Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Einde Super 2000 tijdperk

  1. #1
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard Einde Super 2000 tijdperk

    Dit jaar is niet alleen het einde van de WRC's, maar ook van de Super 2000's. Heel veel kritiek kreeg deze klasse in het begin: te weinig power, te weinig spectakel, te duur, ...

    Maar toch heeft deze categorie zeer mooie dingen getoond, zowel op nationaal als internationaal niveau.

    Vanaf volgend jaar vervangen door de Super Production. Deze wagens lijken volgens de eerste berichten een stuk duurder, dus of ze hetzelfde succes gaan boeken is nog maar de vraag.

    Ik heb er werkelijk van genoten, ik herinner me bangelijke passages van verschillende piloten in verschillende rally's. Nog een jaartje volle bak IRC en vanaf 2012 hopen dat het alternatief zal aanslaan!
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  2. #2
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Dit jaar is niet alleen het einde van de WRC's, maar ook van de Super 2000's. Heel veel kritiek kreeg deze klasse in het begin: te weinig power, te weinig spectakel, te duur, ...

    Maar toch heeft deze categorie zeer mooie dingen getoond, zowel op nationaal als internationaal niveau.

    Vanaf volgend jaar vervangen door de Super Production. Deze wagens lijken volgens de eerste berichten een stuk duurder, dus of ze hetzelfde succes gaan boeken is nog maar de vraag.

    Ik heb er werkelijk van genoten, ik herinner me bangelijke passages van verschillende piloten in verschillende rally's. Nog een jaartje volle bak IRC en vanaf 2012 hopen dat het alternatief zal aanslaan!
    Ja het IRC was prachtig en intressanter als het WRC en hopelijk zal de Super Production aanslaan in 2010.
    De nieuwe WRC autos zien er op de test videos goed uit maar ik vrees dat we hier meer ongevallen gaan zien! S. Ogier heeft er blijkbaar al een test Citroën DS3 WRC in de prak gereden!!!

  3. #3
    Senior Member opel_rally's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 April 2009
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    3.143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brother John Bekijk bericht
    Ja het IRC was prachtig en intressanter als het WRC en hopelijk zal de Super Production aanslaan in 2010.
    De nieuwe WRC autos zien er op de test videos goed uit maar ik vrees dat we hier meer ongevallen gaan zien! S. Ogier heeft er blijkbaar al een test Citroën DS3 WRC in de prak gereden!!!
    Ik denk dat er al regelmatig eens een testrallywagen in de prak gereden wordt, maar dat zullen ze natuurlijk niet openbaar maken

  4. #4
    life begins @ 10.000 rpm alterdaxter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 March 2008
    Locatie
    W-VL
    Berichten
    395

    Standaard

    geloof me vrij, dit gebeurt ook 'regelmatig' bij de S2000 testwagens

  5. #5
    rally-image.be tommeke_B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    2.749

    Standaard

    Inderdaad, en blijkbaar zou Hanninen hier heel goed in zijn...

  6. #6
    Senior Member 206WRC-ke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.809

    Standaard

    Je kan geen eieren roeren zonder een schaal te breken

  7. #7
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 206WRC-ke Bekijk bericht
    Je kan geen eieren roeren zonder een schaal te breken
    Hehe, inderdaad, zeer mooi gezegd!


    Fenomenaal nu in de Monte: 39 S2000's aan de start. Ik ken de hele rallygeschiedenis verre van, maar is dit ooit nog gebeurd: zoveel wagens in de topklasse? Is dit niet precies wat men zou moeten bereiken?
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  8. #8
    Rally is not a crime mousti's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Veurne
    Berichten
    4.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Hehe, inderdaad, zeer mooi gezegd!


    Fenomenaal nu in de Monte: 39 S2000's aan de start. Ik ken de hele rallygeschiedenis verre van, maar is dit ooit nog gebeurd: zoveel wagens in de topklasse? Is dit niet precies wat men zou moeten bereiken?
    Barum had het record met 29 startende ofzo. Maja 39 zal het niet zijn want er zijn er al afgevallen. Maar idd dat is wat we moeten bereiken want de S2000 is een heel competitieve klasse met toppiloten aan het stuur. Wagens vallen qua prijs "goed" mee, maar zijn snel en spectaculair en zijn ook nog eens attractief voor het publiek. Dus het is o zo jammer dat dit tijdperk teneinde gaat

  9. #9
    Bleu Patrol GR Blackbird's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    Kortrijk
    Berichten
    600

    Standaard

    Ik begrijp niet waarom men spreekt over te duur de S2000 ??

    Budget van de IRC S2000 wagen is toch vastgelegt op 400. 000€ per wagen .
    Rally Events Simply The Best

    Bovenstaande post is mijn persoonlijke mening , maar gezien ik behoor tot het "MensDom" kan ik het Autosportforum niet verantwoordelijk stellen voor mijn fouten !!

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    29 October 2009
    Locatie
    Gingelom
    Berichten
    46

    Standaard

    Mij maakt het op zich niet zoveel uit met welke wagens men rijdt, maar natuurlijk moet het iets zijn dat tot de verbeelding spreekt: dat was zowel met de oude wrc's, de nieuwe wrc's alsook de s2000's het geval.

    Je kan bij wijze van spreken niet langs een showroom passeren en je een gelijkende wagen aanschaffen...

    Wat ik veel erger vind (en dat had je minder in het irc, omdat er enkel 'prive'-teams waren uit veel verschillende landen), is dat ze in de Fords 2 Finnen steken en in de Citroëns twee Fransmannen: dan moet je niet beginnen klagen dat de media-aandacht niet voldoende hoog is.

    Als je dan het wrc van pakweg 2000 nam, met Finnen, Fransen, Duitsers, Spanjaarden, Engelsen, Schotten, Belgen, Zweden, enz. in een officiële wagen voor één wedstrijd of in het beste geval het ganse WK, was tenminste heel Europa al geïnteresseerd, want ieder land had sowieso zijn favoriet.

    Als bewijs neem ik dan mijn collectie rallyworlds er even bij (trouwens weer een schitterende en alleen maar aan te raden realisatie dit jaar): in 2000 zou Willy een boek van 1000 pagina's hebben kunnen maken als hij iedereen die wat van belang was ook in beeld wou brengen bij iedere wedstrijd.

Soortgelijke discussies

  1. Foto's gezocht Ypres historic rally 2000!!
    By racedieter in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 15 September 2010, 21:01
  2. Race overall's te koop norm 2000
    By EVA RACING in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 1 September 2010, 10:57
  3. Alle onderdelen peugeot 206 WRC 207 WRC 207 Super 2000
    By pedrosamaey in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 December 2009, 06:45
  4. Reacties: 74
    Laatste bericht: 10 November 2007, 20:58
  5. Favoriete Super 2000
    By CPWRC in forum Rally buitenland
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 17 June 2007, 17:28

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •