Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: F1, the dream of small boys...

  1. #1
    Sponsor Henne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 March 2007
    Berichten
    1.183

    Standaard F1, the dream of small boys...

    Jaren geleden toen F1 nog het technische wonder was waarvan de auto industrie zijn vruchten plukte, de tijd waarin men met slicks reed van begin tot eind, de tijd van het schakelen met een pookje en het sturen zonder bekrachtiging, de tijd waarin de piloot zelf een strategie moest bedenken terwijl hij reed, de tijd waarin de nu gekende Team bazen, zelf lolli-pop mannen waren of mechaniciens.

    Alle F1 fans hier droomden vroeger (en sommigen misschien nu nog) van die autosport op het zogezegde hoogste niveau.


    Mijn vraag aan jullie, welke tijden missen jullie van de F1? (en ik heb het dan niet over alleen Senna dit en Senna dat... denk even verder aan andere piloten, miraculeuze races, technische aanpassingen...) of welke zaken vinden jullie dat de F1 nu moet terug invoeren? Schakelen met pook? Slicks? No pitstop strategie? Turbo-motoren? Actieve ophangingen?

  2. #2
    Sponsor Henne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 March 2007
    Berichten
    1.183

    Standaard

    Hehe, door velen gelezen, door weinig beantwoord

    Nevermind... vuilbakje dan, mods?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Nikske vuilbak
    Ik vind dat ze terug op (bredere) slicks moeten rijden.Ik denk dat we dan al veel betere duels gaan zien.
    Verder vond ik de V12 van Ferrari ook zalig om te horen,ik herinner mij nog goed het verschil tussen een V8,V10 en V12 op Francorchamps op het rechte stuk na de Raidillon.Kippevel kreeg ik er van toen de Ferrari's doorkwamen (oorpijn ook ) Dat mag dus ook terug komen.
    Het tanken mag terug afgeschaft worden,omdat er gewoon teveel in de pits beslist word.
    Die super carbon remmen mogen ook weg,het uitremmen word hierdoor bijna onmogelijk.
    Verder zie ik wel de cart extra power boost knop wel ztten,maar zonder turbo is dat wel moeilijker natuurlijk.

    Voila,om te beginnen

  4. #4
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Goh, eigenlijk zit ik wat dat betreft wel een beetje op dezelfde lijn als Gedi.

    Weg met die gegroefde banden, terug een paar echte slicks eronder. Veel minder en kleinere vleugelkes en flapkes op de wagen. (meer mechanisch grip en minder aero grip), geen tractiecontrole en stalen remmen. (zijn in remkracht niet zo veel minder dan carbon schijven maar de laatste houden langer stand) Kwalificeren met zo goed als lege tanks en voor de race de bak volgooien en niet meer tanken.

    Voila, dat vat het zo'n beetje samen. .
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #5
    Sponsor Henne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 March 2007
    Berichten
    1.183

    Standaard

    Ja idd, het niet meer tanken had ik dit weekend ook eens over gedacht. Dit was vroeger zo (heb ik me laten vertellen) en toen werd veelal een race op het laatste nog beslist omdat iemand net zonder benzine viel. Natuurlijk niet leuk dat de race zo moet beslist worden, maar daar moet het team maar op berekend zijn. Op zo'n vlak mag men meer risico's nemen.

    Slicks ook weg, bredere banden en eventueel vlakke spoilers? Dus rechte platen, geen gegolfde zoals nu. Zo hebben ze nog downforce, maar moeten ze het meer gaan zoeken bij mechanische grip. (dit is echter maar een hersenspinseltje )

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Kuurne
    Berichten
    273

    Standaard

    Ook hier dezelfde opmerkingen: pitstops afschaffen, slicks terug invoeren, geen tractiecontrole meer...

    En wat ik ook mis: een piloot die na de race een andere gestrande piloot oppikt en die hem op de flank van de wagen naar de pitlane brengt. En nog iets: de spectaculaire Finish-vlaggenman van Australië. Die vent speelde eigenlijk toreador met de F1's...
    Don't Think Of Your Car As A Cold Machine, Think Of It As A Hot-Blooded Horse -- J.-M. Fangio

  7. #7
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Een andere mentaliteit binnen en buiten de F1.

    Ik hoor iedereen zeggen dat ze terug echt racen uit de oude doos willen zien maar piloten van die slag zoals Jacques Villeneuve en Juan Montoya kregen pakken kritiek vanwege hun stijl. Klopt ergens niet hé.

    Aanvallend rijgedrag aanmoedigen door onder andere de smerige deurdichtslaan manouvres eruit te smijten. Laat het talent terug de bovenhand krijgen. Racen tegen elkaar zoals Gilles en Arnoux deden daar is talent voor nodig. Een wagen die naast je zit de kant in duwen dat kan iedereen. Extreem zigzaggen bij de start mag ook wat minder.

    Meer mechanische en minder aërodynamische grip. Als je niet achter een wagen kan rijden beperk je het inhalen natuurlijk. TC mag uiteraard ook weg maar da's al ok voor 2008.

    Een nieuw circuit dat misschien eens niet van Tilke is. Geen enkel van zijn circuits straalt ook maar enige sfeer uit vanwege veel te breed en uitloopstroken die alles vergeven. Er is meestal wel plaats voor een uitrem manouvre en de faciliteiten zijn super maar de baan zelf mankeert karakter. Turkije is wel leuk maar wie is gek van China,Bahrein of Sepang? Suzuka vervangen door Fuji helpt ook niet echt. Het enige leuke aan Fuji is dienen berg op de achtergrond maar het circuit zelf is niets vergeleken met Suzuka. Er kwam wel een redesign maar ja....rarara...door wie

    Saferwalls. In plaats van circuits te castreren kunnen ze beter eens beginnen met deze dingen te plaatsen ipv traditionele bandenmuren.
    Laatst gewijzigd door Kama Schumi; 8 August 2007 om 14:05

  8. #8
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Zoals de meeste reacties zou ik terug echte slicks willen zien, minder vleugels, minder snufjes. Eigenlijk gewoon dat de piloot terug het werk moet doen ipv de auto.

    De power to pass lijkt mij ook wel een goed idee voor de f1 waar weinig ingehaald wordt...
    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 June 2007
    Berichten
    207

    Standaard

    Zoals iedereen: brede, echte slicks, minder vleugel, TC eraf.
    Kwalificatie met lege tank, dan voltanken voor de race. Tanken tijdens de race hoeft ook niet meer voor mij. Carbon remmen mogen wel blijven.

  10. #10
    Sneller dan het licht ! Phil69's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    509

    Standaard

    Aan de ene kant is het nu toch ook wel zo slecht niet, er is een grote strijd aan de gang om beide kampioenschappen, ook al lijkt het steeds meer en meer duidelijk dat Ferrari het nu nog moeilijk zal kunnen halen. maar we hebben een kampioenschap dat niet draait om 1 man, zoals jaren het geval was met ene Michael Schumacher, of zoals Fernando Alonso wel zou willen.

    Voor de vorige race had Alonso het verschil zo goed als goedgemaakt en een race later maakte Hamilton de kloof weer wat groter, zo zie je maar hoe alles nog kan veranderen in 1 race en er zijn er nog 6 te gaan.

    Bovendien is er strijd tssen die 2 teammakkers van het niveau Prost/Senna, zo slecht is dat nu ook weer niet. Een beetje psychologiche oorlog tss de 2, want gaat Alonso echt wel vertrekken op t'eind vh seizoen?, wait & see

    Daarnogbovenop een spionageschandaal tussen de 2 aartsvijanden ferrari en McLaren.

    Toch genoeg stof dus

    De mindere punten zijn de moeilijkheid om in te halen, en dat werd door die toerentalbeperking niet bevorderd, k'denk dat ze daar zouden wat aan bijschaven, men nog meer mooiere races zou zien, op eender welk circuit.
    t 'Is wel waar dat sommige van die circuits geen karakter hebben, maar Dijon waar dat leeuwegevecht plaats had was nu ook nie zo'n bijster fantastiche omloop. En dat duel kwam ook wat tot stand omdat Gilles problemen kreeg met zn remmen en banden en Arnoux met zn Motor, en daar maakte Gilles geweldig gebruik van.

    Er zijn nog mooie inhaalakties, k'denk aan Sato in Canada en Alonso in Duitsland, in Hongarije kwam het er nie van tss Hamilton en Kimi maar toch was het een hard gevecht , want ze waren gewoon vlak achter mekaar aan t'racen en waren toen sneller aan t'racen dan de rest, toch niet niks.

    Je kan gewoon niet verwachten dat iedere race zal zijn zoals de GP van europa.
    Misschien op Spa?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •