Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: proeven van rally.

  1. #21
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Vergunningen, kort samengevat.

    Je moet je aansluiten bij een renstal (titanic, Atlantic, Duindistel, Moustache... lijst staat op de site van de VAS). Eens aangesloten kan je hen de nodige documenten voor aanvraag licentie vragen.

    Je moet naar een door de VAS en de RACB erkende sportdokter gaan (geen tussenkomst van de ziekenkas), die het medische gedeelte van je licentie-aanvraag invult.

    Als de dokter je goedgekeurd heeft stuur je de rest van je aanvraagdocumenten op en doe je de overschrijving van het nodige bedrag voor de betreffende licentie. (Meeste renstallen hebben administratiedagen waar een dokter aanwezig is en in een keer alles in orde gebracht kan worden).

    Om piloot in de VAS te worden moet je de erkende slipcursus gedaan hebben (lijst waar het kan op de site). Om piloot of co-piloot in de RACB te worden moet je de RAB cursus gevolgd hebben (1 dag in Zolder). Alles uiteraard tegen betaling... Alleen een co-piloot in de VAS ontsnapt aan deze bijkomende dingen.

    Daarna kan je starten in een -1600. Daarmee moet je een aantal resultaten neergezet hebben voor je met de grotere motorinhouden mag gaan rijden. (Als je echt met een grotere wil gaan rijden kan je voor de resultaten een -1600 huren bij rorally of dekeersgieter (of anderen, voldoen die kleinste van Philcars ook ni?) of misschien vind je wel een piloot die om wat centen in het laatje te krijgen de zijne wel wil verhuren...)

    Maar eerste stap is aansluiten bij een renstal, en daar kunnen ze je alle nodige informatie bezorgen

    Denk ook aan het financiële plaatje... Dokter, licentie, renstal, auto, overall, helm, brandvrij ondergoed... De sponsors staan niet echt te sprongen, het vraagt bijna altijd een flinke investering om in deze sport te stappen

  2. #22
    Senior Member KDM's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 May 2007
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    1.745

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door STRUCTO Bekijk bericht
    Ik denk dat je u wagen niet kunnen vergelijken e met deze .

    Kom je volgend jaar in actie?

    denk dat 2011 nog een sabatjaar word om zelf te rijden maar zal wel nog mee gaan als co-piloot volgend jaar

  3. #23
    Senior Member Dingske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2007
    Locatie
    Zingem
    Berichten
    245

    Standaard

    [QUOTE=Bytes;214267]Vergunningen, kort samengevat.

    Daarna kan je starten in een -1600. Daarmee moet je een aantal resultaten neergezet hebben voor je met de grotere motorinhouden mag gaan rijden. (Als je echt met een grotere wil gaan rijden kan je voor de resultaten een -1600 huren bij rorally of dekeersgieter (of anderen, voldoen die kleinste van Philcars ook ni?) of misschien vind je wel een piloot die om wat centen in het laatje te krijgen de zijne wel wil verhuren...)

    Dit is tegenwoordig niet meer van toepassing. Als je de verplichte slipschool gaat volgen, kan je kiezen voor B+ of A3 vergunning. enkel de prijs verschilt dacht ik.
    Ikzelf ga in 2011 de eerste stappen zetten in de rallysport als copiloot, maar heb samen met mijn piloot de slipschool gevolgd, en je krijgt direct een A3 vergunning na een dagje slippen. Met de nodige interesse kan je volgens mij niet falen.

  4. #24
    Senior Member Horsepower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 June 2007
    Berichten
    643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRT Bekijk bericht
    dit is niet de topic ervoor en poste het al ergens anders ook. persoonlijk vind ik tjoen te proper rijden. maar het is zijn stijl van rijden en hij is er snel mee dus bon ja idd verdiend kampioen ookal is hij niet mijn favoriet (dit is perso mening)

    op gebied van onszelf
    kijk dit is een karakter trek en misschien de kleine jongen die nog in mij schuilt maar elke wedstrijd hoe klein ook bereid ik voor als is het een BK of hoger. vroeger dacht ik nooit te zullen kunnen starten en nooit die ervaringen op te doen dus ik voel mij nu als loeb voor zijn eerste wk proef ... zevende hemel. ik bedoel daarmee niet dat ik mezelf met hem vergelijk of dat ik mij beter acht dan de rest gewoon een soort van mindgame met mezelf. als ik die gordels aantrek, helm op mijn nootje zet en die hand van de starter zie dan sta ik in duitsland of nieuw zeeland met de wereldpers op de mooiste proeven....
    nee ik ben niet schizo of dergelijke dit is gewoon het niveau waarop ik geniet omdat ik weet dat ik misschien nooit zal BK rijden (ookal is het de grote droom)
    That's the spirit !!!

  5. #25
    Senior Member LRT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 October 2008
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Horsepower Bekijk bericht
    That's the spirit !!!
    txs man
    http://www.redlineracing.be

    new site on line => bannerlink? mail ons !

  6. #26
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 January 2011
    Locatie
    3500
    Berichten
    12

    Standaard hallo

    ja dit is echt wel wijze raad amaai .
    ben vroeger zelf ook bezig geweest om circuit te gaan rijden , tot dat ik de financiele kant heb gezien
    maar na dit allemaal zou ik zelfs nog wel durven overwegen om verdere info op te vragen
    want werk zelf al op het circuit , maar wil zelf toch wat meer ervaring opdoen in de autosport

    greetz

  7. #27
    Member Longshanks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 May 2010
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRT Bekijk bericht
    kijk dit is een karakter trek en misschien de kleine jongen die nog in mij schuilt maar elke wedstrijd hoe klein ook bereid ik voor als is het een BK of hoger. vroeger dacht ik nooit te zullen kunnen starten en nooit die ervaringen op te doen dus ik voel mij nu als loeb voor zijn eerste wk proef ... zevende hemel. ik bedoel daarmee niet dat ik mezelf met hem vergelijk of dat ik mij beter acht dan de rest gewoon een soort van mindgame met mezelf. als ik die gordels aantrek, helm op mijn nootje zet en die hand van de starter zie dan sta ik in duitsland of nieuw zeeland met de wereldpers op de mooiste proeven....
    nee ik ben niet schizo of dergelijke dit is gewoon het niveau waarop ik geniet omdat ik weet dat ik misschien nooit zal BK rijden (ookal is het de grote droom)
    Amen to that! Prachtig verwoord!

    Ik kan mij perfect inbeelden hoe het moet voelen (ook al doe ik zelf niet aan rally persoonlijk) maar ik zou het net zo aanvoelen denk ik!

  8. #28
    Junior Member Coussie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2010
    Locatie
    waregem
    Berichten
    14

    Standaard

    bedankt iedereen al voor de tips. ik heb nu reeds een beter idee welke richting ik uit wil.
    Momenteel ben ik op zoek naar een goedkope auto die ik dan op mijn eigen tempo en met aangepast budget kan ombouwen.
    wat ik nu wel nog zoek is informatie omtrent het ombouwen, zoals de dingen die moeten aangepast worden inzake veiligheid, wat er mag aangepast worden om de prestaties te verbeteren en dergelijke. heb reeds een en ander opgezocht op internet, maar toch blijft het zeer moeilijk om hier duidelijke uitleg over te vinden.

    iemand aanradingen?

    bedankt!

  9. #29
    Senior Member LRT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 October 2008
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coussie Bekijk bericht
    bedankt iedereen al voor de tips. ik heb nu reeds een beter idee welke richting ik uit wil.
    Momenteel ben ik op zoek naar een goedkope auto die ik dan op mijn eigen tempo en met aangepast budget kan ombouwen.
    wat ik nu wel nog zoek is informatie omtrent het ombouwen, zoals de dingen die moeten aangepast worden inzake veiligheid, wat er mag aangepast worden om de prestaties te verbeteren en dergelijke. heb reeds een en ander opgezocht op internet, maar toch blijft het zeer moeilijk om hier duidelijke uitleg over te vinden.

    iemand aanradingen?

    bedankt!
    kies eerst en vooral een auto waar je u goed in voelt (voorwiel, achterwiel, groot klein) naar budget en mogelijkheden. probeer hierin rekening te houden met de lijst van fia indien je de wagen later wil verder evolueren. ook rekening houden met de beperkingen in licenties, beginnende piloten zijn beperkt tot max een 1600cc goed daarover nadenken. verder zeer goed het technische vas reglement doorlezen wat er voor welke divisie mag en niet zo weinig mogelijk aan het toeval over laten. ben zelf met mijn div 1 een paar keer tegen de muur gelopen en voor de nieuwe zijn we nu al 6 maand aant plannen zodat we geen verassingen tegen komen.
    http://www.redlineracing.be

    new site on line => bannerlink? mail ons !

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •