Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 127

Discussie: Ronde door Vlaanderen - 2 februari 2013 - Nieuw concept

  1. #41
    Senior Member GeertT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 November 2009
    Berichten
    324

    Standaard

    Denkt men dat er nu minder discussies gaan zijn als de wedstrijd niet meetelt voor de VASkampioenschap? Eerlijk gezegd mijn goesting begint ferm te zakken. Als men geen kritiek meer aan kan als club(regelmatig terecht) stel ik me hier ook vragen over..men leert eruit en kan ook opbouwend zijn maar niemand kan nog iets verdragen de dag van vandaag.

    Zoals nu in het wild ingericht wordt nodigd dat uit om de joyrijders vrij spel te geven en dat kan zware gevolgen hebben.
    Een belangrijk gegeven: verdeeldheid maakt zwakte.

    En wat die GPS betreft..wij rijden al 2 jaar met GPS en bekijk onze uitslagen eens, middelmatig, dus een voordeel kan het niet zijn. Ik vind het veiliger zodat je bochten ook kan inschatten, alsook gevaarlijke kruispunten, meer niet..
    Laatst gewijzigd door GeertT; 8 January 2013 om 00:12

  2. #42
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Ik denk ook niet dat het aantal discussies met het niet volgen van de geldende, in dit geval VAS, reglementering spektaculair zal dalen. Het VAS-reglement is er toch om een constante houvast te bieden lijkt me. Mijn hobby is van op regelmatige basis te rittensporten en NIET om telkens vooraf de reglementen te moeten uitvlooien. Als elke inrichter er zo van die "leuke" akkefietjes gaat insteken en men als deelnemer telkens weer het reglement moet interpreteren op basis van wie de inrichter is, stopt het voor mij. Wat is in dit concreet geval nu het enige verschil voor de Classic met het VAS-reglement? Dat men geen GPS mag gebruiken? Dit is voor deze inrichter niet overbrugbaar om onder vlag van de VAS in te richten? Was er geen mogelijkheid om de Classic in te richten onder VAS en de Marathon onder BFOV?

    Wat betreft gebruik van GPS: Daar ik, meestal als co, in verschillende wagens met verschillende piloten meerijd, is het minder evident om deze wagen telkens van een degelijke tripmaster te voorzien. Daarom gebruik ik een GPS met een tripfunctie, niet even accuraat als een tripmaster, maar we trekken onze plan. De digitale kaartenfunctie wordt eigenlijk zelden gebruikt. Zonder deze mogelijkheid wordt het toch wel een pak moeilijker daar vele inrichters het leuk vinden om net met nauwkeurige afstanden te werken en hun valletjes hierop baseren. Bij een goede trip geen probleem, met een simpele dagteller is dat vaak iets anders. Dus worden we eigenlijk verplicht om toch een tripmaster te installeren, wat voor ons geval, eigenlijk niet mogelijk is.

  3. #43
    Senior Member giulia105's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 November 2009
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    135

    Standaard

    met het verbieden van GPS kan de inrichter oude kaarten gebruiken , dan heeft men geen referentie met de werkelijke situatie...
    en legt men hier de moeilijkheid nieuwe / oude situatie,
    als het gaat over constructies bij blokkade en punten / pijlen rit heeft men aan gps niet veel , die zal de route niet construeren

  4. #44
    Senior Member GeertT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 November 2009
    Berichten
    324

    Standaard

    Indien er discussies zijn betekent dat het reglement niet duidelijk is, dus mensen zit dan toch als volwassen mensen rond de tafel zodat dit het volgend jaar vermeden kan worden. Nu worden mensen die het wel goed voorhebben met deze tak afgestraft. Ban gewoon die mensen die steeds klagen en doe verder met de mensen die het goed menen. Trouwens is dat zo erg als er eens een discussie is?

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 October 2010
    Berichten
    138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saabist Bekijk bericht


    Trouwens, dat gekwezel van "rijden zoals in de oude tijd" : wie ligt daar wakker van ? Laat ons rijden met ons modern materiaal want de autosport evolueert nu eenmaal. Hoe is de Formule I en de moderne rallysport gekomen tot waar ze nu staan ? Niet door steeds achteruit te kijken !!! Men leert inderdaad uit het verleden maar de toekomst is aan ons ! OF RICHT DAN EEN BIJKOMENDE KLASSE IN : GPS-ERS EN NON GPS-ERS. SIMPEL TOCH ? Dan heeft iedereen de keuze en (belangrijk) kan iedereen verder blijven rijden want zoveel organisaties zijn er nu ook weer niet !


    (en nog iets : ik verwacht véél reacties op mijn post, laat maar komen !!!)

    vas "CLASSIC"

    de deelnemers gewoon opsplitsen in 2 klassementen
    de "classics" zonder gps en de voertuigen na 86 vrij (geen young of toer meer)

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 March 2008
    Berichten
    391

    Standaard

    Ik kan niet meer volgen...

    Dus volgens bulletin 06/01/2013:
    Telt NIET mee voor VAS kampioenschap, maar WEL voor het PAK kampioenschap...
    Wat is het verschil? En waarom eigenlijk deze beslissing?
    Leeuwenrit 4/03/2018 - TAC Rally 7/04/2018 - Molenclassic 2/06/2018 - East Belgian Rally 29/09/2018

  7. #47
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Het verschil is dat PAK wel toelaat om te organiseren met een verbod op GPS'en en de VAS niet!
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  8. #48
    Senior Member GeertT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 November 2009
    Berichten
    324

    Standaard

    Dus PAK en VAS staan lijnrecht tegenover elkaar?

  9. #49
    Rittensport Member Saabist's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 March 2010
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeertT Bekijk bericht
    Dus PAK en VAS staan lijnrecht tegenover elkaar?

    Allee, daar gaan we weer !!! Vlaanderen is amper een handdoek groot, nee zeg maar, een schotelvod groot en eigenlijk... zijn de VAS en PAK reglementen dat voor mijn part ook !!! Vodjes die de organisator louter gebruikt om aan een verzekering te geraken... en verder doet hij toch wat hij wil. PAK en VAS staat erbij en kijkt ernaar... Intriest !

  10. #50
    Rittensport Member Saabist's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 March 2010
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gordini Bekijk bericht
    vas "CLASSIC"

    de deelnemers gewoon opsplitsen in 2 klassementen
    de "classics" zonder gps en de voertuigen na 86 vrij (geen young of toer meer)

    Mocht ik een oldtimer hebben zou ik ook graag mijn GPS meehebben... Dus gewoon 2 klassen, GPS-ers en Non GPS-ers. En gedaan met die andere onderverdelingen... wat heeft dat trouwens voor nut. Vorig jaar reed ik nog Toertimer en dit jaar plots Youngtimer ? So what ?

Soortgelijke discussies

  1. ronde door vlaanderen
    By kadetje in forum Rittensport
    Reacties: 138
    Laatste bericht: 12 December 2013, 12:55
  2. Ronde door Vlaanderen 2012
    By Autostal Hemicuda in forum Rittensport
    Reacties: 188
    Laatste bericht: 20 February 2012, 11:23
  3. Ronde door Vlaanderen 2010
    By Jonas in forum Rittensport
    Reacties: 297
    Laatste bericht: 21 February 2010, 16:52
  4. Ronde door Vlaanderen - 7 februari 2009
    By Autostal Hemicuda in forum Rittensport
    Reacties: 106
    Laatste bericht: 24 February 2009, 09:28
  5. Reacties: 40
    Laatste bericht: 15 February 2008, 11:43

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •