Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Toekomst Belgische rallysport in gevaar!?

  1. #1
    Senior Member taudit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 July 2009
    Locatie
    Tienen
    Berichten
    118

    Standaard Toekomst Belgische rallysport in gevaar!?

    Is de toekomst van de Belgische rallysport in gevaar of ten dode opgeschreven ? Dat is waar ik me vragen bij stel bij het wetsvoorstel om "sluipwegen" af te sluiten met zandbakken. Bij sluipwegen versta ik duidelijk ook landbouwwegen? Is het niet zo dat het alsmaar moeilijker word om een degelijk parcour uit te tekenen laat staan dat dit nu helemaal onmogelijk gaat worden? -Waarschijnlijk zal het zover niet komen of moeten we ons echt zorgen gaan maken?

  2. #2
    Senior Member Nonkel Rally's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 September 2008
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    696

    Standaard

    Misschien meer spektakel punten die zandbakken?
    Het zal wel niet zo'n vaard lopen zeker? Hoe moeten dan de hulpdiensten er geraken die rijden ook niet allemaal met een trainwagen hé!!

  3. #3
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel Rally Bekijk bericht
    Misschien meer spektakel punten die zandbakken?
    Het zal wel niet zo'n vaard lopen zeker? Hoe moeten dan de hulpdiensten er geraken die rijden ook niet allemaal met een trainwagen hé!!
    Ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen. Normaal gaan die zandbakken enkel te doorkruisen zijn met een tractor... Dus zoals hier gezegd kunnen dan ook de hulpdiensten niet door... Lijkt me niet haalbaar!
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  4. #4
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taudit Bekijk bericht
    Is de toekomst van de Belgische rallysport in gevaar of ten dode opgeschreven ? Dat is waar ik me vragen bij stel bij het wetsvoorstel om "sluipwegen" af te sluiten met zandbakken. Bij sluipwegen versta ik duidelijk ook landbouwwegen? Is het niet zo dat het alsmaar moeilijker word om een degelijk parcour uit te tekenen laat staan dat dit nu helemaal onmogelijk gaat worden? -Waarschijnlijk zal het zover niet komen of moeten we ons echt zorgen gaan maken?

    Niet alle landbouwwegen zijn sluipwegen he. Een landbouwweg in de buurt van een bottleneck op doorgaande wegen kan dat wel worden. Bijv. een gemakkelijk bereikbare landbouwweg gelegen tussen de oprittencomplexen van twee snelwegen. Door via die landbouwweg te rijden zou je een verkeerswisselaar die vaak aanleiding geeft tot filevorming, kunnen vermijden. Die landbouwwegen zijn zelden aangepast om veel verkeer te kunnen slikken wat dan ook niet gewenst is. Op deze plaatsen zou men kunnen opteren om de doorgang fysiek onmogelijk te maken d.m.v. tractorsluizen, zandbakken, fietssluizen enz. mits ondersteund door bebording. Het is niet de bedoeling dat dit op alle landbouwwegen van toepassing zal zijn. Vooral in Vlaams-Brabant zijn er verschedene landbouwwegen die echte mini-snelwegen geworden zijn door het dichtslibben van nabijgelegen snelwegen en dan kan ik me indenken dat men deze verkeersstroom liever kwijt is dan rijk.

  5. #5
    Senior Member david's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 March 2007
    Locatie
    poperinge
    Berichten
    2.319

    Standaard

    ik ken in mijn streek maar 1 weg die ervoor in aanmerking komt , namelijk de afdaling van de monteberg door het bos dat is een uitgezonderd landbouwvoertuigen weg

  6. #6
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Men dient trouwens op te passen met tractorsluizen: voor de tractoren zelf vormen deze zo geen probleem. Wel zijn de obstakels vaak te hoog voor aanhangers en getuig. Gezond verstand van de lokale politici is wel een noodzaak...

  7. #7
    Senior Member taudit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 July 2009
    Locatie
    Tienen
    Berichten
    118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    Men dient trouwens op te passen met tractorsluizen: voor de tractoren zelf vormen deze zo geen probleem. Wel zijn de obstakels vaak te hoog voor aanhangers en getuig. Gezond verstand van de lokale politici is wel een noodzaak...
    Han, daar begint natuurlijk alles he, Gezond verstand van onze politici.....de kolder van de Belgische politiek!!!

  8. #8
    Senior Member Julle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Kortenaken
    Berichten
    153

    Standaard

    Die zandbakken gaan zeker niet gevaarlijker gaan zijn dan de bestaande wagen , want dan moeten ze al heel straffe stoten gaan uithalen !
    Misschien moeten we ons allemaal gaan toeleggen pikdorser-cross , dan hebben we die achterlijke zakkevullers in Brussel nog eens ferm met hunne piet .
    Het draait weer om allemaal om 1 zaak, de dikkoppen in onze hoofdstad hebben een nieuw concept gevonden om nog wat meer steekpenningen onder tafel door te vangen . Zelfde situatie met de nieuwe verkeersborden en wegreglementering . Diegene die daar mee op de proppe is gekomen verdient zijne achternaam onder zijne bollewinkel . Pasop, en dat zijn allemaal lopende zaken he ...

    Het word echt tijd dat heel Belgie nekeer gaat wakker worden en Brussel nekeer gaat uitkuisen . Wat hier in dit apenland allemaal gebeurt de laatste jaren is echt te zot voor woorden . En de boer... hij ploegde verder ( door zijne pas aangelegde zandbak )

  9. #9
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Julle Bekijk bericht
    Wat hier in dit apenland allemaal gebeurt de laatste jaren is echt te zot voor woorden . En de boer... hij ploegde verder ( door zijne pas aangelegde zandbak )
    Google Adds zette dit plaatje naast je comment bij mij (werk voorlopig in Nederland)
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  boer.JPG
Bekeken: 68
Grootte:  25,6 KB
ID: 17492
    Laatst gewijzigd door Bytes; 3 August 2011 om 15:19

  10. #10
    Senior Member Nonkel Rally's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 September 2008
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    696

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taudit Bekijk bericht
    Han, daar begint natuurlijk alles he, Gezond verstand van onze politici.....de kolder van de Belgische politiek!!!
    Ik dacht dat je juist dit niet nodig had om bij de politici te werken!!

Soortgelijke discussies

  1. Foto's Belgische Int. Rally's 1980 tm 1986
    By duco243 in forum Rally binnenland
    Reacties: 4694
    Laatste bericht: 1 February 2022, 21:52
  2. Toekomst IRC
    By HaCo in forum Rally buitenland
    Reacties: 74
    Laatste bericht: 24 October 2010, 09:05
  3. Reacties: 20
    Laatste bericht: 15 February 2010, 21:19
  4. Onderzoek Single Belgische Reiziger
    By Relinde in forum Café
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 19 June 2009, 14:29
  5. Toekomst VW en RGRS
    By Lolaluigi in forum Rally binnenland
    Reacties: 47
    Laatste bericht: 28 March 2008, 18:18

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •