Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 67

Discussie: Flitscontroles in en rond roeselare tijdens tbr

  1. #21
    Senior Member STS69's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2009
    Locatie
    Kluisbergen
    Berichten
    177

    Standaard

    Dan moet je eens in de Vlaamse Ardennen rondrijden met wat rallystickers op je auto. (de rode lap en de stier, je weet wel). Als uitgeweken Westhoeker erger ik mij dan weer aan de overvloed aan wielertoeristen hier. En zo is het altijd wat.
    Maar inderdaad, de enige manier om de kritiek te weerleggen is door zich netjes aan de verkeersregels te houden.
    Enne ... een goede kaartlezer naast jou die je doorheen de kleine baantjes loodst ipv langs de grote verbindingswegen is op zulke dagen goud waard.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 April 2007
    Berichten
    429

    Standaard

    Het probleem in Roeselare dit jaar was het hoge pakkingspercentage: waar de vorige jaren slechts enkele keren een rallywagen geflitst werd, was het dit jaar 61 keer prijs (1 piloot zelfs 3X). Het was ook wel zo dat er dit jaar veel meer op de verbindingswegen van de rally gecontroleerd werd ten opzichte van vorige jaren. Ook het algemene percentage lag dit jaar veeeel hoger dan de vorige jaren: waar vorig jaar ongeveer 6-7% van alle gecontroleerde wagens te vlug reed (een normaal percentage, vergelijkbaar met andere controles buiten de rally), was dit percentage dit jaar 14%, een verdubbeling bij voorgaande jaren... Dit heeft de politie dan ook doen beslissen om wat harder op te treden.

    Eric: het is zo dat er tijdens de TBR controles zullen zijn met onderschepping. De politie moet natuurlijk ook de wet volgen, en kunnen maar het rijbewijs afpakken zoals voorgeschreven in de wet. Daarom ook die onderschepping: deze keer zullen ze niet wachten op alle papierwerk, maar direct het rijbewijs inhouden (waarschijnlijk na contact met procureur of substituut), zowel voor deelnemers als toeschouwers als bewoners. Indien je 55 rijdt ipv 50 zal dit, volgens mij, hetzelfde zijn als op andere controles, namelijk enkele tijd later een briefje in de bus.

  3. #23
    Senior Member LCRacing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2008
    Berichten
    1.004

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVA RACING Bekijk bericht
    Ze hebben in Roeselare veel geld nodig zeker ?
    ?
    Ge moogt zeker zijn, ook het parkeerbeleid is daar een schitterend voorbeeld van. Blauwe zone overal en een parkeerbedrijf dat dagelijks door elke straat gaat om de mensen op te schrijven. Tis een schande...
    www.lc-racing.be - de site rond Koen Lauwaert en Pieter Cailliez

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 October 2008
    Berichten
    8

    Standaard

    Als wedstrijdleider vind ik het een heel spijtige zaak dat EVA-racing dit item heeft opgezet!

    Reeds 30 jaar krijg ik de toelating van Roeselare, Hooglede, Moorslede en Zonnebeke om de rally in te richten., en dan nog DURVEN zeggen dat Roeselare niet rally-minded is!
    Waar in België worden 2 rally's ingericht in dezelfde stad en omliggende gemeenten?

    Dat heel wat deelnemers zich tijdens de OVV niet gehouden hebben aan de snelheid mag zeker niet op de rug geschoven worden van Roeselare die geld nodig heeft voor dit en dat... Deze zaken hebben niets te maken met de snelheidscontroles!
    Wij, als inwoner van Roeselare, betalen hiervoor ruim voldoende belastingen...

    Ondertussen zijn er effectief afspraken gemaakt met de Politie. Afspraken die zelfs in de verste verte niet overeenkomen met hetgeen hier allemaal geschreven wordt!
    Er zullen geen wagens buiten wedstrijd gezet worden omdat deze "maar" 55 rijden i.p.v. de toegelaten 50km/uur.

    Het is een heel spijtige zaak dat de gemeenten de schuld krijgen voor deelnemers die zich niet houden aan de gemaakte afspraken. Iederen weet dat de tijd tussen 2 KP's voldoende groot is zodat er niet "zot" moet gereden worden.

    Hopelijk kan TBR een voorbeeld worden waarbij de deelnemers niet geflitst hoeven te worden zodat dergelijke discussies achterwege kunnen blijven!

    groeten
    ignace

  5. #25
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Komt Eric aan de start in Roeselare?
    Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, . but rather to skid in sideways, totally worn out,shouting..... . "holy crap, what a ride!"

    GioRallyReport


  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 March 2007
    Berichten
    353

    Standaard

    ik hoop als er weinig piloten geflitst worden dat er dan in de gazet ook gaat over geschreven worden

  7. #27
    Senior Member EVA RACING's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Waasmunster
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk bericht
    Als wedstrijdleider vind ik het een heel spijtige zaak dat EVA-racing dit item heeft opgezet!

    Reeds 30 jaar krijg ik de toelating van Roeselare, Hooglede, Moorslede en Zonnebeke om de rally in te richten., en dan nog DURVEN zeggen dat Roeselare niet rally-minded is!
    Waar in België worden 2 rally's ingericht in dezelfde stad en omliggende gemeenten?

    Dat heel wat deelnemers zich tijdens de OVV niet gehouden hebben aan de snelheid mag zeker niet op de rug geschoven worden van Roeselare die geld nodig heeft voor dit en dat... Deze zaken hebben niets te maken met de snelheidscontroles!
    Wij, als inwoner van Roeselare, betalen hiervoor ruim voldoende belastingen...

    Ondertussen zijn er effectief afspraken gemaakt met de Politie. Afspraken die zelfs in de verste verte niet overeenkomen met hetgeen hier allemaal geschreven wordt!
    Er zullen geen wagens buiten wedstrijd gezet worden omdat deze "maar" 55 rijden i.p.v. de toegelaten 50km/uur.

    Het is een heel spijtige zaak dat de gemeenten de schuld krijgen voor deelnemers die zich niet houden aan de gemaakte afspraken. Iederen weet dat de tijd tussen 2 KP's voldoende groot is zodat er niet "zot" moet gereden worden.

    Hopelijk kan TBR een voorbeeld worden waarbij de deelnemers niet geflitst hoeven te worden zodat dergelijke discussies achterwege kunnen blijven!

    groeten
    ignace
    ANTWOORD

    Beste Ignace,

    Vooreerst zou ik toch even willen vragen om mijn geschreven teksten in dit item in het algemeen grondig te lezen voordat je met de vinger wijst.
    Ik heb dit item gestart om de problematiek waar jullie wedstrijd mee geconfronteerd word duidelijk te maken en aan de mensen op dit forum diets te maken waar het hier om draait en de discussie aan te gaan ten voordele.

    Waardoor ik bovendien dit item begonnen ben is een artikel op jullie eigen website en ik citeer hier:
    Politie wil strenger optreden tegen rallypiloten
    Tijdens de rally Omloop van Vlaanderen,die zich vrijdag en zaterdag in en rond Roeselare plaatsvond,bezondigden 61 rallypiloten zich tijdens de verbindingsritten aan een zware snelheidsovertreding.Korpschef Curd Neyrinck van de politiezone Riho kondigt aan om in de toekomst strenger op te treden en de piloten meteen uit wedstrijd te nemen.
    De politiezone Riho controleerde tijdens de rally 4741 voertuigen.681 automobilisten begingen een zware verkeersovertreding en reden minstens 10 km per uur te rap.'Verontrustend is ook dat 61 rallypiloten,of één derde van het deelnemersveld,zich tijdens de verbindingritten niet hielden aan de snelheidsbeperking en door de bemande camera's werden geflitst.Zo kan het niet verder,want het rijgedrag van de piloten wekt wrevel bij de burger',zegt korpschef Curd Neyrinck.
    Nu kunnen we met zekerheid zeggen dat tijdens de 30 ste rally TBR een nul tolerantie zal gelden,en diegene die zich toch bezondigen aan een snelheidsovertreding zullen onmiddellijk uit wedstrijd genomen worden.

    Nu heb ik toch ook even goed gelezen denk ik ?
    Gezien er sprake is van een verkeersovertreding, wel bij overschrijding van de maximaal toegelaten snelheid met 1 Km/h is dit een verkeersovertreding.
    Gezien er gesteld word dat Politioneel een nul tolerantie zal gelden is dat begrijpbaar als zijnde dat iedere km/h die over de toegelaten snelheid zal zijn er als maatregel de overtreder onmiddelijk zal uit wedstrijd genomen worden ?
    Zo staat het er en zo zal het begrepen worden.
    Indien dat zoals je nu stelt de bedoeling niet is, moet dat ook op een correcte manier aangekondigd worden.

    Als je dan tenslotte toch mijn teksten hiervoor even goed zal gelezen hebben, zal je hier dan eerder begrijpen dat ik een sensibiliseringsactie voor rijders en toeschouwers op poten aan het zetten ben VOOR het behoud van de wedstrijd(en) in het Roeselaarse !
    Je zal dan ook kunnen merken dat in mijn eigen betoog er geen beschuldigende vinger gewezen werd naar de gemeenten/burgemeester en dat er enkel op een moment een 'ludieke' vraagstelling naar Roeselare geweest is als antwoord op iemand.

    Tenslotte ken je me al langer en zou je toch echt beter moeten weten waar ik voor sta.

    Met vriendelijke en sportieve groeten,
    EVA Racing - 'den Erik'
    Laatst gewijzigd door EVA RACING; 13 October 2010 om 17:32

  8. #28
    Senior Member EVA RACING's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Waasmunster
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GioRallyReport Bekijk bericht
    Komt Eric aan de start in Roeselare?
    Neen, den Erik start niet

  9. #29
    Senior Member EVA RACING's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Waasmunster
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn Bekijk bericht
    Het probleem in Roeselare dit jaar was het hoge pakkingspercentage: waar de vorige jaren slechts enkele keren een rallywagen geflitst werd, was het dit jaar 61 keer prijs (1 piloot zelfs 3X). Het was ook wel zo dat er dit jaar veel meer op de verbindingswegen van de rally gecontroleerd werd ten opzichte van vorige jaren. Ook het algemene percentage lag dit jaar veeeel hoger dan de vorige jaren: waar vorig jaar ongeveer 6-7% van alle gecontroleerde wagens te vlug reed (een normaal percentage, vergelijkbaar met andere controles buiten de rally), was dit percentage dit jaar 14%, een verdubbeling bij voorgaande jaren... Dit heeft de politie dan ook doen beslissen om wat harder op te treden.

    Eric: het is zo dat er tijdens de TBR controles zullen zijn met onderschepping. De politie moet natuurlijk ook de wet volgen, en kunnen maar het rijbewijs afpakken zoals voorgeschreven in de wet. Daarom ook die onderschepping: deze keer zullen ze niet wachten op alle papierwerk, maar direct het rijbewijs inhouden (waarschijnlijk na contact met procureur of substituut), zowel voor deelnemers als toeschouwers als bewoners. Indien je 55 rijdt ipv 50 zal dit, volgens mij, hetzelfde zijn als op andere controles, namelijk enkele tijd later een briefje in de bus.
    Dat men de "echte snelheidsduivels" pakt is voor mij helemaal geen probleem, laat me dat duidelijk stellen.
    Maar de commentaar op de site van TBR houd het anders voor ?
    Ik weet zelf maar al te goed dat men niet buiten het wetgevende kader kan handelen, maar zo stond het er niet en waren verschillende mensen al verontrust.

    Dus als iedereen nu eens doet wat ik hiervoor in dit item voorstelde, zullen er ZEKER geen overtredingen zijn en zullen de plooien met de overheden wat platter kunnen gestreken worden.

    Zeg nu zelf, zou dat niet mooi kunnen zijn ?

  10. #30
    Senior Member geert59's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2009
    Locatie
    blankenberge
    Berichten
    837

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVA RACING Bekijk bericht
    Dat men de "echte snelheidsduivels" pakt is voor mij helemaal geen probleem, laat me dat duidelijk stellen.
    Maar de commentaar op de site van TBR houd het anders voor ?
    Ik weet zelf maar al te goed dat men niet buiten het wetgevende kader kan handelen, maar zo stond het er niet en waren verschillende mensen al verontrust.

    Dus als iedereen nu eens doet wat ik hiervoor in dit item voorstelde, zullen er ZEKER geen overtredingen zijn en zullen de plooien met de overheden wat platter kunnen gestreken worden.

    Zeg nu zelf, zou dat niet mooi kunnen zijn ?

    dat zou dus een reden moeten zijn om WEL te starten é erik

Soortgelijke discussies

  1. Veiligheid tijdens Rally's
    By david in forum Rally binnenland
    Reacties: 216
    Laatste bericht: 7 August 2017, 10:32
  2. BK-Prono Roeselare 2010
    By Skodaracer in forum Rally binnenland
    Reacties: 62
    Laatste bericht: 13 September 2010, 19:06
  3. Carriere in en rond de autosport
    By Shaddix in forum Algemeen
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 26 August 2010, 13:00
  4. Nieuwe modelbouw winkel te Roeselare
    By rallymen123 in forum Modelbouw
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 12 November 2009, 18:28
  5. Veiligheidsposten tijdens rallywedstrijden
    By Han in forum Rally binnenland
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 30 November 2007, 08:49

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •