dat zo is, is er natuurlijk een extra zitje open bij Sauber.