Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 55

Discussie: CO2 discussie

  1. #41
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Al de politiekers in België en andere landen in de EU zijn al jaren enkel bezig om zaken te verbieden voor het volk! Ben zelf als zelfstandige enkele keren moeten stoppen met mijn eigen zaak vanwege hun belachelijke beslissingen.
    De hele EU is gewoon de grootste flop van de eeuw. ze maken meer kapot dan wat anders. Weet je wat het iedere burger in Europa kost aan belasting om die gasten iedere week te laten reizen, eten en zuipen met nog een vet onbelastbaar loon er boven op. Die beslissen zoveel zaken waar ze zelf dikwijls niets van af weten.
    Ik begrijp goed waarom Grungie zo kwaad is!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Waar ik nu eens echt het schijt van krijg : Ik mag niet meer gaan schijten waar ik wil

    Was er me deze voormiddag op de radio (radio 1) daar nu toch wel bezig zekr over septische putten. Dat ze die dingen beter zouden verbieden omdat die broeikasgassen verspreiden.

    GVD he, waar houden die groene zeikers zich toch mee bezig? Als ik wil schijten, dan ga ik naar de pot. En mijn pot is toevallig wel aangesloten op een septische put. Maar ik ga daarom zeker niet naar een andere pot gaan. Verdomme toch, wat is me dat nu.
    Als ik moet schijten kan me dat geen verdomde moer schelen als die pot is aangesloten op een septische put of niet.

    Straks mag ik zelfs geen scheet meer laten.


    PS : Sorry voor het misschien wat grove taalgebruik maar ik was echt kwaad toen ik die gast bezighoorde. Ik had op dat moment echt zin om die gast een shot in zijn kruis te verkopen dat hij voor de rest van zijn dagen een sopraan was.

  2. #42
    Senior Member Renaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 May 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    1.040

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Mja, los van het feit dat de CO2 theorie klopt of niet vind ik wel dat men niet moet overdrijven... 't Is trouwens niet omdat ik geloof hecht aan het CO2 verhaal, dat je mij moet aanzien als ne groene.

    Nu, een beetje groen mag iedereen wel wezen en met het nodige gezond verstand ben je dat vanzelf...
    Ik geloof niet dat de mens zo een immense invloed heeft op het klimaat of op de CO2 invloed. Ik ben het echter wel met je eens dat vele mensen beter af en toe eens hun gezond verstand zouden gebruiken. vb: geen energieverspillen

  3. #43
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Gezond verstand, daar zeg je zoiets. Je kunt inderdaad vitten op het kleinste detail ivm energieverspilling. Maar ik vind dat je niet moet overdrijven.
    Ik laat mijn PC wel eens een uurtje of soms langer aanliggen zonder dat ik die gebruik. Gewoon monitor uit en laten rusten. Is dat energieverspilling? Zo goed als alles valt na een paar minuten stil, inclusief de harde schijf en ventilator. Zoveel energie is dat echt niet.
    Ik gebruik al heel lang mijn gezond verstand en ik verbruik echt niet veel energie aan mijn factuur te oordelen. Jaar na jaar een lichte daling, soms een minieme stijging.

    Ik zou eerder wat krijgen van mensen die zitten te foeteren op het minste veetje 'verspilling' en die dan rond de kerstperiode dagen aan een stuk energie verspillen door allerhande lampjes te laten branden in hun boom en huis. Dat mag dan blijkbaar weer wel? De pot op ja.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #44
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Mijn gezond verstand zegt geloofd nog altijd niet blindelings in CO2.
    Gewoon wat cijferkes naast elkaar leggen en je zult wel snappen waarom.

    3.2% van alle CO2 is van niet natuurlijke oorsprong (dus afkomstig van de mens)
    Kyoto wil dat de CO2 uitstoot met 30% verminderd wordt. Dat wil zeggen tot 2.24%. Op het totaal van de CO2 in onze atmosfeer betekent dit dus een vermindering minder dan 1%.
    Dat éne procentje is dus verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde? Daar komt het toch op neer?
    En als dat waar is (ik wil dit eventueel nog in overweging nemen) dan gaat men er toch vanuit dat de natuurlijke schommeling van de CO2 minder dan 1% bedraagt? Wie zegt me dat die natuurlijke hoeveelheid niet met meer dan 1% kan schommelen? Minder dan 1%, dat vind ik ongelofelijk weinig.
    En dan stellen dat dit ene percentje onze aardkloot opwarmt, dat begrijpt mijn gezond verstand niet.

    Wie zegt me dat er morgen, overmorgen, volgende week, volgende maand of volgend jaar ergens ter wereld geen vulkaan uitbarst? Gigantische hoeveelheden CO2 in de atmosfeer.
    Al die Kyoto inspanningen in 1 keer teniet gedaan. Door moeder natuur notabene.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #45
    Senior Member Renaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 May 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    1.040

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Mijn gezond verstand zegt geloofd nog altijd niet blindelings in CO2.
    Gewoon wat cijferkes naast elkaar leggen en je zult wel snappen waarom.

    3.2% van alle CO2 is van niet natuurlijke oorsprong (dus afkomstig van de mens)
    Kyoto wil dat de CO2 uitstoot met 30% verminderd wordt. Dat wil zeggen tot 2.24%. Op het totaal van de CO2 in onze atmosfeer betekent dit dus een vermindering minder dan 1%.
    Dat éne procentje is dus verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde? Daar komt het toch op neer?
    En als dat waar is (ik wil dit eventueel nog in overweging nemen) dan gaat men er toch vanuit dat de natuurlijke schommeling van de CO2 minder dan 1% bedraagt? Wie zegt me dat die natuurlijke hoeveelheid niet met meer dan 1% kan schommelen? Minder dan 1%, dat vind ik ongelofelijk weinig.
    En dan stellen dat dit ene percentje onze aardkloot opwarmt, dat begrijpt mijn gezond verstand niet.

    Wie zegt me dat er morgen, overmorgen, volgende week, volgende maand of volgend jaar ergens ter wereld geen vulkaan uitbarst? Gigantische hoeveelheden CO2 in de atmosfeer.
    Al die Kyoto inspanningen in 1 keer teniet gedaan. Door moeder natuur notabene.
    Volledig mee akkoord want alles wat je zegt klopt...

  6. #46
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Waar ik mij nu al enkele jaren over verbaas dat de groenen er niet tegenop komen : Kerstboomverbrandingen.

    Elk jaar worden duizenden bomen gekapt om gewoon in de living te zetten. Letterlijk duizenden bomen. Bomen zijn toch de groene long van onze aardkloot?
    En dan hangen we er massaal veel lichtjes in die dan ook nog dagenlang branden. Energieverspilling..... terwijl ik al genoeg gezaag moet aanhoren van energiebesparen ivm de opwarming van onze aardkloot.
    En dan nadien massaal die bomen verbranden. Zomaar. Opnieuw vervuiling van de lucht. En grote hoeveelheiden CO2 de atmosfeer ingeblazen.
    Dit is toch een totale verkwisting van erergie en een aanslag op de groene long van onze aardkloot? En nog eens massaal CO2 erbovenop.
    Maar als we de rest van het jaar op de CO2 letten dan is het goed zeker?

    IK begrijp niet dat de groenen daar niets aan doen. Die maken verdomme van hun kloten van zodra er een politieker een scheet laat (letterlijk en figuurlijk) maar dit mag dan weer zonder meer?


    PS : Hier ten huize Grungie heeft gewoon GEEN kerstboom gestaan.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Waar ik mij nu al enkele jaren over verbaas dat de groenen er niet tegenop komen : Kerstboomverbrandingen.
    Ik dacht er ook aan toen ik dat op tv zag

  8. #48
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Dat die groenen maar zwijgen .....

    Of gaan ze mijn jenefer'kes (meervoud ) ook nog afpakken tijdens zo'ne kerstdingverbranding ?
    Life is a highway to hell

  9. #49
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Als je eens tijd hebt moet je hier maar eens naar kijken.

    http://video.google.com/videoplay?do...31355859226455


    Duurt wel 1u15 maar er worden wel enkele interressante dingen aangehaald.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #50
    Senior Member trx's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Berichten
    349

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Dat die groenen maar zwijgen .....

    Of gaan ze mijn jenefer'kes (meervoud ) ook nog afpakken tijdens zo'ne kerstdingverbranding ?

    Maak daar maar van : laat die FANATIEKE, EXTREME groenen maar zwijgen .


    Ik ben lid van natuurpunt en vogelbescherming enerzijds en anderzijds rij ik veel op circuit, dit jaar zelfs competitie, rij ik dagelijks met een grote camionette (14l/100km) en werk ik in de benzine/dieselsector. Ik zit dus zowat in de 2 kampen.

    Laatst was er op een groen forum ene die een post begon naar aanleiding van het afgelasten van 'den Dakar'. Dat em blij was, blablabla, verspilling, moreel niet verantwoord, allez, ge kent het wel é .
    Wat mij toen echt postief heeft verrast is dat het overgrote deel van de antwoorden in dat topic in de zin waren van :

    - tja, ik vind dat niet erg maar dat moest niet, die vervuiling van P-D is maar een fractie van de wereldvervuiling.
    - Jammer voor heel wat mensen ginder die een cent verdienen aan de rally
    - .....

    Die extremisten zorgen er voor dat het 'vuile groene' zijn en de dommekloten hier zorgen er voor dat het 'onverantwoorde snelheidsduivels' zijn .

    Leven en laten leven en, zoals gezegd, gezond verstand gebruiken .


    Dank u voor uw aandacht, nu ga ik terug wat geitewollen sokken breien .

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •