Oorspronkelijk geplaatst door
Rallykenner
Het verheugt mij als rallyliefhebber te vernemen dat er gedacht wordt aan het vergroten van de restrictors in groep N. Dit zou dan 33mm worden want anders zitten we weer met allemaal mini groep A's? Wat er ook van komt,we kunnen dit alleen maar toejuichen want zo houdt men het toch nog betaalbaar t.o.v. de S2000 en wordt het spektakel vergroot.
Een S2000 die mij, tot wat ik er op heden van gezien heb, alleen maar ontgoocheld heeft want rijden zoals op "RAILS", wat is daar nog plezant aan om naar te kijken.
Laat ons hopen dat de verdere ontwikkelingen van een S2000 toch nog een echte rallywagen kunnen maken zodanig dat we af en toe ook eens een mooie schuiver te zien krijgen.
Anderzijds is het zo dat grotere restrictors de betere rallyrijder weer sneller zal maken al zullen sommigen nooit de tijden van zeg maar een S2000 ,kunnen evenaren.Talent speelt ook, ...en gelukkig maar), nog mee. Hoe anders is het te verklaren dat steeds dezelfde rijders de betere tijden draaien?Sommigen mag men in een WRC zetten,toch zullen ze nooit in de nabijheid van mindere wagens komen,tenzij het een hobby op zich is om als eerste met een nieuw model te kunnen rijden. Inderdaad ,geld speelt ook mee. Het is wel erg als men met een betere wagen telkens weer door een mindere wagen,met een een echte rallypiloot aan het stuur belachelijk wordt gemaakt.