Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45

Discussie: Keuring rallywagens

  1. #1
    Senior Member gunther's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2008
    Locatie
    Donk (herk-de-stad)
    Berichten
    589

    Standaard Keuring rallywagens

    Nieuw topic naar aanleiding van toch wel vragen en misverstanden die er zijn omtrent de GOCA regels en de VAS regels.

    Hoe zit het nu werkelijk?
    Is het zo dat GOCA een auto met vasboekje enkel moet keuren op de stukken waar zij nog inspraak op hebben zoals remmen lichten en carrosserie ?
    of
    Staan de VAS regels los van GOCA en kunnen ze dus iedere wagen bijvoorbeeld afkeuren op iets lullig als CO?

    Het is allemaal niet zo duidelijk, en hoe langer hoe meer blijken er toch mensen serieus wat problemen te hebben met hun rallywagen door de keuring te krijgen, al is die volledig in orde op VAS gebied.

    Moest iemand duidelijk weten hoe het zit : Laat ons het licht zien

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 April 2008
    Locatie
    Helchteren
    Berichten
    109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gunther Bekijk bericht
    Nieuw topic naar aanleiding van toch wel vragen en misverstanden die er zijn omtrent de GOCA regels en de VAS regels.

    Hoe zit het nu werkelijk?
    Is het zo dat GOCA een auto met vasboekje enkel moet keuren op de stukken waar zij nog inspraak op hebben zoals remmen lichten en carrosserie ?
    of
    Staan de VAS regels los van GOCA en kunnen ze dus iedere wagen bijvoorbeeld afkeuren op iets lullig als CO?

    Het is allemaal niet zo duidelijk, en hoe langer hoe meer blijken er toch mensen serieus wat problemen te hebben met hun rallywagen door de keuring te krijgen, al is die volledig in orde op VAS gebied.

    Moest iemand duidelijk weten hoe het zit : Laat ons het licht zien

    Momenteel ga ik hier nog niet teveel woorden aan vuil maken, maar ik ben momenteel in onderhandeling met GOCA en FOD om net als bij Cat.2 dieselwagens, ook een afwijking te krijgen betreffende milieu voor benzine wagens. Het is dus zo dat elke auto (dus ook rally auto's) moet voldoen aan de milieuwetgeving. Ook de VAS is op de hoogte van deze problematiek, en kent het mailverkeer hieromtrent. Er is inderdaad een contradictie tussen de wetgeving en het rally-regelement, betreffende uitlaat ed....

    Wordt vervolgd.....

  3. #3
    Senior Member LRT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 October 2008
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    710

    Standaard

    ga niet zeggen dat ik een expert ben maar heb al wel een auto door de keuring gejaagd...

    in div 1 moet de wagen zowel de GOCA keuring VOLLEDIG doorstaan als ook de VAS keuring

    beste manier van werken: eerst wagen klaar zetten dan vas keuring dan goca. zo heb je het wedstrijd boekje om voor te leggen op de keuring en geven zij normaal na de keuring een (indien goedgekeurd) groene kaart met daarop de vermelding "toegelaten tot competitie gebruik" in het slechtste geval een tuning rapport maar ze zullen u niet afkeuren voor de dingen die competitie gericht zijn (kooi zetels gordels etc)

    rekening houden dat sommige streken niet gewend zijn competitie voertuigen over de vloer te krijgen.

    div 2 en hoger ben ik zelf benieuwd naar omdat die regels anders liggen...
    http://www.redlineracing.be

    new site on line => bannerlink? mail ons !

  4. #4
    Senior Member gunther's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2008
    Locatie
    Donk (herk-de-stad)
    Berichten
    589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRT Bekijk bericht
    ga niet zeggen dat ik een expert ben maar heb al wel een auto door de keuring gejaagd...

    in div 1 moet de wagen zowel de GOCA keuring VOLLEDIG doorstaan als ook de VAS keuring

    beste manier van werken: eerst wagen klaar zetten dan vas keuring dan goca. zo heb je het wedstrijd boekje om voor te leggen op de keuring en geven zij normaal na de keuring een (indien goedgekeurd) groene kaart met daarop de vermelding "toegelaten tot competitie gebruik" in het slechtste geval een tuning rapport maar ze zullen u niet afkeuren voor de dingen die competitie gericht zijn (kooi zetels gordels etc)

    rekening houden dat sommige streken niet gewend zijn competitie voertuigen over de vloer te krijgen.

    div 2 en hoger ben ik zelf benieuwd naar omdat die regels anders liggen...
    Ik heb dat zo gedaan voor mijn peugeot div 1 daar heb ik 2 groene papieren voor, 1'tje gewoon over de wagen en 1'tje over de rolkooi, staat nergens iets op omtrent wedstrijdwagen ofzo. Dat laatste is het tuning rapport waar jij van spreekt neem ik aan.

  5. #5
    Senior Member LRT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 October 2008
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gunther Bekijk bericht
    Ik heb dat zo gedaan voor mijn peugeot div 1 daar heb ik 2 groene papieren voor, 1'tje gewoon over de wagen en 1'tje over de rolkooi, staat nergens iets op omtrent wedstrijdwagen ofzo. Dat laatste is het tuning rapport waar jij van spreekt neem ik aan.
    het tweede is inderdaad het tuningrapport. ziet er niet verschillend uit aan het papier.
    bij mij staan er twee vermeldingen op

    het ene is "toegelaten tot wedstrijden voor 15 000 km"
    het andere is "slechts 1+1 zitplaatsen"
    dat is dan voor de verzekering en om de achterbank er te mogen uit laten. we zijn zo al zwaar genoeg om te kunnen volgen in div 1
    http://www.redlineracing.be

    new site on line => bannerlink? mail ons !

  6. #6
    Senior Member schuur's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 September 2007
    Berichten
    220

    Standaard

    in eksel kijkt de chef niet naar het gele boekje en wat daar in staat !
    heeft hij niks mee te maken zegt m daar staat ge dan met u heilige gele boekje !!!
    c.o niet regelbaar wegens getunede motor , niks mee te maken zegt m !
    moet deze week gaan met de mijne ben eens benieuwd ....

  7. #7
    Senior Member LRT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 October 2008
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schuur Bekijk bericht
    in eksel kijkt de chef niet naar het gele boekje en wat daar in staat !
    heeft hij niks mee te maken zegt m daar staat ge dan met u heilige gele boekje !!!
    c.o niet regelbaar wegens getunede motor , niks mee te maken zegt m !
    moet deze week gaan met de mijne ben eens benieuwd ....
    kga dit jaar hier in mechelen gaan da word ook lachen
    ben ongeveer de enige in de rally hier en zeker de enige met een eigen wagen zover ik weet
    http://www.redlineracing.be

    new site on line => bannerlink? mail ons !

  8. #8
    Member RTB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 March 2009
    Locatie
    Houthalen
    Berichten
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schuur Bekijk bericht
    in eksel kijkt de chef niet naar het gele boekje en wat daar in staat !
    heeft hij niks mee te maken zegt m daar staat ge dan met u heilige gele boekje !!!
    c.o niet regelbaar wegens getunede motor , niks mee te maken zegt m !
    moet deze week gaan met de mijne ben eens benieuwd ....
    Je kunt misschien beter naar een andere keuringsstation dan in Eksel,want blijkbaar zitten ze allemaal niet op één lijn.

  9. #9
    Member JDPorsche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 March 2009
    Berichten
    95

    Standaard

    Ik heb tot nu toe ook nog geen enkel probleem gehad met keuring van rallywagens.

    Bij mijn huidige Porsche rallywagen staat bijv. op pag. 24, punt 308 "Niveau de Préparation/Niveau tuning motor: "CO en lambdawaarde door motortuning buiten tolerantie".
    Op de keuring waren deze punten in orde maar ze merkten op dat het in het gele boekje stond en dus serieus zou kunnen afwijken.

    @ Schuur: ik raad je echt aan om weg te blijven uit Eksel, ik hoor er de wildste verhalen, niet alleen van rallywagens maar van klanten van mij die er met hun oude 911'jes gaan en er de grootste moeite hebben om de auto gekeurd te krijgen.
    Ik zou gewoon effe de moeite doen om de verplaatsing te doen naar Alken of Heers, als je wagen in orde is dan heb je daar geen enkel probleem, en daar bekijken ze dus de auto wel als rallywagen met het gele boekje erbij om alles na te gaan!

  10. #10
    Junior Member rallygert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2008
    Locatie
    herk de stad
    Berichten
    18

    Standaard

    ik zou in alken gaan, daar werken al zeker 3 "rallyminded" mensen. ( 1 ex rallycrosser en 2 servicemensen van een team)

Soortgelijke discussies

  1. Mooiste rallywagens ooit in het BK Rally
    By Han in forum Rally binnenland
    Reacties: 175
    Laatste bericht: 12 March 2012, 17:50
  2. keuring wagen andere motor
    By Vykus in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 14 June 2010, 10:56
  3. Livery rallywagens 2010
    By Sub in forum Rally binnenland
    Reacties: 50
    Laatste bericht: 4 February 2010, 20:02
  4. Geluiden rallywagens
    By StijnVermaut in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28 August 2007, 13:13

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •