Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 99

Discussie: Topper of Flopper in B en NL

  1. #1
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard Topper of Flopper in B en NL

    Omdat het toch bijna in elk topic terugkomt, de discussie tussen al dan niet meer rallytalent in België of Nederland, open ik deze topic waar we naar hartelust kunnen converseren en discussiëren wie nu wel talent heeft, wie zijn pluimen de afgelopen jaren wat verloren heeft, wie het volgens de gemiddelde autosportforummer helemaal kan (gaat) maken enz. Eens iets anders dan enkel Loix-Duval, B-NL.

    Welke zijn jouw favoriete piloten en waarom? Wie zit in je toptien in België en Nederland? Wie zie je niet graag rijden en waarom?

    Let wel: Elke piloot wil iets bijdragen tot de rallysport, toptalent of gentlemendriver, iedereen verdient het met respect behandeld te worden.

  2. #2
    Senior Member SKJEF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    3.338

    Standaard

    Mijn topper in Belgie :
    Alhoewel hij op de rand staat van pensionering : DUEZ
    Niemand heeft een betere stuurmanskunst dan den Marc, niemand heeft meer verschillende wagens getemd dan onze Marc, onze eerste echte fabrieksrijder !
    jammer dat hij een alternatieve manier gekozen heeft om zijn carriere uit te bouwen. Anders waren zijn titels niet te tellen op een hand, jammer dat hij een generatie te vroeg geboren is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    364

    Standaard

    Om hier een duidelijk antwoord te krijgen is zeer moeilijk. Welke piloot heeft welke uitslagen behaald en met welk Budget en hoeveel tijd kon Hij uittrekken om te testen of te trainen.
    Achter in de uitslagen, en ik bedoel echt achter aan de lijst staan er vele die meer talent hebben dan degene die je van voren ziet staan. Vergeet niet als je het in procenten gaat verdelen dat op de eerste plaats voor minimaal 60 % het budget komt, dan de te besteden tijd, en dan het talent.
    Je kunt al maar moeilijk met een twee pktje en zonder training iemand gaan kloppen van die en het vermogen heeft en de tijd. Men praat hier nogalveel over de top en subtop piloten, bestaad ook eens wat tijd aan de kleinere garde.
    Ps ik bedoel dit niet voor mezelf, ik weet waar ik sta en hoever ik ga, maar kijk maar eens meer naar onder on de lijst daar staan nog een heleboel piloten die het kunnen, maar de eerste twee punten niet mee hebben.

  4. #4
    Senior Member Sideways's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 March 2007
    Berichten
    804

    Standaard

    'k Zal eens zeggen é, favoriete piloten:

    - Kris Princen (ongelooflijk hoe die kan rijden)
    - Tim Van Parys (wie had begin dit jaar gedacht dat hij een podiumplaats zou behalen in de Omloop? Hijzelf wss ook niet, respect voor die man!)
    - Peter Bijvelds (overal tot tegen en soms ietsje over de limiet, al mooie dingen gezien van hem)
    - Didier Spillebeen (spektakel ten top! al gaat hij zelden in de fout en draait hij zeer goeie tijden)
    - Koen Lauwaert (ook zo'n talent dat mss soms even over de limiet wil gaan, maar dat is rally hé )

  5. #5
    Senior Member SKJEF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    3.338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phil Nijs Bekijk bericht
    Om hier een duidelijk antwoord te krijgen is zeer moeilijk. Welke piloot heeft welke uitslagen behaald en met welk Budget en hoeveel tijd kon Hij uittrekken om te testen of te trainen.
    Achter in de uitslagen, en ik bedoel echt achter aan de lijst staan er vele die meer talent hebben dan degene die je van voren ziet staan. Vergeet niet als je het in procenten gaat verdelen dat op de eerste plaats voor minimaal 60 % het budget komt, dan de te besteden tijd, en dan het talent.
    Je kunt al maar moeilijk met een twee pktje en zonder training iemand gaan kloppen van die en het vermogen heeft en de tijd. Men praat hier nogalveel over de top en subtop piloten, bestaad ook eens wat tijd aan de kleinere garde.
    Ps ik bedoel dit niet voor mezelf, ik weet waar ik sta en hoever ik ga, maar kijk maar eens meer naar onder on de lijst daar staan nog een heleboel piloten die het kunnen, maar de eerste twee punten niet mee hebben.
    Phil, daar geef ik u volledig gelijk in. We kijken te weinig naar de achterliggende piloten in het veld, C2tjes e.d. Alhoewel ik maar weinig nieuwe echte talenten zie rijden momenteel, die voorbeeld echt weg rijden van elkaar door hun talent

  6. #6
    Senior Member Sete's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 March 2007
    Locatie
    Mjiende City
    Berichten
    1.127

    Standaard

    Nutteloze discussie zonder einde!!!! Véél suc6 en plezier!
    Tire le frein à main pour le délire, dans l'action un petit sourire! (FF) (TAXI)
    www.topafond.be

  7. #7
    Senior Member david's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 March 2007
    Locatie
    poperinge
    Berichten
    2.319

    Standaard

    als ge enkel toppers aan het werk wilt zien blijf je beter thuis
    ik heb al veel toppers flop passages zien doen en floppers top momenten zien hebben
    we mogen blij zijn dat de floppers ook rijden want anders zou er volgens sommigen maar een mager startveld zijn
    heb respect voor ieder zijn budget en stuurmanskunst

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 June 2007
    Locatie
    Roeselare-Beveren
    Berichten
    582

    Standaard

    Als ik er dan toch een mag/moet noemen uit de VAS: Jordy Heyrinck is wel een getalenteerde piloot, die steeds het onderste uit de kan weet te halen zonder veel brokken.

  9. #9
    rally-image.be tommeke_B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    2.749

    Standaard

    België :

    Kris Princen : super hoe die rijdt met een voortrekker, kan limieten rijden zonder brokken, ook als het vettig ligt.
    Chris Vanwoensel : Met de groepN prachtige dingen laten zien, nu moeilijker vergelijkbaar met andere piloten vanwege andere soort wagen.
    Larry Cols : een piloot die toch ook met veel wagens goede resultaten heeft laten zien (denk hierbij bijvoorbeeld aan Condroz 2001 waar hij de wedstrijd verloor door olieproblemen ofzo)
    Tim Vanparijs : met een lancer gr.n/a, wrc, porsche, s1600, altijd was hij snel... respect voor zijn comeback ook, direct een podiumplaats en prachtige passages, hij is het niet verleerd.
    Gunther Monnens : Een piloot die veel te veel onderschat is.
    Patrick Snijers, Marc Duez, Robert Droogmans, Bruno Thiry, Freddy Loix, Francois Duval : geen uitleg nodig
    En de rest ...

    Nederland :

    Peter Bijvelds : een groepN die mee kan in ieper (of er mee gefoefeld is of niet laat ik buiten beschouwing), zeer goede piloot die zijn limiet toch bijna nooit overschrijd.
    Jasper Van De Heuvel : volgens mij het grootste talent van Nederland, super snel, al het spektakel dat je wil, gaat soms dwars, kent de limieten en rijdt er graag op, ...
    Jan De Winkel : heeft zeer veel laten zien met o.a. de Clio, deze piloot heeft zijn kunnen al bewezen.
    Mark Van Eldik : in Nederland absolute top op dit moment, mede door de S12, maar hij kan spektakel geven ook, heeft nog niet genoeg laten zien in buitenland wel...
    Erik Wevers : heeft toch ook al zeer veel bewezen denk ik...
    En de rest (nog maar 1 keer daar gaan kijken dus kon de toppers er niet uit halen.)

  10. #10
    Senior Member jack82's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 June 2007
    Locatie
    ledegem
    Berichten
    145

    Smile

    en christof samyn dan wat die doet met zijn corsa niet normaal.hij draaide maar 2 sec. trager dan de fiesta in reningelst

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •