Pagina 93 van 95 EersteEerste ... 43839192939495 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 921 t/m 930 van 944

Discussie: [BK]Rally van Ieper 2015

  1. #921
    FC FILOU KETfoisKET's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    neffens mijn gebuurnege
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
    Parcour blijft grotendeels hetzelfde heb ik al ergens gelezen.
    Al mag voor mij gerust Brandhoek of Zonnebeke er eens terug in!

    Nog even over Loix. Al is Freddy een echte meerwaarde in het BK, zou hij volgend jaar niet eens proberen om voor de ERC-titel te gaan?
    Kwestie van eens een nieuwe uitdaging aan te gaan.
    Volgend jaar de Haspengouw of de TAC voor de 5de of 6de keer winnen en bijgevolg opnieuw Belgisch kampioen worden.
    Weet niet of dat nog echt een uitdaging is die hem voldoening schenkt.

    Als jij dat betaald zal hij uw voorstel waarschijnlijk niet weigeren.

    Auriculas asini quis non habet

  2. #922
    FC FILOU KETfoisKET's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    neffens mijn gebuurnege
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FOCUSWRC Bekijk bericht
    Er moet een brede top gevormd worden met zoveel mogelijk goedkopere auto's. De kop van Loeb en Ogier heb ik al veel te veel gezien. Het huidige reglement en werkwijze creëert "goden", voor zover die dan wel bestaan, op hun gouden troon. Door hun arrogantie houden ze nieuwe talenten uit de beter stoeltjes. De clausules in de contracten spreken boekdelen, Ogier moest achter Loeb blijven, Ogier win geen Neuville als teamgenoot! Dit zijn de clausules die we met quasi zekerheid kennen!

    Wie herinnert zich niet de zesde plaats die Bruno Thiry behaalde tussen een resem fabrieksauto's? Het leek bijna een buitenaardse prestatie, maar niets was minder waar! Kronos bezorgde een evenwaardige auto uit de Peugeot stal aan onze landgenoot en het werkte!

    Schenk vertrouwen in lokale maarvooral in jonge rijders! Laat iedereen met gelijkwaardig materiaal starten! Het kan bij M-Sport, waarom moest Mikkelsen zo lang gachten op de 2015 versie van de Polo? Ligt dit ook aan een of andere clausule?

    Er is slechts één oplossing! Maak consequent de auto's goedkoper, R5 ware ideaal! De nieuwe, voor 2017, voorgestelde elitaire regels zullen het alleen maar moeilijker maken om de sport open te stellen voor nieuw talent want wie kan/wil een dergelijke auto betalen? VW, Hyundai, Toyota? We zullen het zien in Monte Carlo 2015...
    Grotendeels akkoord , enkel de R5 is voor 98 % van de piloten nog te duur.

    Auriculas asini quis non habet

  3. #923
    Senior Member Rap's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 February 2014
    Berichten
    271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KETfoisKET Bekijk bericht
    Grotendeels akkoord , enkel de R5 is voor 98 % van de piloten nog te duur.
    Over wat voor een piloot heb je het. Een zeer jonge piloot met budget, een zeer jonge piloot met talent zonder ervaring en geld, of een zeer jonge supersnelle ervaren piloot die helemaal geen geld heeft. Bedoel je de piloot die zich in de lagere goedkopere klassen wil vormen met een voortrekker om ervaring op te doen en daarna verder wil kijken? Bedoel je een junior kampioen die zijn volgende opties overziet? Bedoel je een piloot die alle lagere klassen wil overslaan en meteen offertes aan het aanvragen is voor een nieuwe R5? Of een Europese topper die wacht op een telefoontje? Of een nationale held die ondanks zijn talent de stap buiten de grenzen net niet heeft gehaald? Bedoel je een amateur met veel talent en geen tijd of andersom of allebei? Bedoel het een nationaal, een ERC of een WRC kampioenschapspiloot? Hierop zijn nog een stuk of 10 variaties te verzinnen. Autosport is een industrie, met heel veel mensen die ervan leven, met het grote verschil dat de voedingsmiddelenindustrie of de metaalindustrie etc etc geen fans heeft, autosport wel.
    Met een R5 goedkoper maken denk ik dat je er nog lang niet bent. De hoge heren bepalen de koers onder druk van de nog hogere heren die finacieel de macht hebben en de rest; probeert er wat van te maken afhankelijk van de dikte van de portemonnee.

  4. #924
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard

    Jean-Pierre Manzagol was bijzonder snel en kon de officiële Alpines het leven zuur maken in Corsica, Pentti Airikkala kon met zijn privé ingezette Escort leiden in de RAC voor de Boreham Escorts..... Dit is jammer genoeg geschiedenis.

    Nu is het onmogelijk om als jonge getalenteerde piloot dit te doen, wie kan zich immers een VW Polo WRC aanschaffen ...niemand, wat ze worden niet verkocht.

    Het moet mogelijk zijn om als lokale piloot met een goede auto de geselecteerde "toppers" de duivel aan te doen in eender welk kampioenschap. We leven echter in een periode waarbij "sportmensen" als goden aanzien worden en jammer genoeg op hun wenken bediend worden. Daarbij worden potentiële indringers zorgvuldig weggehouden!

    Een uniform reglement waarbij iedereen met de nodige middelen (lees talent, geld, entourage) moet kunnen concureren met eender welke fabrieksrijder! Daarom een goedkoper technisch reglement!

  5. #925
    FC FILOU KETfoisKET's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    neffens mijn gebuurnege
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rap Bekijk bericht
    Over wat voor een piloot heb je het. Een zeer jonge piloot met budget, een zeer jonge piloot met talent zonder ervaring en geld, of een zeer jonge supersnelle ervaren piloot die helemaal geen geld heeft. Bedoel je de piloot die zich in de lagere goedkopere klassen wil vormen met een voortrekker om ervaring op te doen en daarna verder wil kijken? Bedoel je een junior kampioen die zijn volgende opties overziet? Bedoel je een piloot die alle lagere klassen wil overslaan en meteen offertes aan het aanvragen is voor een nieuwe R5? Of een Europese topper die wacht op een telefoontje? Of een nationale held die ondanks zijn talent de stap buiten de grenzen net niet heeft gehaald? Bedoel je een amateur met veel talent en geen tijd of andersom of allebei? Bedoel het een nationaal, een ERC of een WRC kampioenschapspiloot? Hierop zijn nog een stuk of 10 variaties te verzinnen. Autosport is een industrie, met heel veel mensen die ervan leven, met het grote verschil dat de voedingsmiddelenindustrie of de metaalindustrie etc etc geen fans heeft, autosport wel.
    Met een R5 goedkoper maken denk ik dat je er nog lang niet bent. De hoge heren bepalen de koers onder druk van de nog hogere heren die finacieel de macht hebben en de rest; probeert er wat van te maken afhankelijk van de dikte van de portemonnee.
    Ik bedoel wat er in mijn meerdere post te lezen valt.

    Auriculas asini quis non habet

  6. #926
    FC FILOU KETfoisKET's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    neffens mijn gebuurnege
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FOCUSWRC Bekijk bericht
    Jean-Pierre Manzagol was bijzonder snel en kon de officiële Alpines het leven zuur maken in Corsica, Pentti Airikkala kon met zijn privé ingezette Escort leiden in de RAC voor de Boreham Escorts..... Dit is jammer genoeg geschiedenis.

    Nu is het onmogelijk om als jonge getalenteerde piloot dit te doen, wie kan zich immers een VW Polo WRC aanschaffen ...niemand, wat ze worden niet verkocht.

    Het moet mogelijk zijn om als lokale piloot met een goede auto de geselecteerde "toppers" de duivel aan te doen in eender welk kampioenschap. We leven echter in een periode waarbij "sportmensen" als goden aanzien worden en jammer genoeg op hun wenken bediend worden. Daarbij worden potentiële indringers zorgvuldig weggehouden!

    Een uniform reglement waarbij iedereen met de nodige middelen (lees talent, geld, entourage) moet kunnen concureren met eender welke fabrieksrijder! Daarom een goedkoper technisch reglement!
    Je bent nog het exploot van RAS sport vergeten.

    Auriculas asini quis non habet

  7. #927
    Senior Member sartro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2008
    Locatie
    Wevelgem
    Berichten
    1.972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FOCUSWRC Bekijk bericht
    Jean-Pierre Manzagol was bijzonder snel en kon de officiële Alpines het leven zuur maken in Corsica, Pentti Airikkala kon met zijn privé ingezette Escort leiden in de RAC voor de Boreham Escorts..... Dit is jammer genoeg geschiedenis.

    Nu is het onmogelijk om als jonge getalenteerde piloot dit te doen, wie kan zich immers een VW Polo WRC aanschaffen ...niemand, wat ze worden niet verkocht.

    Het moet mogelijk zijn om als lokale piloot met een goede auto de geselecteerde "toppers" de duivel aan te doen in eender welk kampioenschap. We leven echter in een periode waarbij "sportmensen" als goden aanzien worden en jammer genoeg op hun wenken bediend worden. Daarbij worden potentiële indringers zorgvuldig weggehouden!

    Een uniform reglement waarbij iedereen met de nodige middelen (lees talent, geld, entourage) moet kunnen concureren met eender welke fabrieksrijder! Daarom een goedkoper technisch reglement!
    In Zweden en Finland heb je altijd, hoewel ook steeds minder, lokale piloten die verrassen en dichtbij komen. Denk aan een Ostberg in zijn jonge jaren, Tidemand, ... Bryan Bouffier stond vorig jaar ook op kop in MC in een privé-wagen. Het is inderdaad een feit dat ze steeds schaarser worden, zeker in het WRC. In WRC2 zie je die lokale helden toch ook her en der mooie dingen doen, met vb. recent nog Andreucci in Sardinië. Een Julien Maurin moet ook in staat zijn om top 8 te rijden op zijn ondergrond in een WRC. Dus niet te veel doemdenken.

    Het is wel een feit dat de nationale kampioenschappen steeds meer rijden met Group N, s2000, R5, om nog maar te zwijgen van de UK. Als een WRC-manche dan op bezoek komt in het land van de thuisrijder, is het moeilijk voor de lokale piloot, die dan voor 1 keer een WRC huurt, om te kunnen volgen... Dat zal met die nieuwe generatie WRC's nog erger worden, want de kloof tussen R5 en WRC zal dan groter worden, wat nefast is voor een goede doorstroming.

    Ideaal traject: lokale goedkope cup (geen R2!!!), dan nationaal kampioenschap R2 aangevuld met paar buitenlandse rally's, dan R2 in Frankrijk of ander sterk kampioenschap, eventueel al aangevuld met één rally in R5, dan R5 om dan door te stoten, ofwel in WRC2 ofwel ERC. (WRC3 is slechte sprong! Daar is nog niets uitgekomen!) Je moet dan wel altijd en overal kunnen meestrijden voor winst en op den duur overheersen, en uiteraard met steun van de nationale federatie. RACB zou moeten drie R2's ter beschikking stellen. Thierry Neuville was een schoolvoorbeeld. Eigen wagens, Fiesta Cup, Citroën R2, Citroën S1600, Peugeot s2000 --> WRC. Zo'n talent komt maar eens in de tien jaar, maar dat is geen reden om niet verder te blijven zoeken.
    sandropov.wordpress.com

  8. #928
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KETfoisKET Bekijk bericht
    Je bent nog het exploot van RAS sport vergeten.
    Ik vergeet er waarschijnlijk wel meerdere, help me eens met dit van RAS Sport.

  9. #929
    Senior Member SKJEF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    3.338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FOCUSWRC Bekijk bericht
    Ik vergeet er waarschijnlijk wel meerdere, help me eens met dit van RAS Sport.
    Het enige wat ik me direct herinner van RAS is snijers met de escort in San Remo, volledig op verhard gereden, toen die alleen maar telde voor het constructeurskampioenschap.
    Bijna geen fabriekspiloten aan de start en snijers eindigde 3de, later gecorrigeerd naar de 2de plaats als ik me goed herinner

  10. #930
    Senior Member den laagvlieger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    1.875

    Standaard

    de Ford"s van RAS waren beter dan die v/h fabrieksteam

Soortgelijke discussies

  1. [BK] TAC RALLY 10-11 april 2015
    By Deppe in forum Rally binnenland
    Reacties: 196
    Laatste bericht: 18 April 2015, 03:10
  2. Rally du Touquet 2015
    By polle in forum Rally buitenland
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 17 March 2015, 20:06
  3. [WRC] Rally Sweden 2015
    By Boucles in forum Rally buitenland
    Reacties: 39
    Laatste bericht: 19 February 2015, 18:20
  4. [Prono] Rally Sweden 2015
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 47
    Laatste bericht: 15 February 2015, 19:29
  5. WRC Rally Sweden 2015
    By Snijers fan in forum Rally buitenland
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 24 December 2014, 13:45

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •