IN de eerste instantie vond ik de race niet zo heel denderend, al was er wel de race naar voren van Loewie. Over dat janken van Vettel, daar ben ik het totaal met je eens. Mocht ik aan de pitmuur gezeten hebben, ik zou hem gevraagd hebben of hij een zakdoekje nodig had. Een klein kind heeft er niets aan, wat een bleiter.
Ik heb Loewie in deze race wel niet horen bleiten. Hij reed gewon een zeer strakke race. Zonder klagen.
Hij ging in de pitstraat over het gras maar dat was meer de schuld van het team. Die riep hem eerst binnen en daarna moest hij buiten blijven. Dat paaltje staat daar nog steeds. Maar Martin Brundle heeft daar een uitleg over gegeven. Je mag voorbij dat paaltje niet meer de pitstraat inrijden maar er terug uitrijden mag blijkbaar wel. Het staat blijkbaar zo in de reglementen en er zijn precedenten in andere races en circuits.
Nee, dan vond ik het wel degelijk een mega strakke race van Hamilton.
En Vettel die krijgt zijn verdiende loon. Heb je gehoord hoe het publiek juichte toen hij zijn wagen in de muur parkeerde? Een Duitser die in de Duitse GP van de baan gaat en het publiek juicht?
En de reactie van Kimi was gewoon geweldig. Kunnen ze nu al niet eens meer duidelijke teamorders geven? Dan hebben ze het bij Mercedes toch anders gespeeld. Je kunt het er mee eens zijn of juist niet maar Mercedes is tenminste recht voor de raap geweest. Ze hebben een duidelijk order gegeven.
Ronneke heeft niets meer met McLaren te maken. Niets maar dan ook niets. Hij is zelfs geen eigenaar of aandeelhouder meer. Uitgekocht door de andere aandeelhouders.
En Adrian Newey zit toch al jaren bij Red Bull? Ik weet niet of hij nog de hoofdontwerper is maar hij is in ieder geval nog altijd verbonden met Red Bull.