Pagina 4 van 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 127

Discussie: Ronde door Vlaanderen - 2 februari 2013 - Nieuw concept

  1. #31
    Member henny tr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 December 2008
    Berichten
    30

    Standaard

    heeft er iemand een gedacht hoelaat ze starten en normaal terug binnen komen
    want ik vindt er nergens iets van terug

  2. #32
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 April 2011
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henny tr Bekijk bericht
    heeft er iemand een gedacht hoelaat ze starten en normaal terug binnen komen
    want ik vindt er nergens iets van terug
    02-02-2013
    11:00 Aanvang van de documentencontrole
    Cultureel Centrum De Steiger - Menen - Waalvest 1 - 8930 Menen - België
    11:15 Aanvang van de technische controle
    Parking Cultureel Centrum De Steiger - Menen - Waalvest 1 - 8930 Menen - België
    12:30 Mondelinge briefing.
    13:00 Start eerste wagen

    21:00 Opening buffet en Aankomst 1
    e wagen
    Parking Cultureel Centrum De Steiger - Menen - Waalvest 1 - 8930 Menen - België
    23:30 Prijsuitreiking
    Laatst gewijzigd door simcatje; 4 January 2013 om 05:38

  3. #33

    Standaard

    In tegenstelling tot wat we eerder meldden, is er door de organisator finaal beslist om de Ronde door Vlaanderen alsnog niet te laten opnemen voor het regionaal VAS Classics kampioenschap. Onze excuses voor de wat gebrekkige communicatie hieromtrent.

    De Classic wedstrijd zal wel grotendeels conform het VAS reglement georganiseerd worden - (inclusief VAS puntentelling). Voor de Marathon wedstrijd verandert er niks en blijft het wedstrijdreglement integraal van toepassing. Weliswaar is het zo dat het gebruik van een GPS verboden blijft, en dit zowel voor de Classic als de Marathon wedstrijd.

    Eerstdaags verschijnt een officieel bulletin op www.hemicuda.be

    Het roadbook is zo goed als gefinaliseerd... Liefhebbers van kaartlezen komen zeker aan hun trekken... De oudste stafkaart die we voor de Marathon wedstrijd gebruikt hebben dateert uit 1954 De Classic wedstrijd zal een 225 kilometer lang zijn, terwijl de deelnemers aan de Marathon wedstrijd een 340 km te verwerken krijgen. Uiteraard spreken we hier voor zij die het traject volledig correct rijden

    Inmiddels staat de teller op 60... Nog 40 open plaatsen.

  4. #34
    Rittensport Member Saabist's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 March 2010
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    90

    Standaard

    Wie A zegt moet ook B zeggen...

    Als je GPS verbiedt moet je ineens de wagens met ingebouwde GPS ook verbieden want als je de kat bij de melk zet ... Hoe is dat in hemelsnaam nog te controleren. Gaan ze heel de rit een controleur meesturen ?
    Maar dan staat de rittensportkampioen in de witte break ook direct aan de kant. Want daar zal ook wel een ingebouwde GPS inzitten want het is een heel recente wagen. (@ berijders van de witte break : nu mogen jullie zich niet persoonlijk geviseerd voelen hoor, dat is helemaal niet mijn bedoeling, ik neem jullie slechts als voorbeeld !)
    Dat kunnen wij toch niet maken hé ? Dat afplakken van ingebouwde GPS... HAHA, WAT VOOR MOPPEN GAAN WIJ HIER NOG LEZEN ???

    Als dat de toekomst wordt van de Rittensport, dat de ene organisator dit verbiedt en de andere dat en nog een andere iets anders uitvindt... waarom hebben wij dan nog de VAS en de PAK nodig ?

    En dan nog zoiets : ok voor PAK, niet ok voor VAS. Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig ???

    Dat wij allemaal terug piratenritten gaan rijden zoals vroeger hé !!!!! Doek dan heel dat rittensportkampioenschap van PAK en VAS op want was het net niet de bedoeling om alle rijders een zelfde reglement aan te bieden zodat ze in heel Vlaanderen konden strijden maar toch op hetzelfde reglement konden terugvallen ? Dat pas vond ik een positieve kentering in het rittensportlandschap !

    Trouwens, dat gekwezel van "rijden zoals in de oude tijd" : wie ligt daar wakker van ? Laat ons rijden met ons modern materiaal want de autosport evolueert nu eenmaal. Hoe is de Formule I en de moderne rallysport gekomen tot waar ze nu staan ? Niet door steeds achteruit te kijken !!! Men leert inderdaad uit het verleden maar de toekomst is aan ons ! OF RICHT DAN EEN BIJKOMENDE KLASSE IN : GPS-ERS EN NON GPS-ERS. SIMPEL TOCH ? Dan heeft iedereen de keuze en (belangrijk) kan iedereen verder blijven rijden want zoveel organisaties zijn er nu ook weer niet !

    Door deze negatieve wendingen, anderen gaan dat anders verwoorden maar goed, mogen wij al 2 ritten van onze kalender schrappen... want wij doen niet mee aan de grillen van 2 organisatoren. Ok, we zijn misschien een minderheid maar minderheden hebben ook rechten zeker ?

    Allee vooruit, wie wil er nog een piratenrit organiseren ? Ik sponsor ! (en met mij wellicht nog !)

    (en nog iets : ik verwacht véél reacties op mijn post, laat maar komen !!!)

  5. #35
    Senior Member Dave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 October 2007
    Locatie
    Passendale
    Berichten
    230

    Standaard

    Schitterend!!! Ik ben er nu bijna twee jaar niet meer bij en mis het niet echt door de eeuwig terugkerende discussies na een rit en nu zijn er zelfs al discussies van voor de rit moet starten!!!!

    En blijkbaar zijn het nog altijd dezelfde die alles best weten

  6. #36
    Rittensport Member Saabist's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 March 2010
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    90

    Standaard

    Dag Dave,

    Ik weet dat je mij niet persoonlijk viseert maar is het niet beter VOOR de rit te discussieren dan erna? Als je meedoet aan een rit is het een teken dat je akkoord gaat met de reglementen van de rit. Als je nadien nog discussieert, dan vind ik dat maar flauw... By the way, wanneer is je rallywapen klaar ?

  7. #37

    Standaard

    @ saabist :

    Uw mening wordt zeker gerespecteerd en kunnen wij begrijpen.

    Het is juist omdat wij op dit punt het VAS reglement niet volgen, dat wij onze wedstrijd niet hebben aangemeld voor het VAS kampioenschap. We willen immers vermijden dat dit soort van - (in onze ogen) - details tot oeverloze discussies gaan leiden, onder vorm van "de wedstrijd was niet conform aan het VAS reglement". Als organisator menen wij dat wij hier enige vrijheid mogen nemen, en dat doen we dus ook.

    Voor de rest kunnen wij iedereen geruststellen: buiten het verbieden van de GPS zal de Classic wedstrijd het gekende VAS Classic reglement zo goed als volledig volgen. Na intern overleg zal zelfs de verdeling van de strafpunten - (voor de Classic wedstrijd) - het VAS reglement van 2013 volgen. Alleen zullen wij dus niet tellen voor het kampioenschap, omdat we als organisator nu eenmaal geen zin meer hebben in dit soort van discussies. Sorry ...

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 March 2008
    Berichten
    391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Autostal Hemicuda Bekijk bericht
    @ saabist :

    Uw mening wordt zeker gerespecteerd en kunnen wij begrijpen.

    Het is juist omdat wij op dit punt het VAS reglement niet volgen, dat wij onze wedstrijd niet hebben aangemeld voor het VAS kampioenschap. We willen immers vermijden dat dit soort van - (in onze ogen) - details tot oeverloze discussies gaan leiden, onder vorm van "de wedstrijd was niet conform aan het VAS reglement". Als organisator menen wij dat wij hier enige vrijheid mogen nemen, en dat doen we dus ook.

    Voor de rest kunnen wij iedereen geruststellen: buiten het verbieden van de GPS zal de Classic wedstrijd het gekende VAS Classic reglement zo goed als volledig volgen. Na intern overleg zal zelfs de verdeling van de strafpunten - (voor de Classic wedstrijd) - het VAS reglement van 2013 volgen. Alleen zullen wij dus niet tellen voor het kampioenschap, omdat we als organisator nu eenmaal geen zin meer hebben in dit soort van discussies. Sorry ...
    Dus geen PAK en VAS?
    Zijn de veranderingen bij de reglementen voor 2013 in rekening gebracht? Bv wel terug tegengesteld rijden op nevenroute?
    Leeuwenrit 4/03/2018 - TAC Rally 7/04/2018 - Molenclassic 2/06/2018 - East Belgian Rally 29/09/2018

  9. #39
    Rittensport Member Saabist's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 March 2010
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    90

    Standaard

    Stout vraagje @ Hemicuda : als jullie niet meedoen met de VAS en PAK, verlagen jullie zichzelf dan niet meer en niet minder tot een gewone piratenrit tout court ? Ik zeg wel, stout vraagje, maar wellicht denken er nog meer zo over op dit forum... Ik wacht vol ongeduld op een braaf antwoord. ;-)

    Mogen wij als VAS-vergunninghouders dan uberhaupt wel aan jullie organisatie deelnemen zonder het risico te lopen door de VAS gepenaliseerd te worden ? (ik vraag maar af hé, ik weet ook niet alles, morgen zwijg ik opnieuw)
    Laatst gewijzigd door Saabist; 7 January 2013 om 21:34

  10. #40

    Standaard

    Toch even vermelden dat de Ronde door Vlaanderen een officiële wedstrijd is !

    De wedstrijd telt niet voor het kampioenschap van VAS, maar de wedstrijd staat wel op de kalender van VAS en op de kalender van PAK West-Vlaanderen. De begrippen "Kalender" en "Kampioenschap" mag men niet verwarren !

    Alleen clubs die door PAK en door VAS erkend worden, kunnen wedstrijden op de kalender plaatsen. Een vermelding op de kalender van een officieel erkende autosportfederatie - (VAS, ASAF, BFOV of RACB) - is in België trouwens een vereiste om een geldige verzekering te kunnen afsluiten via de federatie en om voor de wedstrijd een toelating te bekomen van de Provinciegouverneur. Het spreekt voor zich dat de Ronde door Vlaanderen een verzekerde wedstrijd is, met goedkeuring van de Provinciegouverneur en met toestemming van de burgemeesters van alle gemeenten/steden waar de wedstrijd passeert. Deze documenten worden door een Sportcommissaris van de Federatie nagezien, vóór de start van de wedstrijd.

Soortgelijke discussies

  1. ronde door vlaanderen
    By kadetje in forum Rittensport
    Reacties: 138
    Laatste bericht: 12 December 2013, 12:55
  2. Ronde door Vlaanderen 2012
    By Autostal Hemicuda in forum Rittensport
    Reacties: 188
    Laatste bericht: 20 February 2012, 11:23
  3. Ronde door Vlaanderen 2010
    By Jonas in forum Rittensport
    Reacties: 297
    Laatste bericht: 21 February 2010, 16:52
  4. Ronde door Vlaanderen - 7 februari 2009
    By Autostal Hemicuda in forum Rittensport
    Reacties: 106
    Laatste bericht: 24 February 2009, 09:28
  5. Reacties: 40
    Laatste bericht: 15 February 2008, 11:43

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •