Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 53

Discussie: 2010 formula 1 Telefonica grand prix of Europe (Valencia)

  1. #41
    Senior Member Hillfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    909

    Standaard

    misschien is die 5sec ongeveer de tijd dat ze sneller waren dan de delta tijd? En dus ongeveer de tijdswinst...wat natuurlijk helemaal anders is dan de positie winst
    F1 manager kampioen 2012, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono kampioen 2009, F1 prono criterium kampioen 2009

  2. #42
    Senior Member Jimster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 June 2007
    Locatie
    Londerzeel
    Berichten
    166

    Standaard

    Ik vrees dat er dit weekend ook een gevaarlijk precedent gezet is :

    Blijkbaar is de kost van een Safety Car inhalen maar +/- 20 seconden, dus in bepaalde gevallen is dat mss een te overwegen risico... zeker als je dan eerst nog een een voorsprong mag opbouwen zodat je je positie kan behouden

    Daarnaast is het niet naleven van de deltalap maar een straf van 5 seconden. Dus volgende keer gewoon blijven doorknallen en tel uit je netto winst, om dan nog niet over de positie winst te praten.

    En blijkbaar mag de koersdirectie nog verder het verloop van een GP bepalen door zelf te bepalen wie ze gaan oppikken achter de safety car. Vettel kreeg er bijna een ronde voor kadeau (of toch een gratis pitstop in ieder geval...)

    Ik hoop echt dat er over zondag nog eens goed gaat nagedacht worden bij de FIA over wat ze daar allemaal hebben gedaan.

    Ik begrijp de frustratie van Schumi en Alonso maar al te goed. Waarom nog de regels volgen...
    Laatst gewijzigd door Jimster; 28 June 2010 om 11:36 Reden: typo's

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opel_rally Bekijk bericht
    Jah een slechte start kan iedereen eens overkomen natuurlijk , en wat betreft het incident met die Lotus , Kovalainen zei eerst via de boordradio dat hij zichzelf verdedigde en achteraf zei hij dan dat hij in paniek sloeg en dat hij daarom plots zo hard remde , volgens mij trekt Webber hier aan het rechte eind , alleen al omdat Kovalainen met 2 verschillende meningen komt
    De uitleg van Kovalainen en van Webber:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door www.formula1.com
    Heikki Kovalainen (DNF)
    “First of all it’s good news that both of us are ok. Mark had a hardcore flight, and it could have ended up much worse, so it’s good we’re both fine. It’s such a shame the race ended that early - I was going really well, pulling away from the guys behind by about half a second a lap, and with Mark we were racing for position so I was always going to defend. I didn’t do anything wrong and he just ran into me. I think he missed his braking point and he ran into me at a very bad angle - his front tyre hit my right rear and he took off. I had to make a mandatory visit to the medical centre, and shook hands with Mark there, but I’m absolutely fine, and glad Mark is too.”
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door www.formula1.com
    Mark Webber (DNF)
    “I was going a lot faster than Heikki (Kovalainen) and then a long, long way before the braking point he braked - about 80m before - and at that point I’m a passenger. The car, thank God, was very safe. I am okay, I lost some points, but in the end when you're up there, you're not worried about points, I was worried that I was okay and ready for Silverstone. You cannot control where you are going and how hard the hits are going to be. Of course, the hits were pretty hard but it’s good that I am okay. It was my Monte Carlo and Barcelona winning chassis and one which has secured a lot of pole positions, so the chassis has been good to me, and it has been good to me today as it saved me from some injures. I remain incredibly positive, we go on, it’s half way through the championship. Bl**dy hell, let’s get on with it.”
    Webber wist toch ook wel dat die Lotus vroeger in de remmen zou gaan dan hijzelf,dat snelheidsverschil tussen die wagens zit ergens
    Kovalainen begaat geen fout door zijn positie te verdedigen,zelfs niet wanneer Brundle zegt van wel omdat Webber zijn wagen veel sneller is

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hillfan Bekijk bericht
    misschien is die 5sec ongeveer de tijd dat ze sneller waren dan de delta tijd? En dus ongeveer de tijdswinst...wat natuurlijk helemaal anders is dan de positie winst
    Achter de safetycar is die 5 sec ongeveer het verschil tussen de eerste en laatste plaats

  5. #45
    Senior Member Hillfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Achter de safetycar is die 5 sec ongeveer het verschil tussen de eerste en laatste plaats
    zo rap is Maylander nie zenne...
    Geloof me, als die trein voorbij komt, duurt dat langer dan je denkt
    F1 manager kampioen 2012, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono kampioen 2009, F1 prono criterium kampioen 2009

  6. #46
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Daarjuist in 't verrapt deze GP gezien.

    't was precies weer gene vette .... wa wil je anders met zo'n circuit

    Red Bull geeft je vleugels hé
    Ik peins dat Webber ietwat gefrustreerd aan 't rondtuffen was nadat hij zijne start compleet had gemist .... volgens mij een grote inschattingsfout van Webber die volgens mij iets te lang wil profiteren van de slipstream van de Lotus
    Hij heeft toch sjans dat ze jaren terug werk gemaakt hebben van de veiligheid van zo'n bolide .... als zoiets in de jaren 80, begin 90 gebeurde kwam ie er niet uit zonder kleerscheuren, als ie er dan nog uitkwam.

    Voor de rest niet veel te zien maar weeral dikke miserie met de SC procedure .... alle jaren veranderd de FIA talloze regels, het word hoog tijd dat ze de SC regels gewoon eens verduidelijken.
    Welke idioot heeft trouwens die 5 sec. straftijd uit zijne duim gezogen ??
    Life is a highway to hell

  7. #47
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimster Bekijk bericht
    En blijkbaar mag de koersdirectie nog verder het verloop van een GP bepalen door zelf te bepalen wie ze gaan oppikken achter de safety car. Vettel kreeg er bijna een ronde voor kadeau (of toch een gratis pitstop in ieder geval...)
    De SC komt altijd buiten op het moement dat de race director het bevel geeft, ongeacht waar de leider zich bevind. In dit geval was Vettel (de leider op dat moment) net de pits gepasseerd.
    Moest die de leider hebben moeten oppikken dan had die een ganse ronde hebben moeten wachten en dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn toch?

    Volgens mij is de SC procedure correct verlopen. Lowie heeft de SC ingehaald en dat is enkel omdat hij een fractie van een seconde aarzelde. Had hij dat niet gedaan dan was hij de SC voorbij voordat die de Safety-car lijn voorbij was en had hij geen DT gekregen. Misschien was Fons er ook nog wel voorbij. Wie weet.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Feit is dat die SC procedure gewoon achterlijk georganiseerd is en dus totaal niet op het niveau staat waar het voor de F1 zou moeten staan,dit weekend is gewoon een logisch vervolg geweest op Monaco
    Zolang er geen duidelijke regels komen en duidelijke straffen zijn gaan we meer en meer problemen met de SC zien,want teams gaan deze drive-trough en 5 sec straftijd wel misbruiken in het vervolg als hen dat goed uit komt
    Om dan nog over het overduidelijke bevoordelen van bepaalde rijders te zwijgen
    Laatst gewijzigd door GeDi; 28 June 2010 om 20:41

  9. #49
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Dat de SC procedure achterlijk is dat ga ik tegenspreken. Die procedure zit vrij goed ineen en je kunt er weinig aan verbeteren.
    Alleen lijkt het nu dat er bepaalde piloten bevoordeeld zijn door het moment waarop de SC buiten komt.

    Wat de straffen betreft ben ik het wel redelijk met je eens. Die 5 seconden is eigenlijk een beetje belachelijk. Dat had een DT moeten zijn omgezet in 20 sec.
    Wat Hamilton betreft kun je Lowie eigenlijk moeilijk iets verwijten. Het is niet zijn schuld dat de stewards zo lang gewacht hebben om een DT uit te spreken. En het is zijn volste recht om zo lang mogelijk (max. 3 ronden) te wachten om die DT uit te voeren.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Een blauwe vlag "negeren" is trouwens een zwaardere overtreding dan te snel rijden tijdens de sc procedure (20 sec straftijd voor Glock tov 5 sec voor de anderen)
    Maar te snel rijden in de pits (72 ipv 60) kost Kobayashi slechts 2400 euro,want dat is niet gevaarlijk
    Laatst gewijzigd door GeDi; 28 June 2010 om 23:20 Reden: Kobayashi reed niet te snel tijdens de race ;)

Soortgelijke discussies

  1. Formula 1 grand prix du canada 2010
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 63
    Laatste bericht: 15 June 2010, 12:09
  2. 2010 formula 1 turkish grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 12 June 2010, 16:33
  3. 2010 formula 1 chinese grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 78
    Laatste bericht: 21 April 2010, 20:32
  4. 2010 formula 1 petronas malaysian grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 63
    Laatste bericht: 5 April 2010, 19:20
  5. 2009 formula 1 telefonica grand prix of europe
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 32
    Laatste bericht: 24 August 2009, 18:49

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •