Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: co-piloot worden

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 July 2013
    Berichten
    6

    Standaard co-piloot worden

    Hallo,

    Ik ben Jietse, 17 jaar en gebeten door rallysport. Nu zou ik graag co-piloot worden in een paar rally's.

    Wat moet ik hiervoor doen?

    Mvg

  2. #2
    Bjorn BjornW's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 February 2010
    Locatie
    Poederlee
    Berichten
    1.319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jietse Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben Jietse, 17 jaar en gebeten door rallysport. Nu zou ik graag co-piloot worden in een paar rally's.

    Wat moet ik hiervoor doen?

    Mvg
    Geld zoeken aangezien in de meeste gevallen de co piloot de inschrijving in orde maakt.
    Op het gemeentehuis een papier laten invullen en ook thuis door je voogt/ouders die u toestemming moeten geven om deel te nemen aan gemotoriseerde sporten vermits je geen 18 bent.
    Laatst gewijzigd door BjornW; 22 July 2013 om 20:50

  3. #3
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Verjaren.

    Je kan geen co-piloot zijn voor je 18 bent (zie VAS algemene voorschriften artikel 4 of RACB), zelfs niet met stempelkes en handtekeningen van ouders en gemeentehuis...

    Vervolgens budget zoeken zoals Bjorn al aangaf, team zoeken, aansluiten bij een renstal, langs de RACB erkende dokter gaan, licentie aanvragen en uitrusting zoeken (aanschaffen of lenen)
    Laatst gewijzigd door Bytes; 23 July 2013 om 12:33

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 July 2013
    Berichten
    6

    Standaard

    ik dacht wel al dat ik 18 moet zijn maar ik informeer nu al eens wat er moet gebeuren enzo (:

    jullie praatten allebei over budget bijeen krijgen, hebben jullie een idee om hoeveel dit ongeveer gaat?

    een team zoeken buiten een piloot welke mensen moeten er dan nog aanwezig zijn in mijn team?

    moet je als co-piloot ook een vorm van opleiding hebben gevolgd vooraleer je de licentie kan aanvragen?

    en met uitrusting bedoelt u dan mijn overall en dergelijke?

    sorry voor de vele vragen...

    mvg
    Laatst gewijzigd door Jietse; 24 July 2013 om 23:42

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 September 2009
    Berichten
    123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jietse Bekijk bericht
    ik dacht wel al dat ik 18 moet zijn maar ik informeer nu al eens wat er moet gebeuren enzo (:

    jullie praatten allebei over budget bijeen krijgen, hebben jullie een idee om hoeveel dit ongeveer gaat?

    een team zoeken buiten een piloot welke mensen moeten er dan nog aanwezig zijn in mijn team?

    moet je als co-piloot ook een vorm van opleiding hebben gevolgd vooraleer je de licentie kan aanvragen?

    en met uitrusting bedoelt u dan mijn overall en dergelijke?

    sorry voor de vele vragen...

    mvg

    Het allerbelangrijkste is hier nog vergeten. Men mag niet zeeziek of wagenziek worden. En dit is niet zo evident, want ongeveer 75% van de bevolking wordt in "goede" omstandigheden, zeeziek. Het is niet zo praktisch, om nota's te lezen, als men daarbij moet kotsen; vooral als men dan nog een helm en een balaclave op het hoofd heeft.

  6. #6
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jietse Bekijk bericht
    ik dacht wel al dat ik 18 moet zijn maar ik informeer nu al eens wat er moet gebeuren enzo (:

    jullie praatten allebei over budget bijeen krijgen, hebben jullie een idee om hoeveel dit ongeveer gaat?

    een team zoeken buiten een piloot welke mensen moeten er dan nog aanwezig zijn in mijn team?

    moet je als co-piloot ook een vorm van opleiding hebben gevolgd vooraleer je de licentie kan aanvragen?

    en met uitrusting bedoelt u dan mijn overall en dergelijke?

    sorry voor de vele vragen...

    mvg
    Budget... renstal (vb. titanic €25/jaar, Atlantic €50/jaar), dokter (€30/jaar, ziekenfonds komt niet tussen), licentie (€ 70 voor co-piloten licentie bij VAS, nationaal is duurder en dacht ik verplichte cursus of aantal rresultaten uit vas, na te vragen bij je renstal), over het algemeen betaalt de co de inschrijvingen per wedstrijd (vb. € 189 voor Kasterlee, € 327 voor Wervik, nationaal is duurder), eventuele noodzakelijke overnachtingen, uitrusting...

    Voor de co-piloot licentie bij de vas is geen opleiding nodig (of het regelement moest daarin recent gewijzigd zijn, maar daar kan de renstal waar je je bij aansluit een sluitend antwoord geven)

    Uitrusting VAS colpiloot = Helm, Overall, pull, balaclava, allemaal met de juiste fia-keuren. Nationaal is ook lange broek, sokken en schoenen verplicht. Handig om te hebben maar niet verplicht: goeie horloge of chronometer, notaschriftjes, schrijfgerief...

    Team: meestal heeft een piloot een auto (of budget om er eentje te huren) en de nodige service-mensen, daar moet je je als co geen zorgen over maken. Anders is het natuurlijk als je samen met iemand een team van 0 opricht, dan ga je samen voor je budget, auto , servicemensen... moeten zorgen

    En die wagenziekte... daar bestaan pillekes voor, en de nota's hoog houden ipv. op de schoot leggen zodat je constant uit je ooghoeken de weg kunt zien helpt ook een pak...

  7. #7
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camso Bekijk bericht
    Het allerbelangrijkste is hier nog vergeten. Men mag niet zeeziek of wagenziek worden. En dit is niet zo evident, want ongeveer 75% van de bevolking wordt in "goede" omstandigheden, zeeziek. Het is niet zo praktisch, om nota's te lezen, als men daarbij moet kotsen; vooral als men dan nog een helm en een balaclave op het hoofd heeft.
    Ervaringsdeskundige?

  8. #8
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bytes Bekijk bericht
    Ervaringsdeskundige?
    Camso was piloot voor zover ik weet, in een eerder rallysportleven was hij misschien co...
    Laatst gewijzigd door FOCUSWRC; 25 July 2013 om 13:00

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 July 2013
    Berichten
    6

    Standaard

    bedankt voor de info! (:

    leert de renstal dan ook de taken van een co-piloot tijdens de rally?

    is het een idee van eens te mailen naar de renstal voor meer info of is dit nog te vroeg met dat ik nog geen 18 ben? (:

    mvg

  10. #10
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jietse Bekijk bericht
    bedankt voor de info! (:

    leert de renstal dan ook de taken van een co-piloot tijdens de rally?

    is het een idee van eens te mailen naar de renstal voor meer info of is dit nog te vroeg met dat ik nog geen 18 ben? (:

    mvg
    Er zijn renstallen die avonden hebben waar co-piloten tips en tricks komen geven. maar als je een piloot hebt met al wat ervaring weet die meestal ook al wel wat jou te doen staat en kan die raad geven.

    je kan sowiso al steunend lid worden van een renstal, de ledenvergaderingen bijwonen en contacten leggen, kan je ook al veel van leren.

Soortgelijke discussies

  1. Rally-modellen 1/24 worden verkocht
    By bertwest in forum Modelbouw
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 25 July 2012, 18:17
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 January 2011, 16:57
  3. co piloot
    By GeertT in forum Rittensport
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 January 2010, 14:43
  4. co piloot
    By M-DOC in forum Rally binnenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 August 2008, 07:51
  5. Reacties: 18
    Laatste bericht: 7 June 2008, 13:36

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •