Collega's autosporters,

Ik heb een moto te koop die ik op internet plaatste. Ik kreeg gisteren een geïnteresseerde amerikaanse matroos die vanop zijn schip contact met me opzocht om mijn moto te kopen. Hij doet dat gewoon op foto en deed niet eens de moeite om meer informatie te vragen of af te dingen.

Mijn eerste reactie was van dit te deleten maar hij stelde zelf voor de deal af te handelen via Pay Pal. Ik had daar wel eens van gehoord maar daar nog niet mee gewerkt. Dus las ik eerst even het reglement van Pay Pal waar ik constateerde dat de koper nog tot 6 maand na de transactie zijn geld kan terug eisen wegens koopwaar niet of beschadigd toegekomen. En PayPal aanvaardt dat direct en debiteert je rekening bij hen direct. Staat er geen geld op moet je bijstorten anders krijg je advocaten op je dak.

Een ander vervelend iets vond ik dat je slechts 750 euro per maand kan afhalen, dus als je iets verkoopt van pakweg 6000 euro, dan duurt het 8 maanden voordat je je volledige som kunt opnemen ! Vind ik maar een vreemde manier van doen.

Dus mijn vraag : hebben jullie ervaring met deze instelling ? En wat vinden jullie ervan ? Met dank om het delen van jullie ervaringen.