Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33

Discussie: FIA GT1 World Championship

  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 February 2010
    Berichten
    6

    Standaard

    Het Vitaphone Racing Team, van Michael Bartels zal ook in 2011 op de startgrid staan. Goed nieuws voor het kampioenschap!

    http://www.motorsport-total.com/mehr..._11011203.html

  2. #22
    Senior Member Netforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2010
    Berichten
    161

    Standaard

    Hexis Aston Martin Racing maakte vandaag bekend welke duo's komend seizoen haar beide DBR-9's zullen bemannen. Clivio Piccione, die gisteren nog een shakedown afwerkte voor Hexis AMR in Frankrijk, krijgt dit seizoen de Nederlander Stef Dusseldorp naast zich. Op de tweede bolide krijgt huidig FIA GT3 kampioen Christian Hohenadel het gezelschap van de Italiaanse GT veteraan Andrea Piccini. Hohenadel won afgelopen seizoen nog de Michelin Award in het Europese GT3 kampioenschap. Deze prestatie leverde hem 150.000 euro aan prijzengeld op met daarnaast 40 sets Michelin rubber welke de Duitser komend seizoen kan aanwenden in het WK GT1.

    Als alles volgens plan verloopt, zullen alle vier rijders de komende dagen maar liefst 4000 kilometer aan testwerk verrichten, alvorens alle wagens op 21 februari verscheept worden naar Abu Dhabi voor de seizoensopener.

    Bron: racingworld.be

  3. #23
    Senior Member Netforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2010
    Berichten
    161

    Standaard

    Ricky Abresch en Dave Basu hebben de Corvette GT1 van het Duitse Phoenix Team overgekocht. Het nieuws was al langer een gerucht en nu werden de hongerige geruchten bevestigd door beide heren! Rick Abresch reed vorig seizoen reeds op een Corvette GT3 en zocht het nu nog een stapje hoger.

    Dave Basu van zijn kant was reeds actief in de Dutch Supercar aan boord van een Ferrari F430 GT2. Toen hij de P&M Corvette GT1 van de gebroeders Grouwels aan het werk zag in de DSC was ook hij verkocht en besloot op jacht te gaan naar een dergelijk exemplaar.
    Het feit dat deze twee Corvette’s verkocht zijn en het reglementair vastgelegd werd dat er minimaal vier auto’s van elk merk dienen mee te rijden zijn we benieuwd welke stunten er worden uitgehaald om eventueel de SRT / DKR Corvette aan het rijden te krijgen…. Affaire om volgen!Ricky Abresch en Dave Basu hebben de Corvette GT1 van het Duitse Phoenix Team overgekocht. Het nieuws was al langer een gerucht en nu werden de hongerige geruchten bevestigd door beide heren! Rick Abresch reed vorig seizoen reeds op een Corvette GT3 en zocht het nu nog een stapje hoger.

    Dave Basu van zijn kant was reeds actief in de Dutch Supercar aan boord van een Ferrari F430 GT2. Toen hij de P&M Corvette GT1 van de gebroeders Grouwels aan het werk zag in de DSC was ook hij verkocht en besloot op jacht te gaan naar een dergelijk exemplaar.
    Het feit dat deze twee Corvette’s verkocht zijn en het reglementair vastgelegd werd dat er minimaal vier auto’s van elk merk dienen mee te rijden zijn we benieuwd welke stunten er worden uitgehaald om eventueel de SRT / DKR Corvette aan het rijden te krijgen…. Affaire om volgen!

    Bron: autosport.be

  4. #24
    Senior Member Netforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2010
    Berichten
    161

    Standaard

    Darren Turner, Stefan Mucke en Tomas Enge krijgen bij Young Driver Aston Martin het gezelschap van Alex Muller voor het WK FIA GT1.

    Bron: turbomagazine.be
    BMW M3 GT - BMW Motorsport

  5. #25
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 February 2011
    Berichten
    1

    Standaard

    Iemand een idee als deze races ook dit jaar live op tv te zien zijn.

    Weet dat ze afgelopen jaren te zien waren op exqui, maar in hun programmatie zie ik niets!

  6. #26
    Senior Member Renaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 May 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    1.040

    Standaard

    Iemand die present was in Zolder? Zo ja hoe was het?

  7. #27
    Senior Member Zdrie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 January 2009
    Berichten
    160

    Standaard

    Tja, magerkes hé...

    Ik woon niet ver van het circuit en heb (door mijn werk) enkel zondag kunnen gaan.
    Was er 's morgens om 10 uur bij de warm up van de FIA gt's. Auto's zijn nog steeds droombolides en worden door een aantal piloten ook tegen of op de limiet gereden.
    Maar 18 (of zo) is toch te weinig als deelnemersveld. Mijn zoon had zaterdag hun eerste race gezien en sprak van stevig racewerk.

    En dan de Belcar : na de start een processie van een paar prachtige gt's, maar na 1 u racen (ongeveer) reden er nog een 15-tal op de track. Niet veel spanning of inhaalmanoeuvers te zien. Ben dan maar naar huis gegaan...
    Ik snap niet waarom ze Belcar en BTCS niet samenvoegen, dan heb je een beter gestoffeerd deelnemersveld met wellicht wel wat spanning en close racing te zien...
    Het publiek was ook niet in grote getallen aanwezig, alhoewel mijn lokale krant (die van Limburg) spreekt van een succes. Ook de circuitdirecteur was content en spreekt van de volgende 2 jaar het Fia Gt nog te mogen ontvangen. Als ze dan nog bestaan ...

  8. #28
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Zdrie,
    Ik vind jouw verslag toch wel erg negatief.

    Ik was gisteren ook de hele dag present op het circuit, heb de Warm-Ups ook kunnen meemaken. 18 wagens in GT1 is toch wel limiet, zeker als er zo snel veel opgaves zijn, valt het meteen op. Moest dit niet gebeurd zijn, was het wel ok. De koers zelf was ook niet super-boeiend te noemen, onze Belgische trotsen hebben maar magertjes gepresteerd.
    Nu, zoals altijd, niet iedere koers kan om de vingers van af te likken zijn. Schrap de 3 opgaves van de Nissans en ik beeld me meteen meer duels in the infield in.

    Belcar was het eerste half uur zeer mooi, treintje van 4 wagens en positiewissels. Daarna werd het minder en minder, toch, al heb ik het moment gemist, stond #32 Audi terug aan de leiding. Daarna heeft de ProSpeed Porsche terug overgenomen. Maar ook hier veel opgaves, dus de wedstrijd dunde snel uit.

    Tijdens BTCS wou ik eigenlijk vertrekken, ik stond per toeval boven de pits toen de Volvo in the lead binnen kwam met problemen. De 20' erop heb ik toch veel spectakel gezien, De T3 Qvick beamer ging heel snel tov de S1 meganes en de Kia S1 had ook ergens tijd verloren en probeerd aanval na aanval de leiders bij te benen. Iets later toch vertrokken, gezien ik andere verplichtingen had, maar het zag er toch niet mis uit (tot mijn verrassing)

    En volk, er was toch veel volk, niet zoals FIA GT1 2 jaren geleden, maar toch redelijk wat volk op de been.

    Volgende afspraak in Zolder: ADAC GT (hoop ik toch).
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  9. #29
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    FIA GT1 @Zolder, meer foto's op www.krisgilissen.net




    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

  10. #30
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    BELCAR @Zolder, meer foto's op www.krisgilissen.net




    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

Soortgelijke discussies

  1. COD: World at War
    By Schumi-fan in forum Games
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 17 November 2010, 09:27
  2. Italian Championship GT
    By CricketsFilm in forum Circuit
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 6 July 2010, 22:10
  3. Open drift championship round 2
    By Hollandermedia in forum Circuit
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 17 May 2010, 18:09
  4. Open Drift Championship 2010
    By Hollandermedia in forum Circuit
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 17 April 2010, 23:55

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •