GR.B is verleden. Live today & in the future! Not in the past! THX!
GR.B is verleden. Live today & in the future! Not in the past! THX!
Tire le frein à main pour le délire, dans l'action un petit sourire! (FF) (TAXI)
www.topafond.be
Zucht, wat een gemelk hier weeral.
Rallystopwatch for Android: post your splits online.
Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.
Ah, het leuke alombesproken Cols-incident. Hoeveel inkt al daar niet over gevloeid is, en dat door veel die er weinig tot niets van kennen.
Het is nochtans heel eenvoudig. Ofwel volg je de technische regels van de wagen ofwel niet. Mochten we hetzelfde tegengekomen zijn met een s2000, s1600 of een wagen die allerlaatste stond, dan zou dit niets veranderd hebben aan de situatie. Uitsluiting zal volgen. De technische fiche van een wagen moet nagevolgd worden.
Ging Cols met het ontbreken van die zijbalken sneller? Helemaal niet, maar als er op de fiche staat dat die zijbalken aanwezig moeten zijn, dan moeten die niet ontbreken. Mocht Cols in de wedstrijd gelaten worden (en volgens mij verdiende hij de derde plaats. Het is een prachtpiloot die al veel bewezen heeft), dan was dit niet eerlijk tegenover andere piloten die wel de regels volgen. Renato Travaglia werd ook gecontroleerd en zijn wagen was (op dat moment) wel conform . Het zou niet eerlijk zijn tegenover de piloten en teams die wél de reglementen volgen.
Daarbij, Guy Colsoul heeft openlijk toegegeven dat de balken ontbraken en ze niet in beroep zijn gegaan omdat Colsoul Rally Sport in fout was.
Nu, waarom komt in 2007 zo'n protest op het uitsluiten van enkele Mitsubishi's. Omdat het in 2007 het eerste jaar is dat men echt de reglementen gaat toepassen zoals ze zijn. Niet om een bepaalde groep wagens te promoten, maar omdat er meer en meer gefraudeerd werd met de wagens en dit vaak door de vingers gezien werd. Ook de verschillende FIA Technical Delegates zijn tot inkeer moeten komen.
Wetten in landen komen ook maar nadat het begint de spuigaten uit te lopen. Daarom dat er nu een zogezegde heksenjacht leeft.
Laatst gewijzigd door Ypres Rally; 23 November 2007 om 17:25
Neem van mij aan: Mocht de wagen van Larry volledig conform geweest zijn had hij zijn 3e plaats gehouden. Maar hij was niet conform, dus de zéér terechte diskwalificatie was een feit.
In plaats van altijd uw gal te spuwen op alles wat met s2000 te maken heeft zou je je misschien beter eens inwerken in de rally. Als toeschouwer is het gemakkelijk om altijd kritiek te hebben, maar als je eens weet hoe het er echt aan toe gaat zal je misschien nog je ogen opentrekken.
Sommige geruchten gaan soms echt heel het land rond en dan heb je altijd een aantal goedgelovige mensen die koppig hun gelijk proberen te behalen.
Trouwens, vertel mij eens waarom een privé mitsubishi geen s2000 mag kloppen. Je redenering is trouwens verkeerd: Niet iedereen weet het, ik bijvoorbeeld niet. Dus moet je zeggen bijna iedereen