Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 75

Discussie: Gr N4 - Super 2000's discussies, bedenkingen en nieuwigheden...

  1. #11
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juha Bekijk bericht
    En waarom zou Cols met een mindere wagen moeten rijden als hij toch het budget heeft voor een betere?
    Wel, ik dacht dat Cols vorig jaar in de Condroz zei dat hij het niet echt boeiend vond, zo alleen in zijn N4 rondtoeren zonder echte concurrentie. Als hij nu met zijn A8 alleen tegen een veel tragere Deferm moet koersen zal het toch niet echt boeiender worden dan de N4 klasse in de Condroz. Daarenboven zou hij met spannende duels tegen bv een Loix en wie weet ook nog een Tsjoen het publiek serieus annimeren en als hij dan nog eens zou winnen in die N4 serieus wat respect afdwingen.

    Het is niet onmogelijk, kijk maar naar Italie. Maar of Colsoul met zijn wagens het niveau haalt van de Mitsus in Italie, dat durf ik niet te zeggen.

    Laten we nu eens heel eerlijk zijn, zo een top-mitsu hoort ook niet in de N4, dat is helemaal de geest niet van het "standaard" kampioenschap. Kijk eens naar de toyota waarmee vermeirsch in 1986 vice-kampioen werd, wat een verschil.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  2. #12
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Wel objectief en up-to-date blijven he, een Groep N heeft niets meer te maken met de standaardklasse. Dat is ook niet de bedoeling. Het reglement is mettertijd gegroeid. Maar het reglement van een S2000 is helemaal niet te vergelijken met dat van een N4, dus heeft de FIA op basis van deze regel een fout gemaakt vind ik. In België plaatsen ze de S2000 terecht waar hij thuishoort, in klasse A7. Ze kunnen zeggen dat de S2000 +/-even snel zouden moeten zijn als de groep N, maar Princen was met zijn Clio N3 ook dikwijls vooraan terug te vinden, die zetten ze toch ook niet in A8.

  3. #13
    Senior Member Juha's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Landen
    Berichten
    1.961

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Wel, ik dacht dat Cols vorig jaar in de Condroz zei dat hij het niet echt boeiend vond, zo alleen in zijn N4 rondtoeren zonder echte concurrentie.
    Hij kan zich nog meten met de S2000's, of die nu in dezelfde klasse zitten. In N4 wint hij toch zeker dus dat maakt hel niet uit, zijn enige doel is de titel. En daarvoor zie ik niet waarom hij met een tragere auto zou moeten rijden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Als hij nu met zijn A8 alleen tegen een veel tragere Deferm moet koersen zal het toch niet echt boeiender worden dan de N4 klasse in de Condroz. D
    Deferm veel trager? Nu beginnen overdrijven he, Cols is sneller maar het scheelt ook geen minuten op een rally.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Laten we nu eens heel eerlijk zijn, zo een top-mitsu hoort ook niet in de N4, dat is helemaal de geest niet van het "standaard" kampioenschap. Kijk eens naar de toyota waarmee vermeirsch in 1986 vice-kampioen werd, wat een verschil.
    De wagens zijn nog altijd gebaseerd op een standaardwagen, in tegenstelling tot een super 2000. Merken bouwen speciaal wagens voor groep N, dat was in 86 zeker niet het geval.

  4. #14
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Thumbs down Den Guy en den Dany

    De Guy en den Dany hebben dat hier netjes onder elkaar geregeld, we leggen het FIA reglement wat de indeling in klassen en groepen maar naast ons neer zodat de mitsukes groep N, die eigenlijk groep A's zijn ook een bekertje kunnen winnen. Den Dany is alleen vergeten dat ook de FIA toekijkt hoe hun regels toegepast worden door de Nationale Federaties en gezien de geschiedenis zich steeds weer herhaalt.... van een ex-onderwijzer zou men toch wat meer inzicht moeten verwachten.

    Deelnemen aan de disussie vind ik nutteloos, een ding is wel belangrijk; hopelijk worden door de RACB geen technische wijzigingen (N4-A7) opgedrongen die de eigenaars van S2000 nog meer in kosten jagen dan nodig en worden door deze beslissing niet weer eens de organisatoren met ambitie getroffen. T'ja de geschiedenis zal het wel weer uitwijzen.

  5. #15
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Ardenne Blue Rally, stand na dag 1: Deferm op net geen 4 minuten van Cols. Cols klopt Deferm zelfs in de Condroz, is zijn N4-tje, tiens ook op 4 minuten...

    Met een A8 zal Cols belange niet zoveel plezier beleven aan een zege dan in een N4, althans dat is mijn voorgevoel, uiteraard niet objectief. Tsjoen had zich ook kunnen meten in zijn Focus WRC tegen een Super 2000, maar wat is die meting waard? Hetzelfde geldt voor Cols in een A8, ook al is dat een Mitsu.

    Is het niet net de bedoeling dat de klassen als N4 zullen verdwijnen net omdat het principe "standaard" categorie niet meer bestaat en dat uiteindelijk S2000 en de oude N4's in dezelfde categorie zullen rijden? De oude N4 is een kleine Gr A met een turbomotor, de Super 2000 is een echte Gr A maar met een klein motortje. Zo heb ik het toch begrepen...
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  6. #16
    Senior Member Juha's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Landen
    Berichten
    1.961

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Ardenne Blue Rally, stand na dag 1: Deferm op net geen 4 minuten van Cols. Cols klopt Deferm zelfs in de Condroz, is zijn N4-tje, tiens ook op 4 minuten...
    Heb je de lekke banden onderweg ook geteld?

  7. #17
    Duvalfan Duvalthebest's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Poperinge
    Berichten
    5.946

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juha Bekijk bericht
    Heb je de lekke banden onderweg ook geteld?
    Inderdaad da zal er nie bijgerekend zijn hoor !
    Voor hij lek reed was het een mooie spannende strijd tussen Deferm en Cols da weet ik nog. Ook Julien was niet ver verwijderd van die 2 dacht ik.
    Deferm mag je zeker geen trage rijder noemen vind ik, rijdt heel mooi en gaat nog snel ook voor zijn leeftijd. Kzie hem altijd heel graag doorkomen met de prachtige subaru

  8. #18
    Senior Member SKJEF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    3.338

    Standaard

    Om even terug te komen op het begin van de discussie.
    Grotere wielen en dergelijke op een groep N ?
    Ik denk dat de groep N toendertijd opgericht werd om met een STANDAARDWAGEN uit het uitstalraam rally te rijden op een "goedkope" manier. Daarom vind ik het niet nodig om deze Nkes terug aan te passen zodanig dat ze mee zouden kunnen met S2000.
    En als ze het wel doen, moeten ze terug een aparte klasse maken in N
    Zodanig dat de mensen die het hen niet kunnen veroorloven, terug een kans maken, om eventueel een klasse te winnen.

  9. #19
    Senior Member Wim's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    2.263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juha Bekijk bericht
    Dat ze die s2000's dan in A7 zetten, waar ze thuishoren, dan kan je ze nog op elkaars snelheid afstemmen. Er bestaat geen seriemodel van die super 2000's dus voor mij hebben ze in groep N hun plaats niet.
    Voor mij hebben ze hun plaats in groep N ook niet. In A7 horen ze inderdaad thuis, maar dan zouden ze in het EK en IRC ook F2 wagens terug moeten toelaten, zoals de 306 Maxi en de Maxi Mégane bijvoorbeeld. Echt zonde dat die daar al voor het derde jaar op rij niet meer mogen rijden.

  10. #20
    RallyOnline.Be 555's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Landen
    Berichten
    341

    Standaard

    Kan je een S2000 als een standaardwagen beschouwen? Ik alvast niet. Ik beschouw dit als een FULL Kit Car met 4x4. Dus zeker geen gr.N voor mij...


    Ik heb niets tegen een S2000 maar men moet nu ook niet doen als men een wereldwonder heeft uitgevonden...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •