Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39

Discussie: 2011 formula 1 shell belgian grand prix

  1. #31
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Voor mij was het Hamilton-Kobayashi incident nu eens een schoolvoorbeeld van een race incident. Kamui doet daar niets verkeerd maar gezien de snelheid waarmee Hamilton verschillende wagens aan't inhalen was snap ik het wel dat Lewis niet direct meer achter hem aan't kijken was.

    Het enige dat mij stoort is het feit dat Vettel hierdoor weer de zege kreeg. K'heb niet echt iets tegen Seb maar komaan, ze reden hun banden kapot door een slechte setup en ze komen ermee weg door puur geluk. Ik duim toch voor een paar niet-Red Bull zeges de volgende GP's.

    Wel mooi werk gezien van vele piloten en niet in het minst de toppers. Alonso, Button, Massa,Webber, Hamilton...veel leuke en faire duels. Webber-Alonso in Eau rouge, Massa-Alonso-Hamilton, Button-Massa...Schoolvoorbeelden van sportief, hard en fair racen.

  2. #32
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Dit was een schoolvoorbeeld hoe een GP moet zijn ..... zulke soort races zie je nooit op een tilke circuit.
    Ziet diene Tilke da nu zelf nie dat races op zijn gedrochten oersaai zijn tegenover races op een ouwerwets circuit.
    Life is a highway to hell

  3. #33
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Dit was een schoolvoorbeeld hoe een GP moet zijn ..... zulke soort races zie je nooit op een tilke circuit.
    Ziet diene Tilke da nu zelf nie dat races op zijn gedrochten oersaai zijn tegenover races op een ouwerwets circuit.
    ik vraag me al een paar jaar af of die mens zelfs maar naar de F1 kijkt?!

  4. #34
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Ik heb het Hamilton-Koba incident nu een paar keer herbekeken en ik kan mij wel vinden in een race incident.
    Aanvankelijk dacht ik dat Koba zelf eerst instuurde maar het is Hamilton die nog net iets eerder naar links komt.

    Wat niet wegneemt dat Koba volgens mijn toch iets beter moest weten. Hij kon er nooit voorbij op die positie en het was ook zijn bedoeling niet om Hamilton in te halen. Maar hij reed wel degelijk in de blinde hoek van Hamilton, Loewie kon hem onmogelijk zien.
    Koba maakt dan wel geen fout, je mag van de beste piloten ter wereld toch wel verwachten dat ze weten wat een blinde hoek is en dat het gevaarlijk is om (zeker zo dicht bij een bocht) gevaarlijk is om in een blinde hoek te rijden. Ergens moest Kobay er wel degelijk rekening mee houden dat Hamilton terug naar links zou gaan. Links was immers de ideale lijn.

    Dit gezegd zijnde snap ik eigenlijk niet dat Hamilton niet van Koba wegreed, hij mocht immers zijn DRS gebruiken en Koba niet. Ik snap niet goed hoe Koba zo dicht bij Hamilton kon blijven.

    En daarmee is mijn zeg over dit incident gedaan, ik ga er geen woorden meer aan vuilmaken.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #35
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Verder wel ik wel nog zeggen dat het voor de rest een zeer aangenamen Grand Prix was. Geen Tilke in de buurt en je hebt een van de beste races van het jaar....

    Jenson Button heeft een zeer mooie race gereden, verschillende inhaalacties gezien, de ene al mooiere dan de andere. Buitenom aan de busstop, niet eerder gezien maar wel mooi, zeer mooi.
    Maar de mooiste actie kwam toch wel van Webber. Toen die onderaan de Raidillon voorbij Alonso ging sloeg mijn hart minstens een slag over. Een moment lang dacht ik dat er een ongeluk ging gebeuren. Wat een gedurfde actie, verbazend mooi.

    En Ferrari heeft blijkbaar moeite met de hardere banden. Ze konden goed mee op de options maar op de primes waren ze weeral nergens.

    Op naar Monza, waar het leuke er aan is dat het géén Tilke circuit is.
    Overigens zullen er op Monza 2 DRS zones zijn met 2 verschillende detectie- en activatiezones. De eerste op de start/finish lijn en de 2e tussen de 2e Lesmo en de Ascari chicane.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #36
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Volledig akkoord met alles hierboven wat Tilke circuits VS echte circuits betreft

    Eén zaak moet ik wel toegeven, als het regent op een Tilke baan krijg je wel een leuke GP. Zijn banen zijn altijd super breed maar hebben meestal maar één racelijn. Hierdoor kan niemand gebruik maken van die breedte omdat buiten de racelijn alles te vuil ligt. Als de baan nat ligt verandert dat de zaak en zie je vaak veel inhalen. (zie Malaysia meermaals, China)

    Oplossing ==> elke Tilke baan moet natgespoten worden

  7. #37
    Senior Member opel_rally's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 April 2009
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    3.143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Voor mij was het Hamilton-Kobayashi incident nu eens een schoolvoorbeeld van een race incident. Kamui doet daar niets verkeerd maar gezien de snelheid waarmee Hamilton verschillende wagens aan't inhalen was snap ik het wel dat Lewis niet direct meer achter hem aan't kijken was.

    Het enige dat mij stoort is het feit dat Vettel hierdoor weer de zege kreeg. K'heb niet echt iets tegen Seb maar komaan, ze reden hun banden kapot door een slechte setup en ze komen ermee weg door puur geluk. Ik duim toch voor een paar niet-Red Bull zeges de volgende GP's.

    Wel mooi werk gezien van vele piloten en niet in het minst de toppers. Alonso, Button, Massa,Webber, Hamilton...veel leuke en faire duels. Webber-Alonso in Eau rouge, Massa-Alonso-Hamilton, Button-Massa...Schoolvoorbeelden van sportief, hard en fair racen.
    Wat ik niet begrijp is dat Alonso zo snel was voor de safetycar op de baan moest komen maar eens hij terug van de baan was had Alonso precies geen snelheid meer en kon Vettel naar hem toe rijden alsof het niets was en dat terwijl Vettel heel de tijd klaagde over z'n voorbanden die zo snel sleten maar toch kon hij op de hardere band sneller gaan dan Alonso die op de Soft stond.
    Wat het incident Hamilton/Kobayashi betreft, tja wrong place wrong time zeker, ik begrijp wel dat Hamilton dacht dat hij er voorbij was aangezien hij zo'n snelheid had maar hij kon ook gewoon op z'n lijn gebleven zijn, uiteraard had Kobayashi niet verwacht dat hij alsnog naar links zou uitwijken, het was maar een lichte tik maar genoeg om Hamilton eruit te knikkeren, misschien heeft Alonso wel gelijk dat hij door dit incident de race verloor alhoewel ik het toch betwijfel aangezien hij geen snelheid meer had op de hardere band en zijn voorsprong was ook niet zodanig groot

  8. #38
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opel_rally Bekijk bericht
    Wat ik niet begrijp is dat Alonso zo snel was voor de safetycar op de baan moest komen maar eens hij terug van de baan was had Alonso precies geen snelheid meer en kon Vettel naar hem toe rijden alsof het niets was en dat terwijl Vettel heel de tijd klaagde over z'n voorbanden die zo snel sleten maar toch kon hij op de hardere band sneller gaan dan Alonso die op de Soft stond.
    Op het moment dat de SC buitenkomt zit Vettel met versleten banden tewijl die van Alonso nog in vrij goeie staat zijn. Goeie staat wil nu ook niet zeggen dat ze nog 100% zijn. Vettel kan pitten onder SC, verliest maar 2 plekken en steekt terug verse softs.

    Alonso en Vettel zullen hun laatste stop vrijwel tegelijk maken maar ondertussen heeft Alonso het wel heel lang op één set softs moeten uitzingen. Het voordeel van Vettel was en 5 à 6 seconden en gezien hoeveel ouder de banden van Alonso waren lijkt met dat nog vrij degelijk. Alonso zijn tempo was nog steeds goed maar Vettel met verse banden had toch een ronde of 5 om echt een verschil te maken.

    In theorie zou Ferrari het voordeel hebben want Vettel heeft een extra stop moeten maken maar die SC was het perfect geschenk. Red Bull hun setup maakten hun banden kapot onder heavy fuel load maar ze komen ermee weg.

    Op't einde komt nog maar eens boven de Ferrari's te zacht zijn voor hun banden want met de harde band in koude omstandigheden kunnen ze niet mee met Red Bull én McLaren (zie ook spanje bv.)

  9. #39
    Senior Member Renaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 May 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    1.040

    Standaard

    Is er al iets geweten over hoe de omzet dit jaar was van de GP? Uit de kosten of moet er opnieuw wat worden toegestoken?

Soortgelijke discussies

  1. Formula 1 grand prix du canada 2011
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 61
    Laatste bericht: 18 June 2011, 18:01
  2. Formula 1 grand prix de monaco 2011
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 30 May 2011, 13:10
  3. 2011 formula 1 dhl turkish grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 8 May 2011, 19:27
  4. 2010 formula 1 belgian grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 44
    Laatste bericht: 4 September 2010, 15:20
  5. 2009 formula 1 ing belgian grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 90
    Laatste bericht: 4 September 2009, 20:12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •