Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 63

Discussie: nieuwe regel voor de BFOV-wedstrijden

  1. #41
    Japanese Performance J.D.B.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 November 2007
    Locatie
    Oudenaarde
    Berichten
    449

    Standaard

    Alhoewel ik geen echte "nachtrijder" ben vind ik het ronduit belachelijk dat de wagens om 22u zouden moeten binnen zijn !
    's Avonds en 's nachts rijden heeft idd veel voordelen, zoals minder last voor andere weggebruikers, want er zijn er bijna geen, ook geen overlast voor fietsers en wandelaars enz .....
    Toch zeer jammer dat de BFOV niet luistert naar de mening van rijders en organisatoren.
    De petitie heb ik dus uiteraard getekend !

  2. #42
    Senior Member Horsepower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 June 2007
    Berichten
    643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
    In de Belgian Westhoek 2009 (ook nacht door) waren er ook 70 (of zoiets) deelnemers. Dus er zijn wel degelijk liefhebbers van deze formule!
    Voor mijn part mogen het allemaal nachtritten zijn. Veel leuker.
    En ben ook niet echt piepjong te noemen...

  3. #43
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.D.B. Bekijk bericht
    Toch zeer jammer dat de BFOV niet luistert naar de mening van rijders en organisatoren.
    Dinsdag vergadering tussen BFOV en organisatoren...
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  4. #44
    Japanese Performance J.D.B.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 November 2007
    Locatie
    Oudenaarde
    Berichten
    449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
    Dinsdag vergadering tussen BFOV en organisatoren...
    Allee, hou ons op de hoogte hé.

  5. #45
    Piloot romeo-v's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 January 2009
    Locatie
    Texas aan de Leie (Kortrijk)
    Berichten
    74

    Standaard

    Een mooi voorbeeld van gebrek aan overleg en eenzijdige beslissingen van mensen zonder kennis van zaken. Zo maak je de zaken in 1-2-3 kapot.

    Ik maak me geen illusies. Bij andere verenigingen is het ook niet veel beter.

    Laat inrichters daar zelf over beslissen, het is trouwens hun verantwoordelijkheid. Deelnemers kunnen bepalen als ze daarmee instemmen of niet.

    Ik rij persoonlijk geen BFOV wedstrijden:
    1. Ik vind het inschrijvingsgeld veel te duur. Mocht de meerprijs tov een VAS-wedstrijd rechtvaardigd zijn dan OK maar dat is het in werkelijkheid niet.
    2. Daarnaast moet je nog speciaal een FIVA paspoort aanvragen. Wat het nut daarvan is in een regularitywedstrijd heeft men mij tot hiertoe niet kunnen uitleggen (kassa-kassa?). En als je te maken hebt met een controleur die vindt dat je wagen iets of wat afwijkt van het paspoort mag je het ook vergeten (tenzij dat je deeluitmaakt van de bende van 'Ons kent Ons'). Laat staan dat BFOV altijd even strikt is met de toepassing van zijn reglementen.
    3. Zonder oldtimer mag je het deelnemen aan BFOV-wedstrijden ook op je buik schrijven
    Rally is not a crime ... Politicians are just stupid idiots!

  6. #46
    Senior Member rikkert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 June 2008
    Berichten
    422

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door romeo-v Bekijk bericht
    Een mooi voorbeeld van gebrek aan overleg en eenzijdige beslissingen van mensen zonder kennis van zaken. Zo maak je de zaken in 1-2-3 kapot.

    Ik maak me geen illusies. Bij andere verenigingen is het ook niet veel beter.

    Laat inrichters daar zelf over beslissen, het is trouwens hun verantwoordelijkheid. Deelnemers kunnen bepalen als ze daarmee instemmen of niet.

    Ik rij persoonlijk geen BFOV wedstrijden:
    1. Ik vind het inschrijvingsgeld veel te duur. Mocht de meerprijs tov een VAS-wedstrijd rechtvaardigd zijn dan OK maar dat is het in werkelijkheid niet.
    2. Daarnaast moet je nog speciaal een FIVA paspoort aanvragen. Wat het nut daarvan is in een regularitywedstrijd heeft men mij tot hiertoe niet kunnen uitleggen (kassa-kassa?). En als je te maken hebt met een controleur die vindt dat je wagen iets of wat afwijkt van het paspoort mag je het ook vergeten (tenzij dat je deeluitmaakt van de bende van 'Ons kent Ons'). Laat staan dat BFOV altijd even strikt is met de toepassing van zijn reglementen.
    3. Zonder oldtimer mag je het deelnemen aan BFOV-wedstrijden ook op je buik schrijven
    Ik vind ook dat de inrichters zelf moeten mogen beslissen.
    Maar toch ben ik het niet volledig met U eens.
    Wat betreft:
    punt1:
    Niet alle wedstrijden zijn aan de zeer dure kant.Het heeft hoofdzakelijk met de verzekering te maken. Bfov wedstrijden worden verreden aan een hoger gemiddelde.
    punt 2:
    Daar moet ik je wel gelijk geven.
    Punt 3:
    Het is niet meer dan logische dat je maar met een oldtimer mag deelnemen. Bfov wil toch zeggen Belgische federatie van OUDE voertuigen.
    Laatst gewijzigd door rikkert; 22 November 2010 om 13:06

  7. #47
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 April 2010
    Berichten
    16

    Red face

    Als onpartijdig Hollander (geen old-timer en rij behalve de tafelritten (nog?) niet in Vlaanderen) wellicht een duit in het zakje.
    Ik rij tweemaal per jaar de NL militaire kaartleesrit in een hedendaagse auto, waarvan de hoofdrit in het eerste weekend van oktober is (www.mcam.info) en zich tussen 1700 uur en de volgende ochtend in het donker afspeelt. De andere rit die ik rij is de 6-uren van Breda, een klassiekerrit die overdag is (www.baronierijders.nl) met een Citroen Mehari.

    Zowel het rijden in een klassiekr als het rijden bij duisternis brengt extra uitdagingen tov het bij daglicht in een hedendaagse auto rijden met zich mee. Alleen dat al is een reden om ook bij donkerte te rijden. Maar ook de lengte van een rit gaat uiteindelijk parten spelen, zelfs voor iemand van middelbare leeftijd als ik, die uithoudingsvermogen nog in evenwicht heeft met levenswijsheid.........
    Laatst gewijzigd door Heynsbergen; 22 November 2010 om 19:26

  8. #48
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door romeo-v Bekijk bericht
    Een mooi voorbeeld van gebrek aan overleg en eenzijdige beslissingen van mensen zonder kennis van zaken. Zo maak je de zaken in 1-2-3 kapot.

    Ik maak me geen illusies. Bij andere verenigingen is het ook niet veel beter.

    Laat inrichters daar zelf over beslissen, het is trouwens hun verantwoordelijkheid. Deelnemers kunnen bepalen als ze daarmee instemmen of niet.

    Ik rij persoonlijk geen BFOV wedstrijden:
    1. Ik vind het inschrijvingsgeld veel te duur. Mocht de meerprijs tov een VAS-wedstrijd rechtvaardigd zijn dan OK maar dat is het in werkelijkheid niet.
    2. Daarnaast moet je nog speciaal een FIVA paspoort aanvragen. Wat het nut daarvan is in een regularitywedstrijd heeft men mij tot hiertoe niet kunnen uitleggen (kassa-kassa?). En als je te maken hebt met een controleur die vindt dat je wagen iets of wat afwijkt van het paspoort mag je het ook vergeten (tenzij dat je deeluitmaakt van de bende van 'Ons kent Ons'). Laat staan dat BFOV altijd even strikt is met de toepassing van zijn reglementen.
    3. Zonder oldtimer mag je het deelnemen aan BFOV-wedstrijden ook op je buik schrijven
    Wijze woorden! Maar toch kleine opmerking op jouw puntjes:

    1) Zoals Rikkert zegt is de verzekering veel duurder. Bij de ACP Classic Tour (bv) was het parcours ook 500km, en geen 300km. De maaltijden waren toch een stukje beter dan bij de gemiddelde VAS Classic (geen beenhesp met frieten, ook al heb ik daar niets op tegen!!!). Zo kom je aan die prijs!

    2) geen commentaar

    3) Tja, Belgische Federatie voor Oude Voertuigen he
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  9. #49
    Senior Member rikkert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 June 2008
    Berichten
    422

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
    Dinsdag vergadering tussen BFOV en organisatoren...
    En geen nieuws?

  10. #50
    Senior Member rikkert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 June 2008
    Berichten
    422

    Standaard

    Le conseil d’administration de la FBVA a décidé de ne plus autoriser les étapes de nuit entre minuit (dernier véhicule doit rentrer avant minuit) et 06.00 heures. Les organisateurs qui, exceptionnellement, désirent organiser une étape de nuit, devront d’abord obtenir l’accord de la FBVA.

    La FBVA organisera à partir de 2011 des contrôles afin de limiter le bruit des véhicules.

    Overgenomen van http://www.tout-le-rallye.be/forum/topic29558-30.html.

Soortgelijke discussies

  1. wedstrijden 2010
    By GeertT in forum Rittensport
    Reacties: 70
    Laatste bericht: 11 January 2010, 12:19
  2. Wie wil jij als de nieuwe FIA president?
    By Schumi-fan in forum Formule 1
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 23 July 2009, 14:45
  3. Nieuwe eenzitter wedstrijden
    By Luc57 in forum Circuit
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25 March 2009, 20:10
  4. SMOG-regel
    By E30 in forum Café
    Reacties: 85
    Laatste bericht: 20 February 2008, 10:30

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •