Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 72

Discussie: 2010 Formula 1 Santander Britisch Grand Prix

  1. #51
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Achteraf bekeken zou dat inderdaad wel gek zijn. Straks moeten ze nog mensen aanduiden om zulke incidenten zaak per zaak te analyseren.

    Stel dat ze zoiets doen in een rechtbank, dan zouden ze iemand moeten aanduiden die ganse rechtzaken volgt om achteraf een straf uit te spreken naargelang de misdaad en de omstandigheden...een straf die misschien niet dezelfde is voor elke zelfde misdaad....toch helemaal te gek
    De F1 is dan ook geen rechtbank he? F1 is een sport met strikte regels.
    In een rechtbank heeft men alle tijd om de zaken te bekijken.

    Maar als men in de F1 de zaken eens rustig bekijkt (Hamilton die de SC inhaalt in Valencia) is het ook niet goed en is er ook tamtam......
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #52
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De F1 is dan ook geen rechtbank he? F1 is een sport met strikte regels.
    In een rechtbank heeft men alle tijd om de zaken te bekijken.

    Maar als men in de F1 de zaken eens rustig bekijkt (Hamilton die de SC inhaalt in Valencia) is het ook niet goed en is er ook tamtam......
    Strikte regels? Moet zen, maar enkel als je Fernando Alonso heet blijkbaar.
    Strikte regels mijn kl*t@, de laatste 2 jaar zijn er genoeg teams en piloten geweest die veel erger gedaan hebben en ermee weggekomen zijn.

    Ik zou er compleet kunnen mee leven dat men vanaf nu iedereen "strikt" zou behandelen maar ergens vermoed ik dat dit niet zo zal zijn. In Canada mocht je alvast nog buiten de baan rijden in een duel. Soit, misschien is't verandert sinds Fons himself ging klagen voor Silverstone...hoop doet leven

  3. #53
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    In Canada mocht je alvast nog buiten de baan rijden in een duel.
    Kama Kama Kama .....

    Er is een groot verschil hé
    De verdediger mag zijn eigen lijn kiezen en de aanvaller moet reglementair blijven hé

    Dus ..... kort samengevat
    Buiten de lijntjes rijden en een plaats te winnen .... Da mag nie.
    Maar buiten de lijntjes rijden om uw plaats te behouden .... Da mag blijkbaar wel
    Life is a highway to hell

  4. #54
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Ik zou er compleet kunnen mee leven dat men vanaf nu iedereen "strikt" zou behandelen maar ergens vermoed ik dat dit niet zo zal zijn. In Canada mocht je alvast nog buiten de baan rijden in een duel. Soit, misschien is't verandert sinds Fons himself ging klagen voor Silverstone...hoop doet leven

    Ik was MS in Canada effe vergeten maar je hebt wel ergens gelijk. Wat MS daar uitspookte was in mijn ogen ook niet volgens het reglement. Geef ik toe.
    Maar dat is volgens mij nog altijd geen reden om nu Fons vrij te spreken. Omdat er in het verleden iets onbestraft is gebleven is geen reden om het altijd onbestraft te laten. Zo werkt het niet.

    De FIA zou hier beter duidelijkheid scheppen en strikter zijn in de toepassing ervan.
    Maar he, op het WK voetbal hebben de scheidsrechters ook fouten gemaakt toch? Goals die binnen waren die toch afgekeurd werden, goals die vanuit buitenspel gemaakt werden die dan weer goed gekeurd werden.....
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #55
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De FIA zou hier beter duidelijkheid scheppen en strikter zijn in de toepassing ervan.
    Grungie, Grungie, Grungie .....
    Zijt ge weeral aan den drank ?

    'k peins het wel want wat schrijft ge nu weer ..... FIA en duidelijkheid scheppen ????????????
    Ik dacht nu toch dat gij ook al héél lang de F1 en andere autosporten volgde hé
    Life is a highway to hell

  6. #56
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Kama Kama Kama .....

    Er is een groot verschil hé
    De verdediger mag zijn eigen lijn kiezen en de aanvaller moet reglementair blijven hé
    Eeuh neen, iedereen moet reglementair blijven. Opzettelijk een crash veroorzaken mag niet of je nu aanvalt of verdedigt. (zeg niet dat Kubica zo ver ging maar 't was op randje)

  7. #57
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Eeuh neen, iedereen moet reglementair blijven. Opzettelijk een crash veroorzaken mag niet of je nu aanvalt of verdedigt. (zeg niet dat Kubica zo ver ging maar 't was op randje)
    was wel sarcastisch bedoeld hé

    Maar tijdens die race waren er nog een paar momenten hé ..... Webber "duwde" Vettel ook buiten de lijntjes in de eerste bocht na de start
    Was Webber de verdediger ?
    Life is a highway to hell

  8. #58
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik was MS in Canada effe vergeten maar je hebt wel ergens gelijk. Wat MS daar uitspookte was in mijn ogen ook niet volgens het reglement. Geef ik toe.
    Maar dat is volgens mij nog altijd geen reden om nu Fons vrij te spreken. Omdat er in het verleden iets onbestraft is gebleven is geen reden om het altijd onbestraft te laten. Zo werkt het niet.

    De FIA zou hier beter duidelijkheid scheppen en strikter zijn in de toepassing ervan.
    Maar he, op het WK voetbal hebben de scheidsrechters ook fouten gemaakt toch? Goals die binnen waren die toch afgekeurd werden, goals die vanuit buitenspel gemaakt werden die dan weer goed gekeurd werden.....
    Akkoord maar het is toch allemaal wat moeilijk te slikken. Een gans peleton piloten begaat een overtreding (tijdens een SC situatie dan nog) en krijgen een "token" penalty. Normaal wordt hier altijd minstens 20sec voor gegeven. Dit kost Alonso dikke punten. In zijn geval wordt hij in een twijfel situatie dubbel en dik genomen waar je niet genomen wilt worden

    En het blijft een moeilijk geval want zelfs niet-Alonso liefhebbers zoals o.a. DC vonden de straf ongepast.

    We zien wel wat volgt maar ik hoop dat vanaf nu dezelfde regels gelden voor iedereen niet alleen Car #8.

  9. #59
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    was wel sarcastisch bedoeld hé

    Maar tijdens die race waren er nog een paar momenten hé ..... Webber "duwde" Vettel ook buiten de lijntjes in de eerste bocht na de start
    Was Webber de verdediger ?
    Door de recente F1 geschiedenis lijkt me toch dat dit sarcamse gewoon realiteit is mijn gedacht

    Webber blijft wel recht op zijn lijn en tis Seb zelf die de deur probeert dicht te doen. Hij krijgt dan nog eens een tikje van Hamilton. K'heb Webber de voorbije jaren al erger dingen zien doen. O.a. met Massa op Monza en Alonso op Sepang...nooit bestraft...vandaar realiteit - sarcasme hmmm

  10. #60
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    En het blijft een moeilijk geval want zelfs niet-Alonso liefhebbers zoals o.a. DC vonden de straf ongepast.
    Ik heb hier al meer dan een keer geschreven dat ik de strafmaat te groot vind. Dat een mindere straf misschien beter op zijn plaats was.
    Maar ik heb geen problemen met het feit dat Fons een straf krijgt. Want een straf heeft hij verdient.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    We zien wel wat volgt maar ik hoop dat vanaf nu dezelfde regels gelden voor iedereen niet alleen Car #8.
    Je ziet het mijns inziens wat te somber in.
    Ferrari (en Alonso) zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen. Ze hebben een minder goede periode en een paar tegenslagen. Ups & downs zoals ze in elke sport voorkomen. En het is momenteel iets minder voor Ferrari. Ze zitten in een kleine 'down', ze hebben wat minder meeval.
    Kan gebeuren en moet je kunnen mee leven.

    Voor hetzelfde geld zit de volgende race hen helemaal mee. Krijgt hij misschien een DT en op het moment dat hij de pits binnengereden is komt er een SC waardoor hij uiteindelijk geen plaatsen verliest (want de DT is dan wel degelijk geldig in zo'n geval) of gaat Kubica hem naast de baan voorbij waarna die dan een DT krijgt ofzoiets.......

    Mijn gedacht.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Formula 1 grand prix du canada 2010
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 63
    Laatste bericht: 15 June 2010, 12:09
  2. 2010 formula 1 turkish grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 12 June 2010, 16:33
  3. 2010 formula 1 chinese grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 78
    Laatste bericht: 21 April 2010, 20:32
  4. 2009 formula 1 santander british grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 23 June 2009, 10:09
  5. 2008 Formula 1 Santander British Grand Prix
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 9 July 2008, 21:14

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •